Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 97r. problem ze sterownikiem airbag 8L0 959 655 A

gtatara 28 Paź 2010 09:37 11247 18
  • #1 28 Paź 2010 09:37
    gtatara
    Poziom 9  

    Witam!

    Posiadam auto jak w tytule i mam problem ze sterownikiem AIRBAG 8L0 959 655 A firmy BOSCH. Ostatnio miałem problem z akumulatorem i niestety pojawiły się 2 błędy których nie można usunąć, mianowicie: 00532 - za niskie napięcie zasilające - Supply voltage B+, signal too low oraz 65535 - błąd pamięci - Control module memory error. Teraz oczywiście nowe aku ale błędy pozostały. Kasowanie vagiem powoduje ich natychmiastowe pojawienie się. I w związku z tym mam pytanko do szanownego grona forumowiczów. Czy wgranie nowego wsadu do epromu rozwiąże sprawę czy niestety sterownik do wymiany? Ewentualnie prosiłbym o wsad do tego sterownika żeby spróbować go wgrać.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam!

    0 18
  • #2 28 Paź 2010 09:54
    ecumasterpl
    Poziom 12  

    Defekt wewnętrzny - częsta bolączka tych sterowników.
    Wgranie czystego pliku powinno rozwiązać problem.
    Wieczorem będę w domu, to podeślę Tobie plik.

    0
  • #3 22 Lis 2010 12:02
    rapit79
    Poziom 9  

    To i ja się podłącze:

    Passat 1.9, 1996 rok (przejściówka),

    Mam ten sam błąd 00532, ale problem dotyczy ABS'u.
    (abs nie działa i świeci się kontrolka ABS'u)

    Przyznaje nie sprawdzałem jeszcze przekaźnika (bezpiecznik wygląda ok).
    Moduł od ABS'u do wymiany/przeprogramowania?

    0
  • #4 22 Lis 2010 22:37
    15darekvw
    Poziom 27  

    Masz zbyt niskie napiecie na sterowniku ABS a ty chcesz przeprogramowywac sterownik ;-) pomysl logicznie.Usterka która była na poczatku postu to była usterka w sterowniku AIRBAG i dotyczyła drugiego błedu,u ciebie idzie naprawic sterowane ABS bez jakis wiekszych kosztów,pozdr. ;-)

    0
  • #6 28 Lis 2010 16:25
    rapit79
    Poziom 9  

    Mea culpa - jakoś mi umknęło to o błędzie pamięci :(

    "u ciebie idzie naprawic sterowane ABS bez jakis wiekszych kosztów" - czy mógłbym prosić o rozwinięcie tego tekstu?

    Sprawdziłem zasilanie, przekaźniki, bezpieczniki. Po skasowaniu błędu 00532, wyłączeniu i włączeniu stacyjki błąd natychmiast się pojawia.

    Gdzieś znalazłem na jakimś forum że ktoś miał walniętą cewkę w jednym z przekaźników (i choć sam przekaźnik łapał to wybijało błąd - pewnie duży pobór prądu) u mnie przekaźniki wyglądają na ok (>200mA)

    Akumulator jest nowy (1 - 1.5 roku), nie było z nim problemu, a autkiem jeżdże dość często i sporo, więc raczej nie akumulator.

    Sterownik się zgłasza jako TEVES 04.

    0
  • #7 06 Mar 2011 20:12
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    Witam:)
    Mam również problem z AirBagiem tyle ze w A6.
    sterownik airbag nr 4B0 959 655 G
    Wywala mi następujące błędy:
    588 Zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
    zbyt mała oporność
    589 Zapłonnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131
    zbyt mała oporność
    1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199
    zbyt mała oporność
    1218 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej prawej - N200
    zbyt mała oporność

    Po wykasowaniu natychmiast pojawiają się na nowo.
    Jak sobie z tym poradzić?? Wymienić sterownik na nowy z takimi samymi numerami??

    0
  • #8 06 Mar 2011 21:38
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jesli w sterowniku niema crasch data to niema potrzeby wymiany sterownika,masz za mała opornosc czyli wychodzi na to ze nie masz dobrego styku np.we wtyku łaczacym przewód z airbagiem w kazdym z tych czterech przypadków,po usunieciu usterki wszystko ci sie wykasuje bezproblemowo.Istnieje taka mozliwosc jeszcze jesli airbag bedzie uszkodzony tez bedzie za niska opornosc ale to niezbyt czesto sie zdarza :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    opornosc Airbagu powinna wynosic od 2ohm-3ohm

    0
  • #9 06 Mar 2011 21:51
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    samochod kupiłem taki ze swiecaca sie kontrolka. Co do wypadkowosci to jedyne co zauwazyłem to wymieniana prawa tylnia ćwiatrka. Połączenia poduszek sprawdzone i są ok. Czy są jeszcze jakieś miejsca które należalo by sprawdzic oprócz połaczenia poduszka-wiązka?
    Troche dziwny zbieg okoliczności zeby na 4 poduchach słaby styk był.

    0
  • #10 06 Mar 2011 23:42
    ALLSTART
    Poziom 15  

    Smok posiada interfejs do tych sterowników po złączu zazwyczaj na cr16 -jest to CRASCH ERESER 2 jest OK 100% DZIAŁA .polecam

    0
  • #11 03 Kwi 2011 10:16
    gtatara
    Poziom 9  

    gtatara napisał:
    Witam!

    Posiadam auto jak w tytule i mam problem ze sterownikiem AIRBAG 8L0 959 655 A firmy BOSCH. Ostatnio miałem problem z akumulatorem i niestety pojawiły się 2 błędy których nie można usunąć, mianowicie: 00532 - za niskie napięcie zasilające - Supply voltage B+, signal too low oraz 65535 - błąd pamięci - Control module memory error. Teraz oczywiście nowe aku ale błędy pozostały. Kasowanie vagiem powoduje ich natychmiastowe pojawienie się. I w związku z tym mam pytanko do szanownego grona forumowiczów. Czy wgranie nowego wsadu do epromu rozwiąże sprawę czy niestety sterownik do wymiany? Ewentualnie prosiłbym o wsad do tego sterownika żeby spróbować go wgrać.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam!


    Witam ponownie! Dopiero niedawno udalo mi się uporać z tym sterownikiem (brak czasu). Na szrocie dostalem taki sterownik za 50 zł więc bez zastanowienia go kupiłem, podmieniłem i problem z głowy.
    Pozdrawiam

    0
  • #12 05 Kwi 2011 19:20
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    ja byłem u speca od sterowników i mi powiedział ze sterownik jest OK a błędy mi wywala. Wtyczki posprawdzałem i sa OK. Ostanio wyjmowałem nawet fotele i odłaczałem poduchy bocze, zapaliłem silnik zeby może pokazało cos innego i lipa. Jak były przedtem 4 błedy tak nadal sa. Moze by wymienić sterownik? Jak Radzicie???

    0
  • #13 05 Kwi 2011 19:56
    heretapawel
    Poziom 23  

    Z tego co wiem to nie można mierzyć poduszki omomierzem bo zrobi (może zrobić bumm...). Jak kolega 15darekvw to mierzy?

    0
  • #14 05 Kwi 2011 20:09
    vipkwiecien
    Poziom 12  

    żeby zrobiła boooom to na moje oko trzeba zapodać jej napięcie (domniewam ze 5 lub 12V) a sprawdzenie oporu multimetrem nie powinno odpalić

    0
  • #15 12 Gru 2011 11:11
    tomplichta
    Poziom 11  

    A może mi ktoś pomoże który jest ten przekażnik od ABS ??

    0
  • #16 12 Gru 2011 21:41
    15darekvw
    Poziom 27  

    Dostrzegłem dopiero teraz temat z przed jakiegoś czasu w którym brałem udział pytanie do heretapawel czy ja napisałem ze się mierzy oporność AIRBAG omomierzem? napisałem jaka tylko powinna być oporność a to różnica.

    0
  • #17 14 Mar 2014 23:36
    mlodyp82
    Poziom 9  

    Witam
    W Audi A3 99r 1.9TDI świeci się kontrolka AirBag (zapaliła się w okresie zimowym, było parę sytuacji ze spadkami napięcia podczas rozruchu z odłączaniem akumulatora do ładowania włącznie). Po podłączeniu pod Vag-a pokazało błąd: 65535 - Błąd sumy kontrolnej (uszkodzona jednostka ECU, nieznany kod pomocniczy przejściowy). Dodam, że w programie można było odczytać nr sensora 8L0 959 655 G.
    Gdzieś wyczytałem, że w/w bład 65535 czesto pojawia sie w straszych sterownikach airbag opisanych ponizej w okresie zimowym przy niskiej temperaturze , kable typu vag-com , vcds , polski vag zazwyczaj nie usuwaja tego błedu.
    Na Alledrogo znalazłem takie urządzenie: KASOWNIK VW AUDI VAG AIRBAG RESETER CRASH DATA
    I moje pytanie czy tym urządzeniem usunę w/w błąd czy sterownik ten jest uszkodzony i należy go wymienić?
    Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam
    Marek

    0
  • #18 15 Mar 2014 08:22
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Raczej tego błędu tym nie usuniesz.
    Trzeba odczytać zawartość Motoroli HC912 i ją poprawić.
    Jeżeli chcesz wymieniać sterownik to raczej na taki z czujnikami zderzeń bocznych w komplecie - z jednego auta.
    W przeciwnym razie mogą pojawić się błędy 1221, 1222.
    W sterowniku zapisane są nr czujników bocznych i nie da się ich zmienić i muszą się one zgadzać.

    0
  • #19 25 Mar 2014 09:00
    mlodyp82
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Raczej tego błędu tym nie usuniesz.
    Trzeba odczytać zawartość Motoroli HC912 i ją poprawić.
    Jeżeli chcesz wymieniać sterownik to raczej na taki z czujnikami zderzeń bocznych w komplecie - z jednego auta.
    W przeciwnym razie mogą pojawić się błędy 1221, 1222.
    W sterowniku zapisane są nr czujników bocznych i nie da się ich zmienić i muszą się one zgadzać.


    Witam ponownie i dzieki za pomoc.
    Ale właśnie przyjechał do mnie ten KASOWNIK i "raczej błąd usunął" :)
    Wiec chyba nie trzeba odczytywać żadnej zawartości Motoroli i nic poprawiać.
    Pozdrawiam
    Marek

    0