Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Diody (nie LED!) w lampach tylnych

Trabi 07 Sep 2011 12:53 4512 24
  • #1
    Trabi
    Level 36  
    Witam.

    Z uwagi na to, że w samochodzie klosze świateł stopu są fizycznie małe i nie za dobrze widoczne, a w tej samej lampie są tej samej wielkości światła przeciwmgielne, chcę zrobić to tak, że gdy świecą przeciwmgielne to stopy działają jak działały; czyli nic się nie zmienia. Gdy przeciwmgielne nie działają, to wciskając hamulec będą zapalać się światła STOP (21W) jak i przeciwmgielne (21W) - czyli świecić będzie 2x większa powierzchnia lampy z każdej strony (tak jakby 4 stopy po 2 z każdej strony). Nie jest problemem to zrobić, ale potrzebuję "blokować" zasilanie diodami. i tu powstaje pytanie: jakie diody podejdą?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To samo co do separacji kierunkowskazów w alarmach ;)
  • Helpful post
    #3
    carrot
    Moderator of Cars
    3A, popularne 1A (1N400x) są za słabe
  • #4
    maszan
    Level 25  
    Jedyny minus patentu to mozliwosc szybszego upalenia stykow wlacznika swiatel stop.
  • #5
    nuki_tsw
    Level 15  
    Drugi minus jest taki, że auto z takim oświetleniem nie powinno przejść okresowego badania technicznego.
  • #6
    Trabi
    Level 36  
    Czyli spokojnie np. 1N5406, 1N5408 może być? Spadek tylko 0,6V będzie?
    A co do wyłącznika.... Stopami nie świeci się cały czas więc tak szybko się nie wypalą. Swoja droga wolę wymienić co jakiś czas włącznik stop niż latać do blacharza bo mi ktoś w d... wleciał nie widząc świateł stopu.
  • #7
    nuki_tsw
    Level 15  
    Tyle tylko, że światła przeciwmgielne zwykle mają odbłyśnik.
    Jeśli mimo posiadania takich ostrych lamp stopu ktoś Cię najedzie i będzie to osoba obeznana w temacie i połapie się, że świecenie lamp stopu jest inne niż w oryginale, to możesz mieć problemy z odszkodowaniem od ubezpieczyciela. Zawsze może gadać, że coś go oślepiło itp. itd.
    To, co pisałem wyżej (przegląd) w tym momencie pomijam.
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Mam golfa II wersja amerykańska, fabrycznie mam stopy 4x21W plus ten na szybie w klapie, jakoś nikt się nie czepia na skp, a ktoś, kto jedzie za mną to widzi, że hamuję
  • #9
    the_wizard
    Level 17  
    U nas nie Ameryka, ale i tak jest fajnie :)
    Słowo - klucz - FABRYCZNIE - to bardzo zmienia postać rzeczy - nie sądzisz? Tak jak kolega powyżej napisał - jeżeli w razie kolizji "przeciwnik" uprze się, że światła stopu jakoś dziwnie świeciły i będzie szczegółowe dochodzenie, wtedy jest pozamiatane. Trzeba by zrobić to tak, aby w razie potrzeby móc szybciutko i niepostrzeżenie zlikwidować przeróbkę :)
    Pozdrawiam!
  • #10
    ele5
    Conditionally unlocked
    Trabi,a zgadnę. Chodz o taki manewr w Pasku b5??
  • #12
    ele5
    Conditionally unlocked
    5 chyba razem z dodatkowym
  • #13
    Trabi
    Level 36  
    nuki_tsw wrote:
    Tyle tylko, że światła przeciwmgielne zwykle mają odbłyśnik.

    A stopy nie? Zalecam dokładniejsze przyjrzenie się tylnym zespolonym światłom. Tylko niech mi kolega nie mówi, że przeciwmgielne mają "ostrzejszy odbłyśnik niż stopy" bo spadnę z krzesła. Nie przesadzajmy; wieszanie wszelkiej maści dyndadełek pod lusterkiem też nie powinno się wieszać :P
    ele5, nie, inne autko.
    carrot wrote:
    Mam golfa II wersja amerykańska, fabrycznie mam stopy 4x21W plus ten na szybie w klapie

    Nie wspominając o samochodach z "biegnącymi kierunkowskazami" (po kilka żarówek na kierunkowskaz) których właścicieli jakoś nikt nie zmusza do przebudowy oświetlenia :D i przechodzą przegląd.

    A wracając do tematu: te (1N5406, 1N5408) będą ok?
  • #14
    Hucul
    Level 39  
    Ja stosowałem diody pięcio lub nawet dziesięcioamperowe, spadek napięcia niewidoczny w jasności żarówek.
    W niektórych autach (np. Polonez Caro) światło z przeciwmgielnych wydaje się silniejsze niż ze stopów.
  • #15
    Wiech26
    Level 19  
    Kodeks Drogowy-Dział II- " Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła."
    Jak ktoś uzna, że zaświeciły ci się przeciwmgłowe a nie "STOP", to na pewno masz go na klapie bagażnika.
  • #16
    Trabi
    Level 36  
    No, fakt, "masz rację", szczególnie że zauważy dwa przeciwmgłowe, a nie będzie widział stopu za szybą - bez przesady. A ja gdzieś pisałem, że będę jeździł z włączonymi przeciwmgielnymi? Bo nie kojarzę....

    Hucul, bodajże pierwsze Polonezy (kanciate) miały 4 stopy. Wszystkie swieciły tak samo. Później wewnętrznych światełek użyto do przeciwmgłowych i stopy były już tylko dwa.

    Acha, dodam, że u mnie STOP i przeciwmgłowe świecą tak samo jasno. Oba mają te same odbłyśniki (jeden plastik) i żarówki po 21W. Na kloszu ta sama faktura plastiku. Po prostu będe miał większą powierzchnię świecenia w czasie hamowania.
    Jak będzie działać wstawię fotki.
  • #17
    ele5
    Conditionally unlocked
    Mnie ciekawi w jakim aucie ma być tak odjazdowo??
  • #18
    Hucul
    Level 39  
    Trabi wrote:
    Hucul, bodajże pierwsze Polonezy (kanciate) miały 4 stopy. Wszystkie swieciły tak samo. Później wewnętrznych światełek użyto do przeciwmgłowych i stopy były już tylko dwa...

    Wszystkie stare Polonezy pamiętam z pojedynczymi stopami ... W poprzednim wieku :D przerobiłem sporo róźnych aut (między innymi mojego Poldka).
  • #19
    nuki_tsw
    Level 15  
    Trabi wrote:
    A stopy nie? Zalecam dokładniejsze przyjrzenie się tylnym zespolonym światłom. Tylko niech mi kolega nie mówi, że przeciwmgielne mają "ostrzejszy odbłyśnik niż stopy" bo spadnę z krzesła. Nie przesadzajmy; wieszanie wszelkiej maści dyndadełek pod lusterkiem też nie powinno się wieszać :P

    A wracając do tematu: te (1N5406, 1N5408) będą ok?


    Mnie to specjalnie nie obchodzi, co zrobisz z tymi światłami, niezależnie od tego, jak są zbudowane. :D Piszę tylko o tym, że wbrew pozorom niewinna przeróbka oświetlenia zewnętrznego samochodu może mieć przykre konsekwencje. Co do samych diod, to 3A powinny bez problemu wystarczać na żarówkę 21W, bo takie zwykle w tylnym przeciwmgielnym siedzą.
  • #21
    Trabi
    Level 36  
    enauto, no i cały czas o tym mówię :) . Widzę, że nie tylko ja na to wpadłem. Dzięki za link.
  • #22
    nuki_tsw
    Level 15  
    To jak to jest z tymi odbłyśnikami, bo na moje oko światło, które nominalnie jest przeciwmgielnym świeci w tym pasku wyraźnie jaśniej? :)
    Diody (nie LED!) w lampach tylnych
  • #23
    enauto
    Level 29  
    Odbłyśniki są jednakowe, tył passka jest lekko wygięty i tak to wychodzi na zdjęciu. Zobacz poprzednie zdjęcie jest jeszcze inaczej.
  • #24
    ele5
    Conditionally unlocked
    enauto wrote:
    Odbłyśniki są jednakowe, tył passka jest lekko wygięty i tak to wychodzi na zdjęciu. Zobacz poprzednie zdjęcie jest jeszcze inaczej.
    Jest mocniejszy! Kumpel ma takiego dziadka i byliśmy specjalnie sprawdzić. Mgielne świeci mocniej niż Stop.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie rozumiem po co komu 5 stopów?? Skoro masz 3 to po co Ci 5?? Lepiej wymienić lampy na nowe i mieć czyste ostre światło i pozostać przy oryginale a nie robić choinkę na Święta....
  • #25
    Trabi
    Level 36  
    Powiem tylko tyle - zrobione i działa.

    THE END.