Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 2003 - Zablokowane tylne drzwi pasażera

17 Sie 2012 13:06 33051 29
  • Poziom 12  
    Witam,
    Problem wygląda następująco: drzwi zablokowały się i nie można ich otworzyć ani z zewnątrz ani wewnątrz. Pociągając klamkę od środka dzyndzelek wyskakuje lecz po puszczeniu zaraz opada- doszukałem się info że załączył się tryb 'SAFE'. Próbowałem 2krotnie w ciągu 2 sekund zaryglować auto w celu wyłączenia tej funkcji lecz bez efektów ;/
    Rozebrałem tapicerkę auta, mam dostęp do wiązki idącej do zamka, czy ktoś może powiedzieć mi na które kable podać napięcie (12v ?) by odryglować ten zamek i otworzyć te drzwi ?
    Na widoku mam 6pinową wtyczkę (przewodów jest 5).
    Skoda Fabia 2003 - Zablokowane tylne drzwi pasażera

    P.S. Komputer nie wskazuje żadnych błędów ; /

    Będę wdzięczny za pomoc w odblokowaniu tych drzwi.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Wtyk-1 i wtyk-2,zmienna biegunowość.
  • Poziom 12  
    Dziękuję serdecznie. Dziś wieczorem sprawdzę- mam nadzieje że zadziała :))
    Pomógł dla Ciebie oczywiście :)
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Na początek jak możesz to walnij w sam zamek przeważnie pomaga i silnik ruszy.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam,
    Dziękuję za pomocne odpowiedzi.
    Niestety ani stukanie ani podawanie napięcia nie pomogło- piny 1 i 2 są zwarte!
    Czyli zamek do śmieci, nie chciałem niszczyć połowy drzwi poskładałem do kupy... auto jeździ nadal z niesprawnymi drzwiami ;/
  • Poziom 27  
    Musisz go rozdłubać od środka aby puścił, ostatnio robiłem taką akcję w b5FL, tylko miej już zamek na zapas. Uważaj tylko abyś nie pomylił się z golfem, bo one tak samo wyglądają ale elektrycznie są inne troche. Od Polo chyba będzie taki sam.
  • Poziom 9  
    Pozwólcie że sie dołączę. Mianowicie powidzcie w jaki sposób połamać zamek, czy rozłupywać wszystko jak leci i co chwila próbować otworzyć drzwi od zewnątrz. Mam zaryglowane drzwi w superbie 1. Stukanie od zewnatrz w drzwi nic nie daje więc pozostaje mi łamanie tylko jak?
  • Poziom 13  
    sprawdz jeszcze raz kable koloru:
    2 - fiolet+zolty
    1 - niebieski+zolty
    mam wrazenie ze mierzyles kabelki 6+5 lub 6+4 ktore powinny byc zwarte
    jesli nie ruszy ale bedzie slychac jakies ciche klikanie sprobuj podac troche wyzsze napiecie.
    wszystko to mozesz robic bez rozbierania drzwi. kable sa wyciagniete do przelotki na slupku B (pin 9 i 11 - moga byc inne ale dojdziesz po kolorach)

    zbuku:
    w superbie masz kabelki czarno/szary i czarno/niebieski - u Ciebie niestety zamek jest sterowany z modulu na silniczku podnoszenia szyb wiec musisz sie podpinac prosto do zamka po rozebraniu drzwi lub do wtyczki przy silniczku po zdjeciu tapicerki.

    pati:
    zamek z 5 drzwiowego polo (2002+) lub 5 drzwiowej ibizy (2002+) podejdzie ale po 2004r byl tam lekki lifting elektryki wiec zamki po 2004r moga byc sterowane inymi kolorami lub innymi pinami (do potwierdzenia)
  • Poziom 19  
    Robiłem coś takiego w Ibizie i była to usterka w samym zamku jeśli nie można podnieść rygla ręcznie, podawanie prądu 'na krótko" nic nie pomoże . Odkręciłem te śrubki które było można tak by rozpołowić obudowę zamka resztę musiałem wyłamać dopiero otworzyłem drzwi. Bez dewastacji tego raczej nie otworzysz drzwi. Przynajmniej w seacie nie da się odkręcić wszystkich śrub by rozpołowić obudowę. Kupiony miałem taki sam zamek ale na płytce nie miał rezystora. (przelutowałem ze starego zamka dopiero central zadziałał) tak na wszelki wypadek piszę bo czasem jest rezystor czasem nie.
  • Poziom 27  
    gawlo235 napisał:
    Robiłem coś takiego w Ibizie i była to usterka w samym zamku jeśli nie można podnieść rygla ręcznie, podawanie prądu 'na krótko" nic nie pomoże . Odkręciłem te śrubki które było można tak by rozpołowić obudowę zamka resztę musiałem wyłamać dopiero otworzyłem drzwi. Bez dewastacji tego raczej nie otworzysz drzwi. Przynajmniej w seacie nie da się odkręcić wszystkich śrub by rozpołowić obudowę. Kupiony miałem taki sam zamek ale na płytce nie miał rezystora. (przelutowałem ze starego zamka dopiero central zadziałał) tak na wszelki wypadek piszę bo czasem jest rezystor czasem nie.


    Dokładnie z tym rezystorem są Polówki ibizy fabie a bez to passaty golfy octavie.
    z rezystorem sterowanie jest na jednym kablu zamykaniem i otwieraniem a bez na dwóch ;)
  • Poziom 19  
    Temat widzę wciąż aktualny.
    Mam to samo, zamek nie reaguje, chociaż silniczek pracuje, czyli raczej problem mechaniczny.
    Rozebrałem przy zamkniętych drzwiach tapicerkę (nie ma z tym problemu), poluźniłem metalowy korpus zasłaniający wnętrze drzwi, mam tam jakieś możliwości włożenia nie wiem drucika, brzeszczota itp, ale co i gdzie nacisnąć, pociągnąć, aby otworzyć drzwi?
    Ostatecznie wykryłem jeszcze jedną opcję:
    - po opuszczeniu oparcia tylnej kanapy można odkręcić plastikową osłonę błotnika wyprofilowanej kształtki nadkola, gdzie mam przez otwór dostęp do nakrętek śrub skobla zamka (skobel pozostający na karoserii otwartych drzwi), ale czy uda mi się odkręcić nakrętki skoro nie będę miał możliwości trzymania wkrętakiem krzyżowym śrub od strony zewnętrznej?
    Wszelkie pomysły mile widziane, bo wciskając rękę przez wszystkie możliwe otwory spędziłem kilka godzin na walce po której zostały mi jedynie sznyty na nadgarstku...
  • Poziom 16  
    Czy ktoś może opisać skuteczny sposób otwarcia tak zablokowanych drzwi? Wiele tu napisano ale brak konkretów.
    Ja niestety mam blache oslaniająca drzwi na nity i musze to rozwiercać. Co potem ? Jak dobrać się do zamka? Trzeba go wykręcić czy wystarczy coś tam odblokować drutem, śrubokrętem?
  • Poziom 10  
    Witam Ibiza 6L1 - bliźniak do fabi
    U mnie siłownik w drzwiach z dnia na dzień przestał działać (prawy tył),
    drzwi nie do otwarcia :) , wyciąłem siedzenie (siedlisko, oparcie),zdjołem tapicerkę, odciąłem wiązkę do siłownika 5 przewodów u mnie brązowy -masa najgrubszy
    2 średnio grube to zasilanie siłownika (naprzemienne+/-) i 2 cienkie -sygnały
    z krańcówek. Wiązkę sprawdziłem była ok, umarł siłownik na zaryglowanych drzwiach, była również włączona blokada dziecięca. Podałem 24 V z dwóch akumulatorów 7Ah na zasilanie siłownika, siłownik ruszył rozryglowało zamek,
    drzwi udało się otworzyć ( zrobiłem to celowo mając na uwadze że jeżeli silniczek w siłowniku jest padnięty to na wyższym napięciu silniczek osiągnie wyższy moment rozruchowy (taki jednorazowy impuls mu nie zaszkodzi).
    Po demontażu i rozebraniu siłownika okazało się że silniczek jest ok tylko krańcówki położeń siłownika są padnięte gdy padnięte są dwie po moduł odcina sterowanie siłownika.
    Receptą pośrednia jest odcięcie sygnału z krańcówek w wiązce siłownik będzie działał ale po otwarciu drzwi nie zapali się lampka oświetlenia wnętrza, oraz jeżeli żadne inne drzwi nie zostaną otwarte to auto zamknie się ponownie ponieważ moduł nie widzi otwarcia drzwi!!!!!!!
    U mnie jedną krańcówkę udało się wymienić na sprawna z innego siłownika
    więc moduł widzi otwarcie , natomiast nie ma sygnału zwrotnego potwierdzającego zamkniecie , drugi sygnał z krańcówki odciąłem ponieważ krańcówka była padnięta i powodowała rozryglowanie zamka dopiero po dwóch szybkich naciśnięciach pilota.

    Przepraszam za składnie ale po ciężkim dniu dzieżko się myśli.
    Pozdawiam Powodzenia

    Ps: Siłownik ma trzy położenia
    1 -zamknięte z pilota -nie otworzy drzwi z zewnątrz ani od środka
    2 - zamknięte z przycisków wewnątrz lub automatycznie po przekroczeniu 20km/h - nie otworzy zewnątrz , od środka otworzy
    3- otwarte otworzy z dwóch stron chyba że włączona blokada dziecięca
    to otworzy tylko od zewnątrz
  • Poziom 27  
    Kolega źle pisze, że odcięcie krańcówek cokolwiek pomoże ponieważ niezależnie od stanu w jakich są drzwi (nawet gdy sygnał z drzwi sugeruje że są otwarte) sterownik nie ignoruje próby otwarcia czyli wystawia sterowanie na silnik w zamku. (inaczej jest przy drzwiach zamkniętych). Po prostu zawiesił się silnik w zamku i na jednym przypadku nie należy wysuwać takich wniosków jw. Być może wyższe napięcie go ruszyło i wrócił do normalnej pracy jest to mocno prawdopodobne, lecz należny czekać kiedy sytuacja się powtórzy.
  • Poziom 43  
    tomjey napisał:
    śrubokrętem
    albo puknij go mocno grubym czymś to czasem pomaga i ruszy.
  • Poziom 10  
    Pukam w zamek, mam juz zdjete wszystko, blache z drzwi od wewnatrz tez, wale, pukam i nic. Czasem uda sie, ze pojawi sie przy otwieraniu dzwiek zamka w tych drzwiach ale taki dzwiek inny, jakby nie moglo czegos uciagnac, spowolniony dzwiek i nic nie robi. Jak otworzyc drzwi? Wymienic zamek? Przez szpare gdzie szyba widac zamek, tą czesc z mechanizmem i ruchomymi czesciami. Puszka elektroniczna lezy plecami na drzwiach.
  • Poziom 14  
    Kilka razy udalo mi sie otworzyć tak zablokowane drzwi. Trzeba ostro tłuc ręką w okolice klamki i w tym samym momencie otwierać centralnym zamkiem z kluczyka. Czasem zamek puszczał za piątym razem a czasem za dwudziestym. Przyczyna - zanieczyszczony komutator silniczka.
  • Poziom 12  
    Witam po długiej nieobecności ale udało mi się właśnie odblokować nieszczęsne drzwi (po ok 3 latach !!!) Otóż problem polegał na tym, że cięgno od klamki zewnętrznej się zblokowało z powodu korozji i nie wracało na swoje miejsce !!!! i mocowanie się z klamką wewnetrzną nic nie dawało. Dopiero analiza zamka zapasowego dała mi odpowiedź co jest grane. Zamek był w pozycji jakby ktoś cały czas ciągnął za klamkę zewn. więc na darmo stukanie i kombinowanie.
  • Poziom 28  
    Witam.
    Mam podobny problem z prawymi tylnymi drzwiami w Skodzie Fabii kombi 2003r.
    Zamek w pewnym momencie przestaje otwierać drzwi, ale po kilku dniach użytkowania samochodu znów zaczynie działać, ale otworzy 3-4 razy i ponownie przestaje działać.
    Teraz pytanie, czy wystarczy przeczyszczenie siłownika w zamku czy może wymiana całego zamka?
    Jaki ewentualnie jest koszt takiego zamka?
  • Poziom 12  
    Najlepiej jest zdemontować zamek - dla wprawionego to Max 15 minut i zobaczyć czy się nie przycina mechanicznie. ( u mnie ewidentnie Tak było) używany ok 60 zł.
  • Poziom 12  
    Do zdemontowania będziesz potrzebował kluczyk torx z 12-Toma nacieciami. Gdy go zdemontujesz podepnij i "pobaw sie" zamykanie i otwieraniem. Słyszałem że czasami lubi się złącze w drzwiach posypać od wody. U mnie zamek pracował słychać co było cały czas tylko nie otwierał......A u Ciebie jak zastrajkuje to milczy ?
  • Poziom 11  
    Panowie mam problem z zablokowanymi drzwiami prawy tył samochód Skoda Fabia Sedan 2003r.
    Zdjąłem boczek, odkręciłem blachę i mam jako taki dostęp do siłownika, przeciąłem wiązkę która prowadzi do siłownika, kable są w następujących kolorach
    1 Brązowy
    2 Brązowo-żółty
    3 Niebiesko-żółty
    4 Fioletowo-żółty
    5 Zielono-żółty
    Podawałem napięcie 12V na kabel 3 i 4 siłownik niby stuka niby puka ale drzwi nadal nie można odblokować, nie wiem, czy jest przekręcona ta blokada przed dziećmi bo dopiero kupiłem ten samochód.
    Ma ktoś jakiś pomysł jak otworzyć te drzwi ?.
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 12  
    Kolego może zbyt pochopnie uciales wiazke bo u mnie był problem ze linka od klamki się cofala ale ciegno które powinno się cofnąć po puszczeniu i klamki już nie. Wystarczyło pchać ciegno i zamek się otwierał (linka od klamki zewnętrznej)
  • Poziom 11  
    To nie ma znaczenia obie klamki działają prawidłowo, po za tym gdyby była uszkodzona zewnętrzna to dało by się otworzyć drzwi od wewnątrz.
    Na początku też myślałem, że winą jest uszkodzona zewnętrzna klamka ale nic z tego.
    P.S Nie odcinałem całej wiązki tylko dwa kable na które podawałem napięcie 12V oraz 18V.
  • Poziom 12  
    Klamka zewnętrzna OK ale pisałem o ciegnie zamka które jest pociągane przez linkę klamki. Trzeba poświecić latarką i zobaczyć czy się cofa po puszczeniu klamki.
  • Poziom 11  
    Działa prawidłowo, sprawdzałem.
  • Poziom 11  
    A masz możliwość aby zdjąć boczek z drzwi i zobaczyć tam coś więcej ?