logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Czy wejście USB w laptopie może uszkadzać pendrive? Jak to sprawdzić?

wojtekoxx 23 Kwi 2011 10:17 8435 25
REKLAMA
  • #1 9430662
    wojtekoxx
    Poziom 9  
    Witam. Jestem studentem i czasem muszę przenosić dane pomiędzy akademikiem a domem rodzinnym. Mój problem polega na tym że bardzo często psują mi sie przenośniki danych, np pendrive. Żywotność ich w moim przypadku jest kilkakrotnie niższa niż typowego użytkownika, pomimo tego że często używam funkcji "Bezpieczne usuwanie sprzętu". Komputer w domu to laptop, na którym zauważyłem że niektóre z trzech wejść USB nie czytają wszystkiego typu urządzeń. Przykładowo, może czytac drukarkę, ale nie czyta pendriva lub modemu iplus.
    Typowym problemem jest skopiowanie danych na pendrive, przyjazd do akademika, podłączenie pendrive by stwierdzić że system pendrive "nie jest sformatowany", i od tego czasu zaczynają się kłopoty. Nie umiem stwierdzić które z urządzeń jest odpowiedzialne za ten stan rzeczy, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe by wejście USB mogło uszkadzać urządzenia (np nieodpowiednim napięciem) i czy istnieje program testowy mogący to definitywnie sprawdzić.
  • REKLAMA
  • #2 9430736
    tronic1
    Spec od komputerów
    Ocena: 1105
    Port USB który " widzi " drukarkę a ma problem z pendrive na pewno ma problem z zasilaniem. Drukarka ma własne, pendrive lub modem korzysta z zasilania z portu. Poza tym może mieć znaczenie podłączenie pod USB z tyłu komputera ( bezpośrednio na płycie ) a gniazdami na przednim panelu lub obudowie komputera. Tutaj znaczenie ma długość i średnica przewodów do gniazd USB. Są co prawda urządzenia USB Loopback ale one trochę kosztują. Taki najprostszy test - podłączyć mysz USB i sprawdzić czy działa.
  • REKLAMA
  • #3 9430850
    Rafikusa
    Poziom 18  
    Ocena: 66