logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kod wygaszania zegara Nixie

picme 15 Maj 2012 15:01 5192 2
REKLAMA
Treść została przetłumaczona angielski » polski Zobacz oryginalną wersję tematu
  • #1 10898755
    picme
    Poziom 9  
    Niedawno zbudowałem ten jednocyfrowy zegar Nixie.
    http://www.electronixandmore.com/nixieclocks/3.html
    Nie jestem nowy w elektronice, ale muszę przyznać, że wiem bardzo niewiele, jeśli chodzi o programowanie, tylko w Picaxe i Arduino. Ten mały zegar tak mnie zafascynował, że postanowiłem nawet zrobić dla niego płytkę drukowaną. Jedyną wadą, jaką mogłem znaleźć, był brak opcji wygaszenia wyświetlacza, gdy nie jest oglądany, a tym samym przedłużenie lampy. Można to włączyć do kodu i naprawić, ponieważ tak naprawdę nie potrzebuję, aby można go było zmieniać za pomocą menu. Przejrzałem plik asm, ale ciężko mi się z nim pracuje.
    Jeśli ktoś mógłby pomóc, byłbym bardzo wdzięczny.
  • REKLAMA
  • #2 10900524
    And!
    Admin grupy Projektowanie
    Ocena: 785
    Bez kodu źródłowego zmiany są możliwe, ale trudne.
    Może możesz użyć rozwiązania sprzętowego?
    Możesz po prostu odłączyć zasilanie lampy,
    z bezpośrednim przełącznikiem lub układem czasowym.
  • #3 10937452
    picme
    Poziom 9