Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra1.6 X16SZ - nie pokazuje temperatury podczas jazdy...

30 Wrz 2012 13:38 3024 13
  • Poziom 9  
    Witam, mam pewien problem. Posiadam Opla Astre F 1.6 8v 94r wersja CD z silnikiem X16SZ. Podczas jazdy Wskazowka w ogole nie pokazuje temperatury caly czas jest 0°C i cieple powietrze slabo leci przez nawiewy. Kiedy stoje dluzszą chwile w korku to temperatura nagle wzrasta nawet do 100°C i wtedy ladnie grzeje przez nawiewy, ale gdy znow ruszam przejade pewien odcinek temperatura znow spada do 0°C a przez nawiewy leci nie za cieple powietrze...Nie mam pojecia co sie dzieje Asterka posiada Zwykla instalacje Gazową...prosze o pomoc.
  • Poziom 16  
    Witam .Są dwie możliwości,albo niewłaściwie wpięty reduktor gazu w układ chłodzenia ,tzn. szeregowo z nagrzewnicą zamiast równolegle,albo zapowietrzający się układ chłodzenia ,tak na początek.
  • Poziom 9  
    Rozumiem czyli reduktor ma zle podlaczone weze od wody tak? nie wiem nawet czy dobrze jest zamontowany ten reduktor poniewaz gazownik zamontowal go po lewej stronie na wysokosci zbiorniczka plynu do spryskiwaczy...jeszcze pytanko jak najlepiej odpowietrzyc caly uklad wodny? chodzi o to ze jakis czas temu mialem mala kolizje ta asterka byla uszkodzona chlodnica plyn zlecial. Chlodnice dalem do regeneracji zamontowalem ja wlalem plyn odpalilem silnik troszke zaciaglo tego plynu wiec dolalem. Facet od naprawy chlodnicy powiedzial ze czujnik temperatury jest dobry lecz nie wiem czy czujnik odpowiadajacy zalaczania sie wentylatora jest dobry poniewaz sie nie zalacza myslalem ze to przez czujnik ale kiedy sprawdzilem wentylator na krotko i chodzi. Moze byc tak ze nie odpowietrzy sie dobrze uklad przez to ze wentylator sie nie zalacza? z gory dziekuje za pomoc :) jeszcze jeden szczegol ten samochod kupilem od znajomego mial sama benzyne bez LPG i tez mu tak pokazywalo podczas jazdy 0°C a na postoju temp rosla i to wydalo mi sie dziwne kiedy pytalem czemu tak jest powiedzial "tak musi byc " lecz kiedy jechalem ze szwagrem ktory ma astre z silnikiem 1.4 16v patrzylem na wskazowke od temp to pokazywalo jakies 90 °C (jestem juz glupi przez ten samochod)...
  • Poziom 9  
    Jaki najlepiej zalozyc termostat? chodzi mi o to czy sa oryginaly do tego modelu czy zamienniki? czytalem gdzies tutaj na forum ze ktos zalozyl jakis termostat za 22 zl i po jakims czasie znow mu pokazywalo jak ten stary wiec teraz nie wiem...moze byc tak ze kiedy tarmostat jest popsuty to samochod automatycznie wiecej bedzie palil gazu?
  • Poziom 12  
    Samochód niedogrzany musi spalić więcej. Z termostatów chyba najbardziej polecane są wahlery ale też zdarza się że są trefne egzemplarze
  • Poziom 9  
    Zanim wymienisz termostat musisz najpierw sprawdzić czy to na 100% to jest ta usterka.Na zimnym silniku odpalasz auto i robisz kontrole układu chodzenia czyli dotykasz rury górnej dolotu do chłodnicy jeżeli ta rura nagrzewa się równomiernie tak jak silnik czyli masz uszkodzony termostat czyli otwarty pełny obieg,lecz jeśli silnik jest już gorący a ta rura jest zimna i zacznie się robić ciepła przy temperaturze 88stopni czyli jest dobry termostat lecz wtedy masz zapowietrzony układ,zobaczyć czy parownik robi się zimny lub niewydajna pompa wody.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    marcin26 - jesli chodzi o temperature wezy wyglada to tak...odpalam autko pochodzi troche na jalowym biegu lub przejade jakis krotki odcinek stane otworze maske i dotkne tego pierwszego weza od strony filtra powietrza to jest delikatnie chlodniejszy od silnika tak mi sie wydaje lub nie ma roznicy miedzy teperaturą wody w wezu a silnikiem...na wyplate kupie termostat wiec wymienie go i napisze z wynikami:) jak myslisz duzo jest roboty z wymiana? czy do mechanika jechac? wolalbym sam sie pobawic lubie takie grzebanie;) a mechanikom zbytnio nie ufam;)
  • Poziom 9  
    witam ponownie...sorki ze dopiero teraz pisze lecz nie mialem wczesniej jak napisac. Wiec tak wymienilem terrmostat samochod grzeje jak glupi temp podczas jazdy trzyma 90° wentylator zalacza tak ok 97° tylko jest jeden problem podczas jazdy dluzszej jazdy ok. 40 km zapala mi sie taki motorek tzw" check engine" wczesniej to nie mialo miejsca dopiero jak wyminilem czujnik wentylatora...troche denerwuje mnie to ze sie zapala w trasie bo jesli jezdze po miescie to sie nie zapala przynajmniej nie dostrzeglem lecz w trasie sie zapali jak temp dochodzi do 90° czy to mozliwe ze przez czujnik wentylatora? mam nadzieje ze zrozumiecie to co napisalem zieki za odpowidzi pozdrawiam...
  • Poziom 9  
    Przez czujnik załączenia wentylatora nie zapali się lampka check.Trzeba podpiąć kompa i odczytać błędy.
  • Poziom 9  
    Bylem u mechanika z tym problemem i powiedziall ze to przez zawor EGR... powiedzial ze sa dwa trzy wyjscia . Wymiana czyszczenie lub zaslepienie... podziekowalem wsiadlem w samochod i pojechalem do domu ... jesli chodzi o czyszczenie to moglbym sam to zrobic tylko jest problem nie mam zaworu EGR... :| :cry: :cry: tzn nie moge go znalezc... mam silnik c16se 1.6 8 v 94r i nie ma tego zaworu lub nie potrafie go odnalezc...powiniejn byc miedzy przepustnica a pokrywa zaworow a nie ma... brak sladow by byl ow EGR...czzzy byli byscie w stanie mi pomoc?? dzieki bardzo:)
  • Poziom 43  
    aniolekuuu19 napisał:
    powiedzial ze sa dwa trzy wyjscia . Wymiana czyszczenie lub zaslepienie


    Ja tu widze 3 możliwości a nie dwie.
    Pozatym skąd wiesz że masz silnik x16sz a nie c16se?
  • Poziom 9  
    kolego strumien swiadomosci napisalem ze " sa dwa trzy wyjscia" a po drugie napisalem tez w mojej wypowiedzi z 16listopada ze mam silnik c16se. juz mam odpowiedz bylem u innego mechanika...powiedzial ze te modele silnika wychodzily bez zaworu EGR'a... dzieki za pomozc;)