Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 309 1.4 93r. 75kM gaśnie przycina

wazaari 13 Sty 2012 21:27 5487 23
  • #1 13 Sty 2012 21:27
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam. Chciałbym prosić o pomoc w znalezieniu przyczyny falujących wolnych obrotów i czasami całkowitego gaśnięcia auta. Poza tym coś go jakby blokuje przez sekundę podczas jazdy tak jakby całkiem prądu brakło dość odczuwalne przyblokowanie na moment, ale prądy są i nic nie gaśnie (chodzi mi o kontrolki ). Świece, kable, cewka, palec, moduł już wymieniłem i jest dużo lepiej jak było, ciągnie równo i ale zostały jeszcze te tąpnięcia może jeszcze silniczek krokowy albo potencjometr przepustnicy szwankuje. Myślałem jeszcze że to woda w baku ale wlewałem różne preparaty tak że to chyba odpada. Proszę o rady co to może być za przyczyna filtr paliwa też jest wymieniony. Poza tym nie wiem gdzie znajduje się ten potencjometr przepustnicy bo wyczytałem że ma być ale nie mogę go znaleźć. Pozdrawiam i proszę o rady.

    0 23
  • #2 13 Sty 2012 22:16
    Mungoglk
    Poziom 8  

    Ja u siebie w galaxy miałem ten sam problem i pomogła wymiana sondy lambdy i przepływomierza

    0
  • #3 15 Sty 2012 18:17
    wazaari
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie. Myślałem o wymianie sondy już wcześniej dlatego że już od dłuższego czasu świeciła mi się ta pomarańczowa kontrolka, a więcej świeciła niż gasła ale " wyeliminowałem ten problem " po prostu wykręciłem żarówkę aby mnie nie denerwowała. Proszę mi jeszcze podpowiedzieć gdzie znajduje się ten przepływomierz i jakie spełnia zadanie. Pozdrawiam.

    0
  • #4 15 Sty 2012 18:34
    kuszy
    Poziom 12  

    Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza

    0
  • #5 15 Sty 2012 19:54
    wazaari
    Poziom 9  

    Nie bardzo wiem jak to się sprawdza, może jakąś podpowiedź bym prosił i czy to w ogóle mogę sam sprawdzić czy może u mechanika. Kiedyś byłem u mechanika i komputer pokazał że jest wyrobiony potencjometr przepustnicy, inny mechanik powiedział mi że też silniczek krokowy coś szwankuje dlatego że gdy na postoju przygazuję to obrotomierz nie spada płynnie tylko zatrzymuje się na chwilę przy ok 1800 obr. i nawet lekko do góry się wzniesi i potem dopiero spada na wolne obroty na 1000 .

    0
  • #6 15 Sty 2012 21:24
    Mungoglk
    Poziom 8  

    Aby sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze wystarczy odpiąć wąż ssący od filtra powietrza i na odpalonym silniku zasłonić go ręką, jeżeli auto zacznie gasnąć to jest ok i nie ciągnie. a przepływomierz u mnie jest na zamontowany na wężu dolotowym (metalowa łączka z kostką i kablami u góry). Chociaż nie jestem pewny czy w tym modelu jest ale warto sprawdzić

    0
  • #7 15 Sty 2012 21:59
    wazaari
    Poziom 9  

    Dziękuję bardzo za porady, jutro sprawdzę wszystko. Pozdrawiam.

    0
  • #8 16 Sty 2012 09:37
    cyborg39
    Poziom 24  

    Co za glupoty.. Ten silnik nie ma przeplywomierza. Ladnie zabrales sie za "naprawe" samochodu-wyjmujac zarowke od kontrolki "check engine".. Na drugi raz jak cie bedzie bolala glowa to ja po prostu wyrwij-bedzie po problemie..
    Wloz ta zaroweczke i zacznij od podstawowej diagnozy-zczytania kodow bledow z pamieci ECU.. Potem napisz co ciekawego wyczytales i bedziemy myslec co robic

    0
  • #9 16 Sty 2012 16:35
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam. Wyciągając tą żaróweczkę wiedziałem że ona jest od błędów i pokazuje że coś jest nie tak . 6 lat temu kupiłem to auto w Holandii i od tamtej pory czasami co jakiś czas się zapalała . Kiedyś tak się tym nie przejmowałem bo auto jeździło a u mechanika komputer wykazał że potencjometr przepustnicy jest wyrobiony. Ale mniejsza z tym, poszukam tej żaróweczki i włożę na miejsce,tak żeby Pan się tak nie denerwował . Dzisiaj dostałem silniczek krokowy używany taki sam oryginalny , za chwilę wymienię i zobaczę czy coś to dało. Myślę jeszcze czy to nie jest czasami wina nie precyzyjnej wymiany paska rozrządu (nie dawno wymieniałem). Gdyż mechanik wymieniając pasek ściągnął stary i nic nie kręcąc założył nowy a ja na tym się nie znam , wiem tylko że wcześniej inny mechanik kręcił i szukał tych wszystkich znaków i dobrze wtedy to mi poustawiał. Tak myślę że stary pasek był na pewno trochę naciągnięty i coś mogło się zmienić w ustawieniach i przez to może tak mi szarpie (przycina ). A dzisiaj się dowiedziałem że zawory mogę mieć przez to nadpalone jak to jest wina paska i zastanawiam się na kupnem nowego paska i wymianą u dobrego mechanika. Dziękuję za rady i dam znać czy coś na lepsze się zmieni. Pozdrawiam.

    0
  • #10 17 Sty 2012 07:47
    cyborg39
    Poziom 24  

    Pasek raczej nie ma tu nic do rzeczy, ten silnik jest prosty i nie ma czujnika polozenia walu korbowego ani czujnika polozenia walka rozrzadu. Po co chcesz wymienic pozycjoner przepustnicy (silniczka krokowego tam nie ma), jesli ktorys raz wspominasz o wytartym potencjometrze przepustnicy? Nalezaloby wlasnie jego wymienic na poczatek, oraz wlasciwie wyregulowac. Wczesniej oczywiscie zczytac kody blyskowe ECU za pomoca tej zaroweczki ktora wyjales. Jesli nie wiesz jak to zrobic wejdz na forum 205.pl, "dwiesciepiatki" mialy takie same silniki jak twoj, albo poszukaj do pobrania ksiazki napraw Etzolda (jest rowniez i tutaj)

    0
  • #11 17 Sty 2012 10:25
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam i dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź. Tak więc najpierw poszukam na forum jak to się sczytuje te błędy i dam znać co wyszło, choć przyznam że na razie nie mam o tym zielonego pojęcia. A ten potencjometr przepustnicy wiem jak wygląda z internetu do tego peugeota ale nie mogę znaleźć gdzie się znajduje, w którym miejscu i zastanawiam się czy on tu w ogóle jest w tym moim peugeocie. W załączniku prześlę zdjęcia silnika jak to wygląda w rzeczywistości. Silniczek krokowy już wymieniłem on jest chyba razem z tą przepustnicą (tak mi się wydaje) ale nic to nie dało - wymiana. Gość w sklepie motoryzacyjnym mi powiedział że to może być też rozrząd ale teraz to już nic nie wiem jak Pan mi mówi że to jest prosty silnik i to nie nie będzie ta przyczyna. Załączyłem zdjęcia proszę popatrzeć i dać mi znać czy to o ten silnik chodzi i gdzie jest ten potencjometr przepustnicy bo nie mogę go znaleźć. Dodam jeszcze tylko że jak spokojnie jadę to wszystko w miarę jest dobrze ale jak chcę szybciej przyśpieszyć czy pod górę jadę to dodaję więcej gazu czy zredukuję bieg i wtedy pod obciążeniem to się dzieje jakby coś go przez moment przybkokowywało. Pozdrawiam.

    0
  • #12 17 Sty 2012 10:50
    cyborg39
    Poziom 24  

    Ulatwie ci troche zadanie poszukiwan materialow na temat wtrysku Boscha jaki masz w swoim silniku, w ostatnim poscie jest plik w dwoch czesciach do pobrania:
    http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=23942
    Masz silnik TU3M tak na przyszlosc, poczytaj, poreguluj i napisz czy cos pomoglo. Skup sie nad TPS-em i stykiem biegu jalowego

    0
  • #13 18 Sty 2012 15:29
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam ponownie i dziękuję za link do strony forum 205-tki, ale nie mogę wejść bezpośrednio z linku na tą stronę do pobrania ponieważ nie mam tam konta jeszcze tzn. zarejestrowałem się wczoraj ale jeszcze nie dostałem meila od administratora że mogę już się zalogować. Poza tym to ciężko mi jest dostać w sklepach motoryzacyjnych ten potencjometr przepustnicy mimo że podaję jego numer. Ale jest na alegro czy w innych sklepach internetowych z tym samym numerem tylko nie wiem czy będzie pasował chodzi mi o to czy pojemność silnika gra rolę bo wszędzie w opisach jest że pasuje do min. audi seat, renault, vw., skoda a o peugeocie nic. Dlatego chciałem się zapytać czy wystarczy jak jest taki sam nr i czy będzie pasować. Nie wiem też czy może musi być oryginalny . Dodaję zdjęcie i proszę w miarę możliwości o odpowiedź.

    0
  • #14 18 Sty 2012 21:08
    wazaari
    Poziom 9  

    Chciałem dodać że przeszukując informacji o ty potencjometrze dowiedziałem się że to nie jest taka prosta sprawa dlatego ze trzeba podobno znać prądy i odpowiednio go ustawić i lepiej jest kupić całą przepustnicę używaną. Ale mam już na oku potencjometr do zakupu tylko nie wiem czy jak go wymienię to czy trzeba będzie to regulować . Pozdrawiam i proszę o porady za które z góry dziękuję.

    Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

    Witam. Wykręciłem ten potencjometr i zrobiłem zdjęcie wydaje mi się że to będzie ta przyczyna bo ścieżki są troszkę poprzecierane z tego co widać. Tylko nie wiem jak to będzie jak założę nowy z tym ustawianiem prądów. Proszę o pomoc może ktoś wie czy jak ten nowy potencjometr założę to trzeba będzie go regulować? Jak ten stary z powrotem włożyłem to na szczęście odpalił, bo słyszałem że najlepiej tego nie odkręcać i jak już to kupić potencjometr razem z obudową (przepustnicą). Pozdrawiam i proszę o porady.

    0
  • #15 19 Sty 2012 07:20
    cyborg39
    Poziom 24  

    Wlasnie po to wyslalem ci ten link z materialami do sciagniecia zebys sobie sam wyregulowal (nie prady tylko napiecia). Podaj maila to moge ci to samo wyslac bezposrednio. TPS jest ten sam w innych markach bo to wtrysk jednopunktowy Boscha, bardzo popularny kiedys

    0
  • #16 19 Sty 2012 07:41
    wazaari
    Poziom 9  

    Dziękuję bardzo z zainteresowanie i porady mój email : rlacinski(malpa)interia.eu

    Dodano po 57 [sekundy]:

    rlacinski(malpa)interia.eu

    0
  • #17 19 Sty 2012 21:23
    wazaari
    Poziom 9  

    Dziękuję bardzo za bardzo dobry materiał instruktażowy, jutro mam dostać ten potencjometr razem z palcem bo też jest do wymiany jak mi poradził sprzedawca( widział zdjęcia). Mam takie pytanie jak np. wymienię ten palec (suwak) i włożę go tak w taką samą pozycję jak ten stary to może nie trzeba będzie regulować? Tak naprawdę to nie wiem jak się zabiorę do ściągnięcia tego suwaka ale jakoś to muszę zrobić aby niczego nie uszkodzić. Zrobiłem zdjęcie tego suwaka - czy naprawdę jest wytarty jak mi zasugerował sprzedawca potencjometru? Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

    0
  • #18 19 Sty 2012 23:14
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Czytając instrukcje doczytałem takie zdanie:" Uwaga ! Nie ma możliwości regulowania i wymieniania samego potencjometru. W przypadku usterek należy wymienić dolną część przepustnicy " Tak że teraz zastanawiam się czy w ogóle wymieniać ten potencjometr z tym ślizgaczem skoro trzeba wymienić razem z dolną częścią przepustnicy jako całość. No ale może i można skoro można kupić osobno potencjometr . Przyznaję że jestem w kropce i nie wiem czy nie szukać tej przepustnicy. Piszę tak bo naprawdę nie mam za bardzo wiedzy i praktyki w tym temacie a sam mam zamiar to wymienić. Proszę o jakąś poradę czy jest to możliwe i da się zrobić że będzie dobrze działać jak bym chciał właśnie wymienić potencjometr i ślizg (palec). Pozdrawiam.

    0
  • #19 20 Sty 2012 07:20
    cyborg39
    Poziom 24  

    Wymien caly kompletny potencjometr. W tym opracowaniu nieco dalej jest instrukcja jak regulowac wiec nie przejmuj sie zbytnio tym pierwszym zdaniem o nie wymienianiu

    0
  • #20 20 Sty 2012 10:48
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam. Dziękuję Ci bardzo za zainteresowanie wsparcie i pomoc, jak wymienię ten potencjometr to dam znać co i jak. Pozdrawiam.

    0
  • #21 24 Sty 2012 00:21
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam. Wymieniłem potencjometr przepustnicy ale suwaka nie dałem rady wymienić nie dał się ruszyć tak że zostawiłem go w spokoju aby czegoś nie zepsuć. Włożyłem żaróweczkę od check engine w desce rozdzielczej i dokonałem auto diagnostyki wg. instrukcji którą mi przesłałeś i wyszło kilka błędów ( 5-3, 3-3, 3-1, ) poustawiałem wszystko wg. opisu instrukcji ( co zajęło mi trochę czasu ,już myślałem że nie dam rady ale...) i zresetowałem komputer przez odłączenie minusowej klemy na 15 minut . Później włączyłem silnik i na postoju doprowadziłem aby nabrał temperatury do włączenia się wentylatora tj. ok 92 stopnie i dokonałem jazdy próbnej ok 15 minut i w czasie jazdy nie zapaliła się w ogóle lampka check engine , następnie dokonałem auto diagnostyki i nie wykazało ani jednego błędu ( oprócz napięcia akumulatora ale podładowałem go tak że myślę że ten błąd zginie). Ale powstał kolejny problem, podczas wymiany żaróweczki check engine doszło do zwarcia ( przez moją nieuwagę ) ponieważ coś się nadpaliło w liczniku może ścieżka nie wiem ale teraz nie mam podświetlenia licznika, to trwało może 2 sekundy, z czegoś tam się lekko zadymiło minimalnie, miałem niestety włączony zapłon w tym czasie. Nie wiem czy to da się naprawić czy można tam się dostać. Jedno udało mi się naprawić a drugie zepsuć ale co zrobić. Po za tym drugi problem to gdy zapalam silnik to nie zapala się kontrolka stop w pierwszej fazie zapłonu - a powinna , po drugiej też się nie świeci ale to jest normalne i gdy już zapalę silnik to świeci się kontrolka stop na tablicy rozdzielczej i kontrolka temperatury wody i co dziwne jak lekko dodam gazu (obrotów ) to gasną te kontrolki ale nie całkowicie i gdy dodam większych obrotów na ok 3000 to całkiem gasną ale jak obroty spadną to lekko się żarzą , a w czasie jazdy to tylko kontrolka stopu ledwo co się żarzy nie wiem co to może być może czujnik od temperatury wody ale ostatnio jeden wymieniałem tzn. któryś z nich. Dziękuję Ci bardzo za zainteresowanie moimi problemami "cyborg 39 " i za materiały, instrukcje bardzo dla mnie cenne. Może będziesz wiedział coś na ten temat tego stopu i kontrolki wody to proszę Cię o pomoc .Dodam jeszcze żę kontrolka od wody świeci się przy zimnym silniku jak zapalę i jak przygazuję to przygasa . Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #22 24 Sty 2012 09:53
    cyborg39
    Poziom 24  

    Witam, ciesze sie ze moglem pomoc w temacie wtrysku. Co do problemu z kontrolkami-niestety ale prawdopodobnie uszkodziles sciezki nadrukowane na folii w zegarach, bedzie problem to naprawic, chyba ze dasz rade porobic mostki cienkiego przewodu lutując bezposrednio do oprawki zarowki i dalej do wtyczki.. To sposob bardzo dorazny, sprobuj poszukac sprawnych zegarow

    0
  • #23 24 Sty 2012 11:03
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam. Spróbuję wyciągnąć te zegary i zobaczę gdzie jest ta ścieżka uszkodzona, ocenię co da się zrobić. Tylko nie wiem czy tam jest jedna żaróweczka która podświetla wszystkie zegary, czy jest ich więcej ale to zobaczę ? Ciekawy jestem ile kosztują te zegary i czy można je łatwo dostać. A z tym stopem to spróbuję wymienić czujnik od temperatury wody, myślę że to może być ta wada. Puki co, to dobrze że samochód jest sprawny do jazdy. Pozdrawiam.

    0
  • #24 27 Sty 2012 21:05
    wazaari
    Poziom 9  

    Witam. Jeśli chodzi o zegary to faktycznie ścieżka się przepaliła na odcinku 0,5 cm, zlutowałem to cienkim drucikiem na tym małym odcinku, wymieniłem trzy żaróweczki które oświetlają zegary z góry (były spalone) i wszystko działa przynajmniej na razie. A ten świecący stop i kontrolka od wody były spowodowane najprawdopodobniej przepaloną ścieżką, po zlutowaniu wszystko jest ok. Powodem żarzącej się kontrolki od ładowania była padnięta dioda w alternatorze przez co alternator przeładowywał akumulator zawyżonym napięciem. Do tego oba łożyska w alternatorze były do wymiany. Teraz wszystko jest ok. Test auto diagnostyczny nie wykazał żadnego błędu. Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc.

    0