Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CAN open project czyli zróbmy to razem

erha 05 Cze 2004 12:16 44791 59
  • #1 05 Cze 2004 12:16
    erha
    Poziom 12  

    Pomysł polega na wykonaniu emulatora szyny CAN w celu :
    1) naprawy i serwisu odb. radiowych na stole
    2) uruchomienia odb. z w/w szyną w samochodzie bez niej
    3) ew. jeśli to możliwe w tym samym ukłądzie wykonanie skanera CAN
    4) stworzeniu pliku XLS kodów CAN dla danej marki Auta / Odbiornika
    5) w przyszłości stworzeniu możliwości upgrade softu emulatora dla posiadaczy - najlepiej z tej strony : elektroda.pl

    Zwykle każde radio po całkowitym wyłączeniu i załączeniu zasilania oprócz szyny CAN prosi również o kod a więc wszystkim zainteresowanym tym tematem w celu posiadania radia z "auta sąsiada pod blokiem" itp. mówimy "WAM SIĘ TO NIE PRZYDA" nie marnujcie miejsca na forum :wink:

    Po wstepnej dyskusji nie wiadomo czy będzie to jedno urządzenie czy kilka wersji. To się okaże w praktyce. Będę zamieszczał w tym temacie info o postępach prac oraz korzystał z waszych sugestii. Zapraszam

    Dotychczasowe sugestie w skrócie ( sorry jeśli coś pominąłem) :

    [SławeK] "... zasilanie z auta przez oporek i zenerkę lub prosty stabilizatorek. Zabezpieczenie na wejściach oporek i zenerka.
    ... z Beckera BE6021 ... można ominać w nim żądanie kodu i szyny CAN przez pamięc ale włącza się po godzinie bo nie dostaje z auta informacji po CAN że jest włączony silnik (ACC) i nie dostaje też informacji o włączonych światłach. Więc by radio było w pełni funkcjonalne procek emulujący CAN musiałby mieć wejście ACC (przez oporek i zenerkę) by podac radiu informację po której nie będzie się wyłączać po czasie. Druga informacja o włączonych światłach. Plus przychodzący ze świateł (ILLUMINACJA) do procka (oporek i zenerka), emulator podaje po Can informację a radio włącza podświetlanie klawiszy i wyświetlacza. Czyli mamy dwa spojrzenia. Jedno to na serwis elastyczne rozwiązanie i drugie ... [dla innych celów] :) "

    [djlj24] "... radia z PSA to też same na stole się nie włączają. A nie każdy ma to coś aby je włączyć. Myślę, że mimo wszytko na serwis powinno być jak najbardziej elastyczne. I tak oprócz emulacji body compa powinno:
    - emulować zapłon (czyli włączanie/wyłączanie radia)
    - podświetlenie
    - kontrolę głośności od narzuconej prędkości
    Dlaczego to? Bo już niewiele zmienia, ale są różne usterki do zdiagnozowania."

    [erha] "być może rozwiązaniem byłby jednak wyświetlacz LCD 2x16 i możliwość wbicia z kursorów rozkazu Hex bo są one tak wynikało z przebiegów 64bit czyli 8 bajtów ( dwa znaki na bajt ) czyli 16 znaków a więc jedna linia... potem wystarczy że każdy na forum zacznie wrzucać kody na listę ... i troche wspólnej męki i będzie wiadomo że np. BE6021 w mercu Illumination to F0 0C FF AA BD 14 0F FE zapis HEX Co wy na to ? EEProm w procku pomieści 8 rozkazów na bieżąco do użytku z klawiatury podręcznej .... to powinno wystarczyć do rozsądnej pracy.... NEWjeśli by się udało skanować sukcesywnie szynę w "zdrowym aucie" z przełożeniem na kod wprost na LCD to chyba by ułatwiło życie wielu serwisów RTV "

    [pepe] "Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - chodzi o zamontowanie radyjka do innego auta bez CAN ? Bo jeśli tylko do uruchomienia na stole (co dla mnie jest akurat najbardziej interesujące) to wystarczyło by bez "bajerów". Ważne aby pozwalało uruchomić na stole możliwie największą liczbe modeli. Choć funkcja ill też by się przydała czasem na stole Mam aktualnie body wyjete z Punta i tak się ratuje, ale nowsze Fiaty i Alfy już z tym nie chcą chodzić "

    Pytania :
    Proponuję dopieścić listę życzeń i potraktuję to poważnie ....
    do tej pory interfejs był prosty ..... bo prosty był cel .
    Pytanie ( można podpowiadać ad. A itd. ) ....
    SOFT był TYLKO i wyłącznie w PIC-u a mam tylko 2kB kodu więc Microsoftu nie pobijemy.
    6) Podpowiedzcie co powinienem do jakich marek dorobić ? ...
    7) jaki zakres napięć zasilających ( najlepiej 12V z auta, lub zasilacza )
    8) czy jest to potrzebne i ma sens aby komunikował się ( z nami ) np. przez RS232 i tam puszczał komunikaty czy na lokalny LCD ( 2x16 znaków.... ? ) lub nie wiem dwa / trzy LED-y i tyle ?
    9) do tej pory interfejs był jednokierunkowy ( do radia) i na radia Fiata Punto wystarczyło , jesli ma mieć drugi kierunek ( z Radia ) ... mile widziana jakakolwiek szersza dokumentacja na temat transmisji .....
    10) elektroniczna dokumentacja do CAN kto widział ? ma ?

    Opisujecie aby nie rozwlekać tego postu (ad 1) .... (ad6) itp. ...
    Zapraszam do dyskusji

    0 29
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 05 Cze 2004 23:26
    erha
    Poziom 12  

    Bigrom SUPER CIEKAWE jeśli możesz podeślij mi coś więcej info na priv lub na GG

    0
  • #4 06 Cze 2004 21:46
    iNTELL
    Poziom 30  

    Erha, co do tego projektu w serwisie to może być to łączone z komputerem poprzez port RS232C i wtedy ustawiane wsyzskie pierdoły na kompie, a poprawa softu, czy dodanie nowych możliwości nie musiała by się odbywać poprzez przeprogramowywanie mikroprocesora. Co ty na to ??

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #6 07 Cze 2004 21:03
    Metrex
    Poziom 15  

    ciekawy temat ostatnio mam sporo kłopotów z naprawami takich radii bez auta ani rusz

    0
  • #7 16 Cze 2004 18:53
    sq6ade
    Poziom 40  

    Piękny temat ... Dane na temat protokołu CAN są ogólnodostępne... natomiast jak sobie ten protokół wykorzysta firma samochodowa .. tu problem bo nikt nie powie. Podejrzewam że na tej magistrali jest tak gęsto od ramek z danymi i wysyłane są tak szybko że przeskanowanie właściwych danych do systemu audio będzie bardzo trudne..... To nie I2C.

    0
  • #8 17 Cze 2004 19:26
    fiszer
    Poziom 17  

    Myślę że ten projekt nigdy nie zostanie ukończony,ba nigdy się nie
    rozwinie.Powód jak zawsze ten sam kasa.Proponuje usunąć i nie zaśmiecać
    środowiska.
    Pozdrawiam wszystkich

    0
  • #9 24 Cze 2004 22:35
    piter2004
    Poziom 17  

    no i widze temat uległ w gruzach :lol:

    0
  • #10 29 Cze 2004 22:45
    Freddy
    Poziom 43  

    Cześć,
    Bigrom, możesz podesłać więcej info i jakieś namiary na toto ?
    Ewentualnie na priv

    pozdr. Freddy

    0
  • #12 14 Lip 2004 17:23
    erha
    Poziom 12  

    Okazało się po zgłębieniu tematu bardziej iż jak coś ma byc do wszystkiego no to będzie do niczego......
    Na magistrali jest tak gęsto od ramek i jest kilka szybkości pracy że aż głowa boli. Nie ma szans na odpalenie tego bez PC-ta. To że akurat u mnie pasowała ta jedna transmisja do danego radia to po prostu CUD.
    Chwilowo temat się zatkał od nadmiaru danych , pomysłów i braku wiedzy..... Dam znać o postępach... :cry:

    0
  • #13 06 Lis 2004 20:44
    c280
    Poziom 27  

    w punto jak jest zamontowany kaseciak do wersji go z wyjściem na sabufer to można pomieszać w epromie i na stole chodzi

    1
  • #14 16 Lis 2004 06:51
    einstein
    Poziom 16  

    faktycznie widze ze znikome zainteresowanie tematem :(

    0
  • #15 04 Gru 2004 14:43
    pepe
    Poziom 23  

    A tu pojawiła się nowa potrzeba - coraz więcej ludzików chce montować wynalzki z CAN do innych autek. W niektórych mozna zamieszać i już się nie pluje ale są i odporne ....

    0
  • #16 04 Gru 2004 15:04
    karlos79
    Poziom 33  

    Witam
    Również interesuje mnie problem konstrukcji interfejsu CAN- BUS , tylko do zupełnie innych celów. Mam prośbę. Czy dysponyjecie schematami interfejsu, najlepiej pod port USB, i w języku angielskim.
    -> Ercha , masz może ten projekt w wersji angielskiej?
    Pozdrawiam

    0
  • #17 20 Sty 2005 22:43
    elekt
    Poziom 12  

    Kto wykradnie kody zródłowe od producentów aut i odstąi najlepiej za darmo ludzie nie ma szans

    0
  • #19 06 Lut 2005 22:56
    Nawigator
    Poziom 33  

    Tego urządzenia o którym mowa w tym temacie nawet tam nie mają, nie mówiąc nawet o cenach...
    Hej N.

    0
  • #20 18 Lut 2005 22:58
    bigrom
    Poziom 12  

    A jeszcze pytanie uszczegółowe którą magistralę CAN chcecie w samochodzie podsłuchiwać ??
    Z tego co słyszałem jest ich 3.

    Pozdroweinia BigRom

    0
  • #22 01 Mar 2005 08:37
    wieczus
    Poziom 14  

    Witam,
    Jestem na etapie koncowym podobnego projektu, hardware juz zaprojektowany, procedury na ukonczeniu, teraz pora na sniffowanie i dopisywanie modulow. Prosze o kontakt ludzi majacych cos do powiedzenia w temacie, najlepiej GG 1536771

    pzdr Tomek

    0
  • #23 02 Mar 2005 10:50
    Nawigator
    Poziom 33  

    Hej wieczus,
    co zawiera proponowane hardware - czekamy na więcej szczegółów, jak sobie wyobrażasz współpracę? Kto ma w tym zadaniu uczestniczyć i na jakich warunkach?
    Pozdr. N.

    0
  • #24 03 Mar 2005 13:01
    wieczus
    Poziom 14  

    Witam,

    1. Hardware - wariant A
    (ATmega8 + MCP2515) z interfejsem RS232. W pamieci zapisane kilkanascie najczesciej spotykanych radii - wybor klawiatura. Dodatkowo po RS wysylane sa: Baud rate, ID (S i E), DLC oraz dane. Protokol komunikacji do ustalenia. Daje to znacznie szersze mozliwosci niz tylko emulacja CAN do radii samochodowych. Pewnie wiecie co mam na mysli.

    2. Hardware - wariant B
    AT90CAN128 z LCD i klawiatura oraz interfejsem USB (choc tak naprawde to szybki RS, bo to jestem w stanie bez problemu oprogramowac). Mozliwosci jak wyzej + sniffer CAN (mysle ze do 500k spokojnie a moze nawet wiecej). Mamy zatem doskonale narzedzie do podgladu.

    Transceivery do wyboru, moze jakis TJA z przelaczaniem na jedna linie. Narazie klasyczny - 2 przewodowy high speed.

    Co juz zrobiono:
    Dla hardware wersja A - napisany gotowiec tzn procedury z wszystkimi ramkami spi do mcp 2515. Napisane procedury ustawijace predkosc, tryby przerwan - jednym slowem pelna kontrola MCP. Napisana obsluga RS, procedury kontroli I/O ,reszta to drobnica dopisywana na biezaco. Wszystko testowane i uruchomione na radiu z Fiat. Wersja B w fazie projektowania.

    Jak widze wspolprace:
    Wszystko to kwestia dogadania sie. Duzo czasu zajmuje sniffowanie.
    Najcenniejsze informacje to zatem (predkosc, SID, EID, Data wraz z korespondujacym typem radia)

    pzdr Tomek

    0
  • #25 03 Mar 2005 22:42
    Nawigator
    Poziom 33  

    Dziękuję za wyjaśnienia.
    Wydaje mi się że wersja 2 jest bardziej obiecujaca, przynajmniej dla mnie bo MCP jest trudny do rozgryzienia. Ponieważ piszę w asemblerze na Atmela szkoda mi czasu na wgryzanie się w MCP.
    Oczywiście należy zrobić najpierw kilka narzędzi, na razie nie wiem czy AT90CAN128 jest do kupienia, i na pewno nie będzie tani. Jestem zainteresowany tym ciekawym tematem, odezwę się za kilka dni.
    Pozdr. N.

    0
  • #27 28 Lut 2006 21:40
    micha_
    Poziom 11  

    poszukuje informacji o protokolach na can . znalazlem tu projekt ze strony "elektor" , plytki wykonane ale nie dzialaja albo nie wiem jeszcze jak. jak ktos wie to prosze o kontakt (controler na sja 1000)

    micha

    0
  • #28 09 Kwi 2006 22:45
    blur
    Poziom 22  

    skoro w polsce są produkowane urządzenia emulujące VAG na CAN to znaczy że temat ktoś ma już dokładnie obadany

    0
  • #30 06 Lip 2006 17:30
    sedzia
    Poziom 15  

    Witam,

    wszystkich uczestniczacych w tym temacie, jestem w stanie pomóc i posiadam odpowiednia wiedze na temat CAN-a w aucie. Jesli ktos posiada konkretny problem to niech pisze jesli bede w stanie to pomoge.

    Blur

    jak ten sygnał ma działac ?? do jakiego auta jest przewidziany??

    0
  Szukaj w 5mln produktów