logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak ustawić zawór czterodrożny dla optymalnej temperatury wody?

Xavenir 27 Lis 2010 17:34 27604 12
  • #1 8796476
    Xavenir
    Poziom 12  
    Ocena: 4
    Jestem w tym kompletnie zielony, piszę ten post, ponieważ ojciec szuka efektywnego ustawienia zaworu 4d. Poprosiłbym was o pomoc, czy lepiej go ustawić na połowę, czy trochę więcej zimnej, czy ciepłej wody. Jeśli dopasowuje się to do danych parametrów to pytanie - do jakich?
  • #2 8796686
    William Bonawentura
    Poziom 34  
    Ocena: 614
    Xavenir napisał:
    Jestem w tym kompletnie zielony, piszę ten post, ponieważ ojciec szuka efektywnego ustawienia zaworu 4d. Poprosiłbym was o pomoc, czy lepiej go ustawić na połowę, czy trochę więcej zimnej, czy ciepłej wody. Jeśli dopasowuje się to do danych parametrów to pytanie - do jakich?

Według termometru wkręconego w rurę powrotną do kotła. Nastawiasz tak, żeby temperatura powrotu nie była mniejsza niż 60 stopni.
  • #3 8801974
    hydro-man
    Poziom 17  
    Ocena: 87
    Witam
    ustawienie zaworu 4d to nie tylko 60 st, ale w zależności od mocy kotła, rodzaju paliwa i jego sprawności i rządanej temperatury zasilenia na sieci. Tak więc podaj te dane wtedy parametry można ustawić od potrzeb, bo po co mi 4d jak mam ustawić go na jedna temperaturę w dodatku przy pomocy termometru którego najczęściej nie ma na powrocie. Po za tym w takim przypadku zanim ustawiać na jedna temperaturę lepiej zastosować zawór termiczny o stałych parametrach ( nie zawsze spełniający uzasadnienie jego zastosowania). pozdrawiam
  • #4 8803096
    draski
    Poziom 15  
    Ocena: 29
    Trafna odpowiedz HYDRO-MAN .
    Jaki masz kocioł??
    Bo po kiego licha stosować zawory 4d stałej nastawy jak parametry pracy kotła są zmienne?