Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C 330 - problem odnośnie rozruchu silnika

30 Gru 2010 09:57 6534 11
  • Poziom 9  
    Witam!
    Tak więc:mój ciapek jak jest zimny to nie pali "od ręki", bajeruję z "delikatną pomocą" - przykładaniem palnika do wlotu powietrza (po odchyleniu filtra powietrza, który jest na jednej śrubie), daję dodatkowe paliwo (tym przyczkiem przy pompie), grzeję świecami, gaz do dechy i dopiero wtedy "załapie". Jak jest ciepły to nie ma problemu - pali od ręki. Sęk właśnie w tym, że na samym grzaniu świec na zimnie nie zapali. Czy to jest wina nie wiem, słabego ciśnienia ładowania, wyeksploatowany tłok z cylindrem, czy jeszcze coś innego.
    Remont silnika się szykuje swoją droga, bo ostatni był.... 20 lat temu :) Wiem, że to może być rozwiązanie problemu, jednak

    dalej proszę o wasze sugestie.

    Pozdrawiam
    Grzesiek G
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Grzesiek G napisał:

    słabego ciśnienia ładowania,

    Co przez to rozumiesz?

    Kolego najpierw napisz co już sprawdziłeś, chociaż myślę, że jednak nic. Do sprawdzenia: ciśnienie sprężania, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, kąt wyprzedzenia wtrysku, ewentualnie napięcie na rozruszniku w momencie rozruchu (żeby wykluczyć awarię instalacji elektrycznej). Jak to posprawdzasz to pytaj dalej.
  • Poziom 13  
    Witam,jeśli słabo pali to pierwsze co robimy to sprawdzamy wtryskiwacze, one się psują najszybciej i mają największy wpływ na start, potem pompę wtryskową ,odnośnie ciśnienia sprężania to wiesz czy był słaby, czy jeszcze w miarę a rozrusznik to też wiesz czy kręcił normalnie czy ledwo ledwo. Nie odkręcaj pompy wtryskowej aby zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku bo to nic nie da. To się robi w fabryce na maszynie.
  • Poziom 17  
    1. sprawdź kompresje
    2. jak kompresja będzie ok wtryski i inne do sprawdzenia.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    v_grzes1 napisał:
    Nie odkręcaj pompy wtryskowej aby zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku bo to nic nie da. To się robi w fabryce na maszynie.



    Normalnie ustawia się w domu, stodole czy na placu po każdym demontażu pompy czy napędu rozrządu. Nie ma w tym żadnej filozofii, nie potrzebna do tego fabryka, nie trzeba specjalistycznych narzędzi. Tym bardziej w c-330.

    Sprawdz to co najłatwiejsze na początek. Czy działają w ogóle świece, czy filtry powietrza paliwa są czyste i drożne, profilaktycznie zawory czy mają w ogóle luz.
    A le z tego co mówisz odnośnie przebiegu silnika to możliwe że po prostu nie ma kompresji z powodu zużycia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    seweryn7701 napisał:


    Normalnie ustawia się w domu, stodole czy na placu po każdym demontażu pompy czy napędu rozrządu. Nie ma w tym żadnej filozofii, nie potrzebna do tego fabryka, nie trzeba specjalistycznych narzędzi. Tym bardziej w c-330.


    Można to zrobić nawet na środku pola.:D

    Może poczekajmy, aż autor napisze co sprawdził, bo zaraz zapiszemy sto stron, a to i tak nic nie da.
  • Poziom 13  
    seweryn7701 napisał:
    v_grzes1 napisał:
    Nie odkręcaj pompy wtryskowej aby zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku bo to nic nie da. To się robi w fabryce na maszynie.



    Normalnie ustawia się w domu, stodole czy na placu



    Normalnie to się przykręca na znaki które są na pompie i na bloku, a nie byle jak w prawo czy lewo bo zmieni się kąt wtrysku
  • Poziom 34  
    Kolego, nie wiem ile pomp zamontowałeś, ale w praktyce po ustawieniu na znaki kąt wyprzedzenia wtrysku i tak nie jest prawidłowy. Nikt tu nie pisze, że ma być ustawione byle jak. Do tego służy kołek i otwory w kole zamachowym. I tylko to jest ważne, a nie znaki na obudowie pompy czy napędu.
  • Poziom 21  
    A jakby była jeszcze kapilara na pierwszej sekcji to juz wgóle miodzio.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Dokładnie. Nie ustawia się wyprzedzenia wtrysku na niewiadomego pochodzenia znaki nabite na pompie. Do tego służą znaki na kole zamachowym lub inni trwałe oznaczenie np. kołek jak w 330 czy mtz-cie które odpowiadają wymaganemu wyprzedzeniu. Tak jest prawie w każdym silniku wysokoprężnym.
    Po każdym demontażu pompy czy jej naprawie, po każdej ingerencji w napęd rozrządu ustawia się to na nowo.
    Prosta sprawa i nawet osoba posiadająca na ten temat podstawową wiedzę zrobi to w 30-ce bez problemu.

    http://zapodaj.net/30c5c3868a9a.bmp.html
    http://zapodaj.net/56ae9e341ec7.bmp.html
  • Poziom 13  
    Witam,aby poprawić rozruch silnika zimą zamontuj grzałkę w układ chłodzenia. Będzie palił jak latem. Różnica będzie jak dzień do nocy. Cokolwiek remontować tylko po to aby ułatwić rozruch w zimę mija się z celem.