Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cc 700 majonez pod korkiem-uszczelka pod głowicą OK

03 Maj 2012 21:31 5914 18
  • Poziom 29  
    Mam problem w cc 700 ojca pod korkiem gromadzi sie masło
    Uszczelka pod głowicą była robiona i głowica planowana jakieś 2 m-ce temu- brak pęknięć
    Było również podejrzenie że uszczelka pod pompą wody lub miską olejowa -zostały wymienione
    Termostat nowy- w czasie jazdy trzyma równe 90C
    Zalany nowym olejem selena 10w40
    Płynu minimalnie ubywa
    CC jeździ na trasie 15 km w jedną stronę
    Podejrzewam że sączy sie spod nakrętek głowicy choć były wkręcane na silikonie
    CC normalnie odpala i jeździ
    Brak bąbli w układzie chłodzenia
    Nie interesuje mnie wariant''tego sie nie opłaci naprawiać''!!!
    Proszę o pomoc bo już ręce opadają a to kochany samochód taty
  • Poziom 16  
    Duże znaczenie mają nakrętki i raczej polecany jest dobry klej a nie silikon. Możliwe także pęknięcie cylindra.
  • Poziom 29  
    Cylindry też były macane ze wszystkich stron i nic nie widać
    Myślałem żeby pod nakrętki od głowicy dać podkładki miedziane i może by wreszcie uszczelniły bo by sie do cisnęły ile trzeba
    Do układów paliwowych i hydrauliki stosuje sie podkładki miedziane i uszczelniają dobrze łączenia na króćcach
  • Poziom 34  
    Zrób test na CO2 w jakimś warsztacie.
  • spec od auto-elektro
    Wydałeś niepotrzebnie pieniądze to normalny objaw.P
  • Poziom 35  
    viper555 napisał:
    Wydałeś niepotrzebnie pieniądze to normalny objaw.P


    Nienormalne by było jakby cały olej przistoczył sie w masło. Zresztą tego masła jest tam może ze 3 łyżki jak długo nie odkręcasz korka.
  • Poziom 27  
    A kopci na gęsto-biało? Bo jeśli tak woda z ukł. chłodz. dostaje się do komory spalania i wydziela się para wodna z wydechu. Ale to by kopcił naprawdę jak z parowozu, powód - uszczelka pod głowicą.

    Zrób próbę szczelności układu chłodzenia pod ciśnieniem. A test na CO2 mówi o tym czy spaliny nie dostają się do ukł. chłodzenia poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
  • Poziom 10  
    ciekawe jak i czy z odpowiednia siłą były śruby dokręcane bo to też ważne
  • Poziom 30  
    bizon_126 napisał:
    ...Uszczelka pod głowicą była robiona i głowica planowana jakieś 2 m-ce temu- ...
    Płynu minimalnie ubywa...
    CC jeździ na trasie 15 km w jedną stronę...


    uszczelka wymieniana, a płynu ubywa - i tu jest może odpowiedź.
    spróbuj również, oprócz systematycznego usuwania tej mazi z korka, zostawiać gorący silnik po jeździe aż do jego ostygnięcia z wykręconym korkiem oleju.
    coś tam zawsze odparuje...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki gaźnik? Aisan ma pod gaźnikiem ogrzewanie, czy weber też to nie wiem.
  • Poziom 17  
    To się może dziać różnych autach. Reguły nie ma, niektórzy mówią że to przez ubywający płyn chłodniczy, inni że przez przedmuchy. Ja obstawiam to drugie.

    Czasem pomaga wymiana oleju na innego producenta. Następnym razem warto próbować.
  • Poziom 35  
    Przemo9826 napisał:
    Jaki gaźnik? Aisan ma pod gaźnikiem ogrzewanie, czy weber też to nie wiem.
    A co to ma do masła pod korkiem oleju?

    Pozatym pod korkiem oleju jest zimno bo jest blaszany poza silnikiem a tamtędy wyprowadzane są produkty z silnika spod tłoków i tam sie kondensuje para wodna z kropelkami oleju i przepis na masełko wyczerpany.
  • Poziom 29  
    Gaźnik obecnie fos ale oryginalnie był aisan
    Po aisanie juz naprawdę mało pozostało
    Płynu ubywa naprawdę minimalnie a masła tez jest tylko odrobinę
    Przez jakiś czas nie było wcale musztardy nawet jak nie trzymał termostat
    Głowica była dokręcana wg schematu z infotech-a za pomocą klucza dynanometr.
    Jak płyn szedł na tłoki to były problemy z odpalaniem a on po nocy odpala nawet bez ssania i to za pierwszym obrotem
    W układzie jest ciśnienie w normie brak powietrza w płynie, tak więc jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to że jednak sączy się ze szpilek
    Co myślicie żeby pod nakrętki głowicy dać podkładki miedziane oczywiście przy następnym demontażu
  • Poziom 15  
    daj sobie spokój,kiedyś w moim też tak miałem i wielu moich znajomych,w mioch rękach przelatał sporo ponad 200 000
  • Poziom 29  
    Ja bym sobie może i dał spokój ale ojciec nalega a wole ja to jakoś usprawnić niż ma zawieść do jakiegoś warsztatu i po wkładają masę nowych często nie potrzebnych części i skasują kupę pieniędzy
    Na co dzień pracuje jako mechanik samochodowy ale silnik cc 700 jest dla mnie całkiem dziwny
    Dodam że odmę wypuściłem pod silnik bo w sezonie zimowym zamarzały klapki od ssania

    Dodano po 19 [minuty]:

    Jak już wspominałem tata jest bardzo uczulony na punkcie tego samochodu tak więc co począć?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Niech jeździ dalej na grzyby albo do bardziej oddalonego kościoła, lub maska na kłódkę.
  • Moderator na urlopie...
    Ciągła jazda na krótkich dystansach! Ot, cała filozofia - reszty komentował nie będę :D
    Popieram kolegę:
    viper555 napisał:
    Wydałeś niepotrzebnie pieniądze to normalny objaw.P
  • Poziom 29  
    Co dzień jeździ do pracy 15 km w jedna stronę
    Fakt że jak brat po gonił trochę cc po Krakowie to pod korkiem było czyściutko
    Trochę zmienię tor śledztwa
    Jak sie montuje reperaturkę pompy wody w tym silniku?
    wiem gdzie się znajduje ale czy wystarczy ja wprasować tulejką czy jakoś trzeba dawać na kleju?