Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bizon Z0-56 czerwona kontrolka stop

23 Apr 2011 15:16 19999 29
  • Level 19  
    Witam.
    Mam problem z kontrolką jak w temacie. Kupiłem kombajn, kontrolka STOP działała, gdy po wciśnięciu kluczyka "włączał się prąd" klakson trąbił, pomarańczowa kontrolka (chyba od oleju?) świeciła, po odpaleniu sygnał gasł i kontrolka też. Teraz sygnał jest kontrolka pomarańczowa również się świeci a duża czerwona nie świeci.
    Odkręcałem zegary, pod spodem są 4 wolne kable, ale od czego? Tego nie wiem, wiem natomiast, że wcześniej wszystko działało. Drugi problem to wskaźnik ciśnienia oleju - po wciśnięci kluczyka pokazuje połowę skali a po odpaleniu cały czas pełną skalę. Proszę o porady od czego zacząć sprawdzanie i co zrobić aby to działało.
    Za wszystkie cenne rady z góry dziękuję.
  • TespolTespol
  • Level 10  
    Tutaj jest schemat elektryki do Bizon Zo58, ale pasuje rowniez do Bizon Zo-56

    Link

    Sprawdz wedlug schematu, jesli wszystko gra z przewodami to pewnie czujnik cisnienia oleju do wymiany (mielismy w sowim Zo56 identyczne objawy).
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 23  
    Witam Tam jest również kontrolka czerwona od hamulca ręcznego , po zaciągnięciu powinna się świecić na czerwono . Co do wskaźnika ciśnienia oleju , to powinien przed uruchomieniem silnika wskazywać 0 , ale co jest uszkodzone ,czy czujnik czy też wskaźnik ciężko powiedzieć , proponowałbym podmienić czujnik .Natomiast kontrolka od ciśnienia powinna być koloru czerwonego , tak że jest coś tam namieszane . Pozdrawiam
  • Level 19  
    Hm nie sprawdzałem szczerze mówiąc czy po zaciągnięciu ręcznego świeci. Wiem, że świecić po włożeniu kluczyka powinna i świeciła, po odpaleniu silnika gasła. A teraz nie świeci po włożeniu kluczyka. Poprzedni właściciel mówił, że ona od zaniku ciśnienia oleju jest czy coś takiego.
    Jeśli o kontrolkę chodzi - fakt powinna być czerwona jednak taka była pod ręką i taką założyli w chwili gdy tamta się przepaliła. Grunt że wiem która jest od tego, kolor dla mnie większego znaczenia nie ma. Ale dziękuję, sprawdzę to jeszcze. Czekam na dalsze porady.
  • Level 19  
    Witam wszystkich.
    Po pierwszych moich oględzinach wywnioskowałem że kontrolka ta połączona jest z czujnikiem ciśnienia oleju a nie zaniku ciśnienia. Tak bynajmniej wynika z tego schematu. Tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie.
    Włączając prąd ciśnienie oleju wskakuje od razu na 3 więc gdyby czujnik ciśn. był zepsuty i tak właśnie oszukiwał to kontrolka świecić się nie będzie? Sygnał nadal jest. Trochę zbiło mnie to z tropu, teraz nie bardzo wiem gdzie szukać.
  • Level 15  
    Dołączę się do tematu, ponieważ mam problem odnośnie podłączenia wielowskaźnika, jak powinny być podłączone wskaźniki od temperatury wody,oleju ciśnienia oleju i wskaźnika paliwa. W tej chwili do wskaźników temperatury oleju, wody, ciśnieniu oleju, ładowania i poziomu paliwa dochodzą przewody po jednym do każdego połączone w szereg masa kolor brązowy i podejrzewam zasilanie połączone w szereg kolor czarny i do wskaźnika paliwa dochodzi biało-czarny , do temperatury wody żółto- zielony, temp. oleju czerwono-czarny i ciśnienie oleju czerwono- niebieski.Do tej pory chodził wskaźnik tylko od temp oleju i teraz chciałbym to naprawić. Sprawdziłem przewody i są dobrze podłączone np od czujnika ciśnienia oleju jest podłączony do wskaźnika ciśnienia oleju lecz cały czas wskaźnik pokazuje maksymalna wartość nawet przy zgaszonym silniku i przy odłączonym przewodzie od czujnika również jest na max, dopiero po odłączeniu kostki przy wskaźniku wskazówka spada i tak samo jest z czujnikiem paliwa. Co to może być za przyczyna czy uszkodzony czujnik czy wskaźnik?
    Jak macie podłączony czujnik poziomu paliwa bo u mnie przy czujniku są 3 ,,wsuwki'' i przewód czarno - biały.
    A ile przewodów dochodzi do czujnika poziomu paliwa?
    Dodam, że Bizona ZO56 jest z 86roku i jest koloru ciemno czerwony a raczej wiśniowy.

    Potrzebuję pomiarów rezystancji wskaźników bo u mnie wskaźnik wody ma 360Ω, wskaźnik oleju - 330Ω, wskaźnik ciśnienia oleju 535Ω, wskaźnik paliwa 350Ω i wskaźnik ładowania 620Ω, rezystancję mierzyłem z tyłu wskaźników przy wsuwkach tam gdzie dochodzi przewód czarny i brązowy i potrzebował bym rezystancje czujników przy zimnym silniku.
  • Level 2  
    1- zaciągnięty hamulec postojowy, 2 - kontrolka zaniku ciśnienia oleju (smarowania)
    3,4- wolne. Dodam że w praktyce pod tymi kontrolkami podłączone są różne rzeczy np sygnalizacja zapchania szarpacza słomy, włączony "kogut" itd itp a gdzie co siedzi to już wolna amerykanka.

    co do ciśnienia prawidłowe powinno zawierać się pomiędzy 3 a 4 kPa (przy rozgrzanym silniku), wskaźniki w bizonach nie są zbyt dokładne
    rozwijając problem wskazań ciśnieniomierza prawidłowo powinno być tak że po załączeniu zasilania wskaźnik wskazuje 0 a po odłączeniu przewodu "M" ciśnieniomierza =- do końca skali poza 6 - prawdopodobnie masz uszkodzony nadajnik (60-80zł).
    Piszczek oraz kontrolka zaniku ciśnienia jest podłączony do odrębnego czujnika, obydwa te czujniki znajdują się nad rozrusznikiem ( pierwszy od bloku - zanik ciśnienia, a tej bliżej nas w dużej obudowie to nadajnik do wskaźnika
  • Level 10  
    widzę że są tu znawcy Bizonów :) a mianowicie czy jest jakaś możliwość odłączenia od klaksonu czujnika żeby nie piszczał na zgaszonym silniku ? tylko powciśnięciu guzika. i gdzie go odłączyć ? dodam że mam go z 86r wersje eksportową.
  • Level 2  
    dźwiękowa sygnalizacja m.i braku ciśnienia jest podłączona równolegle do kontrolki zaniku ciśnienia oleju (rozgałęzia się w kostce kokpitu lub jest dołączona bezpośrednio do kontrolki), poprzez wyłącznik zamontowany na pionowej ściance pod dźwignią zmiany biegów (zdarza się że po drodze jest jeszcze przekaźnik).
    Przewód od czujnika zaniku ciśnienia oleju jest w kolorze różowym
  • Level 14  
    To znaczy, że chcesz mieć klakson, tylko i wyłącznie na guzik bez powiadomienia o tym, że jest brak ciśnienia oleju?. Dobrze zrozumiałem?
  • Level 26  
    Witam

    Po żniwach więc można co nieco naprawić w Bizonie 56

    Zaczęła mi świecić kontrolka brak ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika
    Pytanie czy tylko czujnik do wymiany czy coś poważniejszego.
    Olej w silniku jest - choć na pewno do już wymiany
    Po wkręceniu nowego czujnika ( raczej jakiś chiński ) nadal świeci - da się go jakoś sprawdzić miernikiem.
  • Level 18  
    dlaczego chcesz sprawdzać sprawny czujnik a nie ciśnienie oleju?
  • Level 16  
    W bizonach te wskaźniki się psują cały czas. Szkoda pieniędzy w nie pchać teraz same chińskie. Najlepiej zamontować oddzielny ciśnieniomierz analogowy (jest dokładniejszy niż elektryczny). Rurka miedziana od silnika i wiadomo że ciśnienie jest i dobrze pokazuje. Tak samo ze wskaźnikiem ładowania. A jak już będziesz robił to z tego co pamiętam to czujniki muszą mieć takie same oznaczenia końcowe jak zegary żeby się wszystko zgadzało.
  • Level 35  
    Nieprawda, wskaźniki nie są aż tak bardzo awaryjne. Co innego chińskie czujniki.
    rafal131313 wrote:
    da się go jakoś sprawdzić miernikiem.

    Da się. Musisz podać mu ciśnienie otwarcia styków i w tym czasie sprawdzić omomierzem czy faktycznie się rozwierają. Tylko co z tego jak nie wiesz jakie ciśnienie panuje w silniku. Od tego należy zacząć. Poza tym masz wskaźnik ciśnienia oleju, więc w czym problem?
  • Level 16  
    Jak ciśnienie spadnie to trąbi. A jak uruchomisz silnik to nie wyłącza się?
  • Level 19  
    No to zmierz manometrem ciśnienie panujące w silniku w czasie pracy, w czym problem? Sprężanie może mieć ok, w tym wypadku nie robi to różnicy bo nie o ciśnienie sprężania chodzi a o ciśnienie oleju. Co do wskaźników to nie zgodzę się, że są awaryjne. Może po prostu pompa oleju zdechła.
  • Level 19  
    Wystarczy, ja mierzyłem jakimś za 20 zł i też pokazywał tyle co zegar na tablicy.
    Mój na zimnym ma ~3.8 atm. a po rozgrzaniu do 85 *C ma ~ 3.2 atm.
    Wkręć manometr, odpal i sprawdź jakie ma ciśnienie na zimnym, jak bardzo niskie to już nawet go rozgrzewać nie musisz.
  • Level 26  
    stachu121 wrote:
    Wystarczy, ja mierzyłem jakimś za 20 zł i też pokazywał tyle co zegar na tablicy.
    Mój na zimnym ma ~3.8 atm. a po rozgrzaniu do 85 *C ma ~ 3.2 atm.
    Wkręć manometr, odpal i sprawdź jakie ma ciśnienie na zimnym, jak bardzo niskie to już nawet go rozgrzewać nie musisz.

    Chyba nie o tym samym czujniku mówimy Tamten działa od 0,5MPa

    Bizon Z0-56 czerwona kontrolka stop

    To ledwo się wychyli na skali o ile się nie mylę.

    Ten będzie chyba lepszy
    Bizon Z0-56 czerwona kontrolka stop
    http://allegro.pl/tester-cisnienia-miernik-oleju-sn1009-koncowki-i2547468350.html
  • Level 19  
    rafal131313 wrote:

    Chyba nie o tym samym czujniku mówimy Tamten działa od 0,5MPa


    O tym samym tylko pomyliłem niechcący jednostkę zegara. Czujnik ciśnienia oleju - jego wykręcasz zamiast niego wkręcasz manometr - 3.8 kPa = ~0.037 atm, licznik na desce w Bizonie też w kPa pokazuje ciśnienie więc pomyłka z mojej strony ale wystarczyło ruszyć głową i się domyśleć. Swoją drogą na Twoim miejscu nie bawiłbym się w zamawianie na necie tego manometru bo to nic więcej jak strata czasu, całe szczęście, że po sezonie. W szanującym się sklepie motoryzacyjnym jak i rolniczym taki sprzęt dostępny jest od ręki za niewygórowane pieniążki.
    Niemniej jednak wybór należy do Ciebie, zmierz to ciśnienie i napisz jakie masz.
  • Level 26  
    Rok miną a ja nadal nie ogarnąłem sprawy z tą kontrolką :)

    Ciśnienie zmierzone manometrem trochę ponad 4 na zimnym silniku.

    Kontrolka świeci i sygnał trąbi jak wcisnę przycisk z boku ( grzybek ) to nie trąbi.
    Czujnik jest ok pewnie gdzieś w instalacji się coś z gibało, jej stan jest opłakany :)

    Po drodze od czujnika jest prawdopodobnie jakiś przekaźnik fatalny dostęp do niego- czy on może być winowajcą?
  • Level 11  
    kolego czujnik zaniku cisnienia można bardzo łatwo sprawdzić, poprostu odepnij przewód który dochodzi do niego i zobacz, jeżeli trąbi wina lezy po stronie instalacji jeżeli nie pipczy wina czujnika, potem przyłóż kabel do masy jak trabi to na 100% wina czujnika
  • Level 12  
    Witam. Czy wie ktoś jak podłączyć wskaźnik temperatury wody w bizonie?Ze wskaźnika wychodzą 3 piny do wsówek o oznaczeniu 30,31,M.Jak należy to podłączyć żeby to działało?

    Moderated By robokop:

    Kilka postów wyżej jest link do schematu. Problemy ze wzrokiem, czy zwykłe lenistwo?