Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt małe ładowanie alternatora , toyota diesle 87r

Reflekt 21 Lut 2008 18:26 3776 19
  • #1 21 Lut 2008 18:26
    Reflekt
    Poziom 17  

    Witam. Alternator marki denso. Wymieniłem przewód masowy oczywiście zasilający sprawdziłem i jest drożny, ale ostatnio alternator zaczoł się dziwnie zachowywać . Na biegu jałowym napięcie wynosi 12,45V podczas wchodzenia na obroty napięcie wzrasta po 3 min do wartości 14,9V i spada do wartości 12,4V ,czyli regulator pracuje. i tak w kółko co za tym idzie akumulator jest niedoładowany i są problemy z uruchomieniem auta. Akumulator sprawdziłem arometrem wszystkie cele są ok. Pasek klinowy jest wymieniony. Co może być przyczyną nie doładowania akumulatora ?

    0 19
  • #2 21 Lut 2008 19:59
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    Na pierwszy rzut oka wygląda na regulator napięcia....sprawdź jeszcze napięcie paska alternatora i szczotki (szczotkotrzymacz jest tam chyba osobno)....

    0
  • #3 21 Lut 2008 21:05
    adam7009
    Poziom 38  

    może komutator zużyty

    0
  • #4 21 Lut 2008 21:33
    Ambulans
    Poziom 21  

    Sprawdź uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy, miałem podobny przypadek w nissanie jak korozja spowodowała spuchnięcie miejscami stojana.

    0
  • #5 21 Lut 2008 21:35
    bartek_j
    Poziom 35  

    A gdzie ty masz komutator w alternatorze?
    Podpowiedź: komutacja to znacyz przełaczanie. Komutator występuje w maszynach prądu stałego.
    W maszynie prądu przemiennego jaką niewątpliwie jest alternator są pierścienie ślizgowe.

    A w tym przypadku posprawdzałbym styki regulatora z "resztą świata". Noi szczotki pytanie czy dobre, niezuzyte

    0
  • #6 21 Lut 2008 23:10
    Reflekt
    Poziom 17  

    Szczotki są nowe, pasek jest napięty poprawnie, pytanie się nasuwa-gdzie jest regulator napięcia? z alternatora wychodzi aż 5 przewodów więc chyba jest na zewnątrz ...

    0
  • #7 22 Lut 2008 07:20
    emeryt2
    Poziom 42  

    Witam.
    Tak regulator jest w wewnatrz. Na alternatorze masz jesczce popmpę wspomagania hamulca. Trzeba zdemontować alternator.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 23 Lut 2008 16:37
    Reflekt
    Poziom 17  

    Jestem na etapie rozbierania alternatora . Znalazłem przykręcony cylindryczny element który jest chyba kondensatorem ale niestety niema na nim opisu jakiej wartości powinien on być

    0
  • #9 23 Lut 2008 18:38
    emeryt2
    Poziom 42  

    Witam. Tak jest to kondensator, nim sie nie przejmuj,on bardzo rzdka sie psuje.Zobacz szczotki na regulatorze i pierścienie na wirniku.Jeżeli te elementy OK ,to regulator napięcia.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 24 Lut 2008 15:00
    Reflekt
    Poziom 17  

    Rozebrałem alternator diody prostwnicze i wzbudzajace sa ok ale regulatora niem w srodku?!

    0
  • #11 24 Lut 2008 16:16
    viper555
    spec od auto-elektro

    Ten rocznik ma mechaniczny regulator zewnętrzny.P

    0
  • #12 24 Lut 2008 17:23
    Reflekt
    Poziom 17  

    jak mechaniczny to gdzie on jest?

    0
  • #13 24 Lut 2008 17:57
    viper555
    spec od auto-elektro

    Popatrz za kablami jak nie widzę to nie wiem.P

    0
  • #14 24 Lut 2008 18:31
    Ambulans
    Poziom 21  

    Regulator powinien byś razem ze szczotkami.

    0
  • #15 24 Lut 2008 19:12
    lokomo
    Poziom 10  

    Ambulans napisał:
    Regulator powinien byś razem ze szczotkami.

    niekoniecznie razem.są alternatory starszegop typu gdzie regulator typu mechanicznego może być umieszczony osobno w komorze silnika ale szczotki są zawsze w wewnatrz alternatora.alternatory nowego typu mają regulator tzw.monolit czyli szczotki i regulatorel ektroniczny razem,

    0
  • #16 25 Lut 2008 21:17
    Reflekt
    Poziom 17  

    Regulator składa sie z zespołem cewek i styków przełączanych. Wymieniłem alternator na nowy bo w starym padły diody, i nadal napięcie waha sie w granicach 11,8 do 12, 4V co jest grane...

    0
  • #17 26 Lut 2008 08:18
    viper555
    spec od auto-elektro

    W regulatorze mechanicznym najważniejsze są styki ,jeżeli są przypalone to regulator nie będzie regulował a wg mnie ładowanie sprawdzasz na zimnym silniku gdy działa system dogrzewania i dlatego takie niskie napięcie. Zmierzyć jak świece przestaną grzać.P

    0
  • #18 28 Lut 2008 09:25
    lokomo
    Poziom 10  

    wymieniłeś na nowy tzn ze sklepu czy ze szrotu ? bo jak ze szrotu wypadało by sprawdzić go dokładnie a jak troche sie orjentujesz to można na próbę podłączyć regulator np. od malucha

    0
  • #19 04 Lis 2010 22:24
    majorbat
    Poziom 1  

    Mi padło ładowanie, sprawdzili na przyrządach i okazało się, że stojan ma przebicie oraz poszły diody. Najgorsze, że nigdzie nie ma zamienników i nie mogę dostać używanego. Za nowy każą zapłacić 1300 zł!!!

    0
  • #20 05 Lis 2010 08:38
    viper555
    spec od auto-elektro

    Konkretnie co za samochód jaki alternator.P

    0