logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaką obudowę wybrać do głośnika Alphard LW1200 4 ohm? B-R czy zamkniętą?

sz4kal 29 Gru 2004 12:25 1917 9
REKLAMA
  • #1 1094425
    sz4kal
    Poziom 2  
    Witam was serdecznie i licze na cenną pomoc.

Mój problem polega na tym iż nie potrafie dopasować obudowy do głośnika Alphard Lw1200 4 ohm. Parametry :

Qts =0,64
    Qms=3.22
    Qes= 0,79
    VAS= 164

Chodz mi przedewszystkim o to by był tam bas :). I jaką polecacię obudowe B-R czy zamkniętą ?? wiem że tak głupio się prosić o pomoc tak za nic ale naprawde jestem zielony z tego. ale zapewniam że gdy będe w stanie pomóc to pomoge :)

Dziękuje z góry za pomoc :)

P.s Gdy mi już pomożecie określić obudowe i objętośc to byłbym wdzięczny za podanie jaką mam kupić do tego zwrotnice :) THX!!

POmyłka nie ten dział. Przepraszam
  • REKLAMA
  • #2 1094550
    SPEAKERS_XP
    Poziom 24  
    Ocena: 53
    Niestety wybrales baaardzo kiepski glosnik.
    Jezeli ma byc obudowa b-r to nie mniejsza jak 120l i strojenie w granicach 20Hz, jezeli obudowa zamknieta to tez nie mniej jak 100-120l, w obudowie zamknietej "ladniej" to zagra, ale bedzie mniej basu...zwrotnice albo kup gogtowa do subwoofera albo oblicz sobie filtr drugiego rzedu w programie winisd dla wybranej czestotliwosci i zaopatrz się w odpowiednia cewke i kondensator...
    Tutaj masz posta zwiazanego troche z tematem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic219151.html

PS. Twoj post powinien znalezc sie tylko w dziale akustyka, a nie audio czy konstrukcjach...
  • REKLAMA
  • #4 1094602
    SPEAKERS_XP
    Poziom 24  
    ->>alton widze ze mamy troche rozne podejscie do sprawy ;) Ale ta obudowa musi byc troche wieksza niz podales...Pozdr
  • #5 1095292
    micho a
    Poziom 35  
    Ocena: 138
    ja proponuje 60l 40 hz buda troche większa jak vas akle bedzie lepszy bas niż w zalecanej 40l 40hz