logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór sterownika PLC z panelem: 6 I/O, RS-232, dotykowy panel, do 3000 zł

ziggi87 07 Gru 2009 13:16 8436 13
  • #1 7356549
    ziggi87
    Poziom 12  
    Ocena: 1
    Witam,
    w niedługim czasie mam zamiar rozpocząć na poważnie programowanie sterowników PLC, firma w której dorabiam (jestem studentem) zgodziła się kupić mi "zestaw edukacyjny" pod warunkiem, że będzie można go połączyć z już istniejącymi projektami. Stawiane wymagania to:
    - niewielka ilość wejść/wyjść (6 wejść cyfrowych i 6 wyjść przekaźnikowych w zupełności wystarczy),
    - komunikacja po RS-232 (podłączenie do sterownika wagi tensometrycznej),
    - możliwość dodania niewielkiego, dotykowego panela operatorskiego (czyli pewnie dodatkowy RS się przyda),
    - przyzwoita cena (myślę, że 3000 to max co mogę dostać),

Od siebie dodam, że szukam czegoś z darmowym oprogramowaniem (symulator mile widziany) oraz możliwością programowania przez USB (niby mam przejściówkę na FT232, ale boje się wydać kasę na coś z czym hipotetycznie nie będę mógł się połączyć).

I tu niestety zaczynają się dla mnie schody. Nie wiem czy szukać osobnego PLC i panela operatorskiego, czy może panela z wbudowanym sterownikiem. Potrzebna ilość wejść/wyjść oraz kwota sugeruje prosty sterownik, np. któryś z zestawow LOGO, tam niestety brak RS. Będę dozgonnie wdzięczny za choćby nakierowanie jaki sprzęt/producenta wybrać.
  • #2 7356783
    ostryas
    Poziom 13  
    Ocena: 12
    Zapoznaj się z ofertą firmy Weintek odnośnie paneli dotykowych. Polecam!!!! Jeśli chodzi o sterownik to myśle że jakaś prosta 300 z siemensa.
  • #4 7358394
    Krzysztof_Z.
    Poziom 13  
    Ocena: 7