Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford C max gotuje sie alternator

24 Sty 2011 21:46 18572 41
  • Poziom 33  
    Auto jak w temacie 2005 rok diesel

    Dostałem auto po przejściach, pierwszy alternator uległ spaleniu, więc zregenerowano i tu problem powraca. Po odpaleniu po chwili alternator robi za piekarnik.

    Po odpięciu kostki wzbudzenia 13,8 v i brak piekarnika.
    W czasie grzania ładowanie skacze od 12 do 14,5 v

    Przy okazji cały czas chodzą wentylatory.

    Ktoś przerabiał cos podobnego ? Gdzieś kiedyś czytałem że coś z kablami może być.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Nie mam czym sprawdzić, choć przy podłączeniu akumulatora iskrzy jak spawarka.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    nie naprawiam alternatorów i rozruszników :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie w aucie.
    Bardziej wygląda mi to na zwarciu na diodach albo uzwojeniach. Diody sprawdzisz miernikiem, a uzwojenie starą metodą elektryczną fazą i żarówką. Niestety trzeba wydłubać alternator i rozlutować uzwojenia stojana.
    Przerabiałem to 3 razy lepiej zanieść alternator do elektryka - i ręce czyste i nerwy nie zszargane.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
  • Poziom 22  
    Spróbuj podmienić akumulator na inny.
  • Poziom 33  
    Akumulator zmieniony.
    Brak efektu też to obstawiałem.
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum w związki z taka sama usterka w Fordzie Mondeo.
  • Poziom 11  
    to masz zwarcie w alternatorze wina leży po jego stronie
  • Poziom 2  
    Tak było na początku ale on pisze że go naprawił a problem pozostał .
  • Poziom 33  
    Dziś troszke posprawdzałem

    Obciążenie przy zerowym obciązeniu 4-5 A

    Przy nawiewie i szybie 14-17A

    Martwi mnie pobór prądu po podłączeniu klemy 5 A

    Przy wszystkim off 0,8 A



    Ogolnie jak chodzi bez obciążenia to grzeje sie i da sie ręką trzymać

    Jak dam obciążenie to juz zaczyna sie robic piec

    Błedy pokasowałem i ładowanie skacze 14,00 - 14,13


    Może regulator, kończą mi sie pomysły

    Może tak ma być
  • Poziom 2  
    W moim przypadku były dwa spalone alternatory i na końcu założyliśmy używany wcześniej ponownie kasując błędy w sterowniku.
  • Poziom 11  
    najlepiej podjedz do mechanika i niech tobie oni lukną bo nie ma sensu żebyś wymieniał części na darmo
  • Poziom 33  
    kazikszprycha napisał:
    najlepiej podjedz do mechanika i niech tobie oni lukną bo nie ma sensu żebyś wymieniał części na darmo


    Auto przyciągnęli od mechanika - raczej nie widzę sensu w odciąganiu go w miejsce w którym nic więcej nie zrobią.

    Proponuje przeczytać post od początku zanim napiszesz pomocną odpowiedź.
  • Poziom 29  
    Na początku autor twierdzi że pierwszy alternator uległ spaleniu. Co było uszkodzone w tamtym alternatorze? Możliwe że ten alternator też jest wadliwy lub uszkodzony.
    Czy kolega ma podpięty regulator tak jak fabrycznie (tzn przez żaróweczkę)?
    Czy kontrolka ładowania świeci? Czy akumulator po czasie się rozładowuje?
    Te pomiary co są powyżej to coś mi nie pasuje.

    Moim zdaniem jest to korozja izolacji między zwojowych i jej elementów spowodowana działaniem soli która jest sypana na ulicach. Stąd są przebicia między zwojowe lub jest przegrzany mostek i ten pierwszy uszkodzony alternator mógł uszkodzić jakąś elektronikę w aucie i przez to mogą być takie objawy.
    W moim fordzie escort 16/16V przy włączonych wszystkich światłach, dmuchawa, nagrzewnica szyb + radio na full i po 30 min jazdy alternator jest tylko ciepły.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam.wyjmij alternator,zrób stanowisko do sprawdzania(prowizorka),dwa imadła plus silnik elektryczny,i za parę chwil wiesz co jest grane .Szybko i tanio.Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok. Pozdrawiam Daniel.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Dla "ludzi ułomnych"

    Aletranator w nowych fordach, dokładnie prąd ładowania jest regulowany przez sterownik silnika. Widać na załączonym schemacie.
    Jeżeli wasza wiedza skończyła się na czasach poloneza i małego fiata z prądnicą, nalegam nie piszcie głupot.
    Teraz serwisant ma opcje kodowania alternatora w zależności od jego mocy w [A] i napięcia ładowania. Np. dla dziadka co śmiga po mieście mogą podnieść do 14,7 żeby co 3 dzień nie dzwonił że auta nie może odpalić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi diagnostycznemu.Obroty alternatora powinny oscylować w granicach 2p=4.Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    BAZINSKI napisał:
    Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi diagnostycznemu.Obroty alternatora powinny oscylować w granicach 2p=4.Pozdrawiam.

    A jak sprawdzisz czy regulator w tym przypadku elektroniczny działa poprawnie.
    Nawet niektóre zamienniki mają regulator który sterowanie z modułu ma w nosie i cuduje.
    Te alternatory maja to do siebie że pewien rodzaj usterki regulatora w taki prosty sposób jest nie do wykrycia regulator trup a alternator ładuje na maxa.