Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W czasie jazdy wyłącza i włącza benzyna/gaz Astra II 1,6

19 Gru 2007 22:12 61502 37
  • Poziom 10  
    Witam
    Oto problem: Samochod Astra II 1,6 8 zaworowy jednopunkt, B+G Lovato AL 700 w czasie jazdy włącza i wyłącza gaz/bezynę poprostu przeskakuje, problem pojawil sie wczesną zimą tamtego roku, ale szpece od LPG poradzili sobie jakoś. Problem powrócił w tym roku zimą i jest to samo włącza i wyłącza w czasie jazdy gaz (na postoju też ale z mniejszą częstotliwością i ustaje) poprostu fiksuje. Zauważyłem, że jeśli postoje chwilę na postoju np czerwone swiatło to parę klikometrów ujadę bez problemu później znow fiksuje. Szpece wymieniają wszystko AL 700, zwężają dopływy powietrza, odpinają krokowy i nic to samo rozkładają ręce twierdzą ze wina samochodu. Walczą z problemem już 3 miesiąc i NIC. Może ktoś poradzi-proszę
  • AdexAdex
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Czujnik temperatury wł gazu był sprawdzany, wyłączany, (ale nie wymieniony na nowy) sprawdzana była masa itp i nic, zauwazyłem tylko dziś jak stałem u mechanika, a on cały czas tam cos w samochodzie sprawdzał i silnik pracował cały czas, to po tych czynnościach przejechałem bezproblemowo jakieś 20 km. Samochód zaparkowałem po paru godzinach odpaliłem , jazda i problem znów ten sam. Dodam tylko ze temp silnika pokazuje ok 88 stopni. Proszę o rady bo rozkładam ręce.
  • Poziom 18  
    Wygląda to na zanik impulu obrotów silnika. Brązowy przewód w/w centralki podłączony do zacisku (1) cewkiza płonowej - czyli sygnał prędkości obrotowej.
  • Poziom 10  
    lindonerl napisał:
    Wygląda to na zanik impulu obrotów silnika. Brązowy przewód w/w centralki podłączony do zacisku (1) cewkiza płonowej - czyli sygnał prędkości obrotowej.



    czyli wina przewodu, sprawdzić go? Czy szukać przyczyny w centralce czy cewki zapłonowej? Dodam, że podczas jazdy z podłączonym laptopem właśnie wychodziły co jakiś czas zaniżone obroty ok 200 obr. Z cewki wychodzi 4 przewody 1-czarny, 2-brązowy, 3-czarnoczerwony, 4-czarnożółty a z AL700 idzie przewód brązowy który jest podlączony do 4 oraz czerwony podłączony do 1. Proszę o dalsze rady i wskazówki.
  • AdexAdex
  • Poziom 13  
    dam ci dobra rade wywal ten szajs z samochodu i zniknie ten problem autronik nic nie warta zazwyczaj sie tak dzieje wiem to bo zajmuje montazem i serwisem instalacji lpg i juz bardzo duzo samochodów było u mnie z tym problemem. wymieniałem autronila na staga 50 lub XL lub na 2-L i problem rozwiazany. Nie potrafie ci powiedziec dlaczego sie tak dzieje w tych autronikach ale mysle ze poprostu któras dioda szwankuje albo głupieje gdy inpulsy z cewki maja rózna czestotliwosc lub jest gdzies przebicie.
    Pozdrawiam:)
  • Poziom 10  
    Dziś nowe zjawisko tej samej instalacji. Przejechałem dziś ok 20 km bez problemów, jadę dalej i znów ta sama historia przełączyło na gaz no i oczywiście zaraz na benzynę i cykl powtarzany upłyneło znów jakieś 10 min jazdy, tem ok -13 rano i przestało przełączać na gaz, tylko jazda na benzynie. Nawet jak dałem obroty ok 5k to nic "zero" reakcji, nie przełączyło na gaz. Temperatura silnika ok 90st a załączanie gazu przy +5st. Rozkładam ręce wraz z gazownikami którzy nie wiedzą w czym tkwi problem. Może i dobra raza żeby wymienić instalację ale ta jest całkiem nowa i na gwarancji i w lecie spisywała się b. dobrze. W czym problem kto wie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wymiana centralki, piszesz, że jest na gwarancji, to niechaj wymieniają, dla pewności mogą podpiąć drugą ale pewnie tu tkwi błąd, skoro dostaje wszystkie potrzebne impulsy...
  • Poziom 10  
    Pawel wawa napisał:
    Wymiana centralki, piszesz, że jest na gwarancji, to niechaj wymieniają, dla pewności mogą podpiąć drugą ale pewnie tu tkwi błąd, skoro dostaje wszystkie potrzebne impulsy...


    Wymieniona centralka na nową 2 tyg temu bez zmian, ale dodam że dziś zerwałem izolację z kabli od zapłonu tam gdzie się gazownik podłączył się i zaizolowałem je raz jeszcze. Narazie przejechałem ok 60 km i jest OK! Zobaczymy co dalej.... jak pojeżdzę trochę

    Niestety problem powrócił znów to samo wł i wył gaz, podczas dużego mrozu nawet już nie fiksował tylko benzyna pozostała (nie możan było przełączyć na gaz
  • Poziom 10  
    Wracam do tematu bo cały czas walczę z tym problemem: Po odpięciu z wtyki AL 700 na jakieś 5 s. i ponownym podpięciu, jeżdzę jakiś czas bez problemu, ale zauważyłem pewną "prawidłowość" jeśli przełączy mi się samochód na gaz np w garażu i włącze ogrzewanie tylnej szyby to: od razu przełancza na beznynę, nawet jeśli trzymam na 6 tyś obrotach i wł ogrzewanie szyby lub klimę lub wentylator na 4 to przełączy na benzynę. Ciekawostka taka: że jeśli wyłączę zapłon i odpalę samochód raz jeszcze problem znika i jest ok, aż do następnego razu czyli do dłuższego postoju. Już sam nie wiem o co chodzi.
  • Poziom 35  
    A sprawdź ładowanie / napięcie pod obiążeniem jakie masz..
  • Poziom 10  
    bartek_j napisał:
    A sprawdź ładowanie / napięcie pod obiążeniem jakie masz..



    na wolnych bez obciążenia 14,4 V na 5tyś 14,4 V pod obciążeniem all światła+szyba+klima ładowanie 13,9 V po wyłączeniu wszystkiego wraca na 14,2 V po ponownym odpaleniu bez obciążenia 14,4
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie sprawdzaj po raz setny tylko jeszcze raz podłącz zasilanie i masę centralki. Zobacz napięcia na tych przewodach, dokładnie sprawdzić trzeba styk przy centralce, zobacz spadek napięcia między akumulatorem a silnikiem i między akumulatorem a karoserią, może warto poprawić połączenia masowe i zaislania : akumulator, rozrusznik, alternator.
  • Poziom 2  
    Witam. Miałem ten sam problem w Seacie Cordoba 1.4 rok 1995.Gość najpierw kazał mi wymienić przewód wysokiego napięcia i kopułkę, ale to nic nie pomogło. Wymienił mi komputer na nowy Autronic i wszystko jest OK!!Okazało się że komputer gazowy był wadliwy.Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam. Mam podobny problem, tylko że z REG OMVL II gen. (sterownik Bingo- M) w VW Passacie 1,8 ADZ. W moim przypadku przyczyna tego stanu rzeczy (tak przypuszczam) tkwi w tym, iż sterownik gubi sygnał obrotów z cewki zapłonowej bądź zasilanie czy masę. Pisałem w tej sprawie do producenta sterownika Bingo, bo gazownicy też rozkładają ręce, i otrzymałem następującą odpowiedź:
    'Niestety schematów elektrycznych sterownika nie możemy Panu udostępnić. Ja myślę, że w Pana przypadku problem nie tkwi w sterowniku, a w samych połączeniach. Proszę sprawdzić wszystkie połączenia, zwłaszcza masy i zasilania. Problem ten może być też spowodowany zakłóceniami elektromagnetycznymi pochodzącymi z układu zapłonowego. Niestety jest to problem ciężki do usunięcia, jedyne co można zrobić, to oddalić wszystkie połączenia instalacji elektrycznej Bingo od silnika auta, sam sterownik też dobrze jest przenieść w inne miejsce. Czasem konieczna jest wymiana układu zapłonowego'.
    Życzę powodzenia w wykryciu i usunięciu usterki. Pozdrawiam.

    jsah
  • Poziom 42  
    1) Zasilanie centralki - masa musi być pewna - na test bezpośrednio z aku
    2) + zasilania - włączasz szybę i szaleje... to miernik na +i - i obserwuj napięcia jak zaczyna fiksować. Może zasilanie podłączone w jakiś obwód co niekoniecznie jest plusem?
    3) czujnik temp. zmierzyć jaką ma oporność na ciepłym silniku i zastąpić takim samym rezystorem - tylko do testów - wykluczysz uszkodzony czujnik.
    4) impulsy z cewki - tu już tylko oscyloskop ale do tego punktu nie bardzo pasuje mi szyba...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do kolegi Jsah:
    Popraw podłączenie do cewki, przelutuj je, naet jeśli wydaje się OK, sprawdzaj dokładnie wtyk centralki, masa- daj nową na przyzwoitym przewodzie, zsilanie centralki przejrzyj spadek napięcia między nim a akumulatorem, posprawdzaj połączenia elektro-zaworów.
  • Poziom 10  
    Historii cd:

    Pomiary wykonane kiedy samochód fiksuje czyli gaz/benzyna/gaz: ładowanie na akumulatorze i między akumulatorem a masą 13,6, po obciążeniu (klima szyba światła) spada do 13,2 i wraca 13,6 obroty 5k 13,8V miedzyczasie cały czas wł i wył gaz/benzyna/gaz.Teraz najlepsze wyłączam zapłon odpalam samochód i ładowanko 14,2-14,4 i wszystko działa gaz nie fiksuje chodzi jak marzenie.

    A teraz to co zauważyłem: po sprawdzeniu wszystkich połączeń, przeizolowaniu ich, poprawieniu styku miedzy centralką a kostką jest kilka dni OK, później zaczyna dziać się to co zwykle, wtedy zatrzymuję samochód wył zapłon odpalam raz jeszcze i jadę dalej kilkadziesiąt kilometrów bez problemu i działa idealnie aż do nastepnego razu (nawet klika dni jest OK). Sprawdzone klilkanaście razy, tak to działa: wyl zapłon ponowne uruchomienie silnka i jest OK. Zauważyłem też że wył mi gaz raczej w dni wilgotne (najcześciej).
    Nie sprawdzałem jeszcze alternatora/reg napięcia, może to jest to i gubi się gdzieś po drodze sygnał z cewki bo skacze napięcie?
    Jeśli ktoś ma sugestie lub rady bardzo proszę, ja ze swojej strony drąże temat cały czas i bedę informował o ty co zauważyłem
  • Poziom 11  
    Witam mam ten sam problem który opisujecie wyżej , mam centralkę lovtec u2 , czy może ma ktoś schemat instalacji ?
    dodam jeszcze ze przechodzi na gaz dopiero jak jest powyżej 90 stopni, co ciekawe nie ma czujnika temp. na reduktorze wiec skąd on bierze temperaturę ???
    A i jeszcze jedno krotkie pytanie , przy samej centralce, powyżej kostki podłączeniowej jest potencjometr do czego on jest ?????
  • Poziom 10  
    Witam !!! Propnuje sprawdzić wszystkie luty w instalacji i mase i zasialanie , ponadto jeżeli w sterowniku jest wilgoć to tez może robić takie cuda , sprawdzić piny przy kostce do sterownika i ewntualnie przełącznik czy nie jest gdzieś przetarta podczas przeciągania do wnętrza samochodu , bądź niknący impuls obrotomierza .
    Pozdr
  • Poziom 11  
    kurcze jak obserwuje działanie gazu to mnie troszkę zaskakuje jak jest na dworze ciepło to jest ok nic sie nie dzieje ..... a jak troszkę sie ochłodzi to robi takie cyrki, ale nawet jak jest okey to gdy włączę wycieraczki to przełącza sie na paliwo
  • Poziom 15  
    Kiedyś miałem taki objaw: auto odpalało przejechało kilka kilometrów i gaz przestawał działać. Po wyłączeniu i odczekaniu kilku minut sprzęt zapalał i chodził normalnie. Sytuacja powtarzała się regularnie w chłodne dni. Powód był idiotyczny - niski poziom płynu w chłodnicy (parownik nie dawał rady). Pojeździłem trochę po serwisach gazu - nic nie mogli znaleźć. Nie oznacza to że taka sytuacja może być u Ciebie. Ja miałem przełącznik mechaniczny - autko padało jak już nie potrafiło odparować gazu. W przypadku elektroniki gaz może być wyłączany dużo wcześniej.
  • Poziom 11  
    A widzisz nie wiem ile jest płynu ale upewnię sie i dam znać :) choć zależy mi tez żeby zdobyć gdzieś dokumentacje do tego sterownika (lov u2 ) szukałem w necie ale jakoś nie mogę na nic trafić
  • Poziom 15  
    Koledzy
    Mam ten sam problem. W czasie jazdy następuje samoczynne przełączenie z gazu na benzynę i nie jest to spowodowane zamarzaniem reduktora spowodowany zbyt małą ilością płynu chłodzącego. Juz kiedys miałem ten problem i gazownicy podłączyli mi brązowy przewód na którym występują impulsy sterujące w okolice komputera samochodu ( poprzednio był podłączony blisko cewki. Jakiś czas było ok. ale problem ponownie się pojawił. Tym razem stwierdzili, że to wina przegrzanej cewki i impulsy są zbyt słabe i to jest przyczyną wadliwego działania instalcji gazowej. Roziązanie jaki zaproponowali to montaż wzmacniacza impulsów. Ale z racji, że mam pojęcie o elektronice, to sam zmontowałem prosty wzmacniacz i zamontowałem go. Wstępne próby były ok. Po zamontowaniu wzmacniacza zrobiłem jazdę próbną i test wypadł pozytywnie. Nasepnego dnia jechałem do pracy i na początku bylo ok. dopiero po 15 kilometrach nastąpiło przełączenie ( poprzednio przełączanie następowało kilkadziesiąt razy na takiej trasie) i od tego czasu częstotliwość przełączeń wzrosła. Dzisiaj zdemontowałem wzmacniacz i ponownie pomierzyłem napięcia na brązowym przewodzie;
    napięcie zmienne 0,9 - 1V częstotliwość ok.5 kHz (pomiary dokonane na biegu jałowym) . Może ktoś wie, czy te wartości są prawidłowe.
    Zastanawiam się nad wymianą cewki wraz z modułem ale nie mam pewności, że da to pozytywny rezultat, a pieniądze najłatwiej wydać.
  • Poziom 42  
    Witam ponownie
    5 kHz to za dużo raczej jakiś błąd pomiaru...
    Oznaczało by to 75000 obr / min.
    Jeszcze raz powtórzę - wszystkie połączenia muszą być pewne, sprawdzone po 5 razy, elektrozawory pobierają dość duży prąd a zasilane są przez centralkę, każdy niekontakt powoduje że cuda na kiju się dzieją.
    W centralkach lovato nagminną usterką są zimne luty na płytce elektroniki, zawsze warto przelutować.
    Jeśli chodzi o proste instalacje, bez krokowca (są jeszcze takie?) to można zbudować prosty generatorek 250Hz, odpowiada to prędkości około 3700 obr/min i wpiąć go zamiast impulsu z cewki - oszuka to moduł i jednocześnie wykluczymy że to przegrzana cewka i wiele innych bujd które gazownicy stosują aby tylko odepchnąć problem od siebie...
  • Specjalista AGD
    shuber napisał:
    Witam
    Oto problem: Samochod Astra II 1,6 8 zaworowy jednopunkt, B+G Lovato AL 700 w czasie jazdy włącza i wyłącza gaz/bezynę poprostu przeskakuje, problem pojawil sie wczesną zimą tamtego roku, ale szpece od LPG poradzili sobie jakoś. Problem powrócił w tym roku zimą i jest to samo włącza i wyłącza w czasie jazdy gaz (na postoju też ale z mniejszą częstotliwością i ustaje) poprostu fiksuje. Zauważyłem, że jeśli postoje chwilę na postoju np czerwone swiatło to parę klikometrów ujadę bez problemu później znow fiksuje. Szpece wymieniają wszystko AL 700, zwężają dopływy powietrza, odpinają krokowy i nic to samo rozkładają ręce twierdzą ze wina samochodu. Walczą z problemem już 3 miesiąc i NIC. Może ktoś poradzi-proszę

    Przy al 700 musi jeszcze być przekaźnik odcinający wtryski może to w nim problem.
  • Poziom 11  
    a czy ktos sie orientuje czy zamiast komputera lovato U 2 mozna wpiac inny komputer ?
  • Poziom 15  
    Ja już sobie poradziłem z problemem samoczynnego przełączania. Najwyraźniej winne były świece zapłonowe, po ich wymianie problem ustąpił. Podobnie może być, gby kable wysokiego napięcia mają przebicie.
  • Poziom 10  
    Witam
    Rozwiazanie mojego problemu z przerywaniem gazu (jak w temacie), tkwił w zakuwce klemy akumulatora, poprostu była źle zakuta (przewód masy)i od czasu do czasu były przerwy i nawet kabel się grzał. Problem zdiagnozowany przypadkiem po tylu miesiacach, mała w sumie pierduleta ale ważna bo gaz fiksował. Powiem tylko, że wcześniej cała masa była rozbierana i czyszczone styki oprócz w/w zakuwki!
    Mam nadzieję, że komuś pomogę