Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak zwiększyc prąd ladowania i jak mozna zabespieczyć akumu

24 Gru 2003 22:45 4087 20
  • Poziom 15  
    jak w temacie jak to zrobić
  • Spec od samochodów
    To ci się nie spodoba, tylko wymiana alternatora. Zmieniając regulator można uzyskać troche szybszy początek ładowania i lepsze doładowanie akumulatora. Przy aku. bezobsługowych przestrzegać koniecznie napięcia ładowania producenta tzn. do 14.4V.
  • Poziom 32  
    Mowisz o ladowaniu w samochodzie cz po za nim (z prostownika)?
  • Spec od samochodów
    Najczęściej podawane napięcie maksymalne ładowania ak. bezob. jest to 14,4V. Tłumaczone jest to tym ,że przy wyższym napięciu następuje gazowanie ak. co w wypadku bezob. wiąże się z ubywaniem elektrolitu co w dłuższym czsie prowadzi do uszkodzenia ak. przez odsłonięcie płyt, a nie ma możliwości dolania wody do ak.
  • Poziom 12  
    To dość prosta sprawa, ale musisz podac w jakim pojeździe ma to być zrobione i jaki tam jest regylator. I co to znaczy zwiększyć napięcie - do ilu chcesz go podniść i ile ma teraz?
  • Poziom 15  
    kolego teraz niewiem jakie napewno standardowe a chce podniesc nie napiecie ale prąd ladowania bo mam akumulator 650Ah i w bagazniku 870Ah od jakiegos innego pojazdu podłaczone oczywiscie równolegle ostatnio cos sie wali w alternatoze i hce go wymienic i pomyslalem o wymianie na mocniejszy aby ladnie ladował a jest to samochód marki Poldolot czyli Polonez Ca(m)ro rocznik 1993 jesli hodzi o dokladniejsze parametry to nie wiem
  • Poziom 12  
    Witam . Obawiam sie ,że niewiele zdziałasz .W poldku jest regulator elektroniczny ,Który fabrycznie ustawiony jest na ok 14,4V .Oczywiście jest zalany jakąś dziwną masą. To że masz akumulator 650Ah czy 870 nie ma nic wspólnego z prądem ładowania. Akumulator o wyższej pojemności ptrzebuje więcej czasu do pełnego nałładowania. Przypuszczam ,żą oba akumulatory są już do niczego i stąd te twoje problemy. Wymień oba na jeden porządny i problem powinien ustąpić lub spróbuj najpierw wymienić regulator (tylko nie rzemiosło)- to urządzonko często pada w poldkach i może się różnie zachowywać. Jeżeli to nie pomoże wtedy wymień akumulator. I raczej odradzałbym ci kombinowanie z podłączeniem kilku akumulatorów naraz. Widziałem już dwa samochody ,które spłonęły przez taką zabawę. Lepiej jeden a porządny. Powodzenia
  • Poziom 23  
    Oj coś chyba Ci się pomyliło z tymi amperogodzinami. W Twoim przypadku zwiekszyć prąd na tyle aby ładować dwa akumulatory to tylko wymiana alternatora na naprawde bardzo wydajny, albo zamontować drugi. Mój kolega zamontował kiedyś do mazdy drugi alternator dla zasilania modułów Peltiera (taka mini klimatyzacja) i jakoś to chodziło.
  • Poziom 12  
    To już inna historja. Żeczywiście masz problem.
    Rozwiązania są dwa:
    1. Czy musisz mieć tak wielkie akumulatory? nie lepiej założyć jeden taki około 60-80 Ah? Przecięż te akumulatory ważą jakieś >100 kg. Nawet jagby ten sczyt osiągnięć polsiej motoryzacji był z silnikiem diesla, to i tak powinien kręcić. Popatrz na wydajność prądową. Rozrusznik pobiera max około 350A, w wyjątkowych sytacjach może dojść do 600A (np akumulatory mercedesa 100Ah mają prąd rozruchowy dochodzący do 1000A). Ty na tych baterjach musisz mieć coś około 2000-3500A (zależy to od jakości i wieku) prądu rozruchowego, przecież Ty możesz na tym jechać parę kilometrów (jakby wytrzymał rozrusznik). Ale jeżeli już musisz mieć takie baterje to:
    2. Kupić alternator od samochodu z silnikiem diesla. Polonezoski ma prąd ładowania około 44A, szczytowy 53A (typ A124N). Poszukaj urzywany alternator np. od Renaulta w dieslu, czy cokolwiek innego. Dobre są japończyki np nissan. Wybierz taki abyś mógł go zamocować mechaniczne, bo podłączenie to pestka.
    Napisz co wymyśliłeś
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    głupotą jest ładowanie dwóch akku o różnych pojemniściach i do tego w różnym stanie zużycia ... zawsze jeden z nich nie będzie naładowany :!:

    a zwiększenie prądu ładowania wiąze sie z podniesieniem napięcia co grozi uszkodzeniem i wcześniejszym zużyciem akku , lepiej kup nowy akku i nie kombimuj bo zaraz się okaże że dwa to za mało i będziesz musiał dołożyć 3 aku :D , też penie stary :wink:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Witam.

    Proponuję skorzystać z rady i ostrzeżenia :arrow: andrzej 29 -
    no chyba, że lubisz wieczną zabawę przy samochodach i fajerwerki.

    :arrow: picador - również ma rację.

    :arrow: elektrit - problemu nie ma, ale gdy akumulatory są: najlepiej tego samego producenta, tego samego typu, o tej samej pojemności, no i jeszcze najlepiej żeby były z tej samej serii, a i tak nie ma pewności, że wszystko będzie w porządku.
    Co się np. stanie gdyby, któryś stracił pojemność, lub miał zwarcie, nie wspominając o innych ważnych lub mniej ważnych niedomaganiach niby nowych akumulatorów, układów regulacji ładowania, źródeł ładowania?

    :arrow: Waldekk111 - mimo wszystko polecam zakup akumulatora renomowanej firmy, sprawdzenie oraz ewentualną wymianę (lub regulację - jeżeli istnieje taka możliwość) niesprawnych podzespołów na nowe i jeździsz dalej bezstresowo.
    Wybór jednak pozostaje Twój.

    Powodzenia.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Trudno doradzić cokolwiek sensownego jeśli autor postu nie wypowie się dlaczego wstawił drugi akumulator. Jeśli dlatego, że pierwszy jest słaby to nie ma co dyskutować, bo sprawa jest oczywista - trzeba wstawić nowy lub inny sprawny. Co innego jeśli powodem dostawienia drugiego było niezwykłe zapotrzebowanie na "moc". Nie wiem co to mogło być, ale ludzie mają różne pomysły (np. mój kolega z modułami Peltiera) :wink:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Witam.

    :arrow: elektrit - jeżeli ktoś zaprojektował dwa, to widocznie taka była potrzeba, ale po co w "poldku" wymyślać takie cuda?
    Chyba tylko po to, żeby szybciej poszedł z dymem.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    jezeli byl wstawiony drugi akumulator z powodu kiepskiego krecenia rozrusznika to moze lepiej jest naprawic rozrusznik cena zestawu naprawczego (tulejki i szczotki ) jest naprawde niska tylko klopot z wymontowaniem botreba odkrecic alternator, jesli ten drugi jest do zasilania dyskoteki to w pomylosie sa problemy z ladowaniem przez alternator orginalny i przy tych pojemnosciach to czas ich naladowania wynisi conajmniej kilka (lub nascie )godzin proponuje wymienic na alternator z Seata 1.9D tam maksymalny prad jest w granicach 120A to powinno znacznie skrocic czas ich ladowania. Jescze maladygresja akumulator 650A chyba zajmuje caly bagaznik bo accu od MANA o pijemnosci 220A jest dlugi na 60cm szeroki 27cm i wysoki 25cm a coz mowic o trzy razy wiekszej pojemnosci
    Pozdrawiam PiotrC
  • Poziom 17  
    Witam!!!
    ja mialem taki problem, ze w fiaciorze ladowanie w lecie bylo ok, ale w zimie kiszka bo jak pomierzylem po wlaczeniu swiatel ladowanie bylo na poziomie 13,8V no i cos fiacior nie chcial na mrozie palic;( (regulator starego typu - nie elektroniczny) no to probnie podlaczylem diode prostownicza do tego regulatora tak aby napiecie odniesienia wchodzace do reg. bylo nizsze o spadek na diodzie (okolo 2A pradu i spadek 0,8V) no i efekt byl taki ze przy wlaczaonych swiatlach napiecie na akumnlatorze bylo okolo 14,6V bez swiatel bylo ponad 15V ale nie wiecej niz 16, niby metoda dziwna- podejrzewam ze ogranicza ona maxymalna moc alternatora ale jak na razie jestem bardzo zadowolony bo nawet przy -20 jak zapomne przy gaszeniu przelaczyc z LPG na benzyne zeby pompka podpomowala i rano krece na mrozie rozrusznikiem przez minute i dluzej - akumulatora to nie rusza, pozatym gdzies znalazlem opis ze akumulatory bezobslugowe z racji dodatkow do elektrolitu powinny byc ladowane do wyzszego napiecia... jak tylko znajde ta stronke to dodam linka...
    pozdrawiam
    ------------------------------------------------------------------------------------
    a oto i ten link:
    http://www.republika.pl/ts_350/inne6.htm
    cytat:
    "Jednakże akumulatory ołowiowo-antymonowe powinny być ładowane przy 14 - 15 woltach, zaś odmiany ołowiowo - wapniowe potrzebują do osiągnięcia pełnego naładowania 15 - 16 wolt."
    no i te wlasnie akumulatory sa bezobslugowe... ???
    chyba ze cos mi sie pomieszalo ..


    Scalono 2 posty
    <E>
  • Poziom 21  
    He,hee!z tą pojemnością to pomyliłeś się o jedno zero.650+870 to jest 1520!!!żaden osobowy samochód nie ma takiej ładowności żeby taką elektrownie wozić!Przyjmując 152Ah to i tak jest ogromna pojemność,napisz po co Ci to?Jeśli masz sprzęt audio wymagający dużych prądów zstosuj specjalne do tego żelowe akumulatory oraz pozłacane klemy i kondensatory,ale jak masz taki sprzęt to napewno wiesz o tym...
  • Poziom 12  
    Mysle ze chodzi tu o maksymalne prady akumulatorow deklarowane przez producenta, co ma niewiele wspólnego z pradem ladowania, w przeciwienstwie do pojemnosci (mozliwe ze 1 aku to 45-60Ah a 2 kolo 100Ah). Wskazane byloby zeby autor napisal w koncu o co chodzi. Swoja droga to ciekawe jak i czym jest podlaczony ten akumulator w bagazniku :D I po co te wszystkie kombinacje :D
  • Poziom 15  
    Witam o jeju tyle postow dopiero co skonczylem czytac no niezle dzieki za odpowiedz odpowiem tak 2 akumulatory poniewaz jest w moim podku kupe elektroniki i innych uzadzene lubiacych prac mam nowke sztuke akumulator w bagazniku(przód) CENTRA 650Ah i grugi podłaczony miedzianymi pzewodami a dokladniej jednym plusem i masą karoserji pzewód łaczacy akumulator z bagaznika z pzodem to pzewód energetyczny w inolacji (twardy i drogi jak h.....) oba akumulatory to sprawne i mało uzywane ogniwa centra ma dopiero 2 miechy a w bagazniku okolo 3 weiec nie są stare i zuzyte a mam 2 poniewaz jakiis miesiac temu pale samochód i nic rozrusznik mi kreci ale tak jakby nie mial pradu aby zasilic zalon no i stoje . a nastepnego dnia kupilem 2 akumulatory 1 mialbyc na AUdio(bagaznik tył) a drugi centry na odpalanie i inne (maska pzud ) mialy byc nie polaczone. ale wyszlo tak ze je połaczylem teraz jak pzekrecam kluczyk to tylko co zlapie rozrusznik i samochód odpalony nawet na swiatłach czy z innymi powlanczanymi urzadzeniami wiec mi to pasuje.