Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot vivacity 1999r 50ccm

wojcio43 08 Dec 2011 08:14 2685 14
  • #1
    wojcio43
    Level 10  
    Po wymianie łożysk i simmeringów na wale ciężko kręci sie walem tulejki są...? Co może byc ...
  • #2
    kamil_Ziomek
    Level 20  
    W jaki sposób zmieniałeś łożyska?
  • #3
    wojcio43
    Level 10  
    Wciskalem ...
  • #4
    kamil_Ziomek
    Level 20  
    Jeśli wprasowałeś łożyska tak jak się to robi czyli najpierw w karety lub wał a później nagrzałeś lub schłodziłeś drugą cześć i włożyłeś łozysko to nic się nie powinno stać. Problem może polegać na nieosiowości czopów wału lub karterów (ale tu raczej były tulejki centrujące. Ten silnik odpaliłeś czy ciężko kręci się w rękach? jeśli w rękach to też mogą to wyć nie przesmarowane uszczelniacze które trą o wał.
  • #5
    wojcio43
    Level 10  
    Ręką ręką jeszcze go nie odpalalem... Bo rozrusznik ma ciężko... Simmeringi były smarowane
  • #6
    kamil_Ziomek
    Level 20  
    Spróbuj parę razy obrócić wałem. Naładuj AQ i odpal.Masz założony cylinder , głowice , i świece? Może to ciśnienie sprężania.
  • #7
    wojcio43
    Level 10  
    Czy wina tejże trudności może byc za głęboko wbity simmering od strony magneto ?

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Tam jest taki jak by stożek

    Dodano po 1 [minuty]:

    I napęd do pompy oleju ...dozownik...
  • Helpful post
    #8
    jack63
    Level 43  
    Czy coś podgrzewałeś? Czy masz jakieś narzędzia poza młotkiem i śrubokrętem? Jakieś wciągacze, pobijaki... Wygląda, że zacisnąłeś łożyska przy składaniu. O ile wał nie jest skrzywiony. Łatwość kręcenia się wału należy sprawdzać ręką przed założeniem simmeringów, ale nawet z nimi opory nie mogą być duże. Da się to wyprowadzić o ile czegoś bardzo nie skrzywiłeś. Trzeba grzać silnik i "walić" w karter młotkiem z pobijakiem w pobliżu łożysk aby siła bezwładności "wyciągnęła" to co ścisnąłeś. Ew. Użyć wyciągacza nakręcanego na czop wału. Wał bez simmeringów ma się kręcić leciutko!
  • #9
    kamil_Ziomek
    Level 20  
    uszczelniacze raczej nie siedzą na stożku. bynajmniej takich nie widziałem.
  • #10
    wojcio43
    Level 10  
    jack63 o co chodzi z tym zaciśnięciem łożysk że za mocno są wciśnięte... ?
    ''nie grzałem'' mam caly komplet lożysk i uszczelniaczy . . .
  • Helpful post
    #11
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Silnik składany młotkiem. Łożyska nowe do wymiany. Wał do centrowania. Czy pomiędzy karterami jest oryginalna uszczelka czy naj* silikonu? Kartery są oryginalne od pary, czy prawy karter był wymieniany (wada: kiepskiej jakości stop aluminium, ciężki wydech i cienkie odlewy = pękanie mocowań wydechu)?
    Prawidłowo silnik powinien być montowany na ciepło, bez użycia młotków, przy czym wał od strony wariatora powinien zostać podparty wyciskaczem w celu usunięcia luzu osiowego łożyska, a po montażu ściśnięcia łożysk. W ten sposób łożyska pracują idealnie na środku bieżni i wał obraca się bez żadnych oporów. Niektóre instrukcje mówią u użyciu specjalnych wyciskaczy i wciągaczy, ale taki sposób nie jest wg. mnie najlepszy.
    Prawidłowy sposób naprawy: http://www.youtube.com/watch?v=Ii7NprirbBM
    Tak wygląda prawidłowo zmontowany silnik: http://www.youtube.com/watch?v=0vu16Z463Ow
  • #13
    wojcio43
    Level 10  
    jack63 kolego ja w pracy składam silniki od różnych samochodów a z takim se nie poradzę. . .
  • #14
    jack63
    Level 43  
    Jak masz takie podejście do tych silników "różnych samochodów" jak do silnika z tematu to współczuje tym silnikom i ich właścicielom.
    Wychodzi na to, ze nie masz bladego pojęcia o bardziej skomplikowanej mechanice.
    Temat do zamknięcia.
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam, wszystko zostało podpowiedziane i pokazane. Korzystając z zawartych tu podpowiedzi autor powinien dać radę naprawić silnik. W przeciwnym wypadku pozostaje oddanie silnika w ręce profesjonalisty.