Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto Tele Thermo Top DW 50 wlącza się ale nie odpala

Leszek Dańków 29 Jan 2008 19:16 15355 18
  • #1
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Po podlączeniu przweodów do zasilania zegar sterujący dziala prawidlowo,zalącza webasto za pomocą ustawionego czasu lub przycisku plomienia.Po zalączeniu uruchamia się pompka paliwa,wodna oraz dmuchawa na wolnych obrotach,po ok 35-40 sek.przelącza się na wysokie obroty i po ok.1,5min.wylącza się,pracuje tylko pompka wody.Webasto nie odpala ani nie zadymi.Co może być przyczyną,od czego zacząć szukać?
  • Helpful post
    #3
    a.gry
    Level 16  
    Poszukaj w dziale programów, jest program do diagnostyki ogrzewań Webasto. Prawidłowa nazwa to : WTT2002_PL1.19 działa pod zwykłym interfejsem 232.
  • #4
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Niestety nie udalo mi się znależć tego programu(WTT2002_PL1.19).Ostatnio bylem w serwisie i mechanik stwierdzil że pewnie poszedl palnik,a to kosztuje 850zl.Spróbuję jeszcze w innym serwisie.
  • #5
    Stefanek1
    Level 26  
    Jaki palnik ??
    Nie narazaj sie na koszty, tylko zrób diagnozę komputerową u kogoś kto sie na tym zna, zczytaj błedy i bedziesz wiedział co mu dolega. Nie napisałeś w jakim aucie masz to zamontowane. Najczęściej siada świeca, lub wypala sie siatka na niej. Pomka płynu czy na pewno pracuje, bo tam siadają znowu szczotki.
    Pozdr.
  • #6
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Witam,to webasto mam zamontowane w Fordzie Transicie 2,5D.Jeżeli chodzi o diagnozę to ja się nie znam.Ale gosć z serwisu powiedzial że tego typu(DW 50) nie da się podpiąć pod komputer.A co do pompki plynu to slychać że pracuje,chociaż ostatnio jak sprawdzalem to slychać pracę ale nie widać żeby ruszylo wodę(zalalem pompę wodą i węże wlożylem do naczynia z wodą)
  • Helpful post
    #7
    Stefanek1
    Level 26  
    Jak juz miałes na wierzchu, to tylko trza było spojzeć czy wirnik chodzi. bo to jakies nie wytłumaczalne, piszesz ze chdzi ale nie goni wody, moze masz przytarte łopatki wirnika ?
    Silnik chodzi, slychac go, a wiatrak pompy stoi?
    Pozdr.
  • #8
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Witam.Wlasnie wyciągnąlem pompkę wody i faktycznie silnik chodzil a wirnik pompki nie,ale już pracuje i pompuje że aż milo.Być może znalazlem powód nieodpalania webasto,otóż po rozlączeniu tego elementu w którym jest zbiornik paliwa zobaczylem cienką rurkę z uszczelką która wchodzi w element przez który pompka podaje paliwo.Widzę że ktoś tu grzebal i nie zlożyl dobrze,ponieważ rurka byla przytkana uszczelką.Wydaje mi się że piec nie dostawal paliwa.Ale mam problem bo nie wiem jak poradzic sobie z tą uszczelką i rurką.Proszę o radę czy rurka ma być w uszczelce i wlożona w otwór skąd podawane jest paliwo i czy to ma być dobrze uszczelnione,i jak sobie z tym poradzić(malo miejsca).I czy rurka zasysa paliwo czy to pompka ma w nią wtloczyć.Pompka paliwa sprawna -paliwo wyplywa.Pozdrawiam i z góry dziękuję.
  • Helpful post
    #9
    Stefanek1
    Level 26  
    Masz tu nizej link do instrukcji Hydronika, a pomkę i jej podpiecie na str, 6, powiększ sobie element 29. Czy chodzi ci o element oznaczony na rys, nr 30, to jest uszczelka- sitko ?
    Jest to Eberek D4..., ale D3..., czy D5WZ podłaczenie pomki jest podobne.
    Pozdr.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1220967#1220967

    Dodano;
    Tam chcą punkty za to otwarcie, wiec wkleimy jakos darmowo:
    Dodano;
    Nie mogę zamiescic jednak tego pliku, bo jest w rozszerzeniu nie akceptowalnym przez to forum, wiec wysłałem ci 10 pkt.
    Pozdr.
  • #10
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Stefanek1 dzięki za punkty i pomoc.Zpompką paliwa sobie poradzilem,ale nie mogę sobie poradzić ze zlożeniem calego urządzenia, tzn. Ja rozlączylem cale urządzenie na pól i z tej częśći w której jest zbiornik paliwa i pompka wystaje taki sztyft o grubości ok 1,5cm przez niego pompka podaje paliwo,w drugiej częśći urządzenia jest otwór z cienką rurką i uszczelką.W ten otwór przy skladaniu wchodzi sztyft(1,5cm) i tu mam problem ponieważ to jest dosyć ciasne a jeszcze dochodzi uszczelka i na dodatek ta rurka jest zagięta.Nie wiem czy zlożyć to na wszystko jedno,czy musi rurka być uszczelniona w sztyfcie.Pozdrawiam.
  • #12
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Zlożylem podlączylem ale nie odpalilo.Kiedy bylo rozlożone, pompka podawala paliwo.Po zlożeniu zrobilem próbę,napelnilem zbiorniczek paliwem, wężyk umieścilem wyżej od webasta i napelnilem go do pelna ,wlączylem webasto.Pompka klikala a paliwa w wężyku nie ubywalo,czy to jest normalne w przypadku nieodpalenia?.I mam jeszcze pytanie:jaki pobór prądu powinno mieć DW50? Podlączylem amperomierz, na wolnych obrotach pobór ok.2,5ampera, na wysokich 4ampery, czy to nie za malo? Kiedy powinna wlączać się świeca żarowa na wolnych czy wysokich obrotach? Myślę że gdyby świeca się wlączala to pobór bylby przez chwilę większy.Proszę kolegów (w temacie) o rady.Pozdrawiam
  • Helpful post
    #13
    Kaszpir77
    Level 21  
    Leszek Dańków wrote:
    czy to nie za malo?

    Sama świeca zarowa to ok. 10A. Czas grzania świecy to ok 150 sek, póżniej jest wyłączana, oczywiscie przy wykrytym zapłonie.
  • #14
    Leszek Dańków
    Level 10  
    To znaczy że muszę sprawdzić świecę ,a w serwisie powiedzieli mi że gdyby padła świeca to nie ruszyłoby nic ani pompka ani dmuchawa.Mam jeszcze pytanie czy świeca powinna włączyć się zaraz po włączeniu webasto.Dzięki za odpowiedż.Pozdrawiam
  • Helpful post
    #15
    Kaszpir77
    Level 21  
    Leszek Dańków wrote:
    Mam jeszcze pytanie czy świeca powinna włączyć się zaraz po włączeniu webasto.


    Niestety nie mam dokładnych przebiegów dla Thermo Topa, ale w suchej narzewnicy Air Top włączenie zasilania świecy żarowej nastepuje równocześnie z podaniem sygnału załączenia urządzenia przez użytkownika. Równocześnie z świecą rusza wentylator, a po 20 sek rozpoczyna się podawanie paliwa. Tu pewnie jest podobnie.
    Pozdrawiam
  • #16
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Rzeczywiście świeca nie dostaje napięcia ,ale jest sprawna bo sprawdzalem na ostro. Wlączylem urządzenie ,na świecę podalem napięcie z osobnego żródla zasilania,ale nie odpalilo,okazalo się że pomimo sprawnej pompki,paliwo nie jest podawane.Zawór elektromagnetyczny nie otwiera się,nie wiem dlaczego na obydwa styki podawane jest plus 12.Odlączylem wtyczkę i podalem mu plus i minus i paliwo zaczęlo wyplywać.Jutro zlożę i spróbuję odpalić.Czy ktoś z kolegów mial taki przypadek, lub wie co może być uszkodzone? Obok wtyczki świecy jest wtyczka jakiegoś czujnika,czy to czujnik plomienia ,jeżeli tak to czy on powinien otrzymywać zasilanie,bo mierzylem i ma jakieś 0,03 volta.Pozdrawiam
  • #17
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Podlączylem świecę żarową na ostro, do zaworu elektromagnetycznego podalem plus i minus z osobnych przewodów i wlączylem zegar.Webasto odpalilo na dyg ale po ok.dwóch minutach gasnie, dzieje się tak za każdym razem.Pompka wody dziala normalnie tak że kwestia przegrzania odpada.Webasto dosyć mocno dymi i nie wiem czemu na wylocie spalin kapie paliwo,czy to jest sprawa uszczelnienia czy niedokladnego spalania.Proszę o porady.Z góry dziękuję
  • #18
    cdsoftware
    Level 13  
    Jak wygląda komora spalania ?? czy przypadkiem nie jest już wypalona (czytaj do wyrzucenia) ??
    Moje niestety kopci kopci i kapie paliwem z wydechu, nie wiem czy to nie jest przypadkiem wina paliwa bo jeżdżę na biodieslu :) ale na próbę przepłukałem zbiornik webasta benzyną z ropą pół na pół i spróbowałem odpalić, niestety też nic ciekawego nie zaobserwowałem :(

    Webasto Tele Thermo Top DW 50 wlącza się ale nie odpala

    Pozdro !!
  • #19
    Leszek Dańków
    Level 10  
    Komora spalania? Oprócz tego że wykruszylo się kawalek jakiejś otuliny(nie wiem jak to się nazywa,takie biale podobne do prasowanej welny mineralnej) komora spalania wygląda normalnie,żadnych śladów wypalenia.Muszę przeglądnąć inne posty na ten temat,widzialem gdzieś opisy na których zaciskach i kiedy powinno być napięcie i czy elektrozawór powinien być zasilany stale czy cyklicznie jak pompka,może tu tkwi problem wycieku paliwa.Ja podalem mu napięcie na stale