Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik OMRON V1000 nie działa pod obciążeniem

ostryas 15 Paź 2009 14:58 2916 6
  • #1 15 Paź 2009 14:58
    ostryas
    Poziom 13  

    Witam!!!

    Mam pytanie odnośnie falownika omron V1000. A dokładnie i jego parametry. Chodzi o to że zapiąłem silnik do niego i bez obciążenia działa a z obciążeniem już nie. Co może być tego przyczyną? Silnik jest dobrze dobrany. Czy jakieś parametry są źle ustawione??

    pozdrawiam

    0 6
  • #2 15 Paź 2009 18:38
    wolf
    Poziom 14  

    Jakiej mocy ten falownik ? Jakie zasilanie ?
    Jeśli zasilanie 230 V zapnij silnik w trójkąt.

    powodzenia

    0
  • #3 15 Paź 2009 21:49
    bartas666
    Poziom 18  

    czy wyśiwetla się jakiś błąd? może masz za mała wartość prądu przeciążenia?

    0
  • #4 22 Paź 2009 13:47
    ostryas
    Poziom 13  

    W biurze mi wszystko chodziło z motoreduktorem, na obiekcie nie chce działać. Co jest nie tak? Czy Auto–tunning muszę wykonywać na samym silniku czy może być cały motoreduktor?
    Obecnie nie jest przeprowadzony żaden Auto-tunnig gdyż wyskakują mi błędy podczas niego ( robiony był z motoreduktorem niewysprzęglonym)

    Dane z tabliczki znamionowej silnika:
    HANNING
    Elektro-werke
    Typ: W9GU6D1-013
    Połączony w trójkąt 230 50Hz
    1,1 kW 53-60%
    7,1A 960obr/min
    Cos FI 0,53

    Parametry:
    A1-01 2 Zaawansowany poziom dostępu
    A1-02 0 (póbowałem tutaj na szybko przy tych samych pozostałych parametrach zmieniać ten na sterownie wektorowe = 2 i też nie działało ) Sterowanie V/f bez enkodera PG
    B1-01 0 Źródło Częstotliwości Referencyjnej: Wartości parametrów d1-01 do d1-17
    B1-02 1 Wybór Komendy Run 1: Zaciski wejść cyfrowych
    B1-03 0 Wybór Metody Zatrzymania: Rampa do zatrzymania
    B1-04 0 :Wybór pracy rewersyjnej: Praca do tyłu zezwolono.
    C1-01 2 Czas Przyśpieszenia 1
    C1-02 2 Czas Hamowania 1

    C2-01 0,5 Czas rozruchu Krzywa S - start
    C2-02 0,5 Czas rozruchu Krzywa S-stop
    C2-03 0,2 Czas Hamowania Krzywa S - start

    C6-01 0 Wybór Warunków Eksploatacji: Heavy Duty(HD)–ciężkie warunki pracy dlazastosowań ze stałym momentem.

    C6-02 3 Wybór Częstotliwości Nośnej: 8.0 kHz

    D1-01 0 Częstotliwość Referencyjna 1
    D1-02 50 Częstotliwość Referencyjna 2
    D1-03 12,5 Częstotliwość Referencyjna 3

    E1-01 400 Napięcie WejścioweNapędu
    E1-03 0F Wybór Charakterystyki V/f: V/f Użytkownika. E1-04 do E1-13 definiują parametry charakteryst. V/f użytkownika
    E1-04 50 Maksymalna Częstotliwość Wyjściowa
    E1-05 230 Maks. Napięcie Wyjściowe
    E1-06 50 Częstotliwość Bazowa
    E1-07 12,5 Pośrd. Częstotl. Wyjściowa
    E1-08 32 Napięcie Pośrd. Częst. Wyjściowej
    E1-09 12,5 Minimalna Częstotliwość Wyjściowa
    E1-10 57,5 Napięcie Minim. Częst. Wyjściowej
    E1-11 0 Pośrd. Częstotliwość 2
    E1-12 0 Pośrd. Napięcie Wyjściowe
    E1-13 230 Napięcie Bazowe

    E2-01 8 Prąd Znamionowy Silnika ( nie mogę ustawić niej nie wiem dlaczego!!!!)
    E2-03 7,1 Prąd silnika bez obciążenia
    E2-04 6 Liczba Biegunów Silnika
    E2-11 1,1 Moc Znamionowa Silnika

    H4-02 100% Górny Limit Sygnału Wyjścia Analogowego

    L6-01=4 Detekcja Momentu Nastawa 1: OL3 przy Pracy - Błąd (za wysoki moment wykrywany cały czas i napęd wyłącza się po wykryciu błędu OL3).
    L6-02=150% Poziom Detekcji Momentu 1
    L6-03=0,2 Czas Detekcji Momentu 1

    H2-02 5
    L4-01 3,5Hz Poziom Detekcji Zgodności Prędkości
    L4-02 1,2Hz Szerokość Detekcji Zgodności Prędkości

    Pomóżcie proszę !!![b]

    0
  • #5 24 Paź 2009 12:02
    gacore
    Specjalista Automatyk

    Witam,
    widzę po parametrach silnika, że jest nietypowy, gdyż standardowe silniki 1,1kW połączone w trójkąt i zasilane 3x230VAC mają prąd rzędu 6A.
    Podaj dokładnie jaki masz typ falownika V1000?
    Piszesz, że: 'E2-01 8 Prąd Znamionowy Silnika ( nie mogę ustawić niej nie wiem dlaczego!!!!) "
    Prawdopodobnie tu "pies pogrzebany" falownik o zbyt małej mocy.
    Pozdrawiam,
    Andrzej Łacinnik
    e-mail: andrzej.lacinnik(malpa)eu.omron.com

    0
  • #6 26 Paź 2009 10:37
    ostryas
    Poziom 13  

    Fallownik VZA43P0BAA także wydaje się że jest dobrze dobrany.

    0
  • Pomocny post
    #7 26 Paź 2009 11:23
    gacore
    Specjalista Automatyk

    Wcześniej piszesz, że masz silnik zasilany 3x230VAC i połączony w trójkąt, natomiast falownik o symbolu VZA43P0BAA jest zasilany 3x400VAC.
    Coś namieszałeś. Sprawdź dokładnie jakie masz parametry silnika.
    Pozdrawiam,
    Andrzej Łacinnik
    e-mail: andrzej.lacinnik(małpa)eu.omron.com

    0