Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Grande Punto 2008 1.3 MJ po wypadku nie odpala

kwansterp 23 Jan 2012 22:10 21143 39
Optex
  • #1
    kwansterp
    Level 22  
    Witam

    Auto jak w opisie, nie odpala po wypadku, silnik 1.3 Multi Jet, dostał w lewy przód, wymieniona wiązka kabli wraz z nową kasetą bezpieczników.
    Brak połączenia z ECU, ABS i elek. wspomaganiem, dodatkowo brak kontrolki "check silnika" i "świecy". Sterownik poduszek zrobiony.
    Błędy w body computerze:
    - U0426 Minicrypt
    - B1054 Wyłącznik inercyjny
    - B1053 Polecenie wyłącznika bezwładnościowego do węzła sterowania silnika (FIS)
    Wydaje mi się, że właśnie body komputer wysypał się, tylko jak go zsynchronizować do kupy.
    Może ktoś podzieli się wiedzą.
    Pozdrawiam
    Z góry dziękuję
  • Optex
  • Helpful post
    #2
    kortyleski
    Level 43  
    Nie pamiętam ale... Jeśli za odcięcie paliwa po dzwonie odpowiada airbag to źle zrobiony - może warto wymienić na sprawny a nie crash date rzeźbić? jeśli to nie sterownik to co z grzybkiem - takim znanym z renówek? No i gdzies ci plusy uciekaja.... To brak komunikacji, chyba że ten Twój airbag a canie mąci bardzo...
  • #3
    kwansterp
    Level 22  
    Plusy mi uciekły na ECU po zapłonie, ale za to odpowiada Body Comp. który nie wysterowuje przekaźnikiem.
    Sensor zrobiony raczej dobrze, bo jaśki znikają jak je emuluję. W późniejszym czasie deska będzie wymieniana. Teraz zależy mi na odpaleniu auta.
  • Helpful post
    #4
    milejow
    Level 43  
    Znajomy zarzekał się ,że u niego w modelu 2009 zadziałało i podobno jest to opisane w instrukcji:
    Odblokowanie rozruchu po dzwonie:
    * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu
    w pozycję MAR;
    * włączyć kierunkowskaz prawy
    * wyłączyć kierunkowskaz prawy;
    * włączyć kierunkowskaz lewy;
    * wyłączyć kierunkowskaz lewy;
    * włączyć kierunkowskaz prawy
    * wyłączyć kierunkowskaz prawy;
    * włączyć kierunkowskaz lewy;
    * wyłączyć kierunkowskaz lewy;
    * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu
    w pozycję STOP.
  • #5
    kwansterp
    Level 22  
    Tylko że u mnie nie działają kierunki. Zaraz po zapłonie mruga prawy kierunek, który da się wyłączyć, później nie mrugnie już żadna strona.
    Dodatkowo zacięta klapa bagażnika.
  • Helpful post
    #6
    milejow
    Level 43  
    Nikt ci nie każe migać kierunkami tylko pomachać manetką
  • #7
    kwansterp
    Level 22  
    milejow wrote:
    Nikt ci nie każe migać kierunkami tylko pomachać manetką


    To już robiłem na początku, po złożeniu instalacji.

    Dodatkowo na wyświetlaczy pisze No FPS.
    Ten samochód jest dobijający.

    Pozdro
  • Optex
  • #9
    kwansterp
    Level 22  
    neronik1 wrote:
    A nie pisze czasem ON FPS?


    Pisze właśnie. No FPS.
  • #10
    robert199
    Level 21  
    niema tam tradycyjnego włącznika jak np w pandzie pod siedzeniem kierowcy??
  • #11
    kwansterp
    Level 22  
    Włącznik wstrząsowy w tym aucie jest poprzez Airbag.
  • #12
    M.A.K
    Level 15  
    wstrząsowy znajduje się na słupku przednim pasażera mniej więcej na wysokości gdzie zaczyna się konsola , jak nie będziesz widział zdejmij plastik ze słupka musi tam być wyłącznik wypadkowy
  • Helpful post
    #13
    tzok
    Moderator of Cars
    M.A.K wrote:
    wstrząsowy znajduje się na słupku przednim pasażera mniej więcej na wysokości gdzie zaczyna się konsola , jak nie będziesz widział zdejmij plastik ze słupka musi tam być wyłącznik wypadkowy
    "musi to na Rusi..." jak mówi przysłowie, a w MY08 (czyli gdzieś od 3 kwartału 2007) nie ma żadnego wyłącznika wstrząsowego, przynajmniej być go nie powinno, bo w FIATach to nigdy do końca nic nie wiadomo ;)
  • #14
    M.A.K
    Level 15  
    kolego TZOK heh :) podać VIN od G .P . z rocznika 2008 z wypadkowym ?? bo i są takowe ;)
  • Helpful post
    #15
    damdam

    Level 34  
    Panowie doszły mnie słuchy, że w ECU trzeba odblokować? wszędzie cisza na ten temat, mam też takiego pacjenta 2009r. 1.3MJ , centralka airbag odłączona, w ECU błąd blokady paliwa, w body błędów brak. sterownik nie włącza el. pompki paliwa.
    Chłopek pracujący w autoryzowanym fiacie mówi mi że wożą ECU do magika i im je robi.
    ---------
    No dobra, już widzę że w ECU MJD 6F3 jest crash block... ciekawe gdzie jeszcze go wrzucą - do radia?
  • #16
    kwansterp
    Level 22  
    U mnie na razie temat stoi. Wspomaganie pokazało się do diagnozy. Silnik i ABS nadal cisza. Na razie brak czasu na dalsze próby, temat nie gardłowy.
    Dalsze próby reanimacji wkrótce.
  • #17
    xyro
    Level 24  
    Zacznij od sprawdzenie bezpiecznikow. Odepnij pompe ABS, moduł AIRBAG i próbuj połączyć się z silnikiem lub odpalić. Często jakiś rozwalony moduł blokuje komunikację z komputerm.
  • #18
    raski
    Level 9  
    i jak udało się zrobić z tym Grande Punto? Mam podobny przypadek i czytałem w necie że to częsta przypadłość... ludzie czemu każdy Fiat Grande Punto musi nie palić po wypadku :(
  • #19
    kwansterp
    Level 22  
    Auto odpalone.
    Zawiozłem do magika od Fiatów, podobno body computer blokuje komunikacje z tymi modułami. Zresztą wszystkiego i tak mi nie zdradził, szczególnie nie naciskałem na to, taka wiedza nie jest dla wszystkich. Rozumiem to, chociaż byłem ciekawy. Ja i tak miałem sporo pracy aby poskładać wszystko do kupy, poduchy, deska itp.
    Powodzenia
  • #20
    tzok
    Moderator of Cars
    raski wrote:
    ludzie czemu każdy Fiat Grande Punto musi nie palić po wypadku :(
    Nie każdy, tylko te od MY2008... a dlaczego? Mogę wymienić przynajmniej kilka powodów:
    - żeby nie jeździć niesprawnym samochodem,
    - żeby nie uciec z miejsca kolizji,
    - żeby byle "pan Kaziu" nie potrafił "naprawić" auta przy pomocy kilku rezystorków wpiętych zamiast poduszek / żeby wymusić wykonywanie napraw powypadkowych zgodnie z procedurami fabrycznymi w autoryzowanych serwisach.

    Procedurę odblokowania blokady paliwa podał milejow ale to jest pomocne tylko po lekkiej stłuczce... po większej siada komunikacja BODY z ECU i nie uda się odblokować, a przyczyny trzeba szukać w wiązce elektrycznej ;)
  • #21
    M.A.K
    Level 15  
    większej czyli ile musi być po wystrzale ,
    miałem przypadek :
    -obu czołowych wystrzelonych
    - jednej kurtyny
    -obu napinaczy( to wiadome)

    a po za tym takie uderzenie że silnik z łap spadł

    szczerze mówią
    -wciśnięty wstrząsowy
    - odłączony sensor całkowicie

    auto po przepompowaniu kilka razy pompką by się odpowietrzył układ odpala na raz


    chodzi Ci o przerwę wiązki na CAN -ie ? między body a ecu

    W TEJ CHWILI CZYSTA MOJA CIEKAWOŚĆ ...

    chyba że miałem dziwny przypadek ....

    pozdro
  • #22
    tzok
    Moderator of Cars
    M.A.K wrote:
    chodzi Ci o przerwę wiązki na CAN -ie ? między body a ecu
    Dokładnie tak, lub zwarcie na linii CAN, unieruchamiające BODY. U mnie czasem po deszczu pada BODY - inne węzły CAN go nie widzą, nie działają wtedy też zegary (na desce "choinka") ani radio.

    ***

    Tak tytułem uzupełnienia - jest napisane "FPSon":
    Fiat Grande Punto 2008 1.3 MJ po wypadku nie odpala
  • #23
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam kolegów wiem że dawno te tematy były ale mam taki sam problem z fiatem 2009 1.2 8v jeżeli jest sucho odpala i nie ma problemu a jak popada to już zapala się ikona kłódka nie słychać pompki w zbiorniku i na wyświetlaczu komunikat noFPS i brak komunikacji z komputerem czy może ktoś mi może podpowiedzieć gdzie jakieś słabe punkty co brak sprawdzić bo już ręce opadają pozdrawiam.
  • #24
    carrot
    Moderator of Cars
    Zobacz czy na prawym słupku, przy prawym bucie pasażera jest wyłącznik FPS
  • #25
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak dzieje się tak po deszczu i jest przy tym brak komunikacji z ECU, to szukaj "zieleni" (zalania) w skrzynce bezpieczników/przekaźników pod maską.
  • #29
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam skrzynka rozebrany na jednym pilnie od przekaźnika było zielono. Ale było przejście wyczyszczone i zrobione i dalej nie odpala czy może ma ktos jakieś pomysły a już się ucieszyłem że będzie działało bo naprawdę się utlenia blaszka plusowa. Może ma ktoś schemat takiego Fiata jakie zasilania masy na komputer powinny być Punto 2009 rok 1.2 8v Na liczniku kłódka i napis noFPS. I trójkacik żółty.
  • #30
    tzok
    Moderator of Cars
    ...ale rozebrałeś skrzynkę (wyjąłeś jej wnętrzności)? Czy tylko wyjąłeś przekaźniki i bezpieczniki? Jeśli pin przekaźnika był już zielony, to w środku pewnie "kwitnie".