Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radeon 9800 - nie mogę podkręcić karty, zawieszanie się

mitusm 24 Sty 2008 20:39 1636 22
  • #1 24 Sty 2008 20:39
    mitusm
    Poziom 20  

    Nabyłem właśnie ati 9800se 128bit.
    Chciałem go zmodować programem rivatuner odblokowując 4 dodatkowe potoki.
    Program wyświetla że potoki są już odblokowane, karta niestety nie chce się podkręcać nawet o 10mhz i wiesza się w grach, jak wrócić do pierwotnego stanu karty ?
    Karta chłodzona wodą, zasilacz zelman 400W.

    Moderowany przez jankolo:

    Przeniosłem z Komputery Hardware

  • #2 25 Sty 2008 04:43
    area51
    Poziom 15  

    możesz spróbować wgrać nowszy bios może bedzie lepiej

  • #3 25 Sty 2008 12:32
    mitusm
    Poziom 20  

    Coś chyba będę musiał zrobić, karta wpadła mi w ręce za grosze dosłownie, ale trafił się wyjątkowo oporny model.

  • #4 25 Sty 2008 13:42
    mazii 42713
    Poziom 13  

    Odinstaluj riva tuner i przeinstaluj sterowniki, może to pomoże. Co do oc to w rivie można wyłączyć ten test.

  • #5 25 Sty 2008 18:00
    mitusm
    Poziom 20  

    Poradziłem sobie z kartą sterowniki pomogły, teraz nawet działa z odblokowanymi portami.
    Mam problem z NFS prostreet, gra ma przestoje na co chwilkę na ułamki sekundy bez różnicy jakie ustawię detale.
    Mimo że gra chodzi 60-80fps 640x480 wyłączone wszystko, problem dalej się powtarza, najnowsze sterowniki z strony ATI.
    1.3gb ramu p4 3.0

  • #6 25 Sty 2008 19:04
    mazii 42713
    Poziom 13  

    Jeśli masz procesor jedno jajowy to tego nie usuniesz, przynajmniej tyle się doczytałem jak chciałem uruchomić te grę na athlonie 3700+.
    P.S. Gra mi sie nie podobała.

  • #7 25 Sty 2008 19:23
    mitusm
    Poziom 20  

    Hmmm... to faktycznie ciężka sprawa.
    Ciekawe co w serwisie gry mi powiedzą.

  • #8 25 Sty 2008 19:45
    mazii 42713
    Poziom 13  

    Może wyszła jakaś łatka do tej gry usuwająca ten problem , ale jak mówię dla mnie gra to taka rozrywka na godzinę wiec się nie interesowałem.

  • #9 25 Sty 2008 19:54
    mitusm
    Poziom 20  

    Właśnie ściągam patcha :)
    Ja też taką grę przechodzę w miesiąc, 2-3 przejazdy dziennie dla poprawy humoru

  • #10 25 Sty 2008 20:50
    wiezlak
    Poziom 35  

    Spróbuj zagrać z włączonym VSync i ustawionym niższym odświeżaniem pionowym monitora. U mnie ta gra chodzi również pokracznie - szarpanie pomimo wysokiego FPS. Platforma oparta na A64 X2 5200+ oraz nowym nabytku - GF8800GT. Sytuację ratuje dopiero włączenie VSync i ustawienie średnich detali geometrii - coby procesor nadążył renderować co najmniej tyle FPS ile wynosi częstotliwość odświeżania (ustawiam śmiało 60Hz, bo to monitor LCD). Ogólnie gra mocno obciąża procesor i ma jakiś dziwny engine - jej 50FPS jest mniej grywalne, niż np. 30FPS w Colin McRae: Dirt.

    Aha - ten tytuł zdaje się nie korzystać z wielu rdzeni procesora.

  • #11 25 Sty 2008 21:02
    mazii 42713
    Poziom 13  

    wiezlak napisał:
    Aha - ten tytuł zdaje się nie korzystać z wielu rdzeni procesora.

    Z ciekawości sprawdzę czy na moim e2140 gra będzie przycinać, ale z tego co czytałem na pewnym forum każdy kto miał jedno rdzeniowy procesor miał z nie kłopoty.

  • #12 25 Sty 2008 21:32
    RAFi X
    Poziom 28  

    Grałem w to. Na podkręconym 3700+ na 2.7 GHz od czasu do czasu szarpnęło...gram na max detalach z FSAA i wszystkie bajery do dechy włączone w 1280*1024 @ 70Hz. Grafika to X1950PRO 256MB podkręcona. Gra faktycznie jakaś powolna, kiepka grywalność, engine jakiś przesolony, przy większej ilości samochodów przed sobą (tak by były na widoku) gre łaaadnie ścinało...a sterowanie to totalna porażka. Ciekawe jaką opinie o tym Krzysztof Sojka...mistrz w n4s.

  • #13 25 Sty 2008 22:18
    mazii 42713
    Poziom 13  

    Sprawdziłem i gra nie rwie przy ustawieniach 1024x728 wszystkie detale na max wyłączone tylko AA i filtrowanie.
    Miałem>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Mam
    Mobo: DFI LANParty UT nF4-D@Ultra Sli>>>>Gigabyte P31-DS3L
    CPU: 3700+San diego(malpa)2.5 GHz >>>>>>>>E2140 3.0GHz
    RAM: 4x512MB 200Mhz 2.5-3-3-7-1T>>>>>>2x 1GB Kingston 667@936 cl5-5-5-15
    GPU: Galaxy 7600GS DDR3 1.4ns Zalman Edition>>>>xfx 7900gt
    PSU: Chieftec 400W
    STORAGE: WD Caviar 1600JS-55MHB1

  • #14 26 Sty 2008 00:48
    mitusm
    Poziom 20  

    Jutro zainstaluję patcha, zobaczymy czy coś pomoże.


    ps.
    Dobry film właśnie się skończył na tvp1, chyba czas już spać...

  • #15 26 Sty 2008 12:39
    wiezlak
    Poziom 35  

    Ehm... Panowie - bardzo dziwna sprawa u mnie z tą grą... Ale po kolei.

    Gdy miałem A64 3500+, to framerate wersji demo był lichutki (ok. 25FPS w 3D menu wyścigów). W międzyczasie przesiadłem się na A64 X2 5200+ i znacznej poprawy nie odnotowałem (z 5FPS więcej). Pożyczyłem od kuzyna pełną wersję gry i ona nadal chodziła nieciekawie na X2. Na tyle, że zmniejszałem detale geometrii na średnie, coby procesor wyrabiał te ok. 60FPS w trakcie wyścigów i włączałem VSync (dla odświeżania 60Hz). Było znacznie mniej szarpania, acz bez graficznych fajerwerków. Ściągnąłem wczoraj patch 1.1 i okazało się, że wprowadzono framelimiter do 30FPS - aczkolwiek poprawiło się choć to, że nie zdarzały się już spadki poniżej tych 30FPS. Zacząłem bawić się prędkością procesora oraz koligacjami rdzeni. No i zonk - procesor spowolniony do 1GHz i koligacja na 2 rdzenie daje nadal te 30FPS w 3D menu wyścigów! Przestawiłem koligację na rdzeń nr 0 (nadal przy taktowaniu 1GHz) i wynik ok. 18FPS. Myślę sobie - "czyli w wersji 1.1 działa obsługa wielu rdzeni". Wróciłem do podstawowej wersji 1.0 i znów zacząłem bawić się koligacjami. No i drugi zonk - przy ustawieniu koligacji z obu rdzeni na rdzeń nr 0 brak zmiany FPS ale przy ustawieniu koligacji na rdzeń nr 1 mały spadek FPS. Teraz największe zaskoczenie - po przełączeniu koligacji z rdzenia nr 1 z powrotem na oba rdzenie FPS poooszły ostro w górę. 55-60FPS w 3D menu wyścigów i ok. 70-100FPS w trakcie wyścigów. W pełnych detalach. Może w wersji 1.0 szwankuje wykrywanie wielu rdzeni a może to jednostkowy przypadek na mojej konfiguracji... trudno mi powiedzieć. Szkoda tylko, że po tym "zastrzyku" FPS, dzięki wykorzystaniu obu rdzeni, zostały nadal te dziwne "szarpnięcia" - pomimo braku spadku FPS poniżej częstotliwości odświeżania... :|. Zaprawdę pokrętny engine...

  • #16 26 Sty 2008 13:28
    mic43
    Poziom 15  

    Takie przestoje co jakiś czas mogą być też spowodowane małą ilością pamięci w karcie (tylko 128) Myślę, że nawet na 256 może być problem. Inna sprawa, że silnik need for speed-ów już od dawien dawna jest jakiś dziwny. W most wanted występowały u mnie te same przestoje niezaleznie od karty graficznej. Radeon 9600 PRO, potem gf 7900 i radeon 3850 PRO - niezależnie od FPS, co jakiś czas gra na chwilkę "zasypiała". Zmieniałem też zasiłkę na silniejszą i nic.
    Pozdrawiam

  • #17 26 Sty 2008 13:47
    mazii 42713
    Poziom 13  

    Need for speed już od most wanted goni swój ogon.

  • #18 26 Sty 2008 14:04
    mari5508
    Poziom 15  

    chłopie skąd ty wziąłeś tego złoma w 2008 roku??Kupiłeś go chyba za 20zł bo więcej bym za niego nie dał poszukaj coś nowszego albo nowszą używkę

  • #19 26 Sty 2008 14:17
    RAFi X
    Poziom 28  

    mari5508 napisał:
    chłopie skąd ty wziąłeś tego złoma w 2008 roku??Kupiłeś go chyba za 20zł bo więcej bym za niego nie dał poszukaj coś nowszego albo nowszą używkę

    A Ty co się z choinki urwałeś ?
    Nie każdego stać na kartę za 500 zł !
    Pozatym seria 9800 była niegdyś bardzo udaną...ceny 9800 nadal są napoziomie przekraczającym 50 zł. Nie wierzysz ? Zerknij na allegro.
    Ty byś nie dał, a ja nie dawno sprzedałem 9800xt zmodowaną za ponad 250 zł. I co Ty na to ? :idea:

  • #20 26 Sty 2008 14:23
    mari5508
    Poziom 15  

    to tak jakby w tych czasach kupić malucha,a nie lepiej poczekać nazbierać i kupić coś lepszego za 250zł idzie kuupić już przyzwoitą nową kartę

  • #21 26 Sty 2008 14:33
    mazii 42713
    Poziom 13  

    Za 250 kupisz ale na pci-e a ni na agp. może koleś nie gra tylko chciał sobie szarpnąć w jeden tytułu, a kompa ma do filmów, muzyki internetu i pracy. Co do cen na allegro to tam się dzieją takie cuda że aż głowa boli.

  • #22 26 Sty 2008 14:38
    mari5508
    Poziom 15  

    masz racja na PCI-E sa dużo tańsze karty niż na AGP

  • #23 26 Sty 2008 15:48
    mitusm
    Poziom 20  

    Dużo są tańsze, ale płytę mam z agp. Do tej pory gf4ti200 wystarczał, przeszedłem bez problemu carbona.
    W gry gram raczej sporadycznie, nfs przechodzę w miesiąc, po 2-3 wyścigi dziennie.
    Prócz tego podczas gry wystarczy że fps nie spada poniżej 25-26 klatek, a że detale trochę obcięte i wyłączone super efekty, które i tak przeszkadzają podczas gry to dla mnie nie jest aż tak ważne....

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME