Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda 1.2 - sterownik LPG STAG150

DEXTRAN 05 Jul 2012 16:21 2837 6
  • #1
    DEXTRAN
    Level 15  
    Witam,
    będę montował instalację LPG do Fiata Pandy 1.2 (2003r.). Instalka II gen. W aucie jest sterownik oparty na 2 sondach lambda. Gazownik twierdzi, że STAG150 nie obsłuży takiego układu i nie da się ustawić emulacji tak aby mapa się nie rozjeżdżała. Proszę o opinie czy jest tak faktycznie i ewentualnie jaką centralę LPG byście polecali w tym wypadku. Zależy mi na tym aby emulator był już wbudowany w centralkę LPG... W Tartarini jakość to lata ale tego nie chcę...

    Zastanawiam się też czy nie można podać tego samego sygnału z emulatora to obu kanałów z sond lambda ?
  • Helpful post
    #2
    SQ9MEM
    Level 29  
    Odpowiem najpierw na ostatnie pytanie - nie, nie można. Żadnej centralki pod II gen. bym nie polecał, bo pakowanie instalacji II generacji do takiego silnika jest nieporozumieniem. Z tego co widziałem na zdjęciach to kolektor ssący w tym silniku jest plastikowy - chcesz go wymieniać na nowy po każdym strzale ? Wybij sobie z głowy montaż takiej instalacji i zainwestuj w wielopunktową.
  • Helpful post
    #3
    tzok
    Moderator of Cars
    Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik).

    Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
  • #5
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Valteki dodawane do Staga 300 "nie obskoczą" tego silnika. Minimum, to Matrix-hd-344
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Valteki sprzedawane w zestawie ze STAG-300 to w ogóle ciężko nazwać wtryskiwaczami, niemniej w tym silniku da radę je zestroić, tu jest pełna sekwencja, więc czasy wtrysku znacznie dłuższe niż w Punto 75. Problem w tym, że trzeba będzie taką instalację regulować co 7-10 tys. km.
  • #7
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Dlatego jeśli robi większe przebiegi, to warto będzie założyć coś lepszego - kilka regulacji mniej i koszt się zwraca.