Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chłodnie i lodówki- trochę teorii

19 Lis 2007 20:20 8338 21
  • Poziom 12  
    Witam mam wielką prośbę jestem początkującym elektrykiem i mam pod sobą również w sklepach lodówki i chłodnie.Chciałbym sie dowiedzieć troche wiecej na ich temat schematy itp.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    Schematy na niewiele ci się zdadzą. Wystarczy rozumieć zasadę działania przeciętnej lodówki.
    Agregat chłodzący to zwykła pompa cieplna która "wypompowuje" ciepło z wnętrza lodówki na zewnątrz i oddaje je na radiatorze. Używany jest w tym przypadku czynnik roboczy, pośredni najczęściej w postaci freonów
  • Poziom 27  
    grepyras niestety nie mogę za bardo Tobie pomóc pomimo że wiem o co konkretnie pytasz . Z prostego powodu układy sterujące w dzisiejszych urządzeniach różnią się znacznie o tych które obsługiwałem ja . Napisałeś że masz chłodnie pod sobą jeżeli to są zabytki to mogę być w małym stopniu pomocny .
    Pozdrawiam ,,
  • Specjalista AGD
    Witam, na forum chcesz poznać doswiadczenie zbierane przez mechaników latami ? temat jest dłuższy niz rolka papieru toaletowego jambo z biedronki. Zapytaj o konkret !!! wtedy , na pewno ktoś Ci pomoze
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 27  
    grepyras napisał:
    Witam mam wielką prośbę jestem początkującym elektrykiem i mam pod sobą również w sklepach lodówki i chłodnie.Chciałbym sie dowiedzieć troche wiecej na ich temat schematy itp.

Kolego lodówka (domowa) a chłodnia to dość daleko oddalone od siebie urządzenia. Nie jest to takie proste jak napisał 4tel. Robię to od prawie 30 lat i wiem co mówię.
    Jednak gdybyś miał konkretny problem to pisz.
  • Poziom 12