Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przygasające Swiatła LED ??

22 Paź 2012 22:09 3861 27
  • Poziom 8  
    WITAM.
    Moje auto to SEAT IBIZA.
    Car Audio to :
    radio Pioneer
    6x pioneer
    i skrzynia Hifonics 1000RMS.
    Kondensator Hifonics 2F

    W całym aucie mam oświetlenie LED (wszędzie gdzie to możliwe). Alternator oczywiście większy oraz akumulator 50Ah i nadal przygasają światła jak i cały licznik/zegary wszystko co podświetlane przy głośności ok. 70-80%.

    Co jest przyczyną? Zrobiłem już wszystko od sprawdzania kabli, wzmacniaczy, kondensatorów itd nic nie pomaga...

    Co mozna jeszcze zrobić?
    Mysle nad akumulatorem żelowym. Czy wprowadzi to zmianę??
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Jaki wzmacniacz, jakie kable?
  • Poziom 27  
    Tak według mnie, głównym "pożeraczem" prądu jest tu wzmacniacz.
    Włącz wszystko co opisałeś, i zmierz napięcie na klemach akumulatora.
    Jeśli napięcie wtedy wyraźnie spadnie (o ok. 75% lub poniżej), to znaczyło by, że akumulator jest niewydolny, zakładając że wszystkie odbiorniki (audio, oświetlenie itp.) były już w oryginalnym wyposażeniu auta.
  • Moderator CarAudio
    Zdubluj grubym kablem połączenie akumulatora i masy auta .
  • Poziom 8  
    Kabel ma 6,7mm.
    Mam bezpiecznik z voltomierzem i przy odpaleniu na zimnym silniku wskazuje 14,2V.
    Ciepły 14,0V. Po włączeniu wszystkiego co tylko jest możliwe (światła, audio, ogrzewanie szyby, nawiew itd) spada do 13,9V.

    Wzmacniacz nie jest jakimś potworem bo to poprostu Crunch GTX 2600 na mostku podłączony. Jednak gdy głośnosc ustawie na 35-40 (max - 62) napięcie spada do 13,6 (zaczynaja migac switła) a gdy na max to nawet i do 13V.

    Był juz akumulator dużo wiekszy 65Ah i bylo to samo.
    Jedyne co dostrzegłem to jak zwiekszam obroty silnika napięcie powino rosnąć a ono spada (13,9 po dodaniu gazu spada do 13,7~13,6)

    Dodam że cała elektryka (wiązka przewodów w aucie jest nowa za autoryzowanego serwisu SEAT) oraz specjalne klemy do CAR AUDIO
  • Moderator CarAudio
    Niech zgadne , minus wzmacniacza podlaczony do budy? Zrob wiec to co wczesniej zasugerowalem . Do wyczyszczenia i przesmarowania tor pradowy .
  • Poziom 21  
    Grubszy kabel zasilający tez by nie zaszkodził.
  • Poziom 8  
    powalla napisał:
    Niech zgadne , minus wzmacniacza podlaczony do budy?


    No nie zgadłeś. To ma grać bez PituPitu wszystko jest podłączone jak.się należy - prosto z akumulatora (jak pisałem wcześniej 'klemy do car audio') więc dlaczego bym miał podłączac sie do 'budy' ?

    Grubszy kabel moim zdaniem nic tu nie da A jeśli to pogorszy sytuację gdyż pędzie pochłaniac więcej prądu

    A czy coś da zastosowanie akumulatora żelowego? Np 12V 80Ah lub 100Ah
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator CarAudio
    Masz plus i minus pociągnięte od akumulatora?

    chudyks napisał:
    Grubszy kabel moim zdaniem nic tu nie da A jeśli to pogorszy sytuację gdyż pędzie pochłaniac więcej prądu



    Taaa najlepszym sposobem na zmniejszenie mocy oddawanej jest zmniejszanie grubości kabla ... wiesz co to rezystancja kabla?


    chudyks napisał:
    wszystko jest podłączone jak.się należy - prosto z akumulatora


    Podłączenie masy z budy jest jak najbardziej prawidłowe .
  • Poziom 28  
    Nie musisz inwestować w akumulator żelowy do takiej konfiguracji sprzętu. Wystarczy zwykły, byle trochę większy. U mnie dopiero 75Ah wyrabia tak jak powinien. Grubsze przewody na pewno nie zaszkodzą, a możliwe, że rozwiązało by to chociaż częściowo problem. Masa z karoserii to w pełni poprawne rozwiązanie o ile tylko wszystkie połączenia są dobrze zrobione i jest zastosowany grubszy lub drugi przewód od aku do karoserii.
  • Poziom 36  
    Rozumiem, że alternator masz większy ale ..... od czego większy i o ile (ile i czego ma) ?
    Czy mógłbyś :
    1) Wyłączyć silnik i odczytać na tym voltomierzu wartość napięcia ?
    2) Podać markę i typ akumulatora .
    Czegoś w tej instalacji nie rozumiem.
  • Poziom 8  
    Nie twierdze że podłączenie minusa z karoserii to błąd ale jeśli mam klemy z wyprowadzanymi już złączami to dlaczego nie skorzystać z tej opcji?.

    Jutro wykonam wszystkie pomiary i napisze co i jak.

    Co do wiekszego akumulatora był montowany i efektów żadnych...

    ...a czy to normalne że gdy zwiększa się obroty napiecie spada ??
  • Poziom 36  
    chudyks napisał:

    ...a czy to normalne że gdy zwiększa się obroty napiecie spada ??


    Nie lubię "strzelać" bez diagnostyki ale w 80% przypadków źle działa regulator napięcia.
  • Poziom 8  
    Więc od samego rana wymieniłem przewody na 12mm.
    Alternator to 12V 120A -wymieniłem regulator napięcia oraz szczotki w alt.
    Akumulator to BOSCH 12V 50Ah 390A. Na potrzeby sprawdzenia zamontowalem akumulator Bosch S4 12V 80Ah 740A 'pożyczony :D '

    Wyniki:
    Wymiana reduktora i szczotek - bez zmian
    Aku 80Ah - bez zmian
    Kabel 12mm - bez zmian

    Mój akumulator + reduktora i szczotek (nowe) i + kabel 12mm = pogorszenie efektu !!!
    Czyli przygasa wszystko jak przygasało i do tego podświtlenie wyświtlaczy na liczniku praktycznie gaśnie!?
    Można wnioskowac że aku nie wydołał ale po zamontowaniu wiekszego jedynie co to podświetlenie wyświtlaczy na liczniku miga identycznie jak reszta...

    ...a i przy wyłączonym silniku voltomierz wskazuje 12,5V
  • Poziom 36  
    Dobrze, że na końcu dopisałeś napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku gdyż już chciałem bluzgać.

    A teraz po kolei :
    1) "Miganie" świateł spowodowane jest w aucie spadkiem napięcia. Oczywiście od tej reguły są dwa wyjątki tj. kierunkowskazy i światła awaryjne -> one migają gdyż w obwodzie znajduje się przerywacz, który powoduje miganie ;
    Mam nadzieję , że jest to zrozumiałe :D .

    2) Dzieje się tak według wzoru P(moc) = U(napięcie) * I(natężenie). Według tego wzory żarówka świecą zamienia proporcjonalną część mocy na światło czyli ....
    a) 14 V * 5 A = 70 Wat .... daje np. 140 lm (lumenów) czyli jasność ;
    b) 12 V * 5 A = 60 Wat .... daje 120 lm .
    To mam nadzieję też jest jasne :D .

    A teraz proszę wytłumaczyć , gdyż nie mogę na to wpaść co pchnęło Ciebie i resztę podobnych osób ......
    Po co ciągniesz przewodem prąd od urządzenia które generuje .... 12,5V :?: Tylko tyle generuje akumulator i ani grama więcej :!:

    Jeśli wiesz (bo odczytałeś na Voltomierzu), że są spadki napięcia w zakresie 13 V - 14,2 V to znaczy że :
    a) pomiędzy generatorem tego napięcia a odbiornikami są zbyt duże spadki napięcia spowodowane złym połączeniem lub ....
    b) generator tego napięcia ma za małą moc (w tym wypadku raczej nie) .

    a teraz ......
    Pomyśl co dokładnie trzeba poprawić i ..... popraw. :idea:

    PS
    Wymiana regulatora miała spowodować tylko to, że napięcie przy dodawaniu gazu miało nie spadać z 13,9 V do 13,6 V .
  • Poziom 21  
    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    (...)12,5V :?: Tylko tyle generuje alternator i ani grama więcej :!: (...)


    Może źle zrozumiałem intencję autora ale alternator daje chyba troszkę wyższe napięcie.

    Pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 36  
    Sorki miało tam być akumulator a nie alternator. :D
  • Poziom 21  
    Pozwolę się nie zgodzić ;). Akumulator ładowany alternatorem (w czasie pracy silnika) przy chwilowym dużym obciążeniu da powyżej 12.5V - zachowa się troszkę jak kondensator.
  • Poziom 36  
    Jak by na to nie patrzeć jest odbiornikiem który nie jest w stanie sam z siebie oddać (wygenerować) napięcia wyższego niż 12,5V.
    Jak miał bym się z Tobą zgodzić , że odda też wyższe napięcie to zaraz ......
    będę się musiał zgodzić, że karoseria oraz przewody elektryczne też zachowują się jak kondensator i oddają wyższe napięcie gdyż ..... też mają swoją pojemność elektryczną.
    Z tego też względu zdecydowanie napiszę .... nie . :D
  • Poziom 21  
    Pojemność akumulatora to ok 50 Ah - to ok 2 MJ.
    Pojemność przewodów zasilających to na oko góra kilka nF więc zmagazynują nie więcej niż 0.5 mJ energii(9 rzędów mniej) więc porównanie nie na miejscu.
    W zasilaczach sprzętu audio instaluje się sporych rozmiarów kondensatory, które jednak dostarczają mocy w przypadku impulsowego obciążenia (podobnie jak akumulator) mimo, że energii nie produkują.
    Moim zdaniem rezystancja połączenia akumulatora do sprzętu audio dużej mocy ma znaczenie.
    Należy zwrócić uwagę, że akumulator jest w stanie dostarczyć znacznie wyższego prądu chwilowego niż alternator i to pewnie kilkadziesiąt razy więcej.


    Pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 36  
    Widzę w końcu konstruktywną konwersację opierającą się na rzeczowych argumentach. :D
    Jeśli jeszcze tylko policzył byś ile energii o napięciu od 13 do 14,2 V jest w ten energii całkowitej akumulatora (ile procent lub Joul-i) to byłbym wdzięczny.

    Nadal jednak te światła "migają" i radzę w między czasie innym pomyśleć zo zrobić aby nie migały.

    Pozdrawiam
    Grzegorz
  • Poziom 43  
    Czyży nikomu nie chciało się spojrzeć w "Podobne tematy"?
  • Poziom 21  
    Nie wiem jak policzyć różnicę energię między 14.2V a 13V bo trzeba by mieć dokładną charakterystykę rozładowania akumulatora poza tym co nam to da.
    Skoro lampki migają w takt muzyki to moim zdaniem tak jak kolegów wyżej grube kable bezpośrednio ze wzmacniacza do akumulatora oraz porządny akumulator np. dla diesla.

    Powodzenia
  • Poziom 43  
    Piotr Piechota napisał:
    grube kable bezpośrednio ze wzmacniacza do akumulatora oraz porządny akumulator np. dla diesla.

    Raczej z alternatora do akumulatora i/lub kondensator jak najbliżej wzmacniacza.
  • Poziom 36  
    Piotr Piechota napisał:
    Nie wiem jak policzyć różnicę energię między 14.2V a 13V bo trzeba by mieć dokładną charakterystykę rozładowania akumulatora poza tym co nam to da.
    Skoro lampki migają w takt muzyki to moim zdaniem tak jak kolegów wyżej grube kable bezpośrednio ze wzmacniacza do akumulatora oraz porządny akumulator np. dla diesla.

    Powodzenia


    1) Akumulator sam nie przechowuje energii o potencjale większym niż 12,5 V więc jego chwilowe naładowanie na ten potencjał jest szczątkowe.

    2) W jaki sposób i dlaczego połączenie grubymi kablami wzmacniacza z akumulatorem ma pomóc lampką led skoro tymi przewodami nie płynie do nich prąd :D ?
  • Poziom 21  
    Grzegorz Siemienowicz napisał:

    1) Akumulator sam nie przechowuje energii o potencjale większym niż 12,5 V więc jego chwilowe naładowanie na ten potencjał jest szczątkowe.


    Z ciekawości sprawdziłem charakterystykę akumulatora - powyżej 12.5 V (ale tylko nieco powyżej) prąd jaki jest w stanie dostarczyć jest niewielki i nie będzie miał praktycznego znaczenia w samochodzie.
    Przygasające Swiatła LED ??

    Grzegorz Siemienowicz napisał:

    2) W jaki sposób i dlaczego połączenie grubymi kablami wzmacniacza z akumulatorem ma pomóc lampką led skoro tymi przewodami nie płynie do nich prąd :D ?


    Masz racje :spoko: źle doczytałem wątek - jeżeli system audio jest zasilony niezależnymi przewodami to poprawa tego przewodu lampkom nie pomoże (ewentualnie basom). Zostaje tylko mocniejszy akumulator (mniejsza rezystancja wewnętrzna) i zwrócenie uwagę na klemy. Z mojego skromnego doświadczenia na klemach może powstawać spory spadek napięcia.

    Pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 36  
    Celowo i z premedytacją nie podaję rozwiązania gdyż ...... nie cierpię się powtarzać.
    Oznacza to , ...... że odkąd jestem na elektrodzie (dopiero 9 lat) napisałem już prawidłowe rozwiązanie tej kwestii :D .
  • Poziom 21  
    Grzegorz Siemienowicz napisał:
    Celowo i z premedytacją nie podaję rozwiązania gdyż ...... nie cierpię się powtarzać.(...)


    Takie są uroki forum :D.
    Jeżeli jednak chcesz komuś pomóc, kto nie potrafi znaleźć rozwiązania wyszukiwarką możesz podesłać linka to starego tematu - nie musisz się powtarzać ;). Oczywiście możesz.
    To już było całkowicie poza tematem głównym.

    Pozdrawiam

    No i wilk został wywołany ;)

    3.1.16. Publikowanie wpisów zawierających pytanie/zgłoszenie problemu, na które udzielono już poprawnej odpowiedzi. Przed publikacją wpisu Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia za pomocą wyszukiwarki Forum, czy dany problem był już poruszany.