Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakiego SUV-a warto kupić?

januszkostyra 16 Gru 2010 15:35 45758 44
  • #1 16 Gru 2010 15:35
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam 40 tyś. na auto i chciałbym kupić jakiegoś suv-a z silnikiem 2.0l (benzyna czy diesel to jeszcze nie wiem) fajnie wyglądającego i komfortowego (auto nie będzie jeździło w ciężkim terenie). Chodzi mi o auto które poradzi sobie na dużym śniegu (około 0,5m jak mi drogę zawieje) i błocie. Zależy mi na tym aby samochód miał w miarę osiągi oczywiście nie spodziewam się, że suv z silnikiem 2.0 będzie jeździł jak rakieta. Zależy mi też na spalaniu oraz częściach.
    Podoba mi się Kia Sportage II (2004-2010) ma ona napęd na przód i automatycznie dołącza się tył w momencie poślizgu (zmniejsza spalanie), fajna sprawa to blokada napędu działająca do 40km/h.
    Proszę o poradę lub ewentualnie propozycje aut silnik może być trochę większy ale Z umiarem:)
    Pozdrawiam

    0 29
  • #2 23 Gru 2010 17:02
    kamilomaz
    Poziom 2  

    Ja poleciłbym ci Toyte RAV4

    1
  • #3 24 Gru 2010 01:32
    jan1000
    Poziom 12  

    Jestem fanem samochodów terenowych, i jak zapytasz mnie jakiego SUV-a kupić to odpowiem, ŻADNEGO!!! Samochód "terenowy" do jazdy po mieście, czyli samochód do niczego.
    A w temacie to także podpisuje się pod RAV4. Znajomi posiadają taką Toyotkę. Mieli z nią jeden mankament, próbowali im się do niej włamać i jak kombinowali z alarmem to uszkodzili elektronikę, mieli potem problemy, co chwilę zapalała się kontrolka serwis, nie działał centralny zamek itp. Suma sumarum samochód postał parę dni w serwisie ale potem wszystko chodziło cacy. Tu '+' dla Toyoty za serwis. Poza tym mechanicznie sprawna bez problemu. Samochód całkiem przestronny w środku i funkcjonalny.

    Jednak z takimi pieniędzmi ja rozglądał bym się za Nissanem Patrolem GR2. Ale to już samochód zaliczany do terenowych, nie SUV. Aczkolwiek daje sobie radę w mieście a swój prawdziwy charakter pokazuje w terenie.

    ps. Przepraszam za uwagę na początku ale jak słyszę SUV ponoszą mnie emocje. Jest oczywiście rzesza zwolenników SUV-ów, każdy lubi co innego ;)
    Udanego zakupu.

    1
  • #4 24 Gru 2010 19:48
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Też bym wolał samochód terenowy aktualnie posiadam Kia Sportage 2.0 benzyna rok '96 z podniesionym, utwardzonym zawieszeniem i na terenowych kapciach. Raczej nie kupię terenówki po 2004 roku z silnikiem do 2.0, która fajnie by wyglądała i była całkiem przestronna (chyba że jakieś auto mi umknęło) dlatego jestem zmuszony na SUV-a?
    3 moich znajomych posiada Toyotę RAV-4 i pytając ich odradzali mi to auto- drogie części, problemy z elektroniką (nie wiem może oni tak trafili ale trochę mnie to zniechęciło).
    Odnośnie Nissana Patrol to z wielką ochotą bym go kupił tylko nie stać mnie na tankowanie go, przecież tam najmniejszy silnik benzynowy to 4.8, a na diesla się chyba nie skuszę.

    1
  • #5 29 Gru 2010 16:06
    cefaloid
    Poziom 30  

    jan1000 napisał:
    Jestem fanem samochodów terenowych, i jak zapytasz mnie jakiego SUV-a kupić to odpowiem, ŻADNEGO!!! Samochód "terenowy" do jazdy po mieście, czyli samochód do niczego.

    (...)

    Jednak z takimi pieniędzmi ja rozglądał bym się za Nissanem Patrolem GR2. Ale to już samochód zaliczany do terenowych, nie SUV. Aczkolwiek daje sobie radę w mieście a swój prawdziwy charakter pokazuje w terenie.

    ps. Przepraszam za uwagę na początku ale jak słyszę SUV ponoszą mnie emocje. Jest oczywiście rzesza zwolenników SUV-ów, każdy lubi co innego ;)
    Udanego zakupu.


    Kolego niepotrzebnie się poirytowałeś i poradziłeś coś co jest irytujące 10000x bardziej. Bo najeżdżasz na SUV że niby ludzie je kupują i są niewykorzystane do swoich celów a polecasz... stodołę zwaną Patrolem. Po co???????
    To tak jakbyś do wożenia wózka dziecięcego polecał nie kombi a Stara albo Kamaza. Albo ciągnik siodłowy. Bo auto ma być albo miejskie "babskie" albo "dla prawdziwego mężczyzny" i nic pośrodku.

    Janusz jak byk napisał, że chce dojechać przez jakieś tam zaspy i błotko czyli pewnie jakaś nieutwardzona droga. Czy do tego na pewno potrzebny mu Patrol? Po kiego grzyba ma kupować trzytonowego potwora którego celem są bezdroża? Zwłaszcza że 99% spędzi na szosie gdzie jego trakcja jest, delikatnie mówiąc nienajlepsza. SUV w takim przypadku to jest właśnie idealne rozwiązanie.

    Ja powiem tak - z własnego doświadczenia. Napęd dołączany na takie warunki jest w sam raz i nic więcej tu nie trzeba. Nieco wyższy prześwit i bedzie grało. Auto klasy RAV4 sprawdzi się wyśmienicie. Polecałbym też rozważyć auta typu Suzuki SX4 - w zasadzie to nawet nie musi być SUV przecież.

    Tylko uważnie poczytaj bo faktycznie niektóre SUV to straszne miny. Kiedyś bodajże AutoŚwiat zrobił test i Kia Sportage oraz Honda CR-V przegrały w zimie potyczkę z maluchem. Ale to była ta poprzednia Kia. Reszta wyszła w tym teście OK.

    Jak chcesz auto które się fajnie prowadzi i jest jak na tę klasę aut niezawodne to Subaru Forester (silnik, płyta i napęd jak w Imprezie). A jak nie to bierz Rav4.

    2
  • #6 30 Gru 2010 20:37
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Niestety na mojej drodze takie autko jak SX4 sobie w zimę nie poradzi (wiem bo Fiat Sedici nie dał rady a są prawie takie same). Nad Foresterem nie zastanawiałem się ale nie wiem czy nie będzie miał za mały prześwit w końcu to auto ze sportowym charakterem.
    Będę musiał poczytać o tych RAV-4, bo oprócz znajomych którzy odradzają dużo osób popiera ją. A może ktoś wie coś na temat Hyundaia Tucsona ogólnie wielki jego plus to cena, ale poza tym to nie wiem nic na jego temat.

    Korzystając z okazji życzę wszystkim szampańskiej zabawy w Sylwestra

    0
  • #7 04 Sty 2011 18:59
    mr_moonlight
    Poziom 10  

    Witam,
    A może Mitsubishi Outlander I generacji? Napęd pochodny z evo - ale bez aktywnych dyfrów, na śniegu sobie radzi, prześwit ma trochę większy, a tak poza tym, to takie trochę wyższe kombi. Albo jak wspomniał Cefaloid Forestera. Tylko, że w jego wypadku spalanie jest trochę smutne.
    Pomyślności na Nowy Rok

    -1
  • #8 05 Sty 2011 00:07
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Outlander odpada jeździłem tym i nie zbyt mi odpowiada. Muszę się przejechać Subaru Foresterem, bo troszkę o nim czytałem i na prawdę dużo zalet. Może ktoś wie jak jest z częściami do tego auta bardzo tną po kieszeni i są bez problemu dostępne? A ewentualnie z jakim silnikiem wybrać najlepiej 2.0X 125KM, 2.0X 158KM czy 2.0XT 177KM? A i jak te autka zachowują się z instalacją gazową nie ma żadnych problemów? Turbiny nie padają bo to troszkę spory wydatek jak się popsuje.
    Jak na razie mam 2 faworytów Sportage i Forester.

    0
  • #9 05 Sty 2011 00:19
    siewcu
    Poziom 34  

    Musi być SUV ? Kia bym odpuścił(znam jednego z mechaników Kia - kiepskie opinie słyszałem).. Forester może być ok, ale musisz się przejechać. Dlaczego gaz ? Nie lepiej diesel ?

    3
  • #10 05 Sty 2011 17:25
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Dlaczego SUV na to odpowiem jak poprzednio- proszę o propozycję jakiejś fajnie wyglądającej terenówki z silnikiem do 2.0 i coś w miarę nowszego (czyli rocznik od 2004 - 2005)
    A dlaczego odradza Kie ten mechanik jakie są jej wady? -oczywiście mówimy o modelu z 2005-2007 tak jak cena pozwala
    Dlaczego benzyna z gazem, a dlatego że w eksploatacji wychodzi taniej niż diesel, a drugim powodem jest mniejszy problem z odpaleniem na dużych mrozach. Biorąc pod uwagę jakość ON na polskich stacjach oczywiście nie wszystkich ale na dużej ilości tak jest, że przy mrozach to paliwo robi się gęste jak olej.

    2
  • #11 05 Sty 2011 22:45
    siewcu
    Poziom 34  

    Problemem jest ograniczenie pojemności do 2.0... Fajną opcją jest np Pajero, ale nie ma 2l silnika. Za to fajnie wygląda i ma świetny napęd.

    0
  • #12 17 Sty 2011 15:35
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Ze względu na brak odpowiedzi ponawiam pytanie:
    Może ktoś wie jak jest z częściami do tego auta bardzo tną po kieszeni i są bez problemu dostępne? A ewentualnie z jakim silnikiem wybrać najlepiej 2.0X 125KM, 2.0X 158KM czy 2.0XT 177KM? A i jak te autka zachowują się z instalacją gazową nie ma żadnych problemów? Turbiny nie padają bo to troszkę spory wydatek jak się popsuje.
    Proszę o odpowiedź lub link do źródła jeżeli taka już istnieje i ktoś wie gdzie.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 17 Sty 2011 17:13
    siewcu
    Poziom 34  

    Nie tną jak wiesz gdzie je kupować. I jak chcesz gaz, to nie turbo. To jest lekka profanacja, poza tym z tego co wiem to gaz w Subaru z turbo ogarnia tylko jedna osoba w Polsce, w Warszawie.

    -1
  • #14 17 Sty 2011 18:53
    januszkostyra
    Poziom 9  

    no to akurat nie tak źle jak w wawie bo mam niedaleko. A dlaczego profanacja? Profanacją nazwałbym Gazowanie aut typu M6, 911, jakiegoś AMG lub nowe STI a nie używanego SUV-a, którym chcę tanio podróżować. Nie stać mnie żeby dofinansowywać państwo poprzez ponad 50% podatki zawarte w paliwie i nic z tego nie mieć:)

    0
  • #15 17 Sty 2011 19:03
    siewcu
    Poziom 34  

    Profanacją jest kupowanie auta z turbo i gazowanie go żeby mniej paliło. Jeśli chodzi o kupno Subaru, mogę polecić Ci forum SIP - oficjalne forum Subaru Import Polska. Tam dowiesz się wszystkiego na temat Subaru.

    0
  • #16 17 Sty 2011 20:05
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Dzięki za forum na pewno skorzystam. A co do tej profanacji to wiadomo każdy ma inne podejście i to jest spór nie do rozstrzygnięcia:)
    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

    0
  • #17 17 Sty 2011 20:17
    ja-kenaj
    Poziom 26  

    Moim zdaniem kup coś z silnikiem 1,9tdi firmy RENAULT. Osobiście jeżdżę VOLVO z tym silnikiem już 14 lat. Pali 4,6l/100 miasto 6l/100. Samochód nie do zdarcia, radzi sobie w każdym terenie i śniegu. Mieszkam na wsi "Z daleka od szosy".

    2
  • #18 17 Sty 2011 22:06
    siewcu
    Poziom 34  

    Renault diesel ? Nigdy w życiu. Gorszego silnika na oczy nie widziałem. Problematyczne wtryski, wiązka.

    1
  • #19 18 Sty 2011 01:27
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Niestety diesel jakoś do mnie nie przemawia, a z resztą jak załączyć napęd na 4 koła to spalanie będzie w granicach 8,5-10 (wiem z doświadczenia) i nie wyjdzie taniej niż gaz, a silnik renault to po przejściach z megane omijam z daleka (mam uraz do nich:).

    0
  • #20 18 Sty 2011 10:21
    PCcepuk
    Poziom 19  

    ilu fachowcow -tyle opini :)

    z własnego doświadczenia:
    jeep grand cheerokee -4,2hemi -wielki, przestronny, mocny, fajny, stosunkowo bez awaryjny -spalanie zalezne od fantazji kierujacego (15-45l) -ale tak k... nim buja na miescie ze hej! normalnie jak na kołysce,

    rav4 -krotko, bez fantazji, bez podniecen...

    freelander 2005, 2.0td4 -fajny, miejsca w srodku tyle co w normalnej osobówce, wjedzie i wyjedzie tam gdzie chce (w góry do domku po nie odgarnietej drodze), czesci tanie -generalnie ok. -choc spotkałem sie z wieloma modelami ktorych bym kijem nie tknął, nawiezli z angli a KOWALE przerabiaja w stodołach,

    kolega ma Toyote landcr. wielkie, bezawaryjne -ale braknie ci 40000zł :(

    generalnie nie słuchaj pierdół ze SUV'em sie nie da jezdzic, troche bardziej słychac wieksza dziure w drodze, jak wydasz 40,000 to i tak nie bedziesz jezdził po ciasnym lesie bo ci bedzie szkoda gdy gałęzie zaczna rysowac lakier, a tam gdzie osobówka bys nawet nie pomyslał przejechac to SUV,em spokojnie przejedziesz...
    generalnie polecam, po takim czasie ja juz nie widze innego samochodu niz 4x4 -w zimie wrecz bajka...

    0
  • #21 03 Lut 2011 12:18
    januszkostyra
    Poziom 9  

    A może ktoś wie coś na temat Nissana X-Trail 2.0 benzyna?

    0
  • #22 10 Lut 2011 14:50
    rajax
    Poziom 14  

    Kolego jeżeli już sie upierasz na SUVa to wybieraj tylko spośród Toyoty Raw4 lub Hondy CR-V. To samochody które są bardzo wysoko w rankingach niezawodności. Inne sa juz tylko gorsze, choc jezeli bierzesz pod uwage wygląd to można dyskutowac nad innymi. Honda jest wieksza, Rawka mniejsza. Sam wybierz.
    Co do chorych wywodów Panów co maja prawdziwe terenówki, to wiadomo że SUV to tylko miejski samochód z troche wyżej położonym nadwoziem. Jeżeli chce mieć samochód wysoki, który sobie dobrze poradzi z wysokimi krawężnikami i nie boi sie głębokiej kałuży, to po co mi maszyna z dyferencjałem i silnikiem który spala 18l/h ??
    Do miejskiej dzungli wystarczy SUV. Ja jestem z mojej CR-V I bardzo zadowolony.

    0
  • #23 10 Lut 2011 15:38
    Pemok
    Poziom 12  

    januszkostyra napisał:
    Ze względu na brak odpowiedzi ponawiam pytanie:
    Może ktoś wie jak jest z częściami do tego auta bardzo tną po kieszeni i są bez problemu dostępne? A ewentualnie z jakim silnikiem wybrać najlepiej 2.0X 125KM, 2.0X 158KM czy 2.0XT 177KM? A i jak te autka zachowują się z instalacją gazową nie ma żadnych problemów? Turbiny nie padają bo to troszkę spory wydatek jak się popsuje.


    Silnik w zależności od tego ile mocy potrzebujesz, wszystkie palą sporo, ale Turbo oczywiście najwięcej. Wszystkie znoszą gaz, nawet Turbo, jeździ takich aut coraz więcej, ważne żeby zainstalował to ktoś kto się na tym zna.
    Ewentualna regeneracja turbiny to nie jest jakiś kosmiczny wydatek. Części do Subaru są troche droższe niż innych japońców, głównie z tego względu, że raczej nie zawsze występują zamienniki. Ale za to Forester jest mało awaryjny, w rankingach zawsze w czołówce.

    Do tego Forester ma w odróżnieniu od większości SUVów stały napęd na cztery koła, co skutkuje znacznie większymi możliwościami terenowymi, lepszą trakcją i pewniejszym prowadzeniem.

    1
  • #24 10 Lut 2011 15:44
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Co do RAV-4 to tak jak pisałem wcześniej nie jestem zbyt przekonany, a Honda nie wiem jak te starsze ale po obejrzeniu filmiku
    http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=related
    nie przekonuje mnie zbytnio do siebie. Ogólnie porównywałem części np. Forestera i Grand Vitary i nie ma praktycznie różnicy cenowej.

    2
  • #25 10 Lut 2011 15:51
    damian.bob
    Poziom 15  

    Suzuki ma bardzo dobre opinie, Kia w testach wypada elegancko. Tyle jeśli chodzi o "plastiki" . Może warto poszukać dobrze utrzymanego Mercedesa klasy ML?
    To jedno z nielicznych aut, którego lata nie postarzają zbyt szybko i nawet egzemplarze sprzed 2004 bywają godne uwagi. Piszę z myślą o niezawodnym silniku 2,3 E - ekonomia równa dwulitrowemu.

    1
  • #26 10 Lut 2011 16:00
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o mercedesa to sprawa ze spalaniem wygląda następująco:
    Minimalne średnie spalanie
    (w l/100km):15,0

    Maksymalne średnie spalanie
    (w l/100km):18,4

    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe
    na długiej trasie (w l/100km):11,6

    to są dane odnośnie benzyny, czyli gazu będzie jeszcze więcej.

    2
  • #27 11 Lut 2011 01:00
    PCcepuk
    Poziom 19  

    no z tym max spalaniem to tak ostrozniej :)

    u mnie ZADEN samochod nie zmiescił sie w fabrycznym spalaniu !!! kazdy ma min 30-50% wiecej...

    1
  • #28 11 Lut 2011 01:57
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Akurat dane odnośnie spalania zostały zaczerpnięte ze strony autocentrum.pl i ogólnie jak porównywałem z autami którymi jeździłem to mają 90% sprawdzalności (tylko trzeba patrzeć na ilość postów)

    0
  • #29 11 Lut 2011 14:26
    rajax
    Poziom 14  

    Filmik który przedstawiłeś nic nie wnosi. Ja mówiłem o rankingach niezawodności autek używanych, a nie testach w gazetce. Ale jak wolisz.

    1
  • #30 11 Lut 2011 14:47
    januszkostyra
    Poziom 9  

    Ale po co mi auto z napędem na 4 łapy skoro napęd się nie sprawdza, a jeśli chodzi o Forestera to w niezawodności jest w ścisłej czołówce

    0