Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.0 JTD dużo błędów (brak sygnałów)

01 Cze 2011 23:09 12802 4
  • Poziom 16  
    Jako, że mam kabel kkl próbowałem diagnozować znajomemu Ducato 2.0jtd (czyli chyba 2.0HDI;) ) auto jeździ, całkiem nieźle jak na dostawczaka, może jedynie dół ma słaby. Ale do rzeczy - FES pokazał mi całkiem pokaźną listę błędów:

    P1612 - Fuel filter heater relay - Brak sygnału Krytyczny
    P0404 - EGR - j.w.
    P0638 - Flow modif. throttle - j.w. + lampka się świeci (chyba powód check engine)
    P0148 - 3 piston deactivation
    P0101 - Air flow meter - niski sygnał Krytyczny
    P0380 - Board relay, thermostarter or preheat. ECU. - niski sygnał Krytyczny

    Jak widać, aż 4 błędy związane z brakiem sygnału i na pierwszy rzut oka wątpię, że każdy z tych podzespołów ma przerwane połączenie, wygląda na coś ponad tym. Z tych błędów sprawdziłem tylko P0148, ale tylko przeczyszczając i podłączając z powrotem wtyczkę od zaworka. Podejrzewam, że fiacik jeszcze jeździ bo ECU symuluje sobie wartości. Logi potwierdzają nie działanie EGR, przepływomierza, dodatkowo:
    - Boost Pressure cały czas 1000
    - Desired Boost Pressure - 0
    - Boost Control/Sol. - 0%
    Sprawdzane oczywiście dynamicznie od 1000 do 4000 obr.
    Fuel Pressure i Desired Fuel Pressure ładnie za sobą podążają i dochodzą do max 1350 (czyli chyba ok). Z pozostałych bonusów dodam jeszcze, że nie działa prędkościomierz;)

    Jakieś pomysły? jak sprawdzać, za co się wziąć? Dysponuje FES-em, miernikiem i chęciami

    Fiat Ducato 2.0 JTD dużo błędów (brak sygnałów) - obrazek z błędami z FES-a
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Sprawdź bezpieczniki !
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 16  
    EDIT:
    Mała poprawka, po wymianie bezpiecznika F11 z 15 na 20 i tak go przepaliło - także jest gdzieś zwarcie. Zanim ktoś pomoże spróbuje znaleźć coś o F11 i Ducato w internecie

    Wg opisu znalezionego na pewnym forum:

    "...Przekaźnik J131 steruje zasilaniem grzałki termorozrusznika O004. Zasilanie przekaźnika doprowadzane jest z obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem F11...."
    następnie:
    "...Czujnik natężenia przepływu powietrza K041 zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F11 B001...."
    oraz
    "Elektrozawór EGR L030 steruje recyrkulacją spalin; zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F11" i "Elektrozawór na korpusie przepustnicy L062 dzieli i zamyka przepustnicę, na przykład przy wyłączeniu silnika; zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F11"

    Czyli błędy by się potwierdzały, przynajmniej większość, tylko nie wiem za co się zabrać..
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Odłączyć wszystko co jest zasilane przez ten bezpiecznik, włożyć nowy bezpiecznik i po kolei z powrotem podłączać aż się się przepali - wtedy będzie wiadomo co go przepala.
  • Poziom 16  
    Sprawa prawdopodobnie rozwiązana. Jeśli wywala wam bezpiecznik F11 w Ducato i nie działa prędkościomierz, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest to czujnik/podgrzewacz, który znajduje się na odmie, która idzie od pokrywy zaworów. Jeszcze nie znam nazwy dokładnie tego urządzenia, które robi zwarcie, ale może wpisze numer do EPERa i coś wyskoczy.