Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł dwufunkcyjny IMMERGAS VICTRIX 24

sienkiew 22 Mar 2008 19:17 52542 37
  • #1 22 Mar 2008 19:17
    sienkiew
    Poziom 9  

    Czy ktoś ma doświadczenie z kotłami Immergas a może z kotłem Victtix24kw

  • #2 22 Mar 2008 20:35
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    Jestem serwisantem tych kotów. Co chcesz wiedzieć?

  • #3 24 Mar 2008 11:14
    sienkiew
    Poziom 9  

    Witam
    Poszukuję kotła do domku 70 m2, który będzie używany w pełnym zakresie tylko w soboty i niedziele a w tygodniu ma utrzymać w pomieszczeniach temperaturę 5 -10 stopni. Parametry tego kotła wydają się być odpowiednie to jest minimalna moc kotła 4,7KW, ale słyszę nie zawsze pozytywne opinie na temat kotłów Włoskich (http://www.forumbudowlane.pl/viewtopic.php?p=35028#35028), z drugiej strony żadna logiczna firma nie da 5-cio letniej gwarancji na wyrób nie do końca sprawdzony. Interesuje mnie jak faktycznie to wygląda, czy kupić kocioł cieszący się najlepszą opinią to jest Vaillanta czy też przestać wierzyć niby znawcom i kupić VICTRIX 24KW, który zapewni mi spokój nie mniejszy niż rozreklamowany Waillant.
    Ponadto mam kilka pytanek:
    1. Jakie masz zdanie na temat zalewania instalacji CO płynami niezamarzającymi, niektóre firmy tego nie radzą inne jak IMMERGAS nie widzą w tym nic złego
    2. Jaki jest koszt corocznej konserwacji VICTRIXA24KW
    3. Pytanie zasadnicze - jak często występują w nich awarie i czym są one najczęściej spowodowane
    4. Jak zachowują się te kotły po zaniku i powrocie energii elektrycznej, czy kocioł samoczynne wraca do ustawionych paramartrów, czy też wymaga ingerencji człowieka a jeżeli tak to właściciela czy serwisanta?
    5. Czy w 5-cio letniej gwarancji jest jakiś haczyk, np.: wymiana na własny koszt jakichś elementów lub coś podobnego, czy też zwyczajna gwarancja pod warunkiem corocznych przeglądów?.
    6. Immergas bezwzględnie zaleca rury odprowadzające spaliny z tworzywa sztucznego, czy to jest bezpieczne - pytam jako zdziwiony laik gdyż inni zalecają rury ze stali kwasoodpornej.

  • #4 24 Mar 2008 14:05
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    Awaryjność tych kotłów jest stosunkowo mała, porównywalna albo nawet mniejsza niż wielu innych markowych znanych kotłów.
    IMMERGAS to jedna z lepszych firm włoskich produkujących kotły.
    Jeśli chodzi o kotły to nie wierz że produkt np niemiecki jest naprawdę niemiecki. Prawie w każdej marce są części, albo całe produkty robione w innych krajach. Dla przykładu prawie wszyscy producenci kotłów stosują zawory gazowe włoskie SIT lub duńskie DUNGS, lub HONEYWELL. I tak jest z większością podzespołów.
    1. Ne ma przeciwwskazań jeśli płyn jest dobry, sprawdzony, i do tego przeznaczony. Oczywiście producent kotła nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia wywołane przez płyn. Polecam inchibilatory firmy FERNOX. Są dobre i sprawdzone.
    2. Cena sugerowana przez firmę IMMERGAS na dzień dzisiejszy za przegląd co roczny kotła kondensacyjnego to 200 zł. netto i dojazd do 15 zł.
    3. Jeśli są dokonywane sumiennie i systematycznie przeglądy, oraz prawidłowo zostało wykonane pierwsze uruchomienie, to awaryjność jest znikoma. Najczęściej wysiada wentylator z powodu nieszczelności komina i zalania wentylatora kondensatem (nagminny problem kombinowanych nie oryginalnych przewodów kominowych, oraz partackie ich po składanie). Mam jednak prosty i sprawdzony patent na zabezpieczenie wentylatora od takiej awarii.
    4. Zasadniczo nie ma żadnych problemów. Przy dłuższym braku zasilania (parę godzin) może się skasować program użytkownika w regulatorze pomieszczeniowym CAR (przechodzi na nastawy fabryczne i trzeba go sobie zaprogramować na nowo). Ustawień tych dokonuje użytkownik.
    5. Typowa gwarancja. Użytkownik nie ponosi żadnych kosztów jeżeli usterka wynikła z wad produktu. Jeżeli usterka wynikła z winy użytkownika lub na skutek działania czynników zewnętrznych (zalanie kondensatem z nie oryginalnego przewodu spalinowego, przepięcia i.t.p.), to taka naprawa jest płatna.
    6. Jest to bezpieczne. Temperatura spalin jest wystarczająco niska. Teraz prawie wszyscy producenci kotłów kondensacyjnych stosują rury z tworzyw sztucznych. Immergas ma też w swojej ofercie rury metalowe do kotłów kondensacyjnych.
    Pozdrawiam.

  • #5 25 Mar 2008 11:00
    sienkiew
    Poziom 9  

    Witam
    Mam jeszcze takie pytanka
    1.Jeżeli układ na skutek braku napięcia przestawi sie na ustawienia fabryczne to jaką temperaturę CO w budynku będzie piec utrzymywał?
    2.Czy możesz zdradzić ten patent na osłonięcie wentylatora
    sienkiew(malpa)wp.pl
    pozdrawiam

  • #6 25 Mar 2008 21:41
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    1.Po przejściu na ustawienia fabryczne utrzymuje temperaturę komfortową (dzienną) 20 i obniżoną (nocną) 17 stopni C. Temperatura komfortowa od poniedziałku do piątku jest w godzinach od 6:00 do 9:00, oraz od 17:00 do 23:00, natomiast w soboty i niedziele od godziny 6:00 do 23:00. W pozostałych godzinach jest temperatura obniżona. Tak wygląda program fabryczny. Oczywiście po powrocie zasilania (gdy zanik zasilania był na tyle długi że doszło do wykasowania ustawień) zegar startuje z godziną 12:00 i z dniem poniedziałek.
    2. Odpowiedź dostaniesz na email.
    Pozdrawiam.

  • #7 18 Cze 2008 14:59
    onet.eu
    Poziom 2  

    Witam

    pozwolę sobie i ja skorzystać z porady - jeśli można :D

    Jestem od niedawna posiadaczem takiego kotła - nie było zatem okazji wypróbować go w sezonie grzewczym

    Moja uwaga:
    zaskoczony jestem, że przy takiej automatyce (w tym sterowaniu eurosterem z sondą zewnętrzną) przełaczanie temperatury ogrzewania na piecu jest ręczne.

    Moje pytanie:
    jak optymalnie w sezonie grzewczym ustawić ten poziom temperatury ogrzewania. Jest 9-cio stopniowa skala. Do czwórki tylko miele wodę a temp. jest około 30C. Dopiero powyżej nagrzewa instalację i tym samym pomieszczenia. Czy ustawianie na wyższy poziom poza zwiększonym zużyciem gazu nie spowoduje, że kondensacja będzie niepełna i tym samym będzie to nieekonomiczne?
    Dzięki

  • #8 19 Cze 2008 20:24
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    Jeżeli jest podłączony czujnik zewnętrzny, to pokrętło CO na kotle nie nastawia temperatury, tylko nachylenie krzywej grzewczej. Polega to na tym że im zimniej na dworze, to kocioł grzeje z wyższą temperaturą. I właśnie dla tego teraz (w lecie) przy ustawieniu na 3, grzeje tak słabo. Jak będzie zimno to będzie grzał dużo mocniej. I teraz cała istota polega na tym, aby tak ustawić nachylenie krzywej grzewczej, żeby kocioł produkował tyle ciepła, ile aktualnie ciepła ucieka z budynku. W ten sposób kocioł pracuje z minimalną temperaturą konieczną do utrzymania wymaganej temperatury w budynku. A więc w ten sposób maksymalnie oszczędzamy, ponieważ kocioł pracując z niższą temperaturą lepiej kondensuje (większy odzysk ciepła ze skraplania pary wodnej w spalinach). Ponadto przy niższej temperaturze są mniejsze straty (zwłaszcza kominowe). Jeśli nie ma czujnika zewnętrznego, to wtedy to pokrętło rzeczywiście nastawia temperaturę CO, i wtedy kocioł szybko się rozgrzewa do zadanej temperatury, wygrzewa mieszkanie do temperatury zadanej w mieszkaniu na regulatorze pokojowym, po czym się wyłącza, stygnie, i czeka aż spadnie temperatura w mieszkaniu żeby ponownie zacząć grzać.
    To można wytłumaczyć też na przykładzie jazdy samochodem:
    Przypadek z czujnikiem zewnętrznym.
    Jadąc samochodem chcąc utrzymać stałą prędkość, płynnie dodajesz gazu lub ujmujesz w zależności od nachylenia jezdni (pod górę więcej gazu, na równym mniej, a z góry jeszcze mniej).
    Przypadek bez czujnika zewnętrznego.
    Nie zależnie od nachylenia jezdni dodajesz dużo gazu, czekasz aż samochód osiągnie żądaną prędkość, po czym puszczasz gaz całkowicie. Jak samochód zacznie zwalniać, to znowu dodajesz dużo gazu, i znowu czekasz aż samochód osiągnie żądaną prędkość, i tak cały czas. W efekcie też będziesz oscylował w okolicy żądanej prędkości, ale spalisz dużo więcej paliwa.
    Odnośnie pytania dotyczącego możliwości nastawiania temperatur tylko z kotła:
    Jeśli jest zastosowany regulator EUROSTER, to jest regulator włącz wyłącz, oraz czujnik zewnętrzny, to rzeczywiście nastawy dotyczące kotła są możliwe tylko na kotle. I w tym przypadku kocioł grzeje według krzywej grzewczej (tym wyższa temperatura grzejników im na zewnątrz jest chłodniej), natomiast regulator EUROSTER wyłącza CO gdy zostanie przekroczona temperatura zadana w mieszkaniu ustawiona na regulatorze. Nachylenie krzywej grzewczej (pokrętło CO) należy tak ustawić, aby kocioł grzał prawie stale z minimalną konieczną temperaturą, a temperatura w mieszkaniu była osiągnięta.
    Oczywiście możliwe to będzie do ustawienia dopiero w zimie. Teraz należy kocioł włączyć w tryb tylko CWU.
    Lepszym rozwiązaniem jest jeśli był by zastosowany oryginalny regulator CAR zamiast EUROSTERA (chociaż rozwiązanie z EUROSTEREM też jest poprawne). Wtedy wszystkie nastawy dokonuje się z regulatora a nie kotła, oraz temperatura CO obliczona z krzywej grzewczej jest dodatkowo korygowana proporcjonalnie w zależności od rzeczywistej temperatury w mieszkaniu.
    Pozdrawiam.

  • #9 20 Cze 2008 01:55
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Przeniosłem z: "Inne, co kupić"

  • #10 20 Cze 2008 10:34
    onet.eu
    Poziom 2  

    Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
    Takich - ważnych - informacji niestety nie ma w instrukcji obsługi kotła.

  • #11 20 Lip 2008 20:45
    lechon
    Poziom 2  

    Witam,
    Jestem już prawie posiadaczem tego kotła (już zamówiłem ale jeszcze nie otrzymałem). Pytanie jest w pewnym sensie związane z nim.
    A mianowicie za chwilę będę stawiał kominek i chciałem aby był to kominek z płaszczem wodnym ale podobno jest to rozwiązanie mało rozsądne, bo występuje przy tym piecu problem z rozprowadzeniem ciepła .....
    Czy ktoś wie dlaczego ?

  • #12 27 Lip 2008 18:35
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    lechon napisał:
    Witam,
    Jestem już prawie posiadaczem tego kotła (już zamówiłem ale jeszcze nie otrzymałem). Pytanie jest w pewnym sensie związane z nim.
    A mianowicie za chwilę będę stawiał kominek i chciałem aby był to kominek z płaszczem wodnym ale podobno jest to rozwiązanie mało rozsądne, bo występuje przy tym piecu problem z rozprowadzeniem ciepła .....
    Czy ktoś wie dlaczego ?

    Witam.
    Nie rozumiem na czym ma polegać problem z rozprowadzeniem ciepła. Wiele takich instalacji uruchamiamy, a także wykonujemy, i jeżeli wszystko jest wykonane prawidłowo, to nie ma żadnych problemów.
    Napisz coś więcej na czym ma polegać ten problem (co o tym słyszałeś), to będzie można coś więcej o tym powiedzieć. Jedyny problem jaki mi się nasuwa, to zafałszowanie automatyki pogodowej (jeśli będzie) obcym źródłem ciepła jakim jest kominek, ale na to też jest rozwiązanie.
    Pozdrawiam.

  • #13 14 Sie 2008 12:23
    lechon
    Poziom 2  

    Dziękuję za odpowiedź. Rzeczywiście chodzi o jakieś zafałszowanie automatyki. Jakie rozwiązanie byś w związku z tym sugerował aby tego uniknąć ? No i jak mógłbyś zdradzić ten prosty i sprawdzony patent na zabezpieczenie wentylatora od awarii, tak żebym wiedział na co zwrócić uwagę w trakcie montażu ? Mój mail proleszek(malpa)op.pl

  • #14 16 Sie 2008 19:26
    W.Wojtek
    Specjalista od telefonów

    lechon napisał:
    Witam,
    Jestem już prawie posiadaczem tego kotła (już zamówiłem ale jeszcze nie otrzymałem). Pytanie jest w pewnym sensie związane z nim.
    A mianowicie za chwilę będę stawiał kominek i chciałem aby był to kominek z płaszczem wodnym ale podobno jest to rozwiązanie mało rozsądne, ...
    Czy ktoś wie dlaczego ?

    --------------------------------------------------------------------------------

    Kominek z płaszczem wodnym..Wymiennik ciepła, naczynie wzbiorcze, pompy, regulacja.
    No i na dodatek kotłownia w salonie, co dwa-trzy lata malujesz chałupe..
    Jak juz koniecznie ma być kotłownia w salonie i drewutnia obok biblioteczki i przed barkiem to nie mieszaj.
    Zrób klasyczny komin, koze czy co tam i daj rury powietrzne. Układ CO sam się dostosuje.
    Zaoszczedzisz kupe kasy..
    A i tak zapalisz dwa razy do roku..z leniwstwa/wygodnictwa..jak liczni moi znajomi posiadacze hybrydowych systemów

  • #15 19 Sie 2008 20:26
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    W.Wojtek napisał:
    lechon napisał:
    Witam,
    Jestem już prawie posiadaczem tego kotła (już zamówiłem ale jeszcze nie otrzymałem). Pytanie jest w pewnym sensie związane z nim.
    A mianowicie za chwilę będę stawiał kominek i chciałem aby był to kominek z płaszczem wodnym ale podobno jest to rozwiązanie mało rozsądne, ...
    Czy ktoś wie dlaczego ?

    --------------------------------------------------------------------------------

    Kominek z płaszczem wodnym..Wymiennik ciepła, naczynie wzbiorcze, pompy, regulacja.
    No i na dodatek kotłownia w salonie, co dwa-trzy lata malujesz chałupe..
    Jak juz koniecznie ma być kotłownia w salonie i drewutnia obok biblioteczki i przed barkiem to nie mieszaj.
    Zrób klasyczny komin, koze czy co tam i daj rury powietrzne. Układ CO sam się dostosuje.
    Zaoszczedzisz kupe kasy..
    A i tak zapalisz dwa razy do roku..z leniwstwa/wygodnictwa..jak liczni moi znajomi posiadacze hybrydowych systemów

    Witam.
    To rzecz jasna że kominek w układzie otwartym, ponieważ nie wolno kotłów stałopalnych montować w układzie zamkniętym a kominek z płaszczem jest kotłem stałopalnym. Co za tym idzie, musi być naczynie wzbiorcze, wymiennik, i układ pompowy.
    Jeśli chodzi o malowanie co 2-3 lata i pozostałe udogodnienia, to niestety urok kominka, i tu bez wyjątku czy to będzie z płaszczem wodnym, czy powietrzny. A tak z praktyki to kominek powietrzny zanieczyszcza całe mieszkanie ze względu na rozprowadzenie powietrza, a razem z nim kurzu i pyłów (produktów spalania). Kominek z płaszczem wodnym w przeciwieństwie do powietrznego, nie zanieczyszcza tak pozostałych pomieszczeń poza którymi się znajduje.
    Podsumowując. Kominek daje swoistą atmosferę i urok, ale wiąże się to z drewnem (opał) w salonie, wynoszenie popiołu, częste sprzątanie. Coś za coś.
    Pozdrawiam.

  • #16 12 Wrz 2008 15:18
    sienkiew
    Poziom 9  

    Już kupiłem Victrixa 24 i powoli go montuję (gaz w budynku w dalszym ciągu ma być lada chwila), mam pytanie do ludzi doświadczonych. Kocioł montuję w łazience na ścianie kominowej, z kotła wyprowadzam kolano zasysająco-odprowadzajęce 60/100 wchodzę z nim w komin tam kolejne kolano do góry i wyjście ponad dach i mały problem. Komin ma dwa kanały spalinowe koło siebie (27x14), przez jeden wychodzi rura zasysająca powietrze z kotła i odprowadzająca spaliny a drugi kanał odprowadza spaliny z kominka, i zakończony jest tz "strażakiem" długości około 50 cm plus ta część ustawiająca się z wiatrem. Problem polega na tym, że nie mogę wyprowadzić końcówki rury z kominka na wysokości ujścia dymu z kominka by kocioł nie wciągnął dymu zamiast powietrza i pytanie czy końcówkę zasysająco odprowadzającą powietrze i spaliny postawić poniżej ujścia dymu to jest nad samą czapą kominową, czy też postawić z metr rury nad czapą i zakończyć właściwą końcówką.
    Pozdawiam

  • #17 12 Wrz 2008 22:50
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    To poważny problem. Chyba w każdym przypadku spaliny z kominka w czasie pracy kotła będą zasysane przez powietrze do kotła. Analizator to wykaże. Zresztą kocioł będzie wchodził w awarię. Myślę, że musisz zmienić usytuowanie odprowadzenia spalin i powietrza dla kotła. Poproś o radę serwisanta, który będzie uruchamiał kocioł. To on go uruchomi, albo nie, jeżeli coś będzie nie tak.

  • #18 14 Wrz 2008 11:17
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    To masz problem. W takich sytuacjach zwykle montuje się wyrzut spalin z urządzeń stałopalnych (kominek) powyżej zestawu powietrzno-spalinowego od kotła. A czy będzie kocioł podciągał spaliny z kominka to zależy od kształtu dachu, kierunku wiatru, i.t.p.
    Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest zastosowanie zestawu kominowego rozdzielnego. Wygląda to tak że z kotła wychodzi oddzielna rura spalinowa np: ponad dach, a nie zależną rurą powietrzną zasysa się powietrze do spalania np: przez ścianę z zewnątrz budynku.
    Pozdrawiam.

  • #19 15 Wrz 2008 12:30
    sienkiew
    Poziom 9  

    Ponieważ budynek jest w kształcie kwadratu, dach kopertowy o niewielkim stopniu pochyłości, komin usytuowany w środku budynku a stryszek (koło komina 180 cm) jest nieużytkowy chyba odprowadzenie spalin wyprowadzę przez szyb kominowy nad dach a czerpnię powietrza wyprowadzę na stryszek i zabezpieczę przed owadami gęstą siatką.
    Pozdrawiam

  • #20 15 Wrz 2008 13:05
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Trafne rozwiązanie, jednak sprawdź, czy będzie dostatecznie dużo powietrza na stryszku. Żeby nie okazało się, że jest dość hermetyczny i będzie problem z powietrzem. Może dorób coś na kształt "zetki", żeby było OK

  • #21 16 Wrz 2008 11:21
    sienkiew
    Poziom 9  

    Dzięki, stryszek ma wentylację.
    Pozdrawiam

  • #22 15 Sty 2009 23:35
    niedzio
    Poziom 10  

    Witam,
    ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na forum proszę o poradę.
    Mam następujący zestaw:
    - Victrix 24 kW x
    - sonda zewnętrzna
    - Super Comando Amico Remoto.

    Zarówno przy wyłączonym czujniku temperatury wewnętrznej jak i włączonym czujniku zmiana potencjomentu c.o. na piecu nie wpływa na wybór krzywej grzewczej.
    Jeśli zaś odłączę Super CAR (od pieca) i założę mostek X40, to zmiana na potencjometrze wpływa na wybór krzywej grzewczej i piec reguluje temperaturę zasilania w oparciu o temperaturę zewnętrzną.

    Czy ktoś miał taki przypadek i jaka jest metoda obejścia powyższej sytuacji?

  • #23 18 Sty 2009 13:37
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    W przypadku współpracy kotła VICTRIX KW z sondą zewnętrzną temperatura wody na CO jest obliczana na podstawie krzywej grzewczej, a kąt nachylenia krzywej ustawia się pokrętłem CO na kotle (jeśli niema sterownika CAR).
    W przypadku podłączenia sterownika CAR (Comando Amico Remoto), wszystkie nastawy zostają przejęte przez CAR (na kotle pokrętła nie działają z wyjątkiem wyłącznika głównego i resetu), a nachylenie krzywej grzewczej (wybór od 0 do 9) nastawia się pokrętłem CO na sterowniku CAR.
    Ty masz sterownik SCAR (Super Comando Amico Remoto), a w nim inaczej się ustawia nachylenie krzywej grzewczej.
    W przypadku podłączenia do kotła VICTRIX KW sterownika SCAR, również sterownik ten przejmuje wszystkie nastawy, i nie da się nic ustawić na kotle.
    Wykres krzywej grzewczej w przypadku SCAR:
    Kocioł dwufunkcyjny IMMERGAS VICTRIX 24
    Oś pionowa przedstawia temperaturę kotła, a oś pozioma temperaturę zewnętrzną.
    Jak widać z wykresu, im chłodniej na zewnątrz, tym wyższa jest temperatura wody na CO podawanej z kotła na grzejniki.
    W sterowniku SCAR nachylenie krzywej grzewczej ustawia się po przez określenie punktów zaczepienia krzywej grzewczej (patrz wykres, górny punkt zaczepienia tworzy temperatura maksymalna kotła i temperatura minimalna zewnętrzna, a punkt dolny zaczepienia krzywej stanowi temperatura minimalna kotła i maksymalna zewnętrzna). Fabrycznie temperatura maksymalna kotła jest ustawiona na 85 stopni C, a minimalna zewnętrzna na -5 stopni C, co za tym idzie już przy mrozach poniżej -5 stopni C kocioł się rozgrzewa do wysokich temperatur, dlatego też na początek proponuje przestawić temperaturę minimalną zewnętrzną na -20 stopni C i po obserwować jak wtedy będzie się zachowywał kocioł.
    Ponadto SCAR umożliwia równoległe przesunięcie krzywej grzewczej ( OFFSET ) w zakresie od -15 do +15 stopni C. Fabrycznie OFFSET jest ustawiony na 0.
    Jeśli natomiast chodzi o włączenie lub wyłączenie czujnika temperatury wewnętrznej, to jeśli czujnik ten jest wyłączony, temperatura na CO jest utrzymywana tylko na podstawie krzywej grzewczej, a jeśli włączony, to temperatura obliczona z krzywej grzewczej jest dodatkowo korygowana w zależności od uchybu po między rzeczywistą temperaturą pomieszczenia odczytaną przez czujnik a zadaną.
    UWAGA w przypadku współpracy sterownika SCAR z kotłem z automatyką SUPERIOR, ustawienia te nie zostają przejęte przez sterownik SCAR tylko pozostają na kotle, przy czym sposób ustawiania krzywej grzewczej pozostaje taki sam.
    Pozdrawiam.

  • #24 19 Sty 2009 11:12
    niedzio
    Poziom 10  

    Miałem podobne podejrzenia, aczkolwiek chyba nie do końca one pokrywa się z przesunięciem krzywej grzewczej.
    Moje obecne ustawienia to:
    - TzewMINI - -20 stopni C
    - TzewMax - +14 stopni C
    - TkotłaMax - +65 stopni C
    - Offset - róznie, nie zawsze obniża temeraturę zasilania CO

    Zauważyłem, iż jak jest na zewnątrz poniżej -4 temperatur zasilania kotła utrzymywana jest na poziomie TkotlłaMax. Podejrzewam, iż wartość MAXkotła ustawiona na sterowniku nie nadpisuje (jeśli chodzi o krzywą grzewczą) maksymalnej temperatury zasilania, która wynika ze zwory (+85 stopni C). Jeśli zmieniłbym zworę, tak by max zasilania było +55 stopni C, to całkiem możliwe iż krzywa układałaby się właściwie (aczkolwiek nie mam tak przewymiarowanych grzejników i temperatura wg tego zakresu (np. dla 0 stopni C) mogłaby być za niska do uzyskania zadanej temperatury. Na chwilę obecną mam odpalone ok. 60m2 podłogówki (zasilam ją temperaturą max 38 stopni C) oraz 4 grzejniki (drabinka, sypialnia, kuchnia, salon).

    Wydaje mi się, iż nachylenie krzywej grzewczej obniżało się przy zmianie TzewMIN np. do + 5 stopni C, aczkolwiek nie wydaje mi się, iż ustawienie takiej TzewMIN jest słuszne (pewnie piec się wyłączy przy tej temperaturze, chyba że i tak dana ta zostanie skorygowana przez sterownik pokojowy i to byłoby rozwiązanie mojego problemu).

  • #25 02 Lut 2009 20:18
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    Temperatura rzeczywista kotła nie przekroczy temperatury maksymalnej ustawionej przy użyciu zworki (nie licząc wahań temperatury wynikłych z bezwładności), chyba że w stanach awaryjnych. Po prostu temperatura ustawiona na zworce jest maksymalną dopuszczalną, więc krzywa grzewcza po osiągnięciu tej temperatury staje się płaska (pozioma). W przeciwnym razie istniało by ryzyko zniszczenia układu zasilanego z kotła. Kocioł victrix może pracować np. bezpośrednio z ogrzewaniem podłogowym, i wtedy właśnie przełącza się tą zworkę na 55 stopni C.
    Oczywiście regulator "pokojowy" może korygować temperaturę kotła obliczoną z krzywej w zależności od uchybu, zależy to od ustawień automatyki.
    I jeszcze jedno. Automatyka pogodowa bardzo wolno reaguje na zmiany temperatury, a zwłaszcza temperaturę zewnętrzną (zmierzona temperatura jest całkowana w czasie, i dopiero ta wartość jest brana do obliczania temperatury kotła z krzywej), dlatego też po zmianie ustawień należy poczekać kilkanaście godzin do parę dni aby zauważyć efekty. W przeciwnym razie nigdy tego nie ustawisz.
    Pozdrawiam.

  • #26 13 Lut 2009 22:36
    radost
    Poziom 10  

    Ja również użytkuję Victrixa w połączeniu z kominkiem z płaszczem wodnym. Obecnie piec gazowy służy mi jedynie do ogrzewania bufora cwu, bo kominek wystarczająco ogrzewa dom. Zastanawiam się w jaki sposób ograniczyć temperaturę na kotle w trakcie ogrzewania wody - kocioł nagrzewa się do 85°C a przy takiej temperaturze nie można juz mówić o kondensacji. Gdyby nagrzewał się do około 60°C grzanie wody w buforze byłoby dłuższe, jednak sprawnośc kotła na pewno byłaby wyższa.
    Czy jest możliwośc ustawienia maksymalnej temperatury kotła przy pracy na CWU?

  • #27 15 Lut 2009 20:24
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.
    W kotle Victrix 24 X/Plus (podgrzew CWU za pomocą zasobnika) nie ma możliwości obniżenia temperatury kotła w trakcie podgrzewu CWU. Kocioł utrzymuje około 85 stopni C w celu jak najszybszego wygrzania zasobnika do temperatury zadanej. Jedyny sposób na obniżenie tej temperatury (ale i jednoczesne obniżenie temperatury pracy kotła na CO) to oszukanie sondy NTC dołączając do niej równolegle rezystor o tak dobranej rezystancji aby rezystancja zastępcza przy temperaturze 60 stopni C była równa rezystancji samej sondy w temperaturze 85 stopni C. Jednakże wymaga to ingerencji w kocioł, zmieni również charakterystykę grzewczą kotła na CO, jak również obniży temperaturę ochrony kotła przed zamrożeniem, i spowoduje utratę gwarancji (jeżeli kocioł jest na gwarancji).
    Pozdrawiam.

  • #28 15 Lut 2009 20:39
    aadamuss
    Specjalista - systemy grzewcze

    Moim zdaniem lepiej szybko nagrzać wodę w krótkim czasie niż liczyć na zyski z kondensacji. pozdr adam

  • #29 25 Lut 2009 13:16
    ben175
    Poziom 2  

    Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny:
    jestem na etapie zakupu kotła immergas zeus vitrix superior i rozważałem dokupienia orginalnego sterownika pokojowego immergas wraz z pogodówką Super Comando Amico Remoto. Do głowy wpadło mi zakup zamiast orginalnego sterownika zamiennika w postaci eurostera 2006 (który jest de facto tańszy). osoba sprzedająca nalegała abym sobie kupił orginalny immergasa jako najlepszy i bezproblemowy, ale z czytania forum doczytałem się że automatyka superiora nie współpracuje do końca z orginalnym sterownikiem - i tak wszystkie nastawy dokonuje się przy kotle, czyli tak samo jak w przypadku eurostera. Co mam właściwie wybrać?

  • #30 25 Lut 2009 19:47
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Według mnie jednak SuperCAR.
    A to dlatego, że w razie jakiegokolwiek konfliktu urządzeń, a może się to zdarzyć, producenci bronią swojego tyłka i odbijają piłeczkę na drugą stronę.
    Przy zakupie, jednak dość skomplikowanego i drogiego kotła, jednak lepiej posilać się oryginalnym sterownikiem. Mimo wszystko oryginalne dają więcej możliwości. Euroster jest dobry i coraz lepszy, ale niech zostanie do kotłów starszej generacji.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME