Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter KYMCO - Dink, paliwo nie dopływa do gaźnika.

17 Sty 2012 14:27 8704 2
  • Poziom 17  
    Witam !!
    Jak w temacie skuter KYMCO (model DINK) nie pali. Tak wiec stał sobie w garażu rok czasu nie odpalany generalnie nic przy nim nie było robione, przed postojem pracował idealnie. Co do samej usterki, a wiec próba odpalenia za pomocą rozrusznika zawsze kończy się tak samo czyli rozładowaniem aku, zauważyłem ze do gaźnika nie dopływa paliwo tak wiec wszystkie przewody wymienione na nowe i dalej klapa. W komorze silnika jest po prawej stronie patrząc od tyłu takie aluminiowe coś, na moje oko wygląda to jak pompka paliwa podciśnieniowa wnioskuje to z tego iż są tam trzy króćce, do których są podczepione dwa przewody paliwowe i jeden wychodzący jak by z bloku silnika czyli podciśnienie. Po rozkręceniu tego okazało się paliwo w środku jest natomiast nie jest przekazywane do wężyka który jest połączony z gaźnikiem. Proszę o jakieś rady jak to naprawić lub jeśli nie jest to możliwe to namiary na jakiś serwis który mógł by coś takiego sprzedać.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 42  
    To o czym piszesz nazywa się kranikiem podciśnieniowym. Można go sprawdzić bez rozbierania zasysając wężyk idący do króćca ssącego lub karteru silnika. Po zassaniu paliwo ma płynąć. Jest to zwykły zawór sterowany podciśnieniem. Czasem pęka membrana i paliwo leje się do silnika wężykiem podciśnienia.
    A powodem niezapalania może być jeszcze:
    1. Uszkodzone ssanie automatyczne gaźnika - o ile jest - w skuterach na prawie 100%.
    2. Słaba iskra, czyli uszkodzenie układu zapłonowego.
    3. Brak paliwa ... To już chyba sprawdziłeś?
    4. Wiele, wiele innych rzeczy, ale na początek sprawdź dopływ paliwa omijając kranik i zatykając króciec wężyka podciśnienia kranika.
  • Poziom 9  
    Proponuje tak jak kolega wyżej weź wężyk podciśnieniowy z gaźnika podłączony do kranika zassij go i paliwo powinno płynąć. Jeśli twierdzisz że to jego wina (Brak paliwa) to postaraj się wziąć strzykawkę z benzyną wstrzyknij do gaźnika w miejsce wejścia wężyka od paliwa lub wstrzyknij pod świece i sprawdź czy skuter w ogóle pali. Jeśli zapali i wszystko będzie ok to proponuje po prostu wymianę kranika na nowy.