Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT 406 2.0 16V klopoty z odpalaniem na zimnym silniku

Kagetora 04 Jun 2010 22:42 6992 11
  • #1
    Kagetora
    Level 16  
    PEUGEOT 406 2.0 16V RFN 2002r benzyna + nowiutka sekwencja

    Witam. Problem jak w temacie, a dokładniej:
    -odpalony zimny silnik na PB nierówno pracuje i potrafi zgasnąć, przy daniu gazu delikatnie obroty max 3k, przy gwałtownym obroty 300 lub gaśnie

    Problem tylko na zimnym i tylko na PB, po nagrzaniu i powrocie na PB praca bez zastrzeżeń

    Sprawdziłem:
    Błędy - P0300 i P0412 + antipolution fault
    świece, cewkę i kluczowanie zapłonu
    ciśnienie paliwa, temperatury z czujników, map sensor, wtryskiwacze, przepustnicę i katalizator
    popychacze wymienione, ciśnienie sprężania ok, szczelny kolektor i podciśnienia

    pytanie:
    1) dlaczego zgłasza P0412 skoro nigdy nie miał pompy powietrza dodatkowego (grzebany soft?)
    2)Co pominąłem?

    Za wszelkie pomysły będę wielce zobowiązany...
  • #2
    Kagetora
    Level 16  
    Aby nie zostawić tematu samym sobie napiszę rozwiązanie rebusika

    Żaden z głównych podzespołów nie był z jednego kompletu
    Sterownik silnika za diabła nie od tego modelu...

    soft sterownika zmieniony i pali jak marzenie (tylko dziura przy 3k została) więc szukam odpowiedniego wsadu :)
  • #3
    pancho4
    Level 1  
    witam mam identyczny problem z moim peugeot 807 silnik 2.0 16v RFN z 2004 co kolega zrobił dokładnie aby pozbyć się tego problemu ciśnienie na parowniku obniżone i przestały mi się błedy zapalać ale na zimnym trzęsię i potrafi zgasnąć. zgóry dziękuje za pomoc
  • #4
    filipsnk
    Level 10  
    Witam

    Mam ten sam problem, na zimnym silniku trzęsie, po jednej minucie jak pmpa powietrza wtórnego wyłączy się zaczynaja sie problemy, dodtanie gazu powoduje zalewanie sie silnika (czasem az zgaśnięcie), gość mi sprawdzał na kompie ze mam za bogata mieszanke na zimnym silniku, swiece są czarne (za bogata mieszanka). Coś jak na tym filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=vJv8d5roGjI , dzisiaj wymieniłem na oryginalne świece (miałem irydowe) i przeczyściłem map sensor, był dość brudny, czeka mnie jeszcze czyszczenie przepustnicy i kolektora dolotowego,
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Bo ci pewno ustawiał jak odkurzacz był właczony a to robi inne wskazania map sensora.
    Bo ma więcej powietrza , to po zatrzymaniu nadmuchu mieszanaka lpg robi się za bogata.
  • #6
    filipsnk
    Level 10  
    To o czym napisałem odnosi się tylko do pracy na benzynie, wszystkie te objawy były przed montażem gazu i są nadal. A co do spray z gazem to tak jak piszesz jest dostrojone do mapy z benzyny i tez jest za bogata. Tylko gaz mam od 300 km,
  • #7
    pepe150
    Level 36  
    A co na to sonda lambda? Skoro jest za bogata mieszanka?
  • #8
    filipsnk
    Level 10  
    Sprawa wygląda tak:

    1 mechanik: sprawdzał mi na kompie i powiedział że z czujnikami wszystko dobrze i zaczął by szukać przyczyny mechanicznej, czyli od sprawdzenia rozrządu czy jest dobrze ustawiony i sprawdzenia kompresji ( sprawdzałem na letnim silniku to było ok 14 do 15 at)
    2 mechanik: cewka zapłonowa (bez podpinania komputera) lub map sensor
    3 mechanik: sonda lambda (bez podpinania komputera) lub map sensor
  • #9
    oskarcerowski
    Level 1  
    U mnie 3 szukali i okazało się że mapa była wgrana odwrotnie ( w lustrzanym odbiciu) i po tym odkryciu ustawili i wszystko gra
  • #10
    lukasblancyk
    Level 2  
    >>14202180
    Cześć
    Czy udało się rozwiązać problem z dławieniem na benzynie, mam identyczne a nikt nie wie jak to ogarnąć.
  • #11
    filipsnk
    Level 10  
    Dzień dobry,

    Przykro mi, ale nie udało mi się. Auto sprzedałem.

    Pozdrawiam.
  • #12
    lukasblancyk
    Level 2  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Pewnie i u mnie też tak się skończy.
    Miłego dnia