Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat seicento-cały czas działa wentylator chlodnicy 899 cm

15 Lis 2009 12:50 5765 12
  • Poziom 2  
    Witam
    w moim seicento sporting cały czas, od momentu przekręcenia stacyjki, działa wentylator chłodnicy. Jak to naprawić?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    Musisz zmienić czujnik termiczny w chłodnicy. Pewnie cały czas załącza wentylator.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Kolego owik a jest taka możliwość że po wyjęciu wtyczki dalej będzie się kręcił?, bo mi się wydaje że przerwie obwód i wentylator stanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    dzięki za podpowiedz, że to może czujnik termiczny, nie jestem zbyt dobrym mechanikiem i nie wiem gdzie go znależć. Proszę o podpowiedz. dzieki
  • Poziom 2  
    tak tylko ze wczesniej załączał się jak np. postałem w korku a teraz tylko przekręce stacyjke już kręci i tak podczas całej jazdy
  • spec od auto-elektro
    Dopóki nie ściągniesz wtyczki z czujnika chłodnicy dalsza dyskusja nie ma sensu.P
  • Poziom 22  
    Który rocznik ,jaki silnik?

    Moderowany przez Błażej:

    Przecież napisano, że seicento sporting. A tam był chyba tylko jeden silnik montowany. I nie było zmian w instalacji w zależności od rocznika, więc proszę o wytłumaczenie na PW, skąd takie pytania?

  • Poziom 10  
    Jeśli po rozłączeniu przewodu od czujnika wentylatora i włączeniu zapłonu (na zimnym silniku!! ) wentylator nie pracuje to musisz wymienić ten czujnik. Jednak gdyby dalej pracował to masz kolego poważniejszy problem i jeśli nie masz odrobiny wiedzy i "doświadczenia" z zakresu elektryki to idź z tym problemem do fachowca. Prawdopodobnie stworzył się dziki obwód a to z kolei może doprowadzić do zapalenia się instalacji elektrycznej. Prawdopodobnie przyczyna tkwi w przegrzanej, a nawet nadpalonej izolacji przewodów elektrycznych w okolicy skrzyneczki z bezpiecznikami i przekaźnikami. Powstało to w wyniku ciepła (wręcz gorąca!!) wydzielającego się przy tzw. złym styku najprawdopodobniej przy przekaźniku lub bezpieczniku. Możesz jeszcze sprawdzić złącza wiązek przewodów. życzę powodzenia.
  • Poziom 32  
    leszcz50 kolego przestań się tutaj rozpisywać , jakby ten układ w seicento był nie wiadomo jak skomplikowany, naprawa nie wymaga aż nie wiadomo jakiej wiedzy. układ jest dziecinnie prosty akumulator-bezpiecznik-elektrowentylator-termowłącznik. po osiągnięciu określonej temperatury włącznik podaje masę i to cała filozofia.
  • Moderator Samochody
    W SC Sporting EURO03 (silnik MPI) wentylatorem chłodnicy steruje komputer, przynajmniej tak jest w wersji z klimatyzacją... wtedy nie ma termowłącznika przy chłodnicy.

    Silniki w SC Sporting były dwa - 1.1 SPI 55KM EURO-02 i 1.1 MPI 55KM EURO-03.

    W tym nowszym jak jest tam klima to w pierwszej kolejności zobacz czy działa - jeśli nie ma ciśnienia, lub uszkodził się czujnik ciśnienia to wentylator będzie chodził cały czas. Jeśli nie ma klimy to pozostaje do sprawdzenia czujnik temperatury silnika od ECU.