Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komputer nie widzi dysku SATA

Damiandas 10 Gru 2009 09:09 8534 12
  • #1 10 Gru 2009 09:09
    Damiandas
    Poziom 9  

    Witam serdecznie,
    Pokrótce przedstawię cala sprawę...
    Spieszyło mi sie wiec wyciągnąłem z kompa wtyczkę aby go wyłaczyc. Ku mojemu zaskoczeniu po właczeniu pokazało disk bot failure. Mialem dwa sprawne systemy na nim (dysk SATA). bios go nie widział. wziąłem podłaczyłem go pod 2 kompa- wszystko ok. Wiec do swojego wziąłem podłaczyłem dysk ata i sata. ładnie sie uruchomiło z ata i nawet sate wykryło:) wszystkie stery pod sate były. wiec odlaczylem ate i znów z sata chciałem uruchomić. niestety nic. w biosie go nie widzi. Wiec mysle ze podczas instalacji widndowsa wgram sterowniki. Okazalo sie ze system od razu bez wgrywania sterowników F(6) widział dysk. niestety dochodzilo do pierwszego restartu i juz wychodził blad dysku. a teraz jak system odpale na ata to nawet nie widzi mi sata:/ Podlaczalem pod wszystkie wyjścia Sata na płycie i nic. Zmieniłem kabel i tez nic. Drugiego dysku SATA tez sprawnego nie widzi. Gdy próbuje zainstalować system to widzi wszystkie partycje w takim stanie jak byc powinny.

    Plyta glowna to Gigabyte GA-K8NE
    Dysk Samsung 250GB 2504C

    Proszę o rade, pomoc
    Jestem nowym użytkownikiem wiec proszę o wyrozumiałość...

    -1 12
  • #2 10 Gru 2009 09:25
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Podaj model zasilacza.

    0
  • #3 10 Gru 2009 09:36
    Damiandas
    Poziom 9  

    zasilacz Tracer 4Life/400 HellFire 400 ATX v.1,3

    0
  • #4 10 Gru 2009 09:44
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Czy po uruchomieniu systemu z dysku ATA, dysk SATA widziany jest przez system w menadżerze sprzętu?

    0
  • #5 10 Gru 2009 09:52
    Damiandas
    Poziom 9  

    Teraz juz niestety nie. Na poczatku tylko podczas pierwszego uruchomienia systemu z dysku ATA byl widoczny zarowno w menadzerze jak i w Moj komputer. Teraz jest tylko widoczny podczas instalacji systemu windows. Podlacalem tez inny zasilacz ATX 400W MODECOM LOGIC 120mm i tez nic:( Innego dysku SATA na moim komputerze tez nie widzi:/ (poza momentem gdy instaluje system)

    0
  • #6 10 Gru 2009 09:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 10 Gru 2009 10:10
    Damiandas
    Poziom 9  

    hmmm...wczesniej z dysku ATA (3 partycje) byly widoczne 3 partycje z dysku SATA, wiec razem bylo 6 partycji widocznych. W menadzerze urzadzen sa ustawione prawidlowo. Z tym ze menadzer nie widzi mojego dysku SATA. BIOS tez go nie widzi.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Odinstalowywalem tez z Menadzera urzadzen wszystkie sterowniki od dysku aby sam wykryl i niestety tez nie poskutkowalo

    0
  • #8 10 Gru 2009 11:03
    jajco72
    Poziom 20  

    Witam, jak bios nie widzi to może od podstaw?
    Ręcznie w biosie sprawdzić czy da się ustawić, ew (porządny) reset biosu?
    Jak bios nie widzi to systemowi tez trudno zobaczyc...
    Bo jak pisałeś wyłączyłeś przez "wyjęcie wtyczki" to różne dziwne rzeczy mogły się stać :(
    pozdrawiam
    jajco7

    0
  • Pomocny post
    #9 10 Gru 2009 11:20
    klorko
    Poziom 14  

    Proponuję jeszcze sprawdzić w BIOS-ie czy nie masz przypadkiem włączonej funkcji RAID, bo wtedy na płycie Gigabyte może Ci nie pokazywać dysku.

    0
  • #10 10 Gru 2009 11:35
    Damiandas
    Poziom 9  

    ok, dzieki za rady:) sprawdze, niestety dopiero wieczorem i dam znac czy cos pomoglo... ale dziwne wlasnie jest to ze bios nie widzi, komputer uruchomiony z innego dysku ATA tez nie widzi a gdy wkladam plyte z systemem to widzi:/
    ps. bios byl restartowany

    0
  • #11 10 Gru 2009 11:54
    jajco72
    Poziom 20  

    Damiandas napisałeś że innego dysku SATA na tej maszynce tez nie widzi w biosie, tylko przy instalacji systemu, więc na tej linii: płyta gł (taśma, gniazdo), zasilanie(płyty i hdd), sam dysk też mógł sie "lekko" uszkodzić...a po kolejnych próbach "dobiłeś" go... bywa i tak. W tych miejscach szukałbym przyczyny...

    0
  • #12 10 Gru 2009 12:06
    Damiandas
    Poziom 9  

    :( w takim razie co moze byc glowna przyczyna? plyta glowna:(?

    0
  • #13 11 Gru 2009 06:33
    Damiandas
    Poziom 9  

    ufff:) Dzieki klorko. Nie wiem jakim cudem, ale to byla wlasnie wlaczona funkcja RAID w BIOS-ie. Dziwne ze wczesniej nic mi nie wywalilo, a w BIOS-ie nic nie grzebalem przed tym zniknieciem dysku...Oba systemy sie zachowaly :) Dzieki wszystkim za pomoc :]

    0