Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.0 16V 97r - Nieprawidłowe podłączenie wtyczki przepływomierza?

marco177 23 Wrz 2012 18:10 12471 23
  • #1 23 Wrz 2012 18:10
    marco177
    Poziom 20  

    Witam. Jestem posiadaczem od niedawna vectry b z gazem II generacji. Zauważyłem, że wtyczka od przepływomierza ma wlutowany opornik, który być może został wcześniej urwany(zdjęcia). Nie wiem czy w ogóle kolejność kabli we wtyczce jest odpowiednia.

    Objawy być może z tym związane: Sporadycznie gaśnie przed dojazdem do skrzyżowania (na pewno na LPG, na PB nie mam okazji na razie sprawdzić), gdy jest gorący to ciężko odpala na PB, lub wcale nie chce aż do wystygnięcia (bo na trybie awaryjnym LPG odpala), krztusi się i schodzi z obrotów.
    Zdarza się też, że po odpaleniu na zimnym na PB pochodzi ok. minuty i samoistnie zgasza.
    Po sczytaniu błędów: błąd odłączonej lampki kontrolnej check, błąd sondy lambda(gazownik powiedział, że to normalne, że występuje tutaj ten błąd).

    Wymieniłem świece i filtr powietrza, wcześniej olej.

    Vectra B 2.0 16V 97r - Nieprawidłowe podłączenie wtyczki przepływomierza?

    1 23
  • Pomocny post
    #2 23 Wrz 2012 18:20
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Nieźle masz namieszane w tym samochodzie. Najpierw należy doprowadzić go do stanu fabrycznego, a później naprawić.

    0
  • #3 23 Wrz 2012 18:24
    marco177
    Poziom 20  

    Zbyt ogólna jest ta twoja wypowiedź. Czekam na inne bardziej sensowne.

    0
  • Pomocny post
    #4 23 Wrz 2012 20:08
    Hans30
    Poziom 27  

    Wytnij ten rezystor połącz przewód tak jak w oryginale był i zobacz co było powodem ,że ktoś go założył. Byłoby dobrze jakbyś miał kompa pod którego możesz podpiąć samochód i podejrzeć pracę przepływomierza w parametrach .

    0
  • Pomocny post
    #5 23 Wrz 2012 20:11
    ociz
    Moderator Samochody

    Hans30 napisał:
    co było powodem ,że ktoś go założył

    Wiejski czip tjuning po prostu.

    0
  • #6 23 Wrz 2012 20:18
    marco177
    Poziom 20  

    Hans30 napisał:
    Wytnij ten rezystor połącz przewód tak jak w oryginale był i zobacz co było powodem ,że ktoś go założył. Byłoby dobrze jakbyś miał kompa pod którego możesz podpiąć samochód i podejrzeć pracę przepływomierza w parametrach .

    Jak tylko będę mógł to zrobię jak piszesz.

    Czy kable we wtyczce są też źle podłączone? Nie mogę znaleźć odpowiedniego schematu.

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Wrz 2012 20:23
    Hans30
    Poziom 27  

    Raczej nie . Tylko jest rezystor dołożony. Wytnij go całkiem , albo wstaw taki sam.

    1
  • #8 23 Wrz 2012 20:31
    marco177
    Poziom 20  

    Wycinać nie muszę, jest oderwany i przylutowany jak na razie na jednym kablu. Pierwotnie był połączony niebieski z czerwonym.

    Wcześniej zrobiłem coś takiego, że gdy silnik był na jałowym to dotknąłem końcówką opornika do kabla z którego się urwał i zaczęło coś jakby delikatnie "burczeć", odłączyłem przestało.

    Po co niby dołożył ktoś ten rezystor?

    0
  • Pomocny post
    #9 24 Wrz 2012 09:17
    Hans30
    Poziom 27  

    Tak jak kolega Ociz napisał wiejski Chip-tuning

    0
  • #10 01 Paź 2012 18:50
    marco177
    Poziom 20  

    Witam ponownie. Wykręciłem i sprawdziłem przepływomierz jest ok, cały druciki są w dobrym stanie. Co zauważyłem: Po podpięciu tego rezystora tak jak był poprzednio napięcie na pinach 1 i 2 (chyba w tych) wynosiło ~0,9 V na biegu jałowym i obroty silnika zwiększyły się o ~150 RPM, po odpięciu rezystora napięcie spadło do ~0,7 V. Oczywiście wywaliłem ten rezystor.

    Po kilku godzinach testowania auta w ruchu miejskim zauważyłem: gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania zarówno na LPG jak i na PB (!). Dławi się, delikatnie szarpie na LPG i na PB, na jałowym na PB pochodzi ~kilka minut, obroty zaczynają skakać 900-700 RPM, silnik drga i gaśnie- na LPG podobnie- ta jedyna sytuacja występuje na zimnym silniku.
    Po za tym dziś miałem taką sytuację, że odpaliłem obroty 200 RPM, szybko chciałem dodać gazu aby utrzymać obroty i silnik nie zgasł ale mozolnie to szło, ostatecznie po przełączeniu na LPG silnik wkręcił się na ~3-4 k RPM i nie chciał zejść. Po przełączeniu na PB obroty spadły. Sprawdziłem dziś także czy nie łapie lewego powietrza i wyczyściłem łopatki przepustnicy.
    Jutro wyczyszczę krokowca, jak nie pomoże to oddam do mechanika.

    Może macie jakieś sugestie po przeczytaniu tych objawów?

    0
  • Pomocny post
    #11 03 Paź 2012 11:30
    dechowski
    Poziom 9  

    Dobrze byłoby wykasować błędy i sprawdzić ponownie po dniu jazdy.
    Zainteresował bym się na początek sondą,czujnikiem temp. na kompa, krokowym oraz tą majstrowaną przepływką.

    -1
  • Pomocny post
    #12 03 Paź 2012 13:31
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    marco177 napisał:
    sprawdziłem przepływomierz jest ok, cały druciki są w dobrym stanie
    Nic nie sprawdziłeś. Podejrzyj w parametrach czy przepływomierz podaje prawidłową wartość przepływu powietrza.

    0
  • #13 04 Paź 2012 20:32
    marco177
    Poziom 20  

    ociz napisał:
    Hans30 napisał:
    co było powodem ,że ktoś go założył

    Wiejski czip tjuning po prostu.


    Mam nadzieję, że napisałeś to tylko do śmiechu. Jak się dowiedziałem, ten rezystor został zamontowany w celu "oszukania" niesprawnego przepływomierza.

    A teraz najważniejsze : Problem rozwiązany.
    Wczoraj przed przyjazdem do mechanika sam wymieniłem silniczek krokowy na nowy.- Efekt gaśniecia przy dojeździe do skrzyżowania zniknął (!).
    Zostały tylko dławienia silnika, ciężkie odpalanie na gorącym, itp. Mechanik sprawdził na początku, że mieszanka benzyna-powietrze jest zbyt uboga. Podłączył również pod analizator spalin i się okazało, że 8 krotnie przewyższało normę(!). Po za tym instalacja LPG była rozregulowana, oczywiście dokonał regulacji. Ostatecznie też naprawił zepsuty przepływomierz, ale nie dał gwarancji, że będzie cały czas działał.
    Oczywiście błąd P0130 już nie powraca.

    0
  • #14 05 Paź 2012 18:03
    marco177
    Poziom 20  

    Niestety błąd P0130 dziś powrócił :|

    Po podłączeniu pod kompa sonda pokazuje ubogą/bogatą mieszankę na benzynie - zmienia się co sekundę: uboga,bogata,uboga...
    Na gazie jest wszystko w porządku.
    Na PB ma trudności z odpalaniem, po odpaleniu gaśnie. Występuje to ~3 na 10 odpaleń. Na LPG odpala normalnie w trybie awaryjnym i normalnie trzyma obroty, bywa, że po przełączeniu na PB dusi się i gaśnie.

    Przepływ powietrza na jałowym ~5kg/h.

    Jakieś sugestie? Dodam, że dziś podpinałem 2 sprawne używane przepływomierze i bez zmian.

    0
  • #15 05 Paź 2012 18:52
    ociz
    Moderator Samochody

    marco177 napisał:
    Mam nadzieję, że napisałeś to tylko do śmiechu.

    Nie dla śmiechu. Zawyżanie wskazań przepływomierza spowoduje zwiększenie dawki paliwa. Więcej smrodu z rury to większy "respekt" na wsi.
    marco177 napisał:
    zmienia się co sekundę: uboga,bogata,uboga...

    Czyli prawidłowo.
    marco177 napisał:
    Przepływ powietrza na jałowym ~5kg/h.

    I to jest naprawiony przepływomierz? Powinno być co najmniej 2 razy tyle. Wartość (0,7V) którą wcześniej podawałeś była prawidłowa.

    A wiesz po czym można poznać że razem z tym mechanikiem nie macie pojęcia co robicie. Po tym że silnik gdzieś tam znaleźliście.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html

    0
  • #16 05 Paź 2012 19:03
    marco177
    Poziom 20  

    ociz napisał:
    Czyli prawidłowo.


    Na LPG jest cały czas bogata i napięcie 4200-4400mV.
    Na PB ~80mV-4400mV i skacze.

    W każdym bądź razie to nie wina przepływomierza, to tylko na PB pojawiają się problemy.

    0
  • #17 07 Paź 2012 11:12
    jurekk55
    Poziom 35  

    marco177 napisał:

    W każdym bądź razie to nie wina przepływomierza, to tylko na PB pojawiają się problemy.


    Twoim problemem jest naprawa tego silnika na "słuch" i "wielką księgę mądrości lamerkiej" -net

    Radził ci hans30 i ociz co zrobić , a ty twierdzisz że :
    marco177 napisał:

    W każdym bądź razie to nie wina przepływomierza


    Chociaż w parametrach masz:

    marco177 napisał:

    Przepływ powietrza na jałowym ~5kg/h.


    Nie sprawdziłeś układu przepływomierz-kable- sterownik
    marco177 napisał:
    Na LPG odpala normalnie w trybie awaryjnym i normalnie trzyma obroty, bywa, że po przełączeniu na PB dusi się i gaśnie.

    A to dowód na to że naprawa dokonywana jest na poziomie poniżej amatorskiego i na benzynie , i na gazie

    0
  • #18 07 Paź 2012 11:43
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jestem naprawdę bliski zamknięcia tego tematu. Póki autor nie zastosuje się do wskazówek mu dawanych, naprawa nie posunie się do przodu.

    0
  • #19 07 Paź 2012 19:45
    zecikk
    Poziom 10  

    marco177 napisał:
    Niestety błąd P0130 dziś powrócił :|

    Po podłączeniu pod kompa sonda pokazuje ubogą/bogatą mieszankę na benzynie - zmienia się co sekundę: uboga,bogata,uboga...
    Na gazie jest wszystko w porządku.


    Jakieś sugestie? Dodam, że dziś podpinałem 2 sprawne używane przepływomierze i bez zmian.


    moze sonda lambda?? ja bym jeszcze jej parametry sprawdził. dodam ze uszkodzona lambda na gazie nie bedzie powodowała nierownej pracy gdyz emulator sygnału podajaje do kompa informacje ze mieszanka jest ok.

    0
  • #20 07 Paź 2012 20:43
    marco177
    Poziom 20  

    Sonda lambda pracuje prawidłowo, sprawdzał to mechanik podłączając pod komputer.
    Podłączałem już 2 oryginalne używane przepływomierze (działające) i usterka nie ustąpiła tzn. nie chciał na żadnym z nich odpalać na benzynie. Jak wcześniej wspomniałem mechanik mówił, że naprawił niesprawny przepływomierz, było wszystko ok. ale tylko jeden dzień. Następnego dnia znowu nie mogłem odpalić na benzynie(wrócił błąd P0130).
    Jutro pojadę do niego i napiszę o efektach.

    Edit:

    Po odpaleniu silnika na zimno przepływ powietrza 16 kg/h
    W raz ze wzrostem temperatury spada przepływ, do 5 kg/g (90`C).

    0
  • #21 07 Paź 2012 22:18
    autoas
    Poziom 42  

    marco177 napisał:
    że naprawił

    Bardzo nie fachowe wyrażenie, w przypadku tego przepływomierza...

    0
  • #22 12 Paź 2012 21:00
    zecikk
    Poziom 10  

    i jak?? udało sie naprawic opla??a moze jednak problem jest w zapłonie?? ostatnio moj kolega miał taki problem jak ty w passacie 1,8 benzyna/lpg. szukał cudował przepływki ,lambdy itd a okazało sie ze.... cewka zapłonowa sie wykonczyła. wymiana cewki i problem zniknał.

    0
  • #23 13 Paź 2012 17:37
    marco177
    Poziom 20  

    Cały czas czekam na przypływ gotówki.
    Problem z odpalaniem na benzynie występuje również na zimnym silniku.

    Co ostatnio zauważyłem: rano, silnik zupełnie zimny, odpalam normalnie na benzynie, przełączam na gaz jadę, dojeżdżam do pierwszego skrzyżowania a tu obroty silnika spadają do 400 RPM, mało nie zgasł (!). Przy trzecim i kolejnym skrzyżowaniu wszystko się ustabilizowało.

    Gdyby to była cewka zapłonowa to by objawy ciężkiego zapalania by występowały też na LPG (?).

    1
  • #24 13 Paź 2012 22:42
    autoas
    Poziom 42  

    Myślę, że "raczkujesz" dopiero, więc nawet twój opis problemu może zawierać wiele błędów, radzę skorzystać z polecanego u ciebie fachowca, jak już ta gotówka "przyjdzie"...

    0
  Szukaj w 5mln produktów