Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot vivacity 1999r 50ccm

wojcio43 08 Gru 2011 08:14 2379 14
  • #1 08 Gru 2011 08:14
    wojcio43
    Poziom 9  

    Po wymianie łożysk i simmeringów na wale ciężko kręci sie walem tulejki są...? Co może byc ...

    0 14
  • #2 08 Gru 2011 18:09
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  

    W jaki sposób zmieniałeś łożyska?

    0
  • #3 08 Gru 2011 18:25
    wojcio43
    Poziom 9  

    Wciskalem ...

    0
  • #4 09 Gru 2011 20:13
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  

    Jeśli wprasowałeś łożyska tak jak się to robi czyli najpierw w karety lub wał a później nagrzałeś lub schłodziłeś drugą cześć i włożyłeś łozysko to nic się nie powinno stać. Problem może polegać na nieosiowości czopów wału lub karterów (ale tu raczej były tulejki centrujące. Ten silnik odpaliłeś czy ciężko kręci się w rękach? jeśli w rękach to też mogą to wyć nie przesmarowane uszczelniacze które trą o wał.

    0
  • #5 10 Gru 2011 08:53
    wojcio43
    Poziom 9  

    Ręką ręką jeszcze go nie odpalalem... Bo rozrusznik ma ciężko... Simmeringi były smarowane

    0
  • #6 12 Gru 2011 19:27
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  

    Spróbuj parę razy obrócić wałem. Naładuj AQ i odpal.Masz założony cylinder , głowice , i świece? Może to ciśnienie sprężania.

    0
  • #7 12 Gru 2011 23:32
    wojcio43
    Poziom 9  

    Czy wina tejże trudności może byc za głęboko wbity simmering od strony magneto ?

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Tam jest taki jak by stożek

    Dodano po 1 [minuty]:

    I napęd do pompy oleju ...dozownik...

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Gru 2011 09:07
    jack63
    Poziom 42  

    Czy coś podgrzewałeś? Czy masz jakieś narzędzia poza młotkiem i śrubokrętem? Jakieś wciągacze, pobijaki... Wygląda, że zacisnąłeś łożyska przy składaniu. O ile wał nie jest skrzywiony. Łatwość kręcenia się wału należy sprawdzać ręką przed założeniem simmeringów, ale nawet z nimi opory nie mogą być duże. Da się to wyprowadzić o ile czegoś bardzo nie skrzywiłeś. Trzeba grzać silnik i "walić" w karter młotkiem z pobijakiem w pobliżu łożysk aby siła bezwładności "wyciągnęła" to co ścisnąłeś. Ew. Użyć wyciągacza nakręcanego na czop wału. Wał bez simmeringów ma się kręcić leciutko!

    0
  • #9 13 Gru 2011 17:50
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  

    uszczelniacze raczej nie siedzą na stożku. bynajmniej takich nie widziałem.

    0
  • #10 13 Gru 2011 18:19
    wojcio43
    Poziom 9  

    jack63 o co chodzi z tym zaciśnięciem łożysk że za mocno są wciśnięte... ?
    ''nie grzałem'' mam caly komplet lożysk i uszczelniaczy . . .

    0
  • Pomocny post
    #11 14 Gru 2011 10:35
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Silnik składany młotkiem. Łożyska nowe do wymiany. Wał do centrowania. Czy pomiędzy karterami jest oryginalna uszczelka czy naj* silikonu? Kartery są oryginalne od pary, czy prawy karter był wymieniany (wada: kiepskiej jakości stop aluminium, ciężki wydech i cienkie odlewy = pękanie mocowań wydechu)?
    Prawidłowo silnik powinien być montowany na ciepło, bez użycia młotków, przy czym wał od strony wariatora powinien zostać podparty wyciskaczem w celu usunięcia luzu osiowego łożyska, a po montażu ściśnięcia łożysk. W ten sposób łożyska pracują idealnie na środku bieżni i wał obraca się bez żadnych oporów. Niektóre instrukcje mówią u użyciu specjalnych wyciskaczy i wciągaczy, ale taki sposób nie jest wg. mnie najlepszy.
    Prawidłowy sposób naprawy: http://www.youtube.com/watch?v=Ii7NprirbBM
    Tak wygląda prawidłowo zmontowany silnik: http://www.youtube.com/watch?v=0vu16Z463Ow

    0
  • #13 14 Gru 2011 21:55
    wojcio43
    Poziom 9  

    jack63 kolego ja w pracy składam silniki od różnych samochodów a z takim se nie poradzę. . .

    0
  • #14 14 Gru 2011 22:33
    jack63
    Poziom 42  

    Jak masz takie podejście do tych silników "różnych samochodów" jak do silnika z tematu to współczuje tym silnikom i ich właścicielom.
    Wychodzi na to, ze nie masz bladego pojęcia o bardziej skomplikowanej mechanice.
    Temat do zamknięcia.

    0
  • #15 15 Gru 2011 14:16
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zamykam, wszystko zostało podpowiedziane i pokazane. Korzystając z zawartych tu podpowiedzi autor powinien dać radę naprawić silnik. W przeciwnym wypadku pozostaje oddanie silnika w ręce profesjonalisty.

    0