Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 124 - nie działa abs i obrotomierz

Jara007 15 Jan 2004 15:54 16671 33
  • #1
    Jara007
    Level 11  
    Nie działa ABS i alarm FOX w Mercedesie 124 z 89r. Wszystko przestało działać gdy akumulator się rozładował :( . Gdy podłączyłem już naładowany akumulator, to już nie było, a wcześniej wszystko było na ładzie i nie miałem żadnych problemów. Co to może być ? od czego zacząć?
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  • #2
    czka
    Level 12  
    Witam
    Posprawdzaj zasilanie alarmu
    Spróbuj uruchomić alarm być może przerwał ci zasilanie sterownika ABS,posprawdzaj wtyczki sterownika i ABSu mogłes niechcący cos poruszać przy wymianie akumulatora ja miałem przypadek u siebie że podczas jazdy zapalała się kontrolka ABS i było brak ABSu powypinałem wtyczki poczyściłem powpinałwm działa do dzis Na temat alarmu nic nie wiem daj ,,szukaj' alarm typ powinies znaleść
    Zycze powodzenia i pozdrawiam
  • #3
    Jara007
    Level 11  
    Wszystkie łącza posprawdzałem i nic. Alarm nie reaguje na pilota i wogóle nie daje o sobie znać. Kontrolka ABSu cały czas się świeci. Co tu czynić ? może jakaś jest blokada automatyczna czy coś w tym stylu ? nikt nie słyszał o czymś takim ?
  • #4
    czka
    Level 12  
    a możesz zapalić silnik bo jezeli go zapalisz to prawdopodobnie alarm zamiast zablokować układy silnika to blokują ABS.Jeżeli to ci pomoże to moge ci zeskanować schematy elekt Jaki to jest silnik,Benz czy Dis alarm sam zakładałeś czy już był Jeżeli umiesz to go całkiem odłącz.
  • #5
    Jara007
    Level 11  
    To jest 2 litrowy disel z 89 r. Jak kupiłem to auto 4 lata temu to alarm już był, ale wątpie że to orginał. Gdy zmieniłem akumlator to nie mogłem zapalić, dopiero elektryk mi odłączył kostkę koło stacyjki to dało rade, ale on sam nie wiedział jak sie zabrac za to bo nie mial schematu do alarmu (FOXA). I od tamtej pory ani alarmu ani ABSu. Jednym slowem lipa :(
    Schematy by się przydały bo bez tego lipa.
  • #6
    wojtek12345
    Level 23  
    :arrow: Jara007 trochę mało piszesz o tej wymianie akumulatora. Czy próbowałeś ładować stary w aucie, a może przy wymianie "niechcący" zamieniłeś bieguny. Mam wrażenie, że mógł paść sterownik ABS-u. Jest za osłoną za akumulatorem. W tej chwili nie pamiętam, ale zobacz czy nie ma tam bezpiecznika.
  • #7
    czka
    Level 12  
    jutro zeskanuje za osłoną akumulatora sa 2 bezpieczniki ale nie wiem na 100% czy to z ABS dzisaj czytałem posty i coś jest na temat FOXa nawet chyba oferował schematy w dziale o ile się nie myle Usterki Samochody
  • #8
    Jara007
    Level 11  
    Nie ładowałem akumlatora w samochodzie. Gdy go podłączyłem nie chciał odpalić, więc wymieniłem akumlator na nowy. Ale to nie była wina akumlatora, okazało się ze to alarm zablokował zapłon czy coś takiego, bo gdy padł akumlator alarm był włączony. Elektryk odłączył kostkę koło stacyjki i samochód odpalił, ale ABSu i alarmu już nie było i nie ma do dziś.
  • #9
    Jara007
    Level 11  
    odświeżam temat, potrzebuje jak najwięcej wiadomości
  • #10
    morph13
    Level 25  
    Jeśli alarm jest na kościach ze zmiennym kodem to zreserowaniu uległa kość w centali (dziwne bo powinna miec dodatkowe podtrzymywanie lub pmięć eeprom). Trzeba zsynchronizować kod nadaany przez pilota z centralką. W centrali (jeśli to to) jest przycisk (może byc zworka) do resetu, resetujesz, wysyłasz kod z pilota i układ działa po zsynchronizowaniu wewnętrznych układów deszyfrujących w procesorze centalki.

    Jak pilot na kod stały to poszło podtrzymywanie, albo tylko bezpiecznik.

    Kombinacji jest wiele, jak wiele jest rozwiązań alarmów.

    Centralka nie może być podpięta pod ABS, bo po co, żeby zablokowac układ hamulcowy, to niezgodne z założęniem działania ABS-u, w wypadku uszkodzenia sterownika hamulce muszą działac, odczuwalny jest wtedy "twardzszy" pedał hamulca.
  • #11
    czka
    Level 12  
    Jara007pisze
    Quote:
    Jak kupiłem to auto 4 lata temu to alarm już był, ale wątpie że to orginał. Gdy zmieniłem akumlator to nie mogłem zapalić, dopiero elektryk mi odłączył kostkę koło stacyjki to dało rade, ale on sam nie wiedział jak się zabrac za to bo nie mial schematu do alarmu (FOXA).
    z tego wynika że jest przerwa w obwodach ,,+ 12 po po statyjce "powodem prawdopodobnie jest alarm,zgadzam sie z morph13
    Quote:
    Centralka nie może być podpięta pod ABS, bo po co, żeby zablokowac układ hamulcowy, to niezgodne z założęniem działania ABS-u,
    tylko małe ale kto, to połaczył i jak. Moja rada na początek, jeżeli potrafisz sam, to wywal alarm wróć do stanu pierwotnego instalacji elekt. np. wchodzi kabel czerwony do alarmu -wychodzi czerwony z alarmu połacz razem.
    załączam schematy tylko to jest wersj a standard, brak cokolwiek na temat ABS ma jeszcze 200e 230e i dodatki, klima, automat ,wtrysk
  • #12
    wloc
    Level 34  
    Nie kombinuj tak jak ci napisal czka bo spalisz nie tylko alarm ale i samochod z alarmu wychodza tylko dwa przewody lub jeden na imobilizer reszta nawet jak bedzie podpieta nie powinno ci to przeszkadzac w uruchomieniu samochodu zwaszcza ze elektryk odpial ci imobilizer na centralce jest typ tego Foxa jak go podasz to cos bedziemy radzic
  • #13
    Jara007
    Level 11  
    Sam nie będe próbował dostać się do centralki więc narazie trudno będzie mi podać numery za alarmu. Niestety musze czekać na elektryka, ale bardziej zależy mi na ABSie niż na alarmie tylko nikt bardzo nie wie jak się do tego zabrać . Styki posprawdzane, czujniki tez.
  • #14
    karola44-81
    Level 27  
    Witam.

    Kozystajac z okazji i nie chcac zakladac tematu tylko po to zeby pokazac fotki, podepne sie tutaj.

    Problem moj polegal na niedzialajacym ABS i obrotomierzu.
    Wiadomo sprawa prosta. Winny przekaznik przepieciowy za akumulatorem.

    Szukajac na forach takie wlasnie informacje znalazlem i nimi sie poslugujac rozbroilem dziada. Rzeczywiscie bylo sporo lutow popekanych. Przelutowalem i wszystko ozylo. Niestety na krotko, po ok 200km znowu ABS i Obrotomierz umarly tym razem definitywnie.

    Wiec zabralem sie jeszcze raz za ten przekaznik.
    Wygladal na zdrowy na stole. Jednak proby zalaczania samego przekazniczka w srodku nie zawsze byly poprawne. Przebadalem diode Zenera i dziala poprawnie. Zwiera przy 22V.
    Mala prostownicza na 1A tez jest ok. Wiec podejrzenie padlo definitywnie na sam przekaznik.
    Udalo mi sie go wyciagnac z druku. I znowu cewka nie zawsze przewodzila.

    Kozystajac z okazji ze mam kilka wolnych przekaznikow do swiatel 12V/30A taki wlasnie uzylem w miejsce oryginalnego. nie bawiac sie w szczegoly polutowalem go poprostu na przewodach ok 10cm dlugosci do miejsc lutowniczych po oryginalnym przekazniku.

    Reanimacja powiodla sie. Niestety calosc zostala otwarta.
    W samochodzie zamontowne jest wszystko z apomoca opasek zaciskowych do plastikowych elementow za akumulatorem.

    Odrazu ozyl obrotomierz i ABS.

    Zapytacie pewnie po co to zrobiles?? i zreszta to nic trudnego.
    A no po to ze auto musialo byc wlasnie dzis sprawne, a przy okazji zaoszczedzilem od 50-100 zl za uzywany przekaznik.
    Fotki ponizej.
    Mercedes 124 - nie działa abs i obrotomierz

    Mercedes 124 - nie działa abs i obrotomierz

    Mercedes 124 - nie działa abs i obrotomierz

    Mercedes 124 - nie działa abs i obrotomierz

    Mercedes 124 - nie działa abs i obrotomierz

    Mercedes 124 - nie działa abs i obrotomierz

    Pokazuje to dla tego, ze wiele osob bladzi i pyta o ta usterke. Jak widac jest to do naprawienia w prosty i tani sposob.

    Mam nadzieje ze ktos skozysta z mojej instrukcji i bedzie zadowolony. Pozdrawaim Karol
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    karola44-81
    Level 27  
    moze i latwo osiagalny ale nie mialem go w szufladzie:(
    Po zatym jak wytrzyma 10 A to juz dobrze bo wiecej nie musi. wczesniej jest 10A bezpiecznik.

    Byc moze kiedys uda mi sie dorwac oryginal, narazie ten dziala i jestem zadowolony.
  • #17
    wodo83
    Level 9  
    witam

    Chciałem zaczerpnąć informacji ponieważ mam podobny problem z moim w124 e250. W piątek urwała mi się pompa wspomagania i od tego momentu zapaliła się kontrolka ABSu... a dzisiaj przestał działać obrotomierz... :(

    Nie wiem jak to ugryźć... Mechanik sprawdzał czujniki ABSu, ale powiedział że są pochowane w kabinie gdzieś i że mam pojechać pod komputer...

    ale zastanawia mnie też obrotomierz, bo rano jak jechałem do pracy to działał, a jak wracałem to już nie działa... mechanik mówił że obrotomierz nie ma oddzielnego bezpiecznika, a mój teść który od 20 lat jeździ mercedesem mówi że jest... :(
  • #18
    trans-serwis
    Level 39  
    wodo83 wrote:
    a mój teść który od 20 lat jeździ mercedesem mówi że jest...
    No to nich ci go pokaże.
  • #19
    wodo83
    Level 9  
    no będę musiał do niego podjechać żeby zobaczył... ale myślałem że mechanik który naprawia mi zawsze auto będzie lepiej wiedział ... i powiedział że nie ma... :(

    Ale co z abs-em ? czasem mrugała kontrolka jak była zima, ale teraz od czasu zerwania pompy świeci cały czas...
  • #20
    karola44-81
    Level 27  
    Czekaj bo nie rozumiem. Jak to urwała się pompa od wspomagania? . No możliwe, bo też kiedyś miałem w Oplu podobnie. Ale czy alternator nie jest napędzany jednym paskiem z pompą w twoim silniku? Moim zdaniem właśnie wyraźne powiązanie powinno być między alternatorem, a właśnie ABS i Obrotomierzem.
    Do tej pory naprawiany i pokazany wyżej przekaźnik działa.
    Jest za akumulatorem. Tam go znajdziesz. Czujniki ABS w Mercu , który ja mam są 3 szt. @ na przodzie przy piastach i trzeci od tylnej osi- zamontowany w tylnym dyferencjale obok wału napędowego. Jest przykręcony śrubka i na oringach.
  • #21
    wodo83
    Level 9  
    Na początku tego roku robiłem mały remoncik autka. wymieniałem pasek, napinacze, świece żarowe, przekaźnik od świec oraz całą instalację elektryczną...
    Po tych naprawach przestała działać wskazówka od temperatury (wogóle się nie podnosi, ale auto grzeje normalnie)...

    teraz normalnie na uchwytach urwała się pompa wspomagania i wszystko się powykrzywiało oraz zjechało mi trochę kostkę od klimy, ale mniejsza z tym... Po urwaniu zapalił się ABS, a wczoraj przestał właśnie działać obrotomierz...

    z tego co widzę to jest to napędzane jednym paskiem (pompa z alternatorem), ale mechanik mówił że jeżeli by było coś z alternatorem to by się ładowanie świeciło... a nie świeci się... więc to chyba nie wina alternatora...
  • #22
    karola44-81
    Level 27  
    Zacznij od przekażnika o którym mowa w tym wątku. Jeżeli masz możliwość to go sprawdź.
    Jeżeli to nie jego wina to trzeba będzie szukać dalej.
    Usterka wydaje się dawać typowe objawy uszkodzenia- najpierw raz wszystko działa innym razem przestaje, pewnie za jakiś czas w ogóle przestanie to działać.
    Piszesz o problemach ze wskaźnikiem temp, . Tu usterki szukałbym na samej desce rozdzielczej. Montowana na wcisk- trzeba zrobić haczyli z drutu i ją wyciągnąć. A następnie przejrzeć czy nie ma uszkodzonych lutów- to następna pospolita usterka.
  • #23
    wodo83
    Level 9  
    no dobra, zobaczę przekaźnik... z tego co widzę tam na zdjęciach to ten przekaźnik ma w sobie bezpiecznik ? I to on mógł się przepalić ?
    A jeżeli to nie to, to gdzie mam szukać ??

    co znaczy typowe objawy uszkodzenia ??
  • #24
    karola44-81
    Level 27  
    Tak jest tam bezpiecznik. Cały przekaźnik to jakiś układ przeciw przepięciowy. Odłącza sie powyżej 22V. U mnie uszkodziła sie cewka przekaźnika. Jak pisałem wyżej diody były ok. Typowe objawy wg. mnie to właśnie wyłączanie się ABS-u i obrotomierza co jakiś czas. Ja szukając tej usterki czytałem wiele informacji na te tematy. I wg. nich te typowe usterki to właśnie ten przekaźnik, oraz bardzo często uszkodzenia na desce rozdzielczej- zimne luty najczęściej. Ja tymi rzeczami się zająłem i od tamtej pory jest ok. Teska rozdzielcza w124 to nie tylko obwód z kontrolkami. Tam jest też zamontowany np. przerywacz kierunków i parę innych elementów.
  • #25
    wodo83
    Level 9  
    witam

    Sprawdziłem ten przekaźnik za akumulatorem i okazało się faktycznie że ten bezpiecznik (10A) jest przepalony... Wymieniłem go i wszystko wróciło do normy, obrotomierz zaczął działać i zgasł ABS.
    A więc dziękuje za rade... Pozdrawiam :)
  • #26
    Gerri
    Mercedes specialist
    karola44-81 wrote:
    Teska rozdzielcza w124 to nie tylko obwód z kontrolkami. Tam jest też zamontowany np. przerywacz kierunków

    Mylisz się. To co słychać z zestawu wskaźników to tylko "cykadełko", a przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników. Poza tym kontrolka ABS nie jest w żaden sposób powiązana z elektroniką licznika. Jest to osobna oprawka z dwoma kabelkami. I tu uwaga: kontrolkę ABS można umieścić w różnych otworach kontrolek - może być tak, że nie świeci np. któraś żarówka oświetlenia zewnętrznego, a zapali się ABS (bo ktoś przy wkładaniu licznika pomylił kontrolki).
  • #27
    karola44-81
    Level 27  
    wodo83 to fajnie, że uporałeś się z usterką.

    No może i masz rację z tym cykadełkiem. Ja sprawdzałem i i jednak sądzę, że tam jest zamontowany zwykły przekaźnik, który odpowiada za kierunki.

    Z tymi kontrolkami to coś dziwnego piszesz. No ale nic. Każdy ma swoje zdanie.
  • #28
    Gerri
    Mercedes specialist
    Słabo sprawdzałeś. To jest tylko podobne do przekaźnika - bo nie ma styków. Jego zadaniem jest wytwarzanie właśnie "cykania" informującego o pracy kierunkowskazów.
  • #29
    karola44-81
    Level 27  
    Ok. Było to chwilę temu, więc nie będę się upierał.
    Pozdrawiam.
  • #30
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobrze robisz, że się nie upierasz. Kolega Gerri ma absolutną rację. To tylko sygnalizator akustyczny tam siedzi.