Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomysł na ogrzewanie w fiacie 126p

bizon_126 11 Gru 2010 22:02 6370 21
  • #1 11 Gru 2010 22:02
    bizon_126
    Poziom 28  

    Witam jako iż poruszam się tym pojazdem od 2 lat to wciąż nie mogę w nim dostatecznie nagrzać
    Uszczelniłem tunel ,zrobiłem kratkę za ręcznym ale wciąż mi mało co najważniejsze- poruszam się głównie na krótkich odcinkach[dojazd do szkoły] Wpadłem na nie zwykły pomysł zrobienia ogrzewania na płynie chłodniczym tak aby zamontować nagrzewnicę [jak w bisie czy ''normalnym''aucie]
    Jako ze rura wydechowa nagrzewa sie najszybciej to nałożyłbym na nią rurę stalową fi100 z dwoma deklami i za spawał na rurze wydechowej tak aby płyn przepływając przez rurę się nagrzewał i dalej do nagrzewnicy i ciepło w aucie
    Pytanie tylko czy to wogóle da rade funkcjonować?
    Czy potrzebna by była jakaś pompka do tego?

    Nie interesują mnie odpowiedzi w stylu ''zmień auto''

    0 21
  • #2 11 Gru 2010 22:11
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawa omawiana wielokrotnie na forum.
    W okresie zimowym możesz zasłonić wlot powietrza w miskę olejowa (jeśli jeszcze nie zgnieciony, zmniejszyć do minimum poziom oleju, który szybciej się nagrzeje, a nawet, jeśli jeździsz tylko na krótkich trasach, to odłączyć klapkę od termostatu, by była cały czas zamknięta.
    Nie wiem, czy jest sens robienia dodatkowego układu w tym aucie. A jeśli już, to opasaj rurę wydechową miękką rurką miedzianą. To najprostsze rozwiązanie.

    0
  • #4 11 Gru 2010 23:31
    Zico63
    Poziom 37  

    By działało to bez pompki, grawitacyjnie tak jak w C.O. w budynkach - grzejnik musi być wyżej niż nagrzewnica; inaczej pompka jest konieczna.
    Z różnych mniej lub bardziej niezwykłych pomysłów widziałem zdjęcie grubej rury ssącej powietrze tak, by brała go z komory silnika. Npytanie do właściciela czy mu w środku troszkę nie śmierdzi spalinami lub palonym olejem, odparł: tylko na skrzyżowaniach :D Ale, panie! Jak szybko się nagrzewa silnik!
    Nic już więcej nie pytałem...
    A tak serio, znam ten ból z ponad ćwierćwieczniej eksploatacji tego stworu. Ponieważ ceny np CC z porządnym ogrzewaniem są już śmieszne, mimo powyżej napisanego zastrzeżenia Kolegi - polecam się zamienić na autko z grzejnikiem.

    0
  • #5 11 Gru 2010 23:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    :Zico ja miałem malucha, w którym po otworzeniu oryginalnej klapki na tunelu, po chwili było gorąco, a silnik się wcale nie przegrzewał. U kolego faktycznie trzeba było w czasie jazdy szybę od wewnątrz skrobać. W tych wynalazkach nie ma reguły...
    Pompka raczej będzie potrzebna do wymuszenia obiegu. Tylko widzę jeden minus takiego rozwiązania - płyn będzie musiał cały czas płynąc, by nie zagotować się na rurze wydechowej i nie zwiększyć niebezpiecznie ciśnienia.

    0
  • #6 12 Gru 2010 03:03
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pytanie w jakim stanie jest plastik, guma i "nerka" bo może koledze połowa ciepła w dół ulatywać. Nie ma siły, żeby nie dogrzać sprawnego malca.

    Dodano po 28 [sekundy]:

    Gumki na świecach założone?

    1
  • #7 12 Gru 2010 06:32
    gimak
    Poziom 37  

    Widać miałem wyjątkowe pf126, bo tak intensywnego grzania jak one, nie miały samochody z chłodzeniem wodnym, którymi później jeździłem.
    W maluchach ani raz nie drapałem szyby - nie trzeba było stosować jakichkolwiek pomysłów racjonalizatorskich typu blokowanie termostatu (sprawny termostat otwiera się jak już silnik jest gorący), ale układ grzewczy był szczelny i drożny - ciepłe powietrze szło tylko tam gdzie miało iść.

    2
  • #8 12 Gru 2010 14:52
    bizon_126
    Poziom 28  

    Dzięki za liczne odpowiedzi
    A wracając do kupna cc to ojciec ma cc 700 aisan i dzięki za taką jazdę, nie mogę zdzierżyć tego silnika i lewarka biegów
    -Gumki na świecach pozakładane
    -klapka termostatu ładnie sie domyka
    -rura metalowa którą idzie powietrze[ta nad rozrusznikiem]wymieniona na nową bo stara była dziurawa
    -zawór ciepłego powietrza otwiera sie na fula
    -tunel nie ze rdzewiały
    Mam na oku nagrzewnice od poloneza tylko zastanawia mnie czy rzeczywiście grawitacyjne ruszy bo ''piec'' będzie wyżej niż przewody idące do grzejnika ale grzejnik będzie i tak nad piecem i oczywiście w najwyższym punkcie zbiorniczek wyrównawczy
    Jak nie kupię to pomyślę nad czymś takim
    wentylator w komorze silnika Link lub zmodernizować trochę nawiew ma szybę Link tylko nie wiem który patent lepszy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam w domu nagrzewnicę od żuka ale gdzie zmieszczę takiego kolosa

    0
  • #9 12 Gru 2010 14:56
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, zamiast takiego eksperymenta zastanów sie nad nabyciem ogrzewania na benzyne tzw. suchego ,niezaleznego zamontuj je w bagażniku pobiera coś około 30-50W + podłączenie paliwa z baku i w komplecie musi być pompka do paliwa najczęściej elektryczna, powodzenia.

    0
  • #10 12 Gru 2010 15:18
    bizon_126
    Poziom 28  

    Jak bym chciał webasto to bym sobie założył bo mam nawet w domu niestety brak pompki i jest to diesel

    Dodano po 9 [minuty]:

    Poniekąd nie głupi pomysł ale wiąże się z tym że maluch będzie mi pali 10/100
    Ja che wykorzystać ciepło pracującego silnika bo i tak jest ono oddawane do otoczenia

    0
  • #11 12 Gru 2010 15:45
    kwok
    Poziom 39  

    ja w pierdolocie zamontowałem sobie webasto AIRTOP 2000 dieselka i przez całą zimę spaliłem może ze 3 litry ropy
    Faktem jest że tak dawało że wyłączałem po kilku km jazdy, było zamontowane w bagażniku i wlot powietrza prosto w mieszalnik powietrza

    0
  • #13 12 Gru 2010 16:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W starych vw ogórkach na rurach wydechowych były radiatory z których było zbierane gorące powietrze. Generalnie - możesz się bawić jak chcesz, bo możliwości jest sporo, miejsca w komorze silnika i w "bagażniku" też. Zasada jest prosta - rób to tak, by nie pchać spalin do kabiny, bo zabije cię, a ty nawet nie będziesz wiedział kiedy.

    0
  • #15 12 Gru 2010 18:02
    T5
    Moderator Samochody

    W szkole zawodowej kolega miał trabanta zimą przed wyjazdem do szkoły wrzucał farelkę do srodka na 10 minut.

    0
  • #16 12 Gru 2010 20:38
    krzysiek7
    Poziom 34  

    W maluchu mieszalnik powietrza tłumi nawiew, ja swego czasu jak jeździłem tym wynalazkiem zsuwałem nieco połączenie gumowe pomiędzy tunelem a mieszalnikiem, była poprawa w grzaniu, mniej nogi marzły. Do dziś żałuję że w ogóle tym jeździłem, szkoda zdrowia i nerw.

    0
  • #17 12 Gru 2010 20:40
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pamiętam, że najprostszym rozwiązaniem było wstawienie w tunel wiatraczka komputerowego.
    A ty może zacznij od początku, czyli od sprawdzenia, jak gorące powietrze dociera ci do kabiny i gdzie się gubi. A potem już z górki - jakiś wiatraczek wspomagający obieg powietrza i po sprawie.

    0
  • #19 13 Gru 2010 18:09
    bizon_126
    Poziom 28  

    Jak pisałem wyżej kratkę nawiewu za ręcznym mam juz wstawioną
    ...pomyślę nad czymś takim
    wentylator w komorze silnika Link lub zmodernizować trochę nawiew ma szybę Link tylko nie wiem który patent lepszy
    Po oglądajcie montaż wentylatora jak w przypadkach wyżej i doradźcie który lepszy
    Bo chyba to będzie naj rozsądniejsze i w miarę proste rozwiązanie
    Mam nawet w garażu wentylator od fiata cc jest trochę większy,wydajniejszy i posiada opornicę do regulacji obrotów
    Miałem podłączony wiatraczek od kompa w gumie koło pedału gazu ale nic to nie dawało więc pora wstawić jakiś porządny wiatrak a nie atrapę

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak przejadę ok 20km to ręczny sie tak nagrzewa że się po parzyć można

    0
  • #20 14 Gru 2010 19:25
    WITEK1952
    Poziom 28  

    T5 napisał:
    W szkole zawodowej kolega miał trabanta zimą przed wyjazdem do szkoły wrzucał farelkę do srodka na 10 minut.
    Też kiedyś miałem Trabanta ale założyłem ogrzewanie benzynowe od Jelcza. Było NRD-owskie. Wszyscy w pracy mnie pytali czy mam ogrzewany garaż a 0,7 l. benzyny starczało mi na tydzień.

    0
  • #21 14 Gru 2010 21:30
    Piotr520
    Poziom 22  

    Ja to miałem dużo prościej zrobione niż w tym linku który podałeś,został wykorzystany orginalny wentylator pod maską.Usunołem gume między konsolą a tunelem i w tunel wprowadziłem przewód taki jak np w poldku czy w 125p do rozprowadzania nawiewu.Musiałem wykonać otwór w bagażniku na średnice tego przewodu i wprowadzić go do wentylatora(bez problemu zmieści się obok schowka pasażera).Wentylator ciągnie powietrze prosto z tunelu.Konsole trzeba od dołu zaślepić.Od tamtej pory skończyły się problemy z marznięciem przedniej szyby i brakiem ciepła w kabinie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie potrzebnie się rozpisywałem przegapiłem drugi link.Polecam to drugie rozwiązanie.

    0
  • #22 15 Gru 2010 11:15
    bizon_126
    Poziom 28  

    Bo ja zamiast tych wszystkich rurek miałem w planie zamontowanie tego wentylatora [od fiata cc niemal identyczny]pod nogami pasażera i wpiąć wylot w konsolę i przykręcić do blaszanego tunelu tak aby wysysał powietrze bezpośrednio z kanału a nie przez rurki
    Dzięki wielkie za odpowiedź bo nie wiedziałem który lepszy pomysł
    Jedyny minus to ze pasażer ma trochę mniej miejsca na nogi ale wydaje mi się że tak będzie najlepiej jak coś zawsze można przerobić

    Pół soboty walczyłem ale zrobiłem grzanie
    Zamontowałem wentylator od nagrzewnicy pod nogami od żuka[jedyne 8W!] bo ten od cc nie mogłem zmieścic przerobiłem trochę rozdzielacz powietrza i testowałem dzisiaj jak jechałem do szkoły we dwie osoby i po trzech minutach jazdy szyba nie zaparowana w co najlepsze wieje ciepłem na szybę
    Jak dojechałem na miejsce [6km] szyba była ciepła w dotyku
    Jak będę miał chwile to załączę foto

    0