Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik od agregatu zrywa sznurek podczas odpalania

feni1 06 Apr 2011 20:31 9778 14
Przewód Toplex
  • #1
    feni1
    Level 12  
    Witam
    Stałem się właścicielem używanego agregatu prądotwórczego Zipper typ ZI-STE 6500.
    Agregat jest prawie nowy, ma przepracowane około 140 godzin, jednak jest dość sfatygowany. Obsługiwany był przez ludzi którzy w ogóle nie mieli pojęcia co robią.
    Dostałem go w stanie opłakanym, cały był ubabrany mieszaniną oleju i pyłu. Miał wywalony zimering na wale od strony prądnicy i wywaloną uszczelkę pod pokrywą silnika od strony prądnicy. Silnik odpalał, ale bardzo kopcił i z wydechu pluł olejem.
    Nie wchodził na obroty i strzelał co jakiś czas w gaźnik.
    Okazało się że silnik był do pełna zalany olejem co spowodowało pewnie wydmuchanie uszczelek. Po wymianie uszczelek i złożeniu silnika, silnik nie daje się uruchomić. W momencie gdy kichnie chcąc odpalić zrywa sznurek od szarpanki. Kopnięcie ma takie że mi mało łapy nie urwało.
    Wygląda na to ze silnik próbuje odpalić w lewą stronę i dlatego zrywa sznurek.
    Co może być przyczyną odpalania silnika w odwrotnym kierunku? Rozrząd jest złożony prawidłowo na znaki. Wygląda mi to na przestawiony zapłon, ale tam jest zapłon nie ustawialny, ewentualnie można tylko przybliżyć lub oddalić cewkę od koła magnesowego. Może koledzy mają jakiś pomysł co to może być?
  • Przewód Toplex
  • #2
    bartosz789
    Level 30  
    A klin na wale sprawny ?
  • Przewód Toplex
  • #3
    feni1
    Level 12  
    Chodzi o klin na wale od strony koła magnesowego?
    Bo od strony prądnicy nie ma klina jest tylko stożek.
    Faktycznie o tym nie pomyślałem, jak by zerwało klin pod kołem to możliwe jest że zapłon się przestawił. Dziękuję za podpowiedź jutro zajrzę do tego klina.
  • #4
    190_Wojciech
    Level 20  
    Sprzęgło/wyłącznik odśrodkowy. Rozebrać wyczyścić użyć WD40, po smarowaniu przedmuchać sprężonym powietrzem. Sprawdzić sprężynkę czy nie spadła lub nie przeskoczyła na drugą stronę .
  • #5
    feni1
    Level 12  
    Niestety z klinem jest wszystko w porządku. Nie ma żadnego przesunięcia.
    Kolego Wojciech nie bardzo rozumiem o jakie sprzęgło chodzi.
    Jeżeli chodzi o mechanizm szarpanki to działa dobrze nie klinuje się. Jeżeli nawet by się zacinał to jest tak zrobiony że gdy silnik odpali we właściwym kierunku to uderzając w "łapki" spowoduje schowanie ich i tym samym odłączenie szarpanki od wału silnika. Sytuacja ze zrywaniem sznurka może się zdarzyć tylko przy odwrotnych obrotach silnika. Tak to na moje oko wygląda.
    Nie mam pomysłu co może być nie tak w tym silniku.
    Na obudowie silnika jest taka srebrna kosteczka i wychodzą z niej 2 kabelki czerwony i niebieski i są nigdzie nie podłączone. Co to jest?
    Do tego z dołu gaźnika też wychodzą 2 przewody oba żółte i też nie są nigdzie podłączone.
    Czy to może mieć wpływ na mój problem? jak i gdzie to podłaczyć?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    feni1
    Level 12  
    Tak rozrząd jest dobrze ustawiony. Gdy tłok jest u góry (sów sprężania) oba zawory są zamknięte i znaki na kołach koło siebie, jak wałem obrócę o 360 stopni to oba zawory są lekko uchylone (jest mijanka na zaworach).
    Po założeniu kola magnesowego silnik nadal zrywał sznurek.
    Dopiero jak wlałem trochę benzyny bezpośrednio do cylindra, odpalił.
    Trochę się krztusił ale chodził i strasznie kopcił. Po dłuższej chwili przestał kopcić.
    Odpala teraz pięknie od jednego szarpnięcia, jednak silnik nie pracuje prawidłowo.
    Falują obroty od czasu do czasu kicha w gaźnik i słychać tak jak by wypadały zapłony. Założyłem nową świecę ale nie pomogło.
    Jaki powinien być luz na zaworach w tym silniku?
    Jaka powinna być odległość cewki od koła magnesowego, bo tylko to można regulować?
  • #8
    feni1
    Level 12  
    Poczytałem trochę forum i znalazłem że podobne silniki powinny mieć luz na zaworach 0,18 i 0,28mm. Ustawiłem na 0,2 i 0,3 i cewkę od koła magnesowego na 0,3mm. Niestety nic to nie pomogło silnik raz odpala normalnie, a innym razem odwrotnie i zrywa sznurek, nie ma na to żadnej reguły.
    Już boję się go odpalać bo szarpnięcie jest bardzo nieprzyjemne.
    Jak odpali to nie pracuje poprawnie szarpie i kicha, po chwili tłumik robi się bardzo gorący. Świece wymieniałem dwa razy, na nówki i bez zmian.
    Nie mam już pomysłów co z nim jest nie tak.
    Jutro ściągnę głowicę i zobaczę czy tam wszystko w porządku, tak mi chodzi po głowie ze może gniazda zaworów są uszkodzone?
    Może ktoś ma jakieś pomysły?
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    feni1
    Level 12  
    Oczywiście jutro wstawię zdjęcia gaźnika i całego agregatu.
    Dzisiaj zdjąłem głowicę i przeraziła mnie warstwa nagaru, normalnie odchodził płatami, był nawet pod zaworem ssącym. Zawory oczywiście nie domykały się.
    Wyczyściłem wszystko, dotarłem zawory, ustawiłem luzy na zaworach, poskładałem i chciałem go odpalić aby zobaczyć czy pomogło. Jak pierdyknął do tyłu przy pierwszym szarpnięciu to nie tylko urwał sznurek, ale rozpadło się koło na którym nawija się sznurek, a nadgarstek boli mnie do teraz.
    Czy kolega może mi napisać w którym miejscu ma być magnes, na kole magnesowym, w momencie gdy ustawiam zawory? Możliwe abym pomylił się o jeden obrót wału?
    czy w tedy możliwe by były opisywane przeze mnie objawy?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    kkknc
    Level 43  
    W tych chinolach notorycznie przepuszcza zawór iglicowy gaźnika. Musisz zamykać kranik jak maszyna nie pracuje. Inaczej benzyna dostaje się do cylindra i silnik ma duże sprężanie. Dalej przez pierścienie paliwo dostaje się do karteru podwyższając stan oleju. Jeżeli mimo braku paliwa w cylindrze silnik odbija przy rozruchu to masz uszkodzony dekompresator, masz go na wałku rozrządu (ciężarek + sprężynka obok krzywki).
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    feni1
    Level 12  
    Obiecane zdjęcia.
    Jakość kiepska bo robione telefonem.

    Silnik od agregatu zrywa sznurek podczas odpalania Silnik od agregatu zrywa sznurek podczas odpalania Silnik od agregatu zrywa sznurek podczas odpalania Silnik od agregatu zrywa sznurek podczas odpalania Silnik od agregatu zrywa sznurek podczas odpalania

    Te przewody od gaźnika, o które pytałem to zasilanie cewki odcinającej paliwo w gaźniku.
    Nie wiem do czego służy ta srebrna kosteczka przy silniku widoczna na ostatnim zdjęciu, na miernik zachowuje się jak dioda.
    Na dwóch zdjęciach widać położenie magnesu względem cewki zapłonowej przy ustawieniu tłoka w górnym zwrotnym punkcie i przy zamkniętych obu zaworach.
  • #15
    User removed account
    User removed account