Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmega16][bascom] Atmega 16 - jak włączyć ?

Hubold 23 Lip 2008 14:25 7304 50
  • #1 23 Lip 2008 14:25
    Hubold
    Poziom 11  

Witam!

Jestem początkujący na forum i w elektronice także więc proszę o wyrozumiałość jeżeli moje pytanie będzie głupie. Złożyłem sobie układ który ma działać jako sterownik nawadniania. Wzór płytki głównie odgapiłem z tematu Link. Jednak zmieniłem też wiele by dostosować płytkę do swoich potrzeb. Mój problem polega na tym ,że po podłączeniu zasilania wyświetlacz (lcd 4x16) wyświetla mi kwadraciki lecz nie wyświetla tego co wgrałem do atmegi. Poniżej wstawiłem wzór płytki, fusy i program który wgrywam do megi. Proszę o sprawdzenie połączeń przy scalaku i lcd'kiem i porady co mogę z tym fantem zrobić. Jeżeli to potrzebne to podłączony mam zewnętrzny kwarc 16 MHz.

Code:
    $regfile = "m16def.dat"

$crystal = 16000000
    Config Lcd = 16 * 4
    Config Lcdmode = Port
    Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portb.3 , Db5 = Portb.1 , Db6 = Portb.5 , Db7 = Portb.6 , E = Portb.4 , Rs = Portb.2
    Display On
    Cursor On
    Do
    Cls
    Lcd "1234567890123456"
    Wait 1
    Loop

0 29
  • #2 23 Lip 2008 14:28
    Balu
    Poziom 38  

Ty chyba żartujesz!
    Słyszałeś o czymś takim jak schemat?

(Zważywszy. że nawet nie napisałeś gdzie to lcd ma złącze... gratuluję.)

0
  • #3 23 Lip 2008 16:07
    Hubold
    Poziom 11  

Poprawiłem rysunek i zaznaczyłem która z łączka to złączka do lcd. Jeżeli nie chcesz pomóc to lepiej nic nie pisz bo to wcale nie pomaga. Jeżeli to pomoże to narysuję schemat i zamieszczę go tutaj.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Michał

0
  • #4 23 Lip 2008 16:14
    snow
    Poziom 28