Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51. Po złożeniu gaźnika nie chce palić.

19 Lut 2005 11:21 7714 23
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich serdecznie.Z gory przepraszam ze taki temat w dziale ''samochody'' ale juz sam nie wiem do kogo mam sie zwrocic z tym problemem.Mam simsona s51.Pewnego razu rozkrecilem gaznik zeby go przeczyscic.Po zlozeniu okazalo sie ze motorek nie chce palic,swiece zalewa,cieknie czarne maz w miejscu nieszczelnosci tlumika i ogolnie nie da sie go normalnie uzytkowac.Wczesniej wszystko bylo w jak najlepszym porzadku.Po mroznej nocy simson czasem palil od pierwszego kopa bez ssania,lub zawsze od pierwszego na ssaniu.Wymienilem wszystkie dysze w gazinku(o odpowiedniej przepustowosci),kupilem nowy plywak,poziom ustawili mi w sklepie motoryzacyjnym.Jest jeszcze jeden duzy problem.Simson pali okolo 10litrow mieszanki na 100 km...Wspomne takze ze ma on wymieniony cylinder,tlok,pirscienie,sworzen na nowki.Nie mam pojecia co to moze byc.Prosze Was o pomoc.Z gory serdecznie dziekuje.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomnialem dodac ze moj typ gaznika to 16N3-2,uzywany w simonsach skuterach.
  • Poziom 22  
    Może zaworek igiełkowy nie trzyma, dostaje za dużo paliwa a ta czarna maź to rozpuszczony przez benzyne nagar z tłumika. Albo paliwo z komory pływakowej dostaje się gdzieś "bokiem" do gardzieli a nie przez dyszę głowną paliwa. Może to być też niesprawny układ ssania i dostaje paliwo cały czas tak jak by chodził na ssaniu, sprawdź zaworek ten który odkręca się wraz z linką od ssania a dokladniej gumkę na jego koncu...

    Pozdrawiam...
  • Poziom 25  
    witam
    złe ustawienie poziomu paliwa
    za wysokie coś zle zrobili w tym sklepie musisz sam go zmniejszyć
    rozbierz gaznik i jezeli masz parametry ustawienia gaznika to sam to zrób
    a maż to niespalone paliwo z cylindra
    masz książkę do simsona?
    tam znajdziesz to co potrzebujesz
    pozdro
    T
  • Poziom 10  
    Dziekuje za odpowiedzi.Ksiazke mam juz od dawna i szczerze mowiac to niewiele tam pisze.Jak silnik chodzi i do konca dodam gazu to robi buuuu (jakby mieszanki nie dostawal).Zaworek iglicowy wymienialem na nowy,a pozniom w komorze sam jeszcze ustwialem suwmiarka i wszystko jest w porzadku.Sprawdze jeszcze ta koncowke tloczka ssaniabo pamietam ze ona jest dosyc luzna(ta koncowa gumka).Dodam jeszcze ze regulacje srubami nic nie daja.Ani ta sruba przy kanale obejsciowym,ani ta od obrotow.Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    coś jest nie tak
    a jaką masz książkę?
    o ile dobrze pamietam to były w niej fabryczne nastawy wszystkich gazników, chyba ze masz jakąś inną
    pozdro
    T

    P.S.
    potrzebujesz jakies czesci?
    mam ich jeszcze troche, wszystko made in DDR
  • Poziom 10  
    Ksiazka to ''Jezdze motorowerem simson''.Potrzebuje kupic nowy gaznik Bing 17.Czy posiadasz cos takiego?
  • Poziom 25  
    wydawało mi sie ze tam są
    jeszcze pare miesiecu temu mialem scany z niemieckiej książki ale sprzedałem na allegro
    gazniki bing-a były po 91 roku ja mam wszystko z przed 90
    pozdro
    T
  • Poziom 10  
    Przydalaby mi sie obajma na tlumik ta tylnia lub caly tlumik chcialbym tanio kupic.Jaka cena?
  • Poziom 25  
    mam tylko końcówkę z wkładem
    wsztstko przerobione z fajnym dzwiekiem

    Dodano po 12 [sekundy]:

    mam tylko końcówkę z wkładem
    wszystko przerobione z fajnym dzwiekiem
  • Poziom 10  
    Zalezy mi na jak najcichszym motorku.Zaraz sprobuje cos zrobic z tym ssaniem.Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    Z ssaniem wszystko ok.Gumowa koncowka tloczka tez w porzadku.Dziala jak powinno.Co moze byc jeszcze przyczyna ze simson pali 10l na 100km?
  • Poziom 25  
    ssanie wyłącz do końca
    coś jest grubo namieszane z gaznikiem za duze zuzycie (4X)
    trudno tak na odległość ustalić co mu dolega
    pisałeś ze wymieniłeś tłok z cylindrem na nowy
    było to potrzebne co sie stało ze starym i jakiej był produkcji?
  • Poziom 10  
    Cylinder wymienilem bo motorek stal w szopie bez oleju kolo 4 lat.Byl to niemiecki cylinder.Ale juz na tym nowym super chodzil do momentu wyczyszczenia.Jak mo wogole ssania nie dam to nawet zagadac nie chce(jak jest zimny).
  • Poziom 25  
    szlag by trafił
    on-line nic Ci nie pomogę
    o ssanie chodziło mi zebyś trochę pojezdził i zobaczył co się dzieje
    zapłon w porządku?
  • Poziom 10  
    literowka,powinno byc ''Jak mu ssania nie dam...''

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak dam mu ssania tak kolo 1/3 to idze jak powinien,tylko caly czas sie leje z tlumika.Jak mu puszcze ssanie to jak juz spali ta benzyne z ssania to prawie nie chce jechac.Jak mu po nagrzaniu dodam do konca ssania to zalewa go i gasnie.
  • Poziom 25  
    gaznik nie podaje paliwa przez dysze
    do rozbiórki gażnik coś schrzanili w tym sklepie
  • Poziom 10  
    Dysze mam niby nowe.Jak jes najlepiej przeczyscic jak nie mam sprezarki???
  • Poziom 22  
    rozregulowany gaznik,przypadkiem dysz nie czysciles drutem?moze je rozkalibrowales? nie wiem jak wyglada sprawa uszczelnienia gaznik-cylinder?
  • Poziom 10  
    Drutem nie czyscilem.miedzy gaznikiem a cylindrem jest uszczelka i troche silikonu temperaturo-odpornego.Dysze juz nawet przekladalem na te stare ale tez nic nie dalo.Przemywalem je tez w benzynie i nafcie.
  • Poziom 38  
    Żeby tak rozkalibrować dysze to musiałby chyba żebrówką szostką czyścić :) normalnie paliwo przelewa. Odkręć górę gaźnika i otwórz kranik, ruszaj góra dół pływakiem i patrz czy paliwo zamyka i otwiera. Jak się leje cały czas to zaworek. Dyszami takiego zużycia nie powinien zrobić, ja zakładałem wszystkie dysze jakie się dały wkręcić i nigdy spalanie nie wyszło powyżej 5 l przy bardzo ciężkiej ręce.
  • Poziom 10  
    Zaworek jest dobry.
  • Poziom 12  
    Wkręć nową świece najlepiej dobrej firmy sprawdz iskre,zapłon i wtedy spróbuji.Nie stosuj świecy iskra bo po większym zalaniu dostaje przebicia.
  • Poziom 38  
    Odkręc gaźnik od cylindra i puść paliwo patrz czy się nie wylewa, plywak wrzuć do gorącej wody patrz czy nie lecą bąble powietrza. Aha sprawdź filtr powietrza, czy nie zatkany jakąś szmatą, najlepiej ściąg gumkę miedzy gaźnikiem a obudową filtra i przejedź się.
  • Poziom 10  
    Swiece nawet kupilem Isolatora i Briska i je tez zalewa.Gaznik juz wczoraj oddalem do znajomego mechanika.Dzisiaj moze juz bedzie lepiej.
  • Poziom 1  
    Na moje oko to masz kolego zimernig do wymiany od strony sprzęgła i dlatego wydziela ci się ta maść. Odkręć kopułkę od strony sprzęgła i sprawdź czy masz biały olej jak masz to musisz zimernig wymienić i będzie po bólu. POZDRAWIAM