Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogien z rury !(!!) jak to zrobic

waisik 16 Gru 2004 18:28 68808 49
  • #1 16 Gru 2004 18:28
    waisik
    Poziom 16  

    Wiec natknelem sie na stronke http://www.firepower.pl/ i powiedzcie mi doklanie jak takie cos mozna wykonac samemu i co powoduje ten ogien???.Iskra jest ale co nieprzepalone paliwo silnika
    (!!)- ozdobnik?[h]

  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Gru 2004 21:05
    P.Artek
    Poziom 21  

    Banalnie prosto,swiece zaplonowa montujesz w rurze wudechowej za ostatnim tlumikiem,kupujesz cewke zaplonowa taka sama jak masz w samochodzie ew. z np.poloneza(jak masz klasyczny zaplon to do klasycznego,jak elektroniczny to do elektronicznego).Laczysz cewke ze swieca,prowadzisz przewody przez przelacznik/przekaznik sterowany wewnatrz samochodu(przelacznikiem/przekaznikiem przelaczasz prad z jednej cewki na druga!) od cewki ktora jest w samochodzie i to wszystko.
    Dziala to tak,jak jedziesz przelaczasz prad z cewki ktora "zasila" silnik na cewke przy wydechu,silnik wytwarza mieszanke ktora nie jest spalona w silniku a zapala sie od swiecy przy wydechu.Oczywiscie z chwila zalaczenia "ogni" silnik gasnie.
    Jesli masz gaznik(i nie ustawiony,bogata mieszanka),swieca,cewka i generator WN,powinny isc ognie caly czas.

  • Sklep HeluKabel
  • #4 17 Gru 2004 11:18
    waisik
    Poziom 16  

    aha to juz wszystko jasne. Probowal moze ktos cos takiego zrobic???I ma w tym doswiadczenie praktyczne???

  • #5 17 Gru 2004 13:42
    IrekKo
    Poziom 32  

    Większość z nas chce żyć.
    Stanowczo odradzam ! ! !
    Był już na forum temat o ogniach.

  • #6 17 Gru 2004 14:23
    waisik
    Poziom 16  

    No wlasnie i taka odpowiedz juz tez jest zadowalajaca a czy ten kupny jest bezpieczny w 100% czy tak samo jak wlasniej roboty??

  • #7 17 Gru 2004 14:55
    marcinekmm
    Poziom 12  

    Generalnie trzeba byłoby się zastanowić na tym, czy masz kase na nowy tłumik... koledze jak walnęło w tłumk w poldku, to nawet się nieoglądał, tylko w pedał i do przodu - nie było już co zbierać... :))

  • #8 17 Gru 2004 15:09
    Falco76
    Poziom 25  

    Poza tym, tłumik nagrzewa się do białości. Więc, jeżeli nie wystrzeli Ci odrazu to na bank długo nie posłuży. Jak dla mnie to totalna głupota.

  • #9 17 Gru 2004 15:15
    Philip26
    Poziom 13  

    Ja kiedyś coś takiego robiłem tyle, że w motorze. Mianowicie podczas jazdy wyłączasz zapłon silnik ci zwalnia co powoduje wyplucie mieszanki do wydechu i po chwili właczasz zapłon no i masz to co chciałes. Ognia może w samochodzie nie zobaczysz ale huk bedzie niesamowity. Praktycznie to podczas jazdy na chwile przekrecasz kluczyk w stacyjce:)

  • #10 17 Gru 2004 15:49
    waisik
    Poziom 16  

    Racja rura mocna sie nagrzeje i szkoda kasy traci na nowy tlumik wiec rozwiazanie nie godne uwagi i nie oplacalne.Wszystkiego juz sie dowiedzialem dzieki wszystkim!!! pozdrawiam

  • #11 17 Gru 2004 17:48
    lukaszb88
    Poziom 11  

    Philip ale rozwiazanie ktore podales bedzie dzialalo tylko dla starych konstrukcji gaznikowych :) dla wtysku to sie nie sprawdzi... wiem tylko, ze to co wybucha to nie spalona mieszanka, i ze konieczny jest do tego wyciety katalizator...

    moze cos na temat:
    http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=4285&highlight=

    pozdrawiam :)

  • #12 17 Gru 2004 17:48
    Adam700
    Poziom 22  

    wiesz co zrób?najlepiej jak masz dostęp do żuka A-11 zresztą obojętne.Rozgrzej go po tym przegazuj.Zrób tak: Rozgrzany silnik,gazuj go,w momencie jak wchodzi na max. obroty wyłącz zapłon,puść pedał gazu i włącz zapłon ponownie.
    Polecam. Niezła rozrywka no i ogień+hałas.
    Jedyne warunki to w miare zdrowy układ wydechowy,próbowałem na starym układzie i zakończyło się wyrwaniem całej rury przy kolektorze. :-)))

  • #13 17 Gru 2004 20:33
    P.Artek
    Poziom 21  

    Zeby nie zniszczyc ukl. wydechowego, swiece zaplonowa montuje sie przy wylocie spalin,za koncowym tlumikiem.Ale ryzyko zawsze jest.
    Najlepsze "marchewki" wychodza w 126p tylko czasami sruby w glowicy wyrywa:)

  • #14 18 Gru 2004 12:55
    waisik
    Poziom 16  

    No to nie warto sie w cos takiego bawic chyba ze ktos ma kase na czesci (nowy tlumik itd). Efekt fajny ale za duzymi kosztami

  • #15 18 Gru 2004 20:24
    kk84
    Poziom 18  

    Witam.


    Temat ciekawy. Mnie osobiście też sie zdarzyło to pare razy przez czysty przypadek, innym razem celowo.

    Jako że Skoda 120L to taki duży Fiat 126p, ogień z rury bardzo łatwo uzyskać, wystarczą dwie rzeczy - wkrętak płaski i troche wiedzy praktycznej. Pierwsze co robimy to rozgrzewamy silnik. Potem podkręcamy srube regulującą ilość paliwa w mieszance, odkręcamy ją tak, by silnik na biegu jałowym "złapał" z 2000 obrotów. Wsiadamy do kabiny, zatykamy uszy i wciskamy pare razy energicznie gaz. Po paru razach trzymamy silnik na max. obrotach i wyłączamy zapłon. Co sie dzieje ?! ho ho, strzela jak z armaty ! :). Osobiście nie wyrwało mi ani razu kolektora, raz tylko tylnia scianka starego tłumika sie oderwała, potem zastąpił ją sportowy "pachoń". Po całej zabawie wracamy do komory silnika, odkrecamy srube ilości paliwa w mieszance na stare położenie i po zabawie.

  • #16 19 Gru 2004 00:07
    melonik
    Poziom 10  

    lukaszb88 napisał:
    Philip ale rozwiazanie ktore podales bedzie dzialalo tylko dla starych konstrukcji gaznikowych :) dla wtysku to się nie sprawdzi... wiem tylko, ze to co wybucha to nie spalona mieszanka, i ze konieczny jest do tego wyciety katalizator...

    moze cos na temat:
    http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=4285&highlight=

    pozdrawiam :)


    witam ten temat na vwzone załozyłem ja:D

    udało mi sie uzyskac płomien ale jak narazie tylko w sposub taki:
    mam auto na gazniku ...
    odłaczyłem kabel od cewki i kreciłem silnikiem i dodawałem gazu , a na koncu układu wydechowego była swieca i co? zapaliło sie :D
    tylko ze moje prowizroyczne urzadzenie do wytwarzania iskier na przez cewke nei wytrzymało i sie spaliło:D

    meczy mnie jedna kwestia
    skoro jadac sobie powidzmy 80 kmh załanczam ten system guzikiem(trzymam) swieca deje iskre w wydechu,a w tym samym momencie nastepuje odcieci zapłonu w samochodzie..> jadac na biegu i wciskajac gaz i idzie ogien z rury bo paliwo jest wyrzucane do układu wydechowego...tylko ze ogladajac filmiki zauwazylem ze jedzie sobie samochod załacza ten patent i co jedzie dalej i dalej wcale sie nei zatrzymuje a ogien dalej leci? to mnie zastanawia ....moze macie jakies pomysły?(wykluczamy jakikolwiek dodatki typu GAz bul Benzyna wstrzykiwane do wydechu).....

  • #17 19 Gru 2004 00:41
    Paszczak22
    Poziom 16  

    Ja powiem tylko tyle, ze to jest zupelnie nie oplacalny interes. Koszt roboty i czesci oraz szkody jakie moze to wyrzadzic nie wsponinajac o tym ze mozna za to dostac mandat i byc skierowanym na ponowny przeglad techniczny co znow wiarze sie z kosztami. Jesli chcesz sobie poszczelac gdzies na pod domem na wsi dla checy to juz twoja sprawa. Ja odradzam takie zabawy

  • #18 19 Gru 2004 01:05
    Boosterpl

    Poziom 17  

    a nie prosciej mala butle turystyczna z gazem, napelnic, umiescic solidnie i przymocowac do niej elektrozawor z jakiejs rozbitej instalacji LPG i wezykiem miedzianym doprowadzic do koncowej rury a na koncu maly iskrownik, wykonalne?

  • #19 19 Gru 2004 01:08
    melonik
    Poziom 10  

    paszczak ty mi nie praw morałów tylko jak cos wiesze na ten temat to mow ,a jak nie to siedz cicho...grrrrr

  • #20 19 Gru 2004 05:38
    Paszczak22
    Poziom 16  

    Jak chcesz to najlepiej jest sobie rozregulowac zaplon. Powodzenia

  • #21 19 Gru 2004 22:02
    P.Artek
    Poziom 21  

    Na filmikach prawdopodobnie sa wozy ktorych wlasciciele wsadzili kasy wiecej niz ich fury kosztuja w salonie,wiec moga miec jakies zasilanie dodatkowym paliwem/gazem.
    Co do kosztow,troche przewodu,przelacznik,przekaznik,swieca,cewka ze szrotu i max bedzie 20zl.Jesli jestes bardzo napalony na taki bajer sprobuj,zobaczysz co wyjdzie:)

  • #22 19 Gru 2004 22:21
    waisik
    Poziom 16  

    Wiadomo mozna cos pokombinowac ale jak czas mi na to pozwoli. Jak cos wyjdzie sie pochwale

  • #23 21 Gru 2004 11:59
    Erwin
    Poziom 16  

    Moi9m zdaniem autka z ktorych podziwiamy takie ogienki nie maja ustaionej mieszanki na pelne spalanie, ale na uzyskanie jak najwiekszej mocy (to sa inne proporcje) do tego dochodzi stosowanie paliw o wysokiej liczbie oktanowej, dlaego podejrzewam ze uzyskanie ognia z takich spalin nie powinno byc porblemem, tymbardziej pamietając że każdy nie do konca spalony związek moze sie zapalić. w tym przypadku powinno się uzyskać efekt jak 2 fast 2 furies.
    A jesli ktoś chce płomień jak z miotacza (ford w 60 Sekund) to podejrzewam że silnik tam jest ogromy i to pluje paliwem, do tego zapłon w układzie wydechowym przy przyspieszaniu i powinno być
    Urządzenia tuningowe montowane dodatkowo w autach posiadają dodatkowy przewód paliwa, i uwazam to za najbezpieczniejszy sposb realizacji takiego "grila" nie robiąz z auta plujki benzynowej.

  • #24 21 Gru 2004 14:41
    wueska
    Poziom 16  

    pewnie wam chodzi o efekt jak w silnikach wrc tylko ze tam ten ogienek jest wywołany jeszcze czym innym napewno nie ma świec w tłumikach.

  • #26 21 Gru 2004 19:47
    waisik
    Poziom 16  

    Bardzo ciekawie to wyglada ale wlasnie czy to jest bezpieczne???Bo to chyba jest najwazniejsze!!!Mozesz opisac swoj wynalazek???

  • #27 22 Gru 2004 00:22
    Lodoo
    Poziom 15  

    witka!!

    tez chce zrobic taki wynalazek i mam dla was pare uwag i pytan:

    1. auto z filmiku rowniez zwalnia po odpaleniu plomieni - to widac, slychac rowniez jak zchodzi z obrotow gdy stoi -- mowie o tych filmikach z www.firepower.pl
    2. stosowanie dodatkowego zasilania paliwem jest glupim pomyslem...
    3. czy mozna to odpalic gdy auto pracuje na LPG??
    4. czy do tej cewki dodatkowej wystarczy podac prad 12V i w tym samym czasie zabrac cewce zaplonowej seryjnej (przekaznik przelaczny) i to wszystko?? czy trzeba jakos inaczej dawac ten prad??
    dziekowka :)

  • #28 24 Gru 2004 08:32
    czarek18
    Poziom 24  

    Witam ja u siebie uzyskałem ogień w skuterze aprilia SR do tłumika przystawiłem świece zapłonową ktura buła podłonczona do genera WN tego od lampy plazmowej i efekt całkiem fajny ssanie na ful tylko ogień pojawia się dopiero gdy silnik schodzi z obrotów.Ale i tak fajnie jak na firepower w 2 minuty

  • #29 27 Gru 2004 11:51
    Marek Kawa
    Poziom 10  

    Ja mam pytanie czy oglądał ktoś Za szybkich, za wściekłych?
    To jak oni zrobili że mieli ogień o różnych kolorach hmmm.
    A tak pozatym to nie jest chyba a raczej zgodne z prawem.
    A w wrc ogień idzie przez to że tam jest zmodyfkowany układ wylotowy jest strumienica oraz obciążenie przez tłumik( bo bez niego stracił by moc). A w poldku to jest normalne że strzela przynajmniej u mnie , rospędza sie go do dużej prędkości na maksymalnych obrotach i na luz czasami sie udaje że strzelito tzw. dziura w obrotach np. przy hamulcowaniu gaśnie hehe). jednym ogień z rury to zabawne. A to dlatego że wylot znajduje sie blisko baku z benzyną a przy wypadku to daje wielkie bum!!!!!!!więc nie radze komuś zaliczać kostnicy :sm2:

  • #30 27 Gru 2004 16:19
    psenny
    Poziom 14  

    Nie mam 100% pewności ale wydaje mi się, że w tym oryginalnym zestawie w momencie w którym jest załączony płomień, cewka nie jest wyłączona na stałe tylko jest cyklicznie przerywane jej zasilanie. Tym sposobem można uzyskać płomień przy jednoczesnej pracy silnika kosztem utrary mocy. A co do bezpieczeństwa to nie można tego używać przy zbyt niskich obrotach silnika, bo wtedy mogą pojawić się strzały a mi chodzi tylko i wyłącznie o płomień z wydechu.