Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford C max gotuje sie alternator

yaaro 24 Jan 2011 21:46 21869 41
  • #1
    yaaro
    Level 33  
    Auto jak w temacie 2005 rok diesel

    Dostałem auto po przejściach, pierwszy alternator uległ spaleniu, więc zregenerowano i tu problem powraca. Po odpaleniu po chwili alternator robi za piekarnik.

    Po odpięciu kostki wzbudzenia 13,8 v i brak piekarnika.
    W czasie grzania ładowanie skacze od 12 do 14,5 v

    Przy okazji cały czas chodzą wentylatory.

    Ktoś przerabiał cos podobnego ? Gdzieś kiedyś czytałem że coś z kablami może być.
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    yaaro
    Level 33  
    Nie mam czym sprawdzić, choć przy podłączeniu akumulatora iskrzy jak spawarka.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    yaaro
    Level 33  
    nie naprawiam alternatorów i rozruszników :)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    TMC
    Level 14  
    Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie w aucie.
    Bardziej wygląda mi to na zwarciu na diodach albo uzwojeniach. Diody sprawdzisz miernikiem, a uzwojenie starą metodą elektryczną fazą i żarówką. Niestety trzeba wydłubać alternator i rozlutować uzwojenia stojana.
    Przerabiałem to 3 razy lepiej zanieść alternator do elektryka - i ręce czyste i nerwy nie zszargane.
  • Helpful post
    #8
    ele5
    Conditionally unlocked
    Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
  • #9
    Scalak5
    Level 23  
    Spróbuj podmienić akumulator na inny.
  • #10
    yaaro
    Level 33  
    Akumulator zmieniony.
    Brak efektu też to obstawiałem.
  • Helpful post
    #11
    Samociuk krzysztof
    Level 2  
    Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum w związki z taka sama usterka w Fordzie Mondeo.
  • #12
    kazikszprycha
    Level 12  
    to masz zwarcie w alternatorze wina leży po jego stronie
  • #13
    Samociuk krzysztof
    Level 2  
    Tak było na początku ale on pisze że go naprawił a problem pozostał .
  • #14
    yaaro
    Level 33  
    Dziś troszke posprawdzałem

    Obciążenie przy zerowym obciązeniu 4-5 A

    Przy nawiewie i szybie 14-17A

    Martwi mnie pobór prądu po podłączeniu klemy 5 A

    Przy wszystkim off 0,8 A



    Ogolnie jak chodzi bez obciążenia to grzeje sie i da sie ręką trzymać

    Jak dam obciążenie to juz zaczyna sie robic piec

    Błedy pokasowałem i ładowanie skacze 14,00 - 14,13


    Może regulator, kończą mi sie pomysły

    Może tak ma być
  • #15
    Samociuk krzysztof
    Level 2  
    W moim przypadku były dwa spalone alternatory i na końcu założyliśmy używany wcześniej ponownie kasując błędy w sterowniku.
  • #16
    kazikszprycha
    Level 12  
    najlepiej podjedz do mechanika i niech tobie oni lukną bo nie ma sensu żebyś wymieniał części na darmo
  • #17
    yaaro
    Level 33  
    kazikszprycha wrote:
    najlepiej podjedz do mechanika i niech tobie oni lukną bo nie ma sensu żebyś wymieniał części na darmo


    Auto przyciągnęli od mechanika - raczej nie widzę sensu w odciąganiu go w miejsce w którym nic więcej nie zrobią.

    Proponuje przeczytać post od początku zanim napiszesz pomocną odpowiedź.
  • #18
    arek59
    Level 29  
    Na początku autor twierdzi że pierwszy alternator uległ spaleniu. Co było uszkodzone w tamtym alternatorze? Możliwe że ten alternator też jest wadliwy lub uszkodzony.
    Czy kolega ma podpięty regulator tak jak fabrycznie (tzn przez żaróweczkę)?
    Czy kontrolka ładowania świeci? Czy akumulator po czasie się rozładowuje?
    Te pomiary co są powyżej to coś mi nie pasuje.

    Moim zdaniem jest to korozja izolacji między zwojowych i jej elementów spowodowana działaniem soli która jest sypana na ulicach. Stąd są przebicia między zwojowe lub jest przegrzany mostek i ten pierwszy uszkodzony alternator mógł uszkodzić jakąś elektronikę w aucie i przez to mogą być takie objawy.
    W moim fordzie escort 16/16V przy włączonych wszystkich światłach, dmuchawa, nagrzewnica szyb + radio na full i po 30 min jazdy alternator jest tylko ciepły.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    BAZINSKI
    Level 12  
    Witam.wyjmij alternator,zrób stanowisko do sprawdzania(prowizorka),dwa imadła plus silnik elektryczny,i za parę chwil wiesz co jest grane .Szybko i tanio.Pozdrawiam
  • Helpful post
    #21
    Lewand
    Level 15  
    Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok. Pozdrawiam Daniel.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    yaaro
    Level 33  
    Dla "ludzi ułomnych"

    Aletranator w nowych fordach, dokładnie prąd ładowania jest regulowany przez sterownik silnika. Widać na załączonym schemacie.
    Jeżeli wasza wiedza skończyła się na czasach poloneza i małego fiata z prądnicą, nalegam nie piszcie głupot.
    Teraz serwisant ma opcje kodowania alternatora w zależności od jego mocy w [A] i napięcia ładowania. Np. dla dziadka co śmiga po mieście mogą podnieść do 14,7 żeby co 3 dzień nie dzwonił że auta nie może odpalić.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    BAZINSKI
    Level 12  
    Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi diagnostycznemu.Obroty alternatora powinny oscylować w granicach 2p=4.Pozdrawiam.
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    Scalak5
    Level 23  
    BAZINSKI wrote:
    Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi diagnostycznemu.Obroty alternatora powinny oscylować w granicach 2p=4.Pozdrawiam.

    A jak sprawdzisz czy regulator w tym przypadku elektroniczny działa poprawnie.
    Nawet niektóre zamienniki mają regulator który sterowanie z modułu ma w nosie i cuduje.
    Te alternatory maja to do siebie że pewien rodzaj usterki regulatora w taki prosty sposób jest nie do wykrycia regulator trup a alternator ładuje na maxa.