Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Deutz F2L511 szukam manuala

wpsowa692 09 Wrz 2011 19:06 5448 8
  • #1 09 Wrz 2011 19:06
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Panowie , motorek dwu garowy palił do tej pory bez problemu tzn. na zimno trzeba było nacisnąć przycisk dawki rozruchowej (coś jak w naszych polskich esach) i palił a na ciepło bez problemu gaz podłoga i do przodu .
    Od jakiegoś czasu coś go popieprzyło , i czy na zimno czy na ciepło trzeba ten przycisk nacisnąć inaczej bełkotał sobie ale nie odpalał .
    Na koniec chyba wczoraj któryś z współpracowników wepchnął ten przycisk za mocno albo po prostu ten bolczyk(przycisk) wyskoczył i efekt jest taki że dawki rozruchowej nie można włączyć , motorek nie chce zaskoczyć ratuje sprawę doraźnie samostart ale wiemy jakie skutki może mieć nadużywanie tego cuda .
    Mój szef wymyślił żeby wyjąć pompę wtryskową :D nawet nie chciało mi się tłumaczyć że ten motor ma wyciąganą jedynie sekcję a cały regulator obrotów jest integralną częścią obudowy rozrządu .
    Jeszcze mam takie przypuszczenie że chyba któryś wtrysk niedomaga bo podejrzanie dużo paliwa idzie na przelew .
    I teraz mam prośbę dajcie jakąś instrukcję napraw czy coś bo tak chcąc wyjąć wtryski trza wiedzieć na jakie ciśnienie ustawić wtryski jakim momentem dokręcić wtryski etc.
    Jakiś przekrój schemat pokrywy rozrządu by wiedzieć czego nie odkręcać itd .
    Sorry że tak dużo wymagam , ale szukałem manuala do tego motorka w necie bez rezultatu .
    Pozdrawiam WP.

    0 8
  • #2 10 Wrz 2011 18:09
    kkknc
    Poziom 41  

    Ciśnienie masz wybite na wtryskiwaczu. Pompa wtryskowa to cztery nakrętki + jedna śruba zabezpieczając + trzy śruby od wentylatora który wyciągasz z alternatorem, żeby było łatwiej. Masz żużytą pompę wtryskowa, późny zapłon, brak kompresji.

    0
  • #3 11 Wrz 2011 22:58
    wpsowa692
    Poziom 24  

    kkknc
    Wszystko pięknie wiem już jak wyjąć sekcję tylko jest jedno ale .
    Maszina wczoraj definitywnie wyzionęła ducha odpaliła z opalarki i jechała całkiem żwawo i po 100 metrach jak nożem odciął zeszła z obrotów i zgasła mimo gazu wciśniętego w podłogę , żeby cholerę z holować musiałem odkręcić przedni wał napędowy uniosłem tył gliwikiem i zepchłem na bok.
    W sobotę nie miałem czasu się nią zając , ustaliłem tylko że paliwo z baku leci do pompy i po odkręceniu rurek od wtrysków pompa podaje paliwo na wtryski czy we właściwej ilości czasie i ciśnieniu nie wiem .
    Być może jutro wyciągnę wtryski i podepnę je pod rurki i zobaczę czy rozpylają etc .
    Nadal obstawiam że to coś z regulatorem obrotów , wnerwia mnie też to że motorek jest dość nie wygodnie zabudowany , zaraz przed pokrywa rozrządu jest przegroda nie wiem czy czasem żeby cokolwiek zrobić przy tym motorku to trzeba go wytargać .

    0
  • Pomocny post
    #4 12 Wrz 2011 00:26
    kkknc
    Poziom 41  

    Regulator to wałek na łożysku i trzy ciężarki nie ma co się popsuć. To łożysko wymienia się przy każdym remoncie silnika i zapominasz o nim do kolejnego remontu.
    Na kole pasowym ( no chyba że ktoś to koło niechlujnie przykręcił i zerwał kołek ustalający) i na obudowie masz znaki do ustawienia zapłonu, pompka ma dużą mozliwość regulacji.

    0
  • #5 12 Wrz 2011 21:52
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Hmm a czym tam się reguluje początek wtrysku ?
    Czyżby podkładaniem podkładek pod pompę ?
    Dziś pompę wymontowałem i poszła do naprawy podobnie wtryski jutro zawiozę .
    Dzięki że podpowiedziałeś mi z tą dmuchawa , bo miałem dostęp i umyłem motorek przed wyjęciem pompki .
    Na pewno masz racje że ten regler to prosty mechanizm ale ja na co dzień robię ursusy a w nich pompe całą się wyciąga i wiezie do regeneracji , a tu nie chce spieprzyć .
    Powiedz mi jeszcze czy ta dźwignia która przesuwa listwę pompy ma chodzić razem z dźwignią gazu , bo tu gdy dodaje gazu to dźwignia stoi jedynie gdy cofam gaz jak do gaszenia to wtedy dźwignia listwy też się cofa .
    Dzięki kkknc za zainteresowanie , pozdrawiam WP.
    Sorry mam jeszcze pytanko jak to jest na pewnej stronie taka pompka wtryskowa to niby 307 zeta a żeby wyremontować starą to same części to tauzen ,nic z tego nie rozumiem .

    0
  • #6 13 Wrz 2011 01:12
    kkknc
    Poziom 41  

    Przesuwasz pompę lewo, prawo na snycach. Podkładkami regulujesz skok jednorazowo dla danej pompki. Ta dźwignia gazu działa na regulator więc nie ma bezpośrednio przełożenia na sterowanie pompki. Nie widziałem jeszcze dobrze zregenerowanej pompy do tego silnika więc pozostaje nowy Bosch za 1800 lub Delfi za 1200.

    0
  • #7 13 Wrz 2011 06:20
    wpsowa692
    Poziom 24  

    No to pipa gościu już zamówił części ,nie wiedziałem że może być gorzej niż jest .
    Dziś się rozstrzygnie.

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Wrz 2011 06:54
    kkknc
    Poziom 41  

    Żeby dobrze zrobić trzeba mieć specjalny przyrząd tylko do tej pompy ( cena ) i wstawić sekcje do tego konkretnego silnika, a nie najtańszą.

    0
  • #9 15 Wrz 2011 21:01
    wpsowa692
    Poziom 24  

    kkknc
    Dzięki wielkie za pomoc , wczoraj maszina ożyła do wieczora poskładałem wsio i dziś z samego rana poszła do roboty i jest OKEY .
    Pompiarz za graty i robocizne wziął nie całe 0,5kpln i chwała mu bo dobrze robotę zrobił .
    Ten ogranicznik dawki ogarnęliśmy z pomocą majstra seniora i jest ok.
    Pozdrawiam WP.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo