logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Generator funkcyjny do strojenia układów RC 4,5-8kHz - pytania dla początkujących

diadem 25 Gru 2008 13:39 5179 8
REKLAMA
  • #1 5901212
    diadem
    Poziom 12  
    Ocena: 13
    Witam.
    Potrzebuję generatora funkcji sinus, ma on mi posłużyć do strojenia układów RC na dokładnie ustaloną częstotliwość. Będzie to przedział od 4,5kHz do 8kHz.
    Jestem początkującym w dziedzinie generatorów, więc mam do was kilak pytań:
    1. Czy takie rozwiązanie generatora będzie pokazywać poprawny sinus bez zniekształceń?
    2. Gdzie można podpiąć miernik częstotliwości, aby wiedzieć dokładnie jaka częstotliwość przebiegu jest pokazywana?
    3.Czy zamiast UL1111 mogę dać 3 tranzystory BC547?
    4. Jakie kondensatory trzeba tu zastosować - foliowe czy ceramiczne? Poza zasilaczem oczywiście, bo tu wiem co i jak.

Generator funkcyjny do strojenia układów RC 4,5-8kHz - pytania dla początkujących
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 5901864
    Xweldog
    Poziom 31  
    Ocena: 106
    Witam
    Ten schemat jest trochę przekombinowany. Ściągnij notę katalogową samego XR2206 i tam wszytsko jest jasne. Czy będzie dobry sinus ? Dobre pytanie, zależy, co pod tym rozumieć, jaki % zniekształceń przyjmiesz za dopuszczalny. Ale, do Twego zastosowania powinien być OK. UL możesz zastąpić "na piechotę" tranzystorami. Kondensatory - ceramiki są różne - od byle jakich po b.porządne ( zwłaszcza SMD ). Najbezpieczniej używać foliowych.
  • REKLAMA
  • #3 5901912
    diadem
    Poziom 12  
    Dzięki za odpowiedź.
    Jednak pozostaje pytanie gdzie podpiąć pomiar częstotliwości.
    P.S za dobry sinus uważam taki do 5% zniekształceń.

Ściągnąłem notę aplikacyjną tak jak doradziłeś. Czyli jak zrobię generator jak na schemacie to też dostanę sinus?

• REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 5902676
    Xweldog
    Poziom 31