Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tuning Romet Chart

fenixgsm 20 Mar 2008 15:02 13370 16
  • #1 20 Mar 2008 15:02
    fenixgsm
    Poziom 15  

    witam. zakupilem rometa chart'a i mysle nad lekkim tuningiem. W silniku wymieniony jest cylinder, tłok, pierscienie, simeringi na wale, tlumik od simsona, gaznik BING 14. Chcialbym zalozyc sportowy tlumik. Znalazlem na allegro cos takiego:
    Tuning Romet Chart
    Co o tym myslicie? Mam jeszcze jeden problem. Motocykl nie posiada obecnie licznika. Chcialbym zalozyc jakis inny. Od jakiego motoru moze pasowac?
    Myslalem jeszcze nad zalozeniem alarmu. Podajcie mi jakies modele do 100zl ktore by sie nadaly. A jak jest z elektronicznym zaplonem tzn. chodzi mi o to zeby nie trzeba bylo "kopac". Jest taka mozliwosc? Jeszcze nigdy nie widzialem czegos takiego w motorze ze skrzynia biegow. Pozdro.

  • #2 20 Mar 2008 16:59
    Szuler17
    Poziom 22  

    Elektroniczny zapłon nie jest od tego żeby nie "kopać". Z resztą w charcie taki zapłon chyba juz jest.

  • #3 21 Mar 2008 12:52
    MikePL1
    Poziom 16  

    Kup licznik od roweru. Będziesz miał full bajerów, nie będziesz miał staroswieckiej linki, łątwy montaż i niska cena (od 20zł)

  • #4 21 Mar 2008 19:36
    Szuler17
    Poziom 22  

    Tanie liczniki rowerowe nie nadają się. Często się resetują, trzeba ciągle wpisywać średnicę koła i traci się zapisany przebieg. Musi być mocny magnes neodymowy, żeby kontrakton łączył.

  • #5 26 Sty 2009 13:56
    adamiixx
    Poziom 15  

    Właśnie jaki licznik od motoru można zastosowac w charcie??

  • #6 26 Sty 2009 14:22
    Szuler17
    Poziom 22  

    Oryginalny :D Jeżeli założysz inny licznik to prawdopodobnie będzie on źle pokazywał prędkość. Każdy ma swoje inne przełożenie, jedną liczą obroty z koła, jedne ze skrzyni biegów. To nie taka prosta sprawa założyć drugi licznik. Można oczywiście tylko że będzie nawet bardzo przekłamywał.

  • #7 26 Sty 2009 19:00
    adamiixx
    Poziom 15  

    A jaki by dobrze pokazywał??

  • #8 11 Lut 2009 18:25
    spearhead
    Poziom 12  

    Szuler17 napisał:
    Oryginalny :D Jeżeli założysz inny licznik to prawdopodobnie będzie on źle pokazywał prędkość. Każdy ma swoje inne przełożenie, jedną liczą obroty z koła, jedne ze skrzyni biegów. To nie taka prosta sprawa założyć drugi licznik. Można oczywiście tylko że będzie nawet bardzo przekłamywał.



    liczniki od simsonów, chartów, komarów mają ten sam współczynnik wyprzedzenia, więc wszystkie pokazują tak samo (u dołu licznika jest to oznaczone cyfrą 1,00, a przekłamanie może się pojawić, jak masz koła innej wielkości, wtedy musisz się przejechać z jakimś skuterkiem obok i sprawdzić, ile licznik przekłamuje, a potem odpowiednio przełożyć wskazówkę. jeśli potzebujesz licznik, lub inne części to pisz wkg(malpa)op.pl wyśle ci fotki, mam dużo różnych liczników. co do odpalania rozrusznikiem, to można na koło magnesowe przykręcić zębatkę i rozrusznik z bendiksem, do charta można założyć cylinder 80, również chłodzony cieczą.naprawdę dobrze stuningowany chart potrafi pójść 120/ 130km/h. co do tego tłumika to odpuść sobie- jak chcesz mieć dużo mocy to załóż od simsona.

  • #9 16 Maj 2009 10:37
    lukaszch1992
    Poziom 9  

    A mozecie napisac co najłatwiej jest stuningowac? i niedrogim kosztem? Bo mojemu przydał by sie jakiś tuning bo tylko 50km/h jedzie...

  • #10 16 Maj 2009 17:45
    matiaudio
    Poziom 36  

    Kawał dobrej góry (giewont) naklejki na bak i 80km/ masz jak w banku. A tak poważnie to po co tuningować motorower? Więcej jak 55km/h nie pojedzie a nawet jeśli to strach na tym jechać. A co do kolegi SPEARHEAD to powiem Ci tak że przy 130km/h taki chart zaczął by gubić części, zwłaszcza ten tłumik od simsona który daje 5KM heh. Żal chłopaki.

  • #11 18 Maj 2009 11:56
    spearhead
    Poziom 12  

    żal to twój avatar

    a był już na deskach kreślarskich chart z silnikiem 200ccm w tej samej ramie. spokojnie by dał radę

  • #12 22 Maj 2009 20:44
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    spearhead napisał:
    żal to twój avatar

    a był już na deskach kreślarskich chart z silnikiem 200ccm w tej samej ramie. spokojnie by dał radę


    A świstak zawija...
    Te >100km/h to chyba w snach.
    Jeśli chodzi o pomysły absurdalne to w zamierzchłej przeszłości mój kumpel stworzył motorynkę (bodajże "Pony"...) z silnikiem W2Bx 175cm3.
    Co do właściwości trakcyjnych to domyślcie się sami... głupota jakich mało.
    Pewnych kwestii się nie przeskoczy.

  • #13 11 Sie 2009 20:52
    spearhead
    Poziom 12  

    miałeś charta? widziałeś, jak się prowadzi? więc się nie odzywaj. a jak coś robisz i zawsze odwalasz maniane, i masz pojęcie tylko o tym, jak wyczyścić świecę, to się doedukuj. już w 1980 roku wyczynowe 50ccm potrafiły mieć 15 koni. poczytaj historię suzuki, yamahy, sachs, bultaco itp.

  • #14 10 Paź 2009 16:06
    pitterpan
    Poziom 2  

    Cytat:
    o charta można założyć cylinder 80, również chłodzony cieczą.naprawdę dobrze stuningowany chart potrafi pójść 120/ 130km/h.


    Mógłbyś coś więcej napisać o takim cylindrze?
    Bo zastanawiam się od czego mógłby pasować.

  • #16 18 Paź 2009 20:25
    spearhead
    Poziom 12  

    trochę pracy i podszedł by cylinder np. od hondy mbx, nsr, mtx, bo ma wyprowadzenie od wody z boku, lub od minarelli vertical. jest wiele możliwości

  • #17 22 Lis 2009 10:10
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Cytat:
    miałeś charta? widziałeś, jak się prowadzi? więc się nie odzywaj. a jak coś robisz i zawsze odwalasz maniane, i masz pojęcie tylko o tym, jak wyczyścić świecę, to się doedukuj. już w 1980 roku wyczynowe 50ccm potrafiły mieć 15 koni. poczytaj historię suzuki, yamahy, sachs, bultaco itp.

    Śmiać mi się chce jak czytam takie wypociny domorosłych teoretyków tuningu "pierdopędów". Były i mocniejsze 50ccm, ale z konstrukcją Dezametu miały tylko wspólną pojemność i cykl pracy... Mniej pisz, więcej czytaj.
    Cytat:
    trochę pracy i podszedł by cylinder np. od hondy mbx, nsr, mtx, bo ma wyprowadzenie od wody z boku, lub od minarelli vertical. jest wiele możliwości

    A świstak dalej zawija, bo wymagania technologiczne go przerosły.
    Cytat:
    Była kosiarka polska zmd tam był cylinder 70 który pasował do charta,patrz na to http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Kadet,M780/18966 może coś pomoże

    Była taka kosiarka i ten trop ma sens. Cylinder pasuje "plug and play". Miałem kiedyś w rękach taki silnik. Co prawda kąty rozrządu silnik ten miał dostosowane raczej do charakterystyki pracy kosiarki, ale dla chcącego nic trudnego. Iglaki, wałek giętki i może by coś z tego wyszło. Na pewno więcej pożytku niż z dywagacji typu "cylinder od NSR do 027".

  Szukaj w 5mln produktów