Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 1.8 95r temperatura grzanie.

wrotekqn 30 Paź 2012 09:15 7758 24
  • #1 30 Paź 2012 09:15
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Witam wszystkich mam problem z moja audiczka a4 1.8 95r mam nadzieje ze mi ktos pomoze. Problem polega na tym ze niedawno prawie zagotowala mi sie audiczka wymienilem termostat i to juz kilka razy pozniej chlodnice i pompe wody. W tym momencie wskaznik temperatury dochodzi do 108 stopni i dalej juz nie pojdzie i tak po chwili stania jak go przygazuje to nawet szybciej otwiera sie termostat widac jak woda wraca do zbiorniczka i silik sie chlodzi do 90 stopni. Wydaje mi sie ze jednak cos jest nie tak chociaz nie grzeje sie bardziej wiec co moze byc nie tak POMOCY!! :(

  • Fibaro
  • #2 30 Paź 2012 09:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Czy tam przypadkiem nie da rady wsadzić odwrotnie termostatu?

  • #3 30 Paź 2012 10:02
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Termostat jest wsadzony na 123% dobrze...

  • #4 30 Paź 2012 10:17
    kkknc
    Poziom 41  

    Sprawdż fizycznie jaka jest temperatura.

  • #5 30 Paź 2012 11:40
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury lub przytkany duży obieg... ogrzewanie kabiny działa bez problemu ? Wentylatory na chłodnicy chodzą ?

  • Fibaro
  • #6 30 Paź 2012 12:14
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Wymienilem dzisiaj czujnik temperatury i nadal to samo. Zauwazylem jedna rzecz ze jestem w stanie zatrzymac wiskoze podczas tak wysokiej temperatury czyzby to byla moze wina wisko??? ogrzewanie w kabinie dziala poprawnie.

  • #7 30 Paź 2012 14:45
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Ewidentnie z tym wisko jest coś nie halo ale sprawdź jeszcze fizycznie jaka jest temperatura cieczy chłodzącej... Przy takiej temperaturze wisko powinno mieć takie same obroty jak silnik i o zatrzymaniu palcem nie ma mowy

  • #8 30 Paź 2012 14:51
    wrotekqn
    Poziom 9  

    A w jakim sposob sprawdzic temperature??

  • #10 30 Paź 2012 15:15
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Tylko ze w zbiorniczku mam chlodny plyn.

  • Fibaro
  • #11 30 Paź 2012 15:24
    BeneVaco
    Poziom 18  

    To gotuje ci się ten płyn czy nie bo zaprzeczasz sam sobie...

  • #12 30 Paź 2012 15:31
    wrotekqn
    Poziom 9  

    wlasnie to jest wszysto dziwne to jest ta. Temperatura wskazuje 105-108 stopni dolny waz jest zimny chlodnica goraca i tak temperatura stoi jak potrzymam go na gazie dopiero puszcza dolny waz widac jak wraca plyn do zbiorniczka i temperatura spada i jest jak byc powinno i pozniej znowu sie podnosi. Dawniej byl dzwiek silnika jak v8 z tego co wiem to wisko jak sie kreci daje taki odglos wtedy bylo dobrze teraz tego nie ma i wisko zatrzymuje palce. Plyn mi gotowal wczesniej po wymianie termostatu przestal. Tylko teraz pojawil mi sie ten oto problem.

  • #13 30 Paź 2012 15:42
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Więc zmierz temperaturę tego płynu w zbiorniczku... Robiłeś coś ostatnimi czasy z układem chłodzenia ? Może układ jest zapowietrzony ?

  • #14 30 Paź 2012 15:47
    wrotekqn
    Poziom 9  

    a moze to byc przyczyna tej wiskozy bo skoro zatrzymuja ja bez problemu i po zgaszeniu silika ona nadal sie kreci

  • #15 30 Paź 2012 15:52
    BeneVaco
    Poziom 18  

    Słuchaj gościu


    Sprzęgło wiskotyczne - typ sprzęgła umożliwiającego płynną regulację rozdziału momentu obrotowego - od rozłączenia do niemal sztywnego połączenia. Przeniesienie momentu obrotowego pomiędzy dwoma obracającymi się elementami następuje za pośrednictwem cieczy o dużej lepkości. Regulację stopnia zasprzęglenia uzyskuje się poprzez zmianę ilości cieczy pomiędzy tarczami sprzęgła, zmianę odległości tarcz, bądź też poprzez zmianę lepkości tej cieczy, uzyskiwaną w wyniku zmiany temperatury lub innych parametrów fizycznych

    Tak więc działanie twojego sprzęgła zależy od temperatury i być może jest w 100% sprawne bo temperatura jest w normie a masz jedynie zapowietrzony układ chłodzenia.


    Nikt nie chce cie naciągać na kupno sprzęgła bo to się mija z celem

  • #16 30 Paź 2012 15:57
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Uklad zostal odpowietrzony i to kilka razy nawet. a temperatura musi byc wysoka bo zalancza sie wentylator pomocniczy od klimatyzacji i schladza chlodnice do polowy a od strony wisko jest nadal goraca. Wiec wydaje mi sie ze temperatura jest wysoka skoro zalancza sie drugi wentylator :(

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie Nie nikt mnie nie chce naciagnac :P sam juz mysle nadtym wszystkim bo juz miesiac jestem bez auta i nie mam juz pomyslow dzisiaj tak zwrocilem uwage wlasnie na wisko i tak mi cos sie tu nie podobalo :(

  • #17 30 Paź 2012 20:00
    kkknc
    Poziom 41  

    Sprawdź tą temperaturę i pompę wody bo chyba ci szwankuje.

  • #18 30 Paź 2012 23:57
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Pompa wody jest nowa. Przy temperaturze 105 stopi przylozylem osobny wiatrak domowy do chlodnicy temperatura spadla do 90 stopni i wygladalo wtedy wszysto ok nawet po paru godzinach temp. stala w miejscu po wylaczeniu wentylatora domowego temperatura momentalnie rosla i znowu zalaczylem wiatrak domowy i spadala wiskoza chodzi caly czas tak samo a powinna przeciez chodzic szybciej przy rozgrzanym siliku. Po rozpoznaniu przez mechanikow kazdy mowi ze wisko. Ja juz nie wiem nic co mam robic kogo sluchac a to wszystko to sa koszty i tu boli :(

  • #19 19 Lis 2012 11:46
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Ma ktos jeszcze jakis pomysl bo problem nadal nie zniknol.

  • #20 19 Lis 2012 21:51
    jarewa
    Poziom 31  

    wrotekqn napisał:
    Temperatura wskazuje 105-108 stopni dolny waz jest zimny chlodnica goraca i tak temperatura stoi jak potrzymam go na gazie dopiero puszcza dolny waz widac jak wraca plyn do zbiorniczka i temperatura spada i jest jak byc powinno i pozniej znowu sie podnosi



    Skoro dolny wąż zimny przy 105-108 to ewidentnie termostat nie puszcza jak powinien. Sprawdź jeszcze korek zbiorniczka czy trzyma 1bar ciśnienia w układzie chłodzenia.

  • #21 20 Lis 2012 09:19
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Termostatow bylo juz 50 nowych korek od zbiorniczka jak i zbiorniczek wymieniony na nowy. Tak naprawde kazda czesc nowa kazda sprawdzona :(

  • #22 28 Lis 2012 14:18
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Autko naprawione :) po ciezkich dniach nastaly te lepsze :P Wina tego wszystkiego byl zepsuty reduktor od GAZY LPG.... Dzieki wszystkim za pomoc pozdrawiam.

  • #23 26 Lut 2013 22:01
    Adik C
    Poziom 25  

    wrotekqn napisał:
    Autko naprawione :) po ciezkich dniach nastaly te lepsze :P Wina tego wszystkiego byl zepsuty reduktor od GAZY LPG.... Dzieki wszystkim za pomoc pozdrawiam.


    Witam , odpisz dokładnie co było z tym parownikiem bo mam teraz podobny problem co ty , nowe wisko,termostat,płyn w chłodnicy,pompa wody, i dalej sie przegrzewa lekko , jest lpg sekwencja, ale nie wiem co i jak ma wspólnego z przegrzewaniem się silnika, z góry dziękuje za odpowiedź, i przepraszam za wykopalisaka po takim czasie w temacie.

  • #24 27 Lut 2013 17:52
    wrotekqn
    Poziom 9  

    Witam wiec tak u mnie byl walniety reduktor gazu puscila jakas mebrama czy cos takiego i trzeba bylo wymienic caly reduktor gazu dla pewnosci omin sobie reduktor gazu i zobacz czy nadal bedzie ci sie grzal odlacz weze wody od reduktora tak zeby plyn chlodniczy nie przelatywal przez reduktor i wtedy bedziesz wiedzial czy to tego wina... ja mordowalalem sie z tym grzaniem z pol roku i taka wszystko powymienialem nikr nic nie wiedzial co dalej a tu taka glupota wyszla... Zycze powodzenia i czekam na wiadomosc

  • #25 28 Lut 2013 17:31
    Adik C
    Poziom 25  

    Hej witam, moim rozwiązaniem okazała sie uszkodzona nowa pompa plastikowa turbina gdy silnik się rozgrzał po prostu się luzowała , i efekt był taki że silnik czasem się przegrzewał, bo sobie turbinka objeżdżała na osi, ale było kombinowania, dopiero po obserwacji strumienia w zbiorniku zdecydowaliśmy sie jeszcze raz na wyciągniecie tej pompy, bo strumień był ,ale gdy temperatura była już na 90 to sobie "pluł" myśleliśmy ze pluje bo zaczyna sie gotować, a po prostu obieg raz był a raz nie, brat kupił jakąś pompę " no name za 110zł !! :D , teraz założyliśmy za 172zł ,chyba BEHR czy BEHER, i jest ok , pierwszą pompę wymienialiśmy z ściągniętym przodem, no i przeżyliśmy sekundy grozy że trzeba będzie chyba rozrząd ściągać by ją wydostać, ale po dokładniejszym przypatrzeniu daliśmy radę wyciągnąć ją bez problemów, drugą pompę założyliśmy bez ściągania przodu, więcej gimnastyki niż roboty :D ale daliśmy radę, jak na dwóch co nc niema za bardzo wspólnego z mechaniką, a wiadomo jakie jest dojście w audi, pozdrawiam i dziękuję za odzew po takim długim czasie.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo