Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B4 kontrolka oleju

09 Sty 2008 18:56 20433 15
  • Poziom 10  
    Witam

    W moim passacie b4 tdi, silnik z1, 90km, caly czas miga kontrolka oleju. Po przekrecenu stacyjki na zaplon i po odpaleniu silnika tak samo. Wymienialem czujnik oleju (przy filtrze) i nic nie dalo. Sprawdzalem miernikiem czujnik i po odpaleni silnika sie zalancza(przed odpaleniam 200kohm, po ok 4ohm).
    Cisnienie jest w porzadku. Nie wiem co jest grane. Kupilem tez jakis nieoryginalny czujnik i jak go wsadzilem to bylo to samo, dopiero po przejechaniu dlugiej trasy (Szczecin-Lublin) na drugi dzien sie nie zapalala kontrolka, ale puzniej tak samo(tylko na tym czujniku).

    Moze ktos bedzie cos mial jakies pomysly jak rozwiazac ten problem.
  • Poziom 13  
    Nie wiem dokładnie jak jest w B4 ale ogólna zasada działania kontrolki oleju ( lampka) jest taka że jak zapali silnik to łączy się kabelek od żaróweczki z masą pojazdu. Tak więc przekręć kluczyk jak świeci lampka od oleju to zdejm z czujnika wsuwkę i połącz ją z silnikiem (masą) powinna zgasnąć jeśli nie to może być gdzieś przetarty kabelek lub coś nie łączy na styku w oprawce lampki.
  • Poziom 10  
    O dziwo, po zdjecu przewodu z czujnika kontrolka gasnie a jak silnik wkrece na obroty to znowu sie zapala i dodatkowo piszczy alarm(buzzer). Prubowalen przytykac na odpalonym silniku do masy i nic to nie dawalo. Na zgaszonym nie prubowalem. Najwyzej sprawdze.
  • Poziom 25  
    Sprawdź połaczenia alternatora. Jeśli komp nie dostanie inf ze silnik pracuje, nie zgasi kontrolki oleju
  • Poziom 33  
    poszukaj o czujnikach cisnienia oleju było duzo postow i sprawdz obydwa a nie tylko jeden zasada jest prosta na zgaszonym silniku jeden ma byc zwarty a drugi rozwarty w stosunku do masy silnika
  • Poziom 39  
    Witam. Passat B4 ma podwójną kontrolę ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia przy głowicy powinien być koloru niebieskiego i po uruchomieniu silnika ma rozwierać. Czujnik przy filtrze koloru szarego na ciśnienie 0,9 ma zwierać po uruchomieniu silnika. Odepnij przewód od tego czujnika i zewrzyj do masy, jeżeli po uruchomieniu silnika i przekroczeniu 2 tys. obrotów zapali się kontrolka i włączy brzęczyk to masz uszkodzony układ sterujący lub przy alternatorze nie jest podpięty przewód do styku W.
  • Poziom 12  
    Witam!
    W Passatach B3 i B4 częstym problemem jest dziwne zachowanie czujników i wskaźników na desce rozdzielczej - miałem podobnie. U mnie włączał się sam buzzer bez powodu (bo ciśnienie było) a także występowały błędy we wskazaniach poziomu paliwa i temperatury.
    Powodem prawdopodobnie mogą być zimne luty na płytce "zegarów".
    Rozwiązanie - lutownica do ręki i przelutowanie wszystkich lutów - u mnie pomogło.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 17  
    Masz dwa czujniki brązowy, wyłancza przy 0.3 bar i biały załancza przy 1.8 bar.Ciśnienie musi być ok 2 bar przy 2000 tys.obrotów bo inaczej włączy się brzęczyk.
    Zwarcie na stałe do masy czujnika 1.8 bara przynosi poprawę tzn; nie miga i nie brzęczy nawet gdy ciśnienie oleju jest zbyt małe. Jest to metoda pośrednio załatwiająca problem sygnalizacji niskiego ciśnienia. Wniosek silnik do naprawy - niskie ciśnienie oleju.
  • Poziom 10  
    "Sprawdzalem miernikiem czujnik i po odpaleni silnika sie zalancza(przed odpaleniam 200kohm, po ok 4ohm)."

    Dlatego sadze ze silnik dziala poprawnie a problem lezy gdzies pozanim, chodzby w elektryce.
  • Poziom 17  
    Miałem jeszcze podobny przypadek w nowszym modelu passata, odczyt ze sterownika brzmiał szyna can zakłucenia działania. Wyczyszczenie konektora sterownika silnika załatwiło problem.
  • Poziom 39  
    Do Lindonerl to jest TDI
  • Poziom 10  
    Dzisiaj jeszcze raz sprwadzilem miernikiem czujniki i zachowuja sie poprawnie po odpaleniu silnika jak i przed.
    I zrobilem tak jak mi doradzono.
    Zwarlem przewod od czujnika cisnienia przy filtrze do masy, odpalilem silnik a kontrolka caly czas migala. Gasla tylko jak odpinalem ja od czujnika i masy. Puzmij znowu sie zapalala.
    Z tego co widze wnioskuje ze jest to przez zimne luty.

    Czy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna??

    Wszystko inne wyglada na sprawne i dobrze podlaczone, napiecia na akumulatorze sa wpozadku, wszystko inne dziala.
  • Poziom 25  
    Usterka tak popularna..
    Na www.forum.vw-passat.pl są gotowe odpowiedzi.
    Konkretnie w tym dziale:
    http://www.forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=18

    Cisnienie oleju zmierzone?
    To nie z przewodu W(obrotomierza) brana jest kontrola obrotów/ciśnienia, lecz z tego od kontrolki ładowania (D+).
    W silnikach benzynowych wyjście W nie jest wykorzystane a kontrola ciśnienia działa sprawnie.

    Jeśli chodzi o czujniki ciśnienia to są to zwykłe czujniki membranowe, więc albo jest połączenie do masy albo zupełna przerwa.
    Nie może być "jakiejś" wartości.

    Sprawdzić ciagłość przewodów obu czujników
    -1,8 bar pin nr 8 we wtyczce licznika
    -0,3 bar pin nr 9 we wtyczce licznika
    Sprawdzić poprawność działania obu czujników
    Na koniec sprawdzić obecnośc zimnych lutów za chassis licznika.
  • Poziom 10  
    Dzieki JAFO

    W warsztacie sie podpieli pod silnik i powiedzieli ze cisnienie jest ok.

    Czujniki dzialaja, zachowuja sie tak jak juz wczesniej mi napisano. Po odopaleniu ten przy filtrze sie zwiera z masa (Prawie, albo to przez slaba baterie w mierniku :D), a ten przy glowicy rozwiera.

    Zostaja tylko luty na w desce.

    Prz okazji dowiedzialem sie ze kiedys passat byl u elektryka bo zgaska cala deska, i jakos po tej naprawie problem z kontrolka wystapil. A teraz ja zaczolem jezdzic samochodem i jest to wnerwiajace jak cos czerwonego caky czas migo przed oczami.
  • Poziom 25  
    Lutownica i jazda po zimnych lutach chassis, skoro wszystko poza licznikiem hula.
  • Poziom 39  
    Witam. Kolego JAFO szacunek ale problem dotyczy Passata TDI, w tym przypadku obroty które są potrzebne do podwójnej kontroli ciśnienia oleju są czytane ze styku W alternatora. Czujnik przy filtrze w tym silniku ma wartość 0,9.