Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Grande Punto 2008 1.3 MJ po wypadku nie odpala

23 Sty 2012 22:10 15131 21
  • Poziom 22  
    Witam

    Auto jak w opisie, nie odpala po wypadku, silnik 1.3 Multi Jet, dostał w lewy przód, wymieniona wiązka kabli wraz z nową kasetą bezpieczników.
    Brak połączenia z ECU, ABS i elek. wspomaganiem, dodatkowo brak kontrolki "check silnika" i "świecy". Sterownik poduszek zrobiony.
    Błędy w body computerze:
    - U0426 Minicrypt
    - B1054 Wyłącznik inercyjny
    - B1053 Polecenie wyłącznika bezwładnościowego do węzła sterowania silnika (FIS)
    Wydaje mi się, że właśnie body komputer wysypał się, tylko jak go zsynchronizować do kupy.
    Może ktoś podzieli się wiedzą.
    Pozdrawiam
    Z góry dziękuję
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nie pamiętam ale... Jeśli za odcięcie paliwa po dzwonie odpowiada airbag to źle zrobiony - może warto wymienić na sprawny a nie crash date rzeźbić? jeśli to nie sterownik to co z grzybkiem - takim znanym z renówek? No i gdzies ci plusy uciekaja.... To brak komunikacji, chyba że ten Twój airbag a canie mąci bardzo...
  • Poziom 22  
    Plusy mi uciekły na ECU po zapłonie, ale za to odpowiada Body Comp. który nie wysterowuje przekaźnikiem.
    Sensor zrobiony raczej dobrze, bo jaśki znikają jak je emuluję. W późniejszym czasie deska będzie wymieniana. Teraz zależy mi na odpaleniu auta.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Znajomy zarzekał się ,że u niego w modelu 2009 zadziałało i podobno jest to opisane w instrukcji:
    Odblokowanie rozruchu po dzwonie:
    * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu
    w pozycję MAR;
    * włączyć kierunkowskaz prawy
    * wyłączyć kierunkowskaz prawy;
    * włączyć kierunkowskaz lewy;
    * wyłączyć kierunkowskaz lewy;
    * włączyć kierunkowskaz prawy
    * wyłączyć kierunkowskaz prawy;
    * włączyć kierunkowskaz lewy;
    * wyłączyć kierunkowskaz lewy;
    * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu
    w pozycję STOP.
  • Poziom 22  
    Tylko że u mnie nie działają kierunki. Zaraz po zapłonie mruga prawy kierunek, który da się wyłączyć, później nie mrugnie już żadna strona.
    Dodatkowo zacięta klapa bagażnika.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nikt ci nie każe migać kierunkami tylko pomachać manetką
  • Poziom 22  
    milejow napisał:
    Nikt ci nie każe migać kierunkami tylko pomachać manetką


    To już robiłem na początku, po złożeniu instalacji.

    Dodatkowo na wyświetlaczy pisze No FPS.
    Ten samochód jest dobijający.

    Pozdro
  • Poziom 22  
    neronik1 napisał:
    A nie pisze czasem ON FPS?


    Pisze właśnie. No FPS.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    niema tam tradycyjnego włącznika jak np w pandzie pod siedzeniem kierowcy??
  • Poziom 22  
    Włącznik wstrząsowy w tym aucie jest poprzez Airbag.
  • Poziom 14  
    wstrząsowy znajduje się na słupku przednim pasażera mniej więcej na wysokości gdzie zaczyna się konsola , jak nie będziesz widział zdejmij plastik ze słupka musi tam być wyłącznik wypadkowy
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    M.A.K napisał:
    wstrząsowy znajduje się na słupku przednim pasażera mniej więcej na wysokości gdzie zaczyna się konsola , jak nie będziesz widział zdejmij plastik ze słupka musi tam być wyłącznik wypadkowy
    "musi to na Rusi..." jak mówi przysłowie, a w MY08 (czyli gdzieś od 3 kwartału 2007) nie ma żadnego wyłącznika wstrząsowego, przynajmniej być go nie powinno, bo w FIATach to nigdy do końca nic nie wiadomo ;)
  • Poziom 14  
    kolego TZOK heh :) podać VIN od G .P . z rocznika 2008 z wypadkowym ?? bo i są takowe ;)
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    Panowie doszły mnie słuchy, że w ECU trzeba odblokować? wszędzie cisza na ten temat, mam też takiego pacjenta 2009r. 1.3MJ , centralka airbag odłączona, w ECU błąd blokady paliwa, w body błędów brak. sterownik nie włącza el. pompki paliwa.
    Chłopek pracujący w autoryzowanym fiacie mówi mi że wożą ECU do magika i im je robi.
    ---------
    No dobra, już widzę że w ECU MJD 6F3 jest crash block... ciekawe gdzie jeszcze go wrzucą - do radia?
  • Poziom 22  
    U mnie na razie temat stoi. Wspomaganie pokazało się do diagnozy. Silnik i ABS nadal cisza. Na razie brak czasu na dalsze próby, temat nie gardłowy.
    Dalsze próby reanimacji wkrótce.
  • Poziom 24  
    Zacznij od sprawdzenie bezpiecznikow. Odepnij pompe ABS, moduł AIRBAG i próbuj połączyć się z silnikiem lub odpalić. Często jakiś rozwalony moduł blokuje komunikację z komputerm.
  • Poziom 2  
    i jak udało się zrobić z tym Grande Punto? Mam podobny przypadek i czytałem w necie że to częsta przypadłość... ludzie czemu każdy Fiat Grande Punto musi nie palić po wypadku :(
  • Poziom 22  
    Auto odpalone.
    Zawiozłem do magika od Fiatów, podobno body computer blokuje komunikacje z tymi modułami. Zresztą wszystkiego i tak mi nie zdradził, szczególnie nie naciskałem na to, taka wiedza nie jest dla wszystkich. Rozumiem to, chociaż byłem ciekawy. Ja i tak miałem sporo pracy aby poskładać wszystko do kupy, poduchy, deska itp.
    Powodzenia
  • Moderator Samochody
    raski napisał:
    ludzie czemu każdy Fiat Grande Punto musi nie palić po wypadku :(
    Nie każdy, tylko te od MY2008... a dlaczego? Mogę wymienić przynajmniej kilka powodów:
    - żeby nie jeździć niesprawnym samochodem,
    - żeby nie uciec z miejsca kolizji,
    - żeby byle "pan Kaziu" nie potrafił "naprawić" auta przy pomocy kilku rezystorków wpiętych zamiast poduszek / żeby wymusić wykonywanie napraw powypadkowych zgodnie z procedurami fabrycznymi w autoryzowanych serwisach.

    Procedurę odblokowania blokady paliwa podał milejow ale to jest pomocne tylko po lekkiej stłuczce... po większej siada komunikacja BODY z ECU i nie uda się odblokować, a przyczyny trzeba szukać w wiązce elektrycznej ;)
  • Poziom 14  
    większej czyli ile musi być po wystrzale ,
    miałem przypadek :
    -obu czołowych wystrzelonych
    - jednej kurtyny
    -obu napinaczy( to wiadome)

    a po za tym takie uderzenie że silnik z łap spadł

    szczerze mówią
    -wciśnięty wstrząsowy
    - odłączony sensor całkowicie

    auto po przepompowaniu kilka razy pompką by się odpowietrzył układ odpala na raz


    chodzi Ci o przerwę wiązki na CAN -ie ? między body a ecu

    W TEJ CHWILI CZYSTA MOJA CIEKAWOŚĆ ...

    chyba że miałem dziwny przypadek ....

    pozdro
  • Moderator Samochody
    M.A.K napisał:
    chodzi Ci o przerwę wiązki na CAN -ie ? między body a ecu
    Dokładnie tak, lub zwarcie na linii CAN, unieruchamiające BODY. U mnie czasem po deszczu pada BODY - inne węzły CAN go nie widzą, nie działają wtedy też zegary (na desce "choinka") ani radio.

    ***

    Tak tytułem uzupełnienia - jest napisane "FPSon":
    Fiat Grande Punto 2008 1.3 MJ po wypadku nie odpala