Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford C max gotuje sie alternator

yaaro 24 Sty 2011 21:46 16670 41
  • #1 24 Sty 2011 21:46
    yaaro
    Poziom 33  

    Auto jak w temacie 2005 rok diesel

    Dostałem auto po przejściach, pierwszy alternator uległ spaleniu, więc zregenerowano i tu problem powraca. Po odpaleniu po chwili alternator robi za piekarnik.

    Po odpięciu kostki wzbudzenia 13,8 v i brak piekarnika.
    W czasie grzania ładowanie skacze od 12 do 14,5 v

    Przy okazji cały czas chodzą wentylatory.

    Ktoś przerabiał cos podobnego ? Gdzieś kiedyś czytałem że coś z kablami może być.

    1 29
  • Pomocny post
    #2 24 Sty 2011 21:49
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 24 Sty 2011 21:53
    yaaro
    Poziom 33  

    Nie mam czym sprawdzić, choć przy podłączeniu akumulatora iskrzy jak spawarka.

    0
  • #4 24 Sty 2011 21:55
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 24 Sty 2011 22:06
    yaaro
    Poziom 33  

    nie naprawiam alternatorów i rozruszników :)

    0
  • #6 24 Sty 2011 22:08
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 24 Sty 2011 23:34
    TMC
    Poziom 14  

    Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie w aucie.
    Bardziej wygląda mi to na zwarciu na diodach albo uzwojeniach. Diody sprawdzisz miernikiem, a uzwojenie starą metodą elektryczną fazą i żarówką. Niestety trzeba wydłubać alternator i rozlutować uzwojenia stojana.
    Przerabiałem to 3 razy lepiej zanieść alternator do elektryka - i ręce czyste i nerwy nie zszargane.

    0
  • Pomocny post
    #8 25 Sty 2011 00:40
    ele5
    Poziom 26  

    Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...

    3
  • #9 25 Sty 2011 06:27
    Scalak5
    Poziom 22  

    Spróbuj podmienić akumulator na inny.

    0
  • #10 25 Sty 2011 09:38
    yaaro
    Poziom 33  

    Akumulator zmieniony.
    Brak efektu też to obstawiałem.

    0
  • Pomocny post
    #11 25 Sty 2011 13:47
    Samociuk krzysztof
    Poziom 2  

    Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum w związki z taka sama usterka w Fordzie Mondeo.

    2
  • #12 25 Sty 2011 13:52
    kazikszprycha
    Poziom 11  

    to masz zwarcie w alternatorze wina leży po jego stronie

    0
  • #13 25 Sty 2011 13:59
    Samociuk krzysztof
    Poziom 2  

    Tak było na początku ale on pisze że go naprawił a problem pozostał .

    0
  • #14 25 Sty 2011 20:43
    yaaro
    Poziom 33  

    Dziś troszke posprawdzałem

    Obciążenie przy zerowym obciązeniu 4-5 A

    Przy nawiewie i szybie 14-17A

    Martwi mnie pobór prądu po podłączeniu klemy 5 A

    Przy wszystkim off 0,8 A



    Ogolnie jak chodzi bez obciążenia to grzeje sie i da sie ręką trzymać

    Jak dam obciążenie to juz zaczyna sie robic piec

    Błedy pokasowałem i ładowanie skacze 14,00 - 14,13


    Może regulator, kończą mi sie pomysły

    Może tak ma być

    0
  • #15 25 Sty 2011 21:13
    Samociuk krzysztof
    Poziom 2  

    W moim przypadku były dwa spalone alternatory i na końcu założyliśmy używany wcześniej ponownie kasując błędy w sterowniku.

    0
  • #16 25 Sty 2011 21:44
    kazikszprycha
    Poziom 11  

    najlepiej podjedz do mechanika i niech tobie oni lukną bo nie ma sensu żebyś wymieniał części na darmo

    2
  • #17 25 Sty 2011 21:48
    yaaro
    Poziom 33  

    kazikszprycha napisał:
    najlepiej podjedz do mechanika i niech tobie oni lukną bo nie ma sensu żebyś wymieniał części na darmo


    Auto przyciągnęli od mechanika - raczej nie widzę sensu w odciąganiu go w miejsce w którym nic więcej nie zrobią.

    Proponuje przeczytać post od początku zanim napiszesz pomocną odpowiedź.

    0
  • #18 25 Sty 2011 22:42
    arek59
    Poziom 29  

    Na początku autor twierdzi że pierwszy alternator uległ spaleniu. Co było uszkodzone w tamtym alternatorze? Możliwe że ten alternator też jest wadliwy lub uszkodzony.
    Czy kolega ma podpięty regulator tak jak fabrycznie (tzn przez żaróweczkę)?
    Czy kontrolka ładowania świeci? Czy akumulator po czasie się rozładowuje?
    Te pomiary co są powyżej to coś mi nie pasuje.

    Moim zdaniem jest to korozja izolacji między zwojowych i jej elementów spowodowana działaniem soli która jest sypana na ulicach. Stąd są przebicia między zwojowe lub jest przegrzany mostek i ten pierwszy uszkodzony alternator mógł uszkodzić jakąś elektronikę w aucie i przez to mogą być takie objawy.
    W moim fordzie escort 16/16V przy włączonych wszystkich światłach, dmuchawa, nagrzewnica szyb + radio na full i po 30 min jazdy alternator jest tylko ciepły.

    0
  • #19 25 Sty 2011 23:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 26 Sty 2011 09:39
    BAZINSKI
    Poziom 11  

    Witam.wyjmij alternator,zrób stanowisko do sprawdzania(prowizorka),dwa imadła plus silnik elektryczny,i za parę chwil wiesz co jest grane .Szybko i tanio.Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #21 26 Sty 2011 09:47
    Lewand
    Poziom 15  

    Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok. Pozdrawiam Daniel.

    0
  • #22 26 Sty 2011 10:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 26 Sty 2011 15:57
    yaaro
    Poziom 33  

    Dla "ludzi ułomnych"

    Aletranator w nowych fordach, dokładnie prąd ładowania jest regulowany przez sterownik silnika. Widać na załączonym schemacie.
    Jeżeli wasza wiedza skończyła się na czasach poloneza i małego fiata z prądnicą, nalegam nie piszcie głupot.
    Teraz serwisant ma opcje kodowania alternatora w zależności od jego mocy w [A] i napięcia ładowania. Np. dla dziadka co śmiga po mieście mogą podnieść do 14,7 żeby co 3 dzień nie dzwonił że auta nie może odpalić.

    2
  • #24 26 Sty 2011 16:34
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #25 26 Sty 2011 18:36
    melas
    Poziom 27  

    Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.

    0
  • #26 26 Sty 2011 18:38
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 26 Sty 2011 18:50
    melas
    Poziom 27  

    U mnie aku nie siadało bo nie było pełnego zwarcia,tylko podczas pracy silnika kabel plusowy zwierał do rury od turbiny "impulsowo" co było nie do wykrycia w stanie spoczynku.Myślę że to za akceptujesz Mistrzu Motronic

    0
  • #28 26 Sty 2011 18:51
    BAZINSKI
    Poziom 11  

    Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi diagnostycznemu.Obroty alternatora powinny oscylować w granicach 2p=4.Pozdrawiam.

    0
  • #29 26 Sty 2011 18:58
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 26 Sty 2011 19:05
    Scalak5
    Poziom 22  

    BAZINSKI napisał:
    Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi diagnostycznemu.Obroty alternatora powinny oscylować w granicach 2p=4.Pozdrawiam.

    A jak sprawdzisz czy regulator w tym przypadku elektroniczny działa poprawnie.
    Nawet niektóre zamienniki mają regulator który sterowanie z modułu ma w nosie i cuduje.
    Te alternatory maja to do siebie że pewien rodzaj usterki regulatora w taki prosty sposób jest nie do wykrycia regulator trup a alternator ładuje na maxa.

    0