Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diody (nie LED!) w lampach tylnych

07 Wrz 2011 12:53 4335 24
  • Poziom 36  
    Witam.

    Z uwagi na to, że w samochodzie klosze świateł stopu są fizycznie małe i nie za dobrze widoczne, a w tej samej lampie są tej samej wielkości światła przeciwmgielne, chcę zrobić to tak, że gdy świecą przeciwmgielne to stopy działają jak działały; czyli nic się nie zmienia. Gdy przeciwmgielne nie działają, to wciskając hamulec będą zapalać się światła STOP (21W) jak i przeciwmgielne (21W) - czyli świecić będzie 2x większa powierzchnia lampy z każdej strony (tak jakby 4 stopy po 2 z każdej strony). Nie jest problemem to zrobić, ale potrzebuję "blokować" zasilanie diodami. i tu powstaje pytanie: jakie diody podejdą?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To samo co do separacji kierunkowskazów w alarmach ;)
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    3A, popularne 1A (1N400x) są za słabe
  • Poziom 23  
    Jedyny minus patentu to mozliwosc szybszego upalenia stykow wlacznika swiatel stop.
  • Poziom 15  
    Drugi minus jest taki, że auto z takim oświetleniem nie powinno przejść okresowego badania technicznego.
  • Poziom 36  
    Czyli spokojnie np. 1N5406, 1N5408 może być? Spadek tylko 0,6V będzie?
    A co do wyłącznika.... Stopami nie świeci się cały czas więc tak szybko się nie wypalą. Swoja droga wolę wymienić co jakiś czas włącznik stop niż latać do blacharza bo mi ktoś w d... wleciał nie widząc świateł stopu.
  • Poziom 15  
    Tyle tylko, że światła przeciwmgielne zwykle mają odbłyśnik.
    Jeśli mimo posiadania takich ostrych lamp stopu ktoś Cię najedzie i będzie to osoba obeznana w temacie i połapie się, że świecenie lamp stopu jest inne niż w oryginale, to możesz mieć problemy z odszkodowaniem od ubezpieczyciela. Zawsze może gadać, że coś go oślepiło itp. itd.
    To, co pisałem wyżej (przegląd) w tym momencie pomijam.
  • Moderator Samochody
    Mam golfa II wersja amerykańska, fabrycznie mam stopy 4x21W plus ten na szybie w klapie, jakoś nikt się nie czepia na skp, a ktoś, kto jedzie za mną to widzi, że hamuję
  • Poziom 16  
    U nas nie Ameryka, ale i tak jest fajnie :)
    Słowo - klucz - FABRYCZNIE - to bardzo zmienia postać rzeczy - nie sądzisz? Tak jak kolega powyżej napisał - jeżeli w razie kolizji "przeciwnik" uprze się, że światła stopu jakoś dziwnie świeciły i będzie szczegółowe dochodzenie, wtedy jest pozamiatane. Trzeba by zrobić to tak, aby w razie potrzeby móc szybciutko i niepostrzeżenie zlikwidować przeróbkę :)
    Pozdrawiam!
  • Poziom 26  
    Trabi,a zgadnę. Chodz o taki manewr w Pasku b5??
  • Poziom 36  
    nuki_tsw napisał:
    Tyle tylko, że światła przeciwmgielne zwykle mają odbłyśnik.

    A stopy nie? Zalecam dokładniejsze przyjrzenie się tylnym zespolonym światłom. Tylko niech mi kolega nie mówi, że przeciwmgielne mają "ostrzejszy odbłyśnik niż stopy" bo spadnę z krzesła. Nie przesadzajmy; wieszanie wszelkiej maści dyndadełek pod lusterkiem też nie powinno się wieszać :P
    ele5, nie, inne autko.
    carrot napisał:
    Mam golfa II wersja amerykańska, fabrycznie mam stopy 4x21W plus ten na szybie w klapie

    Nie wspominając o samochodach z "biegnącymi kierunkowskazami" (po kilka żarówek na kierunkowskaz) których właścicieli jakoś nikt nie zmusza do przebudowy oświetlenia :D i przechodzą przegląd.

    A wracając do tematu: te (1N5406, 1N5408) będą ok?
  • Poziom 39  
    Ja stosowałem diody pięcio lub nawet dziesięcioamperowe, spadek napięcia niewidoczny w jasności żarówek.
    W niektórych autach (np. Polonez Caro) światło z przeciwmgielnych wydaje się silniejsze niż ze stopów.
  • Poziom 19  
    Kodeks Drogowy-Dział II- " Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła."
    Jak ktoś uzna, że zaświeciły ci się przeciwmgłowe a nie "STOP", to na pewno masz go na klapie bagażnika.
  • Poziom 36  
    No, fakt, "masz rację", szczególnie że zauważy dwa przeciwmgłowe, a nie będzie widział stopu za szybą - bez przesady. A ja gdzieś pisałem, że będę jeździł z włączonymi przeciwmgielnymi? Bo nie kojarzę....

    Hucul, bodajże pierwsze Polonezy (kanciate) miały 4 stopy. Wszystkie swieciły tak samo. Później wewnętrznych światełek użyto do przeciwmgłowych i stopy były już tylko dwa.

    Acha, dodam, że u mnie STOP i przeciwmgłowe świecą tak samo jasno. Oba mają te same odbłyśniki (jeden plastik) i żarówki po 21W. Na kloszu ta sama faktura plastiku. Po prostu będe miał większą powierzchnię świecenia w czasie hamowania.
    Jak będzie działać wstawię fotki.
  • Poziom 26  
    Mnie ciekawi w jakim aucie ma być tak odjazdowo??
  • Poziom 39  
    Trabi napisał:
    Hucul, bodajże pierwsze Polonezy (kanciate) miały 4 stopy. Wszystkie swieciły tak samo. Później wewnętrznych światełek użyto do przeciwmgłowych i stopy były już tylko dwa...

    Wszystkie stare Polonezy pamiętam z pojedynczymi stopami ... W poprzednim wieku :D przerobiłem sporo róźnych aut (między innymi mojego Poldka).
  • Poziom 15  
    Trabi napisał:
    A stopy nie? Zalecam dokładniejsze przyjrzenie się tylnym zespolonym światłom. Tylko niech mi kolega nie mówi, że przeciwmgielne mają "ostrzejszy odbłyśnik niż stopy" bo spadnę z krzesła. Nie przesadzajmy; wieszanie wszelkiej maści dyndadełek pod lusterkiem też nie powinno się wieszać :P

    A wracając do tematu: te (1N5406, 1N5408) będą ok?


    Mnie to specjalnie nie obchodzi, co zrobisz z tymi światłami, niezależnie od tego, jak są zbudowane. :D Piszę tylko o tym, że wbrew pozorom niewinna przeróbka oświetlenia zewnętrznego samochodu może mieć przykre konsekwencje. Co do samych diod, to 3A powinny bez problemu wystarczać na żarówkę 21W, bo takie zwykle w tylnym przeciwmgielnym siedzą.
  • Poziom 36  
    enauto, no i cały czas o tym mówię :) . Widzę, że nie tylko ja na to wpadłem. Dzięki za link.
  • Poziom 15  
    To jak to jest z tymi odbłyśnikami, bo na moje oko światło, które nominalnie jest przeciwmgielnym świeci w tym pasku wyraźnie jaśniej? :)
    Diody (nie LED!) w lampach tylnych
  • Poziom 29  
    Odbłyśniki są jednakowe, tył passka jest lekko wygięty i tak to wychodzi na zdjęciu. Zobacz poprzednie zdjęcie jest jeszcze inaczej.
  • Poziom 26  
    enauto napisał:
    Odbłyśniki są jednakowe, tył passka jest lekko wygięty i tak to wychodzi na zdjęciu. Zobacz poprzednie zdjęcie jest jeszcze inaczej.
    Jest mocniejszy! Kumpel ma takiego dziadka i byliśmy specjalnie sprawdzić. Mgielne świeci mocniej niż Stop.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie rozumiem po co komu 5 stopów?? Skoro masz 3 to po co Ci 5?? Lepiej wymienić lampy na nowe i mieć czyste ostre światło i pozostać przy oryginale a nie robić choinkę na Święta....
  • Poziom 36  
    Powiem tylko tyle - zrobione i działa.

    THE END.