Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawór czterodrożny - sposób ustawienia

Xavenir 27 Lis 2010 17:34 11389 10
  • #1 27 Lis 2010 17:34
    Xavenir
    Poziom 12  

Jestem w tym kompletnie zielony, piszę ten post, ponieważ ojciec szuka efektywnego ustawienia zaworu 4d. Poprosiłbym was o pomoc, czy lepiej go ustawić na połowę, czy trochę więcej zimnej, czy ciepłej wody. Jeśli dopasowuje się to do danych parametrów to pytanie - do jakich?

• #2 27 Lis 2010 18:23
    William Bonawentura
    Poziom 31  

Xavenir napisał:
    Jestem w tym kompletnie zielony, piszę ten post, ponieważ ojciec szuka efektywnego ustawienia zaworu 4d. Poprosiłbym was o pomoc, czy lepiej go ustawić na połowę, czy trochę więcej zimnej, czy ciepłej wody. Jeśli dopasowuje się to do danych parametrów to pytanie - do jakich?

Według termometru wkręconego w rurę powrotną do kotła. Nastawiasz tak, żeby temperatura powrotu nie była mniejsza niż 60 stopni.

• #3 28 Lis 2010 20:31
    hydro-man
    Poziom 17  

Witam
    ustawienie zaworu 4d to nie tylko 60 st, ale w zależności od mocy kotła, rodzaju paliwa i jego sprawności i rządanej temperatury zasilenia na sieci. Tak więc podaj te dane wtedy parametry można ustawić od potrzeb, bo po co mi 4d jak mam ustawić go na jedna temperaturę w dodatku przy pomocy termometru którego najczęściej nie ma na powrocie. Po za tym w takim przypadku zanim ustawiać na jedna temperaturę lepiej zastosować zawór termiczny o stałych parametrach ( nie zawsze spełniający uzasadnienie jego zastosowania). pozdrawiam

• #4 28 Lis 2010 23:49
    draski
    Poziom 15  

Trafna odpowiedz HYDRO-MAN .
    Jaki masz kocioł??
    Bo po kiego licha stosować zawory 4d stałej nastawy jak parametry pracy kotła są zmienne?