Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampka awarii silnika w Oplu Omega.

eugene 22 Paź 2002 14:52 6873 30
  • #1 22 Paź 2002 14:52
    eugene
    Poziom 26  

    Poszukuje ew. aplikacji emulatora sondy lambda do Opla Omega 2.0CD/90r . Denerwuje mnie kontrolka swiecaca od czasu gdy zalozylem instalacje gazowa, a fachowcy mowili , ze to normalny objaw. Przypuszczam ze komputer pracuje w opcji awaryjnej, bo w miescie pali mi 17-18 litrow gazu. Prosze kolegow o pomoc bo za malo wiem na ten temat.

    0 29
  • #2 22 Paź 2002 20:56
    picador
    Poziom 33  

    niekompletna instalacja gazowa ... , kumpel miał to samo pojechał do poprawki i wszystko OK , dowiem się jutro o co chodziło

    18 litrów to chyba dużo na 2 litry, bo mój 3 litrowy pali 18 litrów na mieście :D

    0
  • #3 22 Paź 2002 21:41
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    najczęściej gazownicy oszczędzają na emulatorach sądy lambda i to bywa przyczyną, choć powiem szczerze że ma to znikomy wpływ na spalanie gazu - za to na bęzynę ogromny ( w silnikach z zapłonę nieregulowanym przez komputer - chyba taki masz ). Ewentualnie może być jeszcze problem z emulatorem wtryskiwaczy. Nie daj się oszukać że to normalny objaw. Ja mam silnik 2.2 ( REKORD Automat ) i nawet z włączoną klimą po mieście nie przekracza 15 ( a nogę mam ciężką...).

    0
  • #4 23 Paź 2002 10:58
    eugene
    Poziom 26  

    Dzieki za dotychcz. info.Bylem wczoraj do przeregulowania instalacji (po 1000km od zalozenia gazu). Twierdza ze zuzycie spadnie. Lampka zapala sie rzekomo od braku wtryskiwaczy, ktore sa odlaczane przekaznikiem w momencie przejscia na gaz. Mowia , ze w uklad sondy lambda nie ingerowali, czyli cos tam powinna dalej przekazywac do komputera.
    Ciekaw jestem czy dolaczenie rezystora zamiast wtryskiwaczy ma szanse zgasic ta kontrolke ? Przewod pradowy jest chyba wspolny dla wszystkich wtryskow ? (czyli pol. rownolegle ) Czy to o ta rezystancje chodzi ?
    Z tego co wiem to emisja tlenku wegla nie powinna byc wieksza niz przy benzynie. Jedynie moze przeszkadzac brak sprzezenia miedzy wskazaniami sondy a iloscia wtryskiwanego paliwa, ktora chcialby dozowac komputer i momentem zaplonu. Moze ktos moze powiedziec cos wiecej na ten temat

    0
  • #5 23 Paź 2002 11:13
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    sonda nie reaguje na tlenek węgla, ale na TLEN !

    Parownik gazowy ma pewną bezwładność i czasem tlen w spalinach się pojawia, poza tym sygnał do lambdy powinien zmieniać się z przedziału 0 - 1 V z małą częstotliwością. Bez emulatora komputer na pewno wykryje błąd. Wtryskiwacze powinny być odłączane przez przekażniki( każdy oddzielnie), a na ich miejsce powinien być podstawiany zastępczy rezystor ( tak działa emulator wtryskiwaczy ).

    Obawiam się że poważnie okroili ci instalacje.
    Mnie na samym początku wcale nie paliłwięcej. Sądzę że to co masz włożone to zwykła instalacja od "gaźnika".

    Pozdrawiam.

    0
  • #6 23 Paź 2002 12:43
    pelcbog
    Poziom 17  

    Ja mam podobną instalacje i robi się to samo.Przejechałem już 12 tys. na gazie ale wcale niechce mniej palić .Masz racje oporniki pomagą ,ale musisz zwrócić uwgę że muszą być na tym samym przekażniku co wyłączają wtryskiwacze gdyż niebedzie plynnego przejścia z gazu na benzynę.Osobiście nierobiłem tego sobie bo mam też instalacje starego typu(czyli prawie gażnikową} i przekażniki były za ubogie.Raszta napewno chodzi prawidłowo sonda Lambda też działa gdyż ona jest podłączona do komputera i zaworu krokowego który podaje gaz.Jutro jadę do prawdziwego specjalisty może on coś inaczej wyreguluje.Jeśli będą efekty dam znać.Bogdan

    0
  • #7 24 Paź 2002 14:50
    eugene
    Poziom 26  

    Zwiekszone zuzycie bylo spowodowane u mnie przez niesprawnosc zaplonu (przerywal w przedziale 1500-2000 obrotow). Po wymianie przewodow i swiec bylo OK ale nie chcialo mi sie jechac do regulacji. Teraz ma byc lepiej.
    Co do sondy to rzeczywiscie obecnosc tlenu w spalinach swiadczy o zlym spalaniu i pewnie o nadmiernej emisji tlenku zamiast dwutlenku wegla.Troche mi sie rozjasnilo ale nie wiem czy przekaznik ma cztery styki, bo wtryskiwacze mozna przeciez odlaczyc jednym przewodem pradowym ktory ponoc jest wspolny dla wszystkich, a sterowanie nastepuje przez przewody sterujace. Ciekaw jestem czego dowie sie Bogdan ?
    Moja instalacja jest firmy Zavoli z automatycznym przelaczaniem obrotami. Cena 1400PLN od razu wydawala mi sie nieco podejrzana...
    Zrobilem dopiero 1.5 tys. km ale zachowuje sie jak nalezy-silnik pracuje duzo ciszej niz na benzynie. Moze jest nieco mniej dynamiczny , ale mi to nie przeszkadza bo cale zycie jezdzilem Polonezem.

    0
  • #8 24 Paź 2002 15:34
    0__0
    Poziom 30  

    ja mam co prawda inny silnik (2.6) ale wlasnie u mnie gazownicy zrobili podobnie -odcieli przewod pradowy zamiast dwoch przewodow od sterowania wtryskow ( wtryski sa polaczone rownolegle po 3 - u ciebie pewnie po 2 , oczywiscie jeden koniec jest wspolny dla wszystkich i idzie do plusa po stacyjce) Kiedy pozniej wywolalem kody bledow (tez palila mi sie kontrolka) wyszlo ze mam 6 powodow bledow .
    Po przyjzeniu sie instalacji okazalo sie ze ten przewod pradowy zasila tez inne odbiorniki , a oni go beztrosko przecieli

    0
  • #9 25 Paź 2002 11:05
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co do emulatora wtrysków:
    mój ma 4 przekażniki połączone równolegle, każdy odłącza wtryskiwacz i podstawia rezystor. Ma on terz regulowane układy czasowe ułatwiające płynne przejście bęzyna-gaz. Taki emulator wraz z wiązką t.j. wtykiem na każdy wtryskiwacz, gniazdem na orginalny przwód do wtryskiwacza kosztuje ok. 200 zł. W moim komputerze i tak nie ma analizy wtryskiwaczy, ale jak już tak jest to niech bądzie. Od pięcie wspólnego przewodu nie zawsze załatwi sprawę. Za aplikacji końcówki mocy stosowanej w niektórych BOSCHACH do zasilania wtryskiwaczy wynika że prąd w gałęzi każdego wtryskiwacza jest analizowany oddzielnie, więc zgłaszanie błędów będzie.

    Moje LOVATO kosztowało 1500 + emulator wtrysków 200.
    Lambdy nie posiadam, dlatego wyszło niedrogo. A z 7 mechaników u których byłem 5 powiedziało że się nie podejmują w takim aucie.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 25 Paź 2002 11:56
    0__0
    Poziom 30  

    z tym sie nie moge zgodzic - zalaczam wycinek schematu instalacjii - widac na nim ze wtryskiwacze polaczone sa rownolegle po dwa - nie ma wiec sensu emulowanie kazdego wtrysku oddzielnie

    0
  • #11 25 Paź 2002 13:01
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To zależy od rodzaju układu wtryskowego. W nowszych silnikach gdzie występuje wtrysk sekwencyjny otwarcie wtryskiwacza jest zsynchronizowane z pracą układu rozrządu. Podobnie jest terz w oplach z piątym wtryskiwaczem ( np. niektóre Manty ).

    0
  • #12 25 Paź 2002 13:39
    0__0
    Poziom 30  

    no to sie nie zrozumielismy :) Ja mialem na mysli konkretnie omege z motronicem 1.5

    0
  • #13 25 Paź 2002 15:42
    eugene
    Poziom 26  

    Dzieki za pouczajacy dyskurs i schemat. Co to jest M33 na schemacie obok wtryskiwaczy ?Nie wiem czy dobrze kombinuje ale chyba wystarczylyby dwa oporniki. Czy moze emulowac trzeba to od strony przewodow sterujacych(-wtedy 4) ? Milego weekendu

    0
  • #14 25 Paź 2002 16:46
    0__0
    Poziom 30  

    m33 - regulator biegu jalowego czyli inaczej nazywajac silnik krokowy - jest to po prostu elektrozawor ktory jest obejsciem przepustnicy .Przy zamknietej przepustnicy zawor otwiera sie i zamyka aby utrzymac stale obroty

    0
  • #15 27 Paź 2002 10:58
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    :arrow: O__O Użyłeś określenia silnik krokowy i elektrozwór.

    Dorzucę słowo od siebie, że silnik krokowy występuje np. we Fiatach a w oplach jest to typowy elektrozawór ( elementem wykonawczym jest w nim cewka )

    0
  • #16 29 Paź 2002 13:16
    eugene
    Poziom 26  

    Moi "pseudofachowcy" zalamali mnie kompletnie.
    Po docelowej regulacji moja Omega pali w miescie 20l gazu (przedtem bylo 15-17). Benzyny wychodzilo13.2 l w jezdzie miejskiej. Czy mozliwe ze odcinajac przewod pradowy wycieli mi cos jeszcze?

    0
  • #17 29 Paź 2002 14:26
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Naprawde, tylko współczuć :( .

    Czy ustosunkowali się jakoś do emulowania sądy lambda ?

    0
  • #18 29 Paź 2002 14:35
    mgim
    Poziom 29  

    Emulator sondy LAMBDA załatwi sprawę.

    0
  • #19 29 Paź 2002 14:46
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jestem tego samego zdania co mgim

    0
  • #20 29 Paź 2002 14:52
    mgim
    Poziom 29  

    Wczoraj byłem swiadkiem takiego problemu.Nie u mnie bo mam TDi,ale będąc u klienta (w sprawie innej) który prowadzi montaż instalacji przyjechał z innego końca Polski człowiek OMEGĄ i założenie trwało ok 5 min.Zadowolony był niezmiernie,a też mu wciskano,że ten typ tak ma itd...

    0
  • #21 30 Lis 2002 20:53
    docent
    Poziom 15  

    emulator sondy jest konieczny by wygasić lampkę CHECK , emulator wtrysków też , w przypadku schematu powyżej może to być po rezystorze 100R w każdą gałąź sterującą wtryskami (w sumie 2szt) .Na zużycie gazu te gadżety nie mają wpływu .ostatnio gazowałem podobną omegę , pali 13 litrów gazu w mieście , w trasie potrafi zejść do dychy. MAM DO CIEBIE PYTANIE czy w twojej instalacji jest jakikolwiek elektroniczny regulator dawki gazu czy tylko śruba na przewodzie doprowadzającym gaz do miksera , bo jak sądzę to za 1400 pln to dostałeś instalacę od gażnika lekutko przerobioną

    0
  • #22 02 Gru 2002 13:34
    eugene
    Poziom 26  

    Oczywiscie mam tylko sruby do regulacji gazu. Dolozenie komputerowego sterowania to 400PLN a emulatory wtryskiwaczy z kompletem wtykow kosztuja 150PLN. Ale nie wiem czy warto sie w to ladowac.
    W trasie moja omega pali od 9-12lprzy 90-120km/godz. Natomiast miasto 15-17l i widze ze to bedzie norma dla tej instalacji. Pozdrawiam kolegow po dlugiej przerwie.

    0
  • #23 18 Gru 2002 21:41
    docent
    Poziom 15  

    sterownik można kupić za 320PLN , emulator za 60 PLN (z pasownymi wtykami) (ceny z Białegostoku)

    0
  • #24 19 Gru 2002 09:19
    eugene
    Poziom 26  

    Czy sterownik pasuje do kazdej instalacji i zawiera w sobie emulator sondy lambda ? Moja inst. jest firmy Zavoli.
    Koledzy siedzacy w temacie twierdza ,ze nie wplywa to na zuzycie gazu i jedyniei zgasi lampke Check-niesprawnosci silnika ..Jeszcze trzeba dolozyc emulator sondy lambda, ktorego u mnie nie ma .
    Kto to sprzedaje w Bialymstoku i jak dlugo montuje ?
    Dziekuje i pozdrawiam.

    0
  • #25 19 Gru 2002 18:57
    aandula
    Poziom 12  

    zakładając sterownik ,zazwyczaj robi sie to poto aby zmniejszyć zużycie gazu,oraz zwiększyć dynamikę samochodu.Oczywiście najlepsze rezultaty daje sterownik ,którego programuje się za pomocą PC.

    Ja zakładam Ap 700-Autronic , Voila+ -AEB , Les98 ,Leonardo -AEB
    oraz JUST BRC
    Którykolwiek z nich dobrze zamontowany i zaprogramowany będzie spełniał doskonale swoje zadanie.Oczywiście każdy z nich podczas pracy na gazie emuluje sygnał sondy lambda.

    jeśli świeci się kontrolka silnika i niewiadomo czy z braku tzw.emulatora wtryskiwaczy ,czy emulatora sondy , wystarczy sprawdzić czy kontrolka zapala się odrazu poprzełączeniu na gaz (brak emulatora wtryskiwaczy) ,
    czy po pewnym czasie(brak emulatora sondy)

    0
  • #26 20 Gru 2002 08:12
    eugene
    Poziom 26  

    U mnie zapala sie od razu po przejsciu na gaz , bo nie ma emulatora wtryskiwaczy.Jeszcze pytanie,ktory z tych sterownikow nadaje sie do inst f-my Zavoli i ma rozsadna cene ? Gdzie to mozna nabyc ? (mieszkam w Lublinie )

    0
  • #27 21 Gru 2002 15:05
    docent
    Poziom 15  

    każdy sterownik nada się do twej instalacji , najtańszy (no może nie najtańszy ale sensowny jest AUTRONIC AL700 , ma w sobie emulację sondy lambda , przełącznik gaz-benzyna , wskażnik rezerwy gazu , no i oczywiście sterowanie dawką gazu . Kosztuje 350 PLN (bez montażu) a można go założyć np. w firmie OMVL BIAŁYSTOK ul.DZIESIĘCINY 57
    TEL.(085)6533938.

    0
  • #28 09 Lis 2004 10:01
    fgh98
    Poziom 18  

    Witam.Panowie ja tez mam Opla OmegeB 94ri od zamontowania inst. gazowaj rowniez zapala mi sie zołta kontrolka;(Tyle tylko ze u mnie w dosc dziwnych okolicznosciach;/
    Np zapalajac auto na desce jest wszystko OK ale jak jede i wpadne w jakies wyboje lub wstrzasy ,kontrolka lubi sie zapalic(90% ze sie zapali na dołach)
    I teraz mam dylemat byc moze jak montowali cos to moze nie złaczyli dokładnie.Nie mam pojecia.

    Acha mam silnik 2,0 16V i gaz chodzi na komp. i emulatorze.
    Komp;Stag50
    emulator;Stag2-E4/1

    Moze odrazu bysci sie wypowiedziali co sadzicie o tejins. gazowej.

    Dzieki z gory
    Pozdrawiam

    0
  • #29 09 Lis 2004 18:45
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    to wygląda na słabe połączenie osprzętu - może np. być problem z masą na układzie wydechowym ( zależy od typu sądy lambda ), no i może niełączyć niemal dowolne złącze - na początek warto wszystko przejżeć, potraktować WD40 i poskładać, i.... dużo szczęścia ...

    0
  • #30 09 Lis 2004 20:59
    manta
    Poziom 39  

    zacznij może po prostu od odczytu kodów błedów .Będziesz wtedy wiedział czego się czepiać. A zabawy w montaż przypadkowy lepiej odpuść bo to drogie i nie zawsze skuteczne wyjście z sytuacji.A do czego służył piąty wtryskiwacz w oplu mancie?????????????. Proszę o odpowiedż.

    0