Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja obrotów i ręcznego ssania silnika kosiarki B&S 4.5HP(typ122702)

doc425 12 Sie 2011 02:11 19345 4
  • #1 12 Sie 2011 02:11
    doc425
    Poziom 8  

    Dostałem kosiarkę z silnikiem Brrigs&Stratton (typ 122702) 4,5HP sprzęt nie odpalał od kilku lat. Po przejrzeniu urządzenia stwierdziłem, koło magnesowe osadzone sztywno na wale, bez luzów, iskra na świecy jest, po zdjęciu głowicy trochę nagaru pod deklem,zawory wizualnie bdb, gładz cylindra gładka bez rys i progu, przy odkręcaniu głowicy zerwałem 1 śrubę (musiałem ją rozwiercić i przegwintować na numeryczny gwint 8M) w orginale są calowe.
    Powodem strajku kosiarki był zabrudzony gaźnik, z duża ilością utlenionego aluminium w komorze pływakowej, wszystkie podzespoły gaźnika pokryte lepką
    mazią, przepustnice pracyją lekko i domykają. Stan silnika oceniam na db+
    Po mozolnym czyszczeniu gaźnika (niedrożna mała dysza), silnik odpalił za pierwszym pociągnieciem sznurka. Problem polega na tym, że jest to
    gaźnik z przepustnicą ssania (rozruchu). Po odpaleniu i unieruchomieniu ręką dzwigni regulatora obrotów silnik pracuje równo. Po zwolnieniu dzwigni regulatora
    obroty falują jak chcą i w końcu silnik gaśnie. Jeżali chodzi o sam regulator to wszystkie sprężynki i łaczniki z drutu są, ale wszystko ma duże luzy i
    dzwignie regulatora nie są napięte.
    Pytania: Czy przepustnica ssania ta od strony filtra powietrza, przy odpalaniu zimnego silnika na ssaniu powinna być zamknięta czy otwarta i wjakiej pozycji ma znajdować się rączka (nad napisem szybko czy pod napisem wolno).
    Oś przepustnicy tej od ssania u góry zakończona jest plastikową końcówką połączoną z regulatorem cienką sprężynką - jak ma się zachowywać przepustnica ssania na ruch dzwigni gazu, (kiedy się zamyka a kiedy otwiera)

    Dołączam zdjęcie gaźnika, i tego samego silnika znalezione w sieci http://imageshack.us/g/21/dzwigniae.jpg/

    2 4
  • #2 12 Sie 2011 04:59
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Przy rozruchu zimnego silnika, przepustnica ssania jest zamknięta ręcznie, po nagrzaniu otwiera się ją ręcznie także. Sprężynka pomiędzy układem ssania a regulatorem obrotów służy do kompensacji (zwiekszania ) obrotów w fazie niepelnego nagrzania silnika. Wyregulować to porządnie napięciem sprężyny głównej na dzwigni ,,gazu" - wkręt. Przyczyną falowania obrotów może być także zanieczyszczona dysza główna.

    1
  • #3 12 Sie 2011 07:16
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 12 Sie 2011 10:03
    doc425
    Poziom 8  

    Dzięki za rady, popracuję nad regulatorem i dam znać o postępach.

    2
  • #5 28 Mar 2015 17:47
    doc425
    Poziom 8  

    Z problemem się uporałem objawy ustąpiły po wymianie oringu uszczelniającego gaźnik z kolektory dolotowym.Zamykam temat.

    0