Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG Nubira 2.0 rok 1998 brak mocy gaz/benzyna

Mirek74 06 Sty 2004 15:48 6499 17
  • #1 06 Sty 2004 15:48
    Mirek74
    Poziom 2  

    Wożę się z tym problemem od ponad roku, początkowo kasowanie pamięci adaptacyjnej (rozłączenie akumulatora) pomagało, teraz jest niedobrze cały czas. Problem i na gazie i na benzynie. Zmieniłem instalację z Elpigazu na Lovato i tylko przez tydzień było OK, potem wymieniłem części w silniku za 2 000 (czujniki, cewka, sonda, katalizator, wiązka i inne). Gazownicy mówią że wszystko jest super, skaner Daewoo też. A samochód ledwo ledzie i wydaje dźwięki jakbym ciągnął ze 2 tony za sobą. Wiem że w 1998 montowano 3 różne komputery główne do Nubiry może mój program Lovato jest ustawiony pod inny komputer główny? Mam emulator (najpierw Elpigaz potem Lovato). Kto umie ustawić parametry centralki gazowej w Warszawie (podejrzewam że tu jest pies pogrzebany), czy robie się to eksperymentalnie, czy wg jakiegoś klucza? Ozłocę każdego dobroczyńcę, który pomoże!!!

    0 17
  • #2 06 Sty 2004 18:18
    fachura
    Poziom 11  

    napisz czy przy silniku coś było robione chodzi mi o mechanikę

    0
  • #3 07 Sty 2004 09:00
    Mirek74
    Poziom 2  

    Kompresja OK. Popychcze OK (stukania na zimo ani na ciepło nie ma), nie spala oleju, dosłownie 0 (półsyntetyk). Świece zawsze wyglądają OK. Podejrzewam sterowanie, bo czasem mu się lekko poprawia na dzień dwa i potem znowu kicha. Rok temu raz na 2 tygodnie, teraz b. rzadko. Z czujników nie wyminiłem jeszcze tylko MAP czy MAT (podciśnienie mapujące wtrysk-ten pod silnikiem, nie-na przepustnicy i nie zmieniłem czujnika położenia wału. Przez rok od kiedy mam problem nie ujawnił się żaden problem natury mechanicznej. Zmieniłem nawet silnik krokowy i wtedy o dziwo nastąpiła krótka poprawa (sądzę że wynika z rozłączenia instalacji elektrycznej). LPG-moja centralka to Autronic

    0
  • #4 07 Sty 2004 09:44
    mkos1
    Poziom 29  

    Jaki model Autronica masz ?
    Jeśli AL-700 to mam do niego soft i manuala.

    0
  • #5 08 Sty 2004 09:46
    Mirek74
    Poziom 2  

    Jeśli dobrze rozumiem soft to program centralki gazowej (sorry, na elektronice znam się jak wilk na gwiazdach). Ten program był już wgrywany 3 razy i gazownicy mówią że z pełnym powodzeniem (podając wyskoką ich zdaniem liczbę kroków-cokolwiek miałoby to znaczyć). Szukam programu diagnostycznego, który pozwala zmienić paramety ustawienia centralki na niestandardowe, kiedyś widziałem go w wersji DOSowskiej, szukam też kabla LPT z adaptorem, żeby podłączyć laptopa do samochodu. Manual-czy to pomoże ustawić te parametry? Trzeba jeździć i eksperymentować czy jest jakiś klucz? Ktoś tu mądrze powiedział, że gazownicy to tylko monterzy, którzy łączą kabelki i nie są w stanie rozwiązać bardziej złożonych problemów. W warsztatach w których byłem patrzą na mnie jak na świra i mówią że to ma jeździć i już. Tak, moja centralka to AL-700. Dzięki z góry za wszelkie info...

    0
  • #6 08 Sty 2004 10:38
    BJSusel
    Poziom 18  

    Mkos1: Możesz wrzucić tutaj tego manuala - też mam problem z instalacją, a program już mam.
    Co ciekawe, jak mi montowali instalacje to facet jakoś wchodził do tego menu "Zastrzeżone" , ale nie wiem, czy to była jakaś kombinacja klawiszy czy po prostu inny program.
    Aha i przydałby się porządny schemat interfejsu - chodzi mi o wtyczkę po stronie AL700.

    0
  • #7 08 Sty 2004 11:01
    mkos1
    Poziom 29  

    Wydaje mi się, że gdzieś już to zamieszczałem więc wyślę Ci na PW.
    Jeśli ktoś jeszcze będzie zainteresowany to proszę o sygnał.
    Do opcij "zastrzeżone" wchodzisz wcześniej naciskając (chyba) <CTRL> + <ALT> + <F7>

    0
  • #8 08 Sty 2004 11:06
    BJSusel
    Poziom 18  

    Rzeczywiście. <CTRL> + <ALT> + <F7> i da się tam wejść.
    Dzięki

    0
  • #9 10 Sty 2004 23:27
    teges

    Poziom 21  

    Jeżeli jest żle na benzynie to nie ma co ustawiac gazu bo to się mija z celem i nie potrzebnie ponosisz dodatkowe koszty związane z przeróbkami gazowymi.

    0
  • #10 10 Sty 2004 23:57
    darek-stasiak
    Poziom 24  

    Rozumiem ,że masz problemy zarówno na benzynie jak i na gazie (czy tylko na gazie?)

    0
  • #11 11 Lut 2004 10:01
    danda
    Poziom 15  

    8) Witam , mam też nubire z tego roku ale 1,6, widziałem wcześniej ze pisłeś ze masz mało mocy na gazie i na benzynie, proponowł bym ci jeszcze sprawdzić układ wydechowy czy masz konkretnie drożny, bo z tym też dzieją sie niezłe jaja, ja bym miał też prośbę o udostępnienie mi tego manuala do AL700 bo mi strasznie dużo pali , a co najlepsze to pali coraz więcej zaczo się od 11,5 L/100km a teraz jest już 13,5 może jak poczytam to dam coś rade doregulować ,mam w domu schematy tych interfejsów to wam je potem dożuce,, pozdrowionka dla wszystkich

    DANDA

    0
  • #12 11 Lut 2004 10:05
    toradek
    Poziom 17  

    Moim zdaniem to padla przeplywka, tylko kurza twarz, dlaczego zle chodzi na gazie? A sonda lambda dziala??

    0
  • #13 11 Lut 2004 22:10
    teges

    Poziom 21  

    Sprawdż katalizator czy nie jest uszkodzony i nie zatkał wylotu rury wydechowej.Może był uderzony i popękał.

    1
  • #14 13 Lut 2004 15:46
    danda
    Poziom 15  

    8)

    Może też być sonda, bo jak sonda nie będzie dawać napięcia , a powinna dawać gdzieś do 1 V z częstotliwością 1Hz, to komputer będzie uznawał ze jest zabogta mieszanka, ale wtedy na bęzynie odrazu w takim przypadku świeci kontrolka silnika chekengin, zaś na gazie jak zapodasz amona ten programik do centralki AL 700 to odrazu widać czy sonda pracuje czy nie , bo jest tam osobny wykresik do tego, napisz jeszcze ile ci to auto pali przy tej niskiej mocy benzynki i ile gazu , bo jakoś skoro tak samo zachowuje się na obydwu paliwach to chyba komputerki nie będą winne ani też elektronika, napisz też czy zaobserwowaeś jakieś wybuch w kolektorze ssącym , bo może masz coś z układem zapłonowym, tam jest podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu, może któreś wężyki są pozamieniane... kto wie i napisz w jakich okolicznościach nabawiłeś się tych obiawów...... pozdrowienia dla wszystkich DANDA... sorki za błędy

    0
  • #15 15 Lut 2004 11:57
    teges

    Poziom 21  

    danda w samochodzie Nubira 2l. nie ma żadnego podciśnieniowego regulatora zapłonu gdyż tą funkcją steruje komputer benzynowy a jeśli spadłby któryś z wężyków podciśniowych to motorek bujał by na wolnych obrotach.Pozdrawiam.

    0
  • #16 19 Lut 2004 09:13
    danda
    Poziom 15  

    Racja , źle to zklikałem, jest to czójnik podciśnienia w kolektorze ssącym, na podstawie którego i paru innych czójników komputer ustawia fazę zapłonu, jeżeli czójnik nie będzie miał doprowadzonego prawidłowego podciśnienia , to ustawienia fazy zapłonu mogą być nieprawidłowe co może się obiawiać nieprawidłową pracą silnika...
    pozdrowionka DANDA

    0
  • #17 19 Mar 2004 22:22
    marpet3
    Poziom 11  

    nie odpisałeś czy źle chodzi tylko na gazie czy również na benzynie, jeśli tylko na gazie to spróbuj zamontować zamiast silniczka krokowego gazu zawor starego typu ( taki jak był stosowany w instalacjach z gaźnikiem) jeżeli będzie wszystko ok tzn że coś padło ze sterowaniem komp. gazu ze strony lambdy.

    0