Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 210 2.2 CDI - Trzecia wymiana turbiny w roku.

10 Paź 2012 22:54 6396 13
  • Poziom 8  
    Witam.Mój problem zaczął się od wymiany świecy żarowej.Była urwana i mechanik stwierdził że jedynie zdejmowanie głowicy i wykręcanie od dołu będzie najbezpieczniejsze dla silnika.Po czymś takim poszło planowanie głowicy i td. Po dwóch miesiącach posypała się turbina tzn.samochód tracił moc czas od czasu aż
    turbina przestała chodzić w ogóle. Oddałem do regeneracji do renomowanego zakładu.Wymienili w turbinie wszystko oprócz obudowy.Dali gwarancję na 6 miesięcy.Zapłaciłem 1600zł.Po czterech miesiącach stało się to samo.Reklamacji nie uznali bo stwierdzili że turbina się psuję albo przez brudny olej albo jakieś inne zanieczyszczenia.Dla mnie to absurd bo w ciągu 6-ciu miesięcy olej był wymieniany 2 razy.Zrobili regeneracje drugi raz za 1300 zł. Po trzech miesiącach turbina padła.
    Zaprowadziłem do innego warsztatu.sprawdzili wszystko łącznie z komputerem i wnioskowali że turbina do wymiany.Wymienili na oryginalną używaną za 1500 zł.Jeszcze jedna sprawa:od pierwszego remontu ubywa mi płyn od chłodnicy.Silnik suchy, poziom oleju nie podnosi się.Kolega mój podał teorię że płyn od chłodnicy przez nieszczelną uszczelkę dostaję się do gazów wydechowych dalej taka mieszanka idzie na turbinę i są skutki.Czy to jest możliwe? Proszę o jakieś rady od mądrych ludzi bo mnie już k..ca bierze.Z góry dziękuję.
  • Moderator na urlopie...
    Płyn chłodzący nie ma tu nic do rzeczy - nie słuchaj kolegi, który bladego pojęcia nie ma w temacie! Turbina może padać z kilku przyczyn, np.:
    Sprinter 210 2.2 CDI - Trzecia wymiana turbiny w roku.

    Da się to zdiagnozować po dogłębnych oględzinach uszkodzonej turbiny. Jeśli układ dolotowy, jak i wylot z turbiny był idealnie czysty (cholernie ważne), to pozostaje olej (jakość) a najważniejsze jest w tym temacie sposób, sposób w jaki kierowca korzysta przed, podczas i po jeździe z "pomocy" turbiny! Turbinę możesz uszkodzić "po trochu" np.: uruchamiasz silnik rano i od razu robisz "ala przegazówkę" (olej jeszcze nie dotarł do wałka turbiny, a tu już on się kręci z niewyobrażalną prędkością)... Materiałów na ten temat pełno w sieci, więc usiądź, czytaj i analizuj! Nie idź na łatwiznę i nie szukaj pocieszenia, bo najprawdopodobniej nawet raz nie przeczytałeś instrukcji użytkowania pojazdu, a już można między wierszami wyczytać, że najprawdopodobniej wina leży po stronie mechanika/warsztatu, który montował turbo (również bardzo prawdopodobne - czyt. foto). Tak więc, masz jeszcze jakieś pytania? Sprawdź, czy spełniałeś dokładnie wszystkie zalecenia MB odnośnie silnika/jazdy i ewentualnie pisz dalej.
  • Poziom 31  
    Czy zakład wymieniający sprężarkę zdjął miskę oleju i sprawdził co tam jest /brud, zapchany smok po Castrolu/? Czy mierzył ciśnienie oleju?
  • Poziom 8  
    Do zeimp.Dziękuję za odpowiedz.Na temat informacji z internetu nie zgadzam się bo naprawdę naczytałem się dużo o regułach użytkowania turbiny odpalania i gaszenia
    samochodów z silnikami z turbiną. Tylko po tym napisałem do was. Nie zaprzeczam że mój kierowca może nie pilnować tego jak trzeba.Ale przecież tych reguł nie stosuję co najmniej 50% kierowców. I o przypadkach żeby turbina siadała po 3-4 ch miesiącach nie słyszałem. Chyba że się mylę.




    Do toku74.
    Ciśnienie w porządku .Turbinę wymontowałem i zawoziłem do regeneracji luzem.Przed założeniem wymieniałem olej.Dzięki.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    a co konkretnie sie uszkadza w tej turbinie?? Moze od tego zacznijmy??
  • Poziom 31  
    jumin napisał:
    Do zeimp.Dziękuję za odpowiedz.Na temat informacji z internetu nie zgadzam się bo naprawdę naczytałem się dużo o regułach użytkowania turbiny odpalania i gaszenia
    samochodów z silnikami z turbiną. Tylko po tym napisałem do was. Nie zaprzeczam że mój kierowca może nie pilnować tego jak trzeba.Ale przecież tych reguł nie stosuję co najmniej 50% kierowców. I o przypadkach żeby turbina siadała po 3-4 ch miesiącach nie słyszałem. Chyba że się mylę.




    Do toku74.
    Ciśnienie w porządku .Turbinę wymontowałem i zawoziłem do regeneracji luzem.Przed założeniem wymieniałem olej.Dzięki.

    To nie chodzi o samą wymianę oleju. Należy sprawdzić, czy aby smok nie jest zapchany.
  • Poziom 12  
    jakby smok był zapchany to czujnik ciśnienia oleju by się odezwał
  • Poziom 8  
    Do saron22.W pierwszej turbinie posypały się łopatki i łożysko wirnika.W drugiej samo łożysko.Nie wiem czy prawidłowo nazywam części ale chyba wiesz o co chodzi.
  • Poziom 26  
    Czyli słabe ciśnienie oleju idzie na turbo.
  • Moderator na urlopie...
    carot napisał:
    Czyli słabe ciśnienie oleju idzie na turbo.

    Albo zasysa brud z dolotu, klei się do wirnika, ten wpada w wibracje i gotowe... :D
  • Poziom 43  
    Wystarczy pęknięty dolot, w czym jezdzi ten MB?
  • Poziom 8  
    Wnioskuję że muszę jeszcze raz zaprowadzić do mechanika zlać olej przemyć silnik i zalać nowy olej.Czy dobrze rozumiem? Dziękuję wszystkim za zaangażowanie.

    Do Strumien swiadomosci swia. Nie zrozumiałem zapytania. Samochód jeździ w mojej firmie. Dodam że firma ne jest transportową i aż tak dużo kilometrów nie robimy.
  • Poziom 26  
    jumin napisał:
    przemyć silnik

    Nie! kategorycznie nie wolno płukać układu smarowania w aucie z dieslem.
    Sprawdz jeszcze szczelność dolotu i ciśnienie oleju, ale na turbinie.
  • Poziom 32  
    carot napisał:

    Nie! kategorycznie nie wolno płukać układu smarowania w aucie z dieslem.

    Bo co?