Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW sharan 1.9TDI źle działające pompowtryski

marcowandal 05 Maj 2009 12:39 19028 10
  • #1 05 Maj 2009 12:39
    marcowandal
    Poziom 2  

    Witam - posiadam sharana z 2001r 1.9 TDI 115KM i od pewnego czasu mam problem z przerywaniem pracy silnika, polega to na tym że jadąc sobie w jakimś momencie przestaje chodzić jeden lub dwa gary, nie jest to turbo bo samochód nie traci na mocy jak przy wyłączeniu turbiny tylko ewidentnie nie działa jeden lub dwa cylindry. Muszę się zatrzymać wyłączyć silnik i po uruchomieniu idzie ok. aż do momentu gdy sytuacja się powtarza. Robi się to już nagminne więc muszę szukać rozwiązania.

    Po diagnozie komputerowej i wykręceniu jednego pompowtrysku okazało się że 1 i 3 pompowtrysk źle działa a mianowicie podaje za dużo paliwa, czy orientujecie się ktoś jakie to mogą być koszty naprawy? Czy naprawiać całą czwórkę?

    Ciekawe jest to że przy delikatnej jeździe problem z przerywaniem nie występuje, ale kto tak będzie jeździć zawsze...

    (temat powtarzam bo poprzednim razem zrobiłem błąd w tytule i został skasowany)

    0 10
  • #2 05 Maj 2009 14:48
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Mało kto wogole sie podejmuje regeneracji pompowtrysków, a jeszcze mniej do osobówek. Wymieniaja rozpylacze a nie elektrozawory i tłoczki w których to jest własnie ukryta przyczyna złej pracy. Nowy to ok 3tys zł w ASO,

    0
  • #4 14 Maj 2009 23:18
    Milczar1989
    Poziom 12  

    oryginalne boscha cos około 1750 zł...
    z regeneracja to mozesz tutaj zobaczyc :http://www.dieseltechnika.pl/

    1
  • #5 24 Maj 2009 08:12
    jac66
    Poziom 10  

    Witam

    Usterka polega na bardzo prozaicznej sprawie wiem bo taka mialem.
    trzeba sciagnac pokrywe glowicy i poprawic wtyczki zasilajace pompowtryski takie czarne plaskie , zdarza sie ze sie rozginaja pod wplywem ciepla wiem bo tak mialem jezdzilem szukalem od kajfasza do judasza a problem prosciutki poprawilem i do wymiany elementu ktory kupilem w serwisie okolo 200 zl przejechalem jeszcze 100.000 km
    pozdrawiam
    jacek

    0
  • #6 24 Maj 2009 09:06
    Itek
    Poziom 20  

    Jac66 -pisze i ma racje kila takich usterek w ten sposób wyleczyłem
    co nie oznacza że inne usterki też mogą wywoływać taki problem

    0
  • #7 24 Maj 2009 13:21
    fajfer25
    Poziom 10  

    miałem jeden przypadek taki że auto przerywało a potem nie odpaliło po gorączce i rwaniu włosów udałem sie na serwis a oni na to podłączyli sie do kompa odczytali pompowtryski zaadoptowali je na nowo i jezdzi do dziś 50 funtów i koniec problemu było to mondeo. adiagnosta powiedział że czasem sie tak dzieje jak problem będzie sie powtażał dopiero wterdy co kolwiek wymieniać powodzenia

    0
  • #8 24 Maj 2009 19:32
    Itek
    Poziom 20  

    Tu kolego do Forda mi można porównywać akurat w fordzie się adoptuje wtryski a VW nie słyszałem o takiej funkcji czegoś takiego nie ma w pompowtryskach

    0
  • #9 25 Maj 2009 19:09
    fajfer25
    Poziom 10  

    masz racje sprawdziłem to przepraszam mój błąd ale dzieki za sprostowanie

    0
  • #10 04 Cze 2009 11:38
    swirek1761103
    Poziom 9  

    witam! przerabiłem identyczny problem w swoim 1.9 tdi 115 bhp. wystarczylo poprawic wtyki na wtryskiwaczach. rozegnij troszke blaszki w gniazdkach... szkoda odrazu wywalac kase na nowe.

    0
  • #11 04 Cze 2009 14:23
    Sztomel
    Poziom 34  

    Przychylam się do podpowiedzi @swirek1761103, najwyraźniej cewki drugiego i czwartego pompowtryskiwacza nie dostają regularnie zasilania z ECU.
    Na pierwszym i trzecim wyszło więcej paliwa bo w ten sposób ECU stara się wyrównać pracę silnika.

    1