Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter 210 2.2 CDI - Trzecia wymiana turbiny w roku.

jumin 10 Oct 2012 22:54 7416 13
  • #1
    jumin
    Level 9  
    Witam.Mój problem zaczął się od wymiany świecy żarowej.Była urwana i mechanik stwierdził że jedynie zdejmowanie głowicy i wykręcanie od dołu będzie najbezpieczniejsze dla silnika.Po czymś takim poszło planowanie głowicy i td. Po dwóch miesiącach posypała się turbina tzn.samochód tracił moc czas od czasu aż
    turbina przestała chodzić w ogóle. Oddałem do regeneracji do renomowanego zakładu.Wymienili w turbinie wszystko oprócz obudowy.Dali gwarancję na 6 miesięcy.Zapłaciłem 1600zł.Po czterech miesiącach stało się to samo.Reklamacji nie uznali bo stwierdzili że turbina się psuję albo przez brudny olej albo jakieś inne zanieczyszczenia.Dla mnie to absurd bo w ciągu 6-ciu miesięcy olej był wymieniany 2 razy.Zrobili regeneracje drugi raz za 1300 zł. Po trzech miesiącach turbina padła.
    Zaprowadziłem do innego warsztatu.sprawdzili wszystko łącznie z komputerem i wnioskowali że turbina do wymiany.Wymienili na oryginalną używaną za 1500 zł.Jeszcze jedna sprawa:od pierwszego remontu ubywa mi płyn od chłodnicy.Silnik suchy, poziom oleju nie podnosi się.Kolega mój podał teorię że płyn od chłodnicy przez nieszczelną uszczelkę dostaję się do gazów wydechowych dalej taka mieszanka idzie na turbinę i są skutki.Czy to jest możliwe? Proszę o jakieś rady od mądrych ludzi bo mnie już k..ca bierze.Z góry dziękuję.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Płyn chłodzący nie ma tu nic do rzeczy - nie słuchaj kolegi, który bladego pojęcia nie ma w temacie! Turbina może padać z kilku przyczyn, np.:
    Sprinter 210 2.2 CDI - Trzecia wymiana turbiny w roku.

    Da się to zdiagnozować po dogłębnych oględzinach uszkodzonej turbiny. Jeśli układ dolotowy, jak i wylot z turbiny był idealnie czysty (cholernie ważne), to pozostaje olej (jakość) a najważniejsze jest w tym temacie sposób, sposób w jaki kierowca korzysta przed, podczas i po jeździe z "pomocy" turbiny! Turbinę możesz uszkodzić "po trochu" np.: uruchamiasz silnik rano i od razu robisz "ala przegazówkę" (olej jeszcze nie dotarł do wałka turbiny, a tu już on się kręci z niewyobrażalną prędkością)... Materiałów na ten temat pełno w sieci, więc usiądź, czytaj i analizuj! Nie idź na łatwiznę i nie szukaj pocieszenia, bo najprawdopodobniej nawet raz nie przeczytałeś instrukcji użytkowania pojazdu, a już można między wierszami wyczytać, że najprawdopodobniej wina leży po stronie mechanika/warsztatu, który montował turbo (również bardzo prawdopodobne - czyt. foto). Tak więc, masz jeszcze jakieś pytania? Sprawdź, czy spełniałeś dokładnie wszystkie zalecenia MB odnośnie silnika/jazdy i ewentualnie pisz dalej.
  • #3
    toku74
    Level 31  
    Czy zakład wymieniający sprężarkę zdjął miskę oleju i sprawdził co tam jest /brud, zapchany smok po Castrolu/? Czy mierzył ciśnienie oleju?
  • #4
    jumin
    Level 9  
    Do zeimp.Dziękuję za odpowiedz.Na temat informacji z internetu nie zgadzam się bo naprawdę naczytałem się dużo o regułach użytkowania turbiny odpalania i gaszenia
    samochodów z silnikami z turbiną. Tylko po tym napisałem do was. Nie zaprzeczam że mój kierowca może nie pilnować tego jak trzeba.Ale przecież tych reguł nie stosuję co najmniej 50% kierowców. I o przypadkach żeby turbina siadała po 3-4 ch miesiącach nie słyszałem. Chyba że się mylę.




    Do toku74.
    Ciśnienie w porządku .Turbinę wymontowałem i zawoziłem do regeneracji luzem.Przed założeniem wymieniałem olej.Dzięki.
  • #5
    saron22
    Trucks specialist
    a co konkretnie sie uszkadza w tej turbinie?? Moze od tego zacznijmy??
  • #6
    toku74
    Level 31  
    jumin wrote:
    Do zeimp.Dziękuję za odpowiedz.Na temat informacji z internetu nie zgadzam się bo naprawdę naczytałem się dużo o regułach użytkowania turbiny odpalania i gaszenia
    samochodów z silnikami z turbiną. Tylko po tym napisałem do was. Nie zaprzeczam że mój kierowca może nie pilnować tego jak trzeba.Ale przecież tych reguł nie stosuję co najmniej 50% kierowców. I o przypadkach żeby turbina siadała po 3-4 ch miesiącach nie słyszałem. Chyba że się mylę.




    Do toku74.
    Ciśnienie w porządku .Turbinę wymontowałem i zawoziłem do regeneracji luzem.Przed założeniem wymieniałem olej.Dzięki.

    To nie chodzi o samą wymianę oleju. Należy sprawdzić, czy aby smok nie jest zapchany.
  • #7
    Jacek5514
    Level 13  
    jakby smok był zapchany to czujnik ciśnienia oleju by się odezwał
  • #8
    jumin
    Level 9  
    Do saron22.W pierwszej turbinie posypały się łopatki i łożysko wirnika.W drugiej samo łożysko.Nie wiem czy prawidłowo nazywam części ale chyba wiesz o co chodzi.
  • #9
    carot
    Level 26  
    Czyli słabe ciśnienie oleju idzie na turbo.
  • #10
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    carot wrote:
    Czyli słabe ciśnienie oleju idzie na turbo.

    Albo zasysa brud z dolotu, klei się do wirnika, ten wpada w wibracje i gotowe... :D
  • #12
    jumin
    Level 9  
    Wnioskuję że muszę jeszcze raz zaprowadzić do mechanika zlać olej przemyć silnik i zalać nowy olej.Czy dobrze rozumiem? Dziękuję wszystkim za zaangażowanie.

    Do Strumien swiadomosci swia. Nie zrozumiałem zapytania. Samochód jeździ w mojej firmie. Dodam że firma ne jest transportową i aż tak dużo kilometrów nie robimy.
  • #13
    carot
    Level 26  
    jumin wrote:
    przemyć silnik

    Nie! kategorycznie nie wolno płukać układu smarowania w aucie z dieslem.
    Sprawdz jeszcze szczelność dolotu i ciśnienie oleju, ale na turbinie.
  • #14
    Andiv
    Level 32  
    carot wrote:

    Nie! kategorycznie nie wolno płukać układu smarowania w aucie z dieslem.

    Bo co?